F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 377 reacties
  • 62509 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido
Reputatie 7
Badge +9

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


377 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wat gaat er mis bij T-Mobile Thuis??

Zit net in mijn T-Mobile Thuis account dat de incasso niet gelukt is op 23 december. Volgens mijn bank gegevens is het bedrag wel degelijk op 23 december afgeschreven . Graag een reactie op dit voorval,  ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn.

 

Heb net telefonisch contact opgenomen met T-Mobile: Het advies was :kijk maandag nogmaals of het dan wel goed staat in thuis acount, zo niet neem dan nogmaals contact op.(als het goed is zou de mevrouw een aantekening in mijn dossier aanmaken)

Reputatie 7
Badge +7

Mislukte incasso. 

 

Heb het ook nog via een ander nummer nagevraagd. Dit is inderdaad een bekend probleem. Het advies, kijk volgende week nogmaals in je account en als het goed is moet de melding verdwenen zijn. Indien dit niet het geval is, neem contact op met T-Mobile Thuis. 

Reputatie 2

Goedemorgen @JorikC, de SMS is ontstaan doordat de factuur waarop de buitengerechtelijke incassokosten verrekend worden pas officieel op 27 november gefactureerd wordt, tot die tijd staat technisch gezien het bedrag nog open. Dit kun je absoluut negeren, beloofd! Geniet van jouw weekend en stay safe! 

Hoi Jason,

Dit heeft geen haast (denk ik), dus geniet van je vakantie. 

Het leek allemaal goed te gaan, totdat ik zojuist wéér een incasso-verzoek ontving voor €15 van T-Mobile Thuis, uiteraard heb ik die niet geaccepteerd. In mijn account staat er wel een regel voor een factuur van €15, maar nog geen PDF, dus het is me niet helemaal duidelijk waarom er weer iets onterechts geïncasseerd zou moeten worden… Helaas is het einde dus na ruim 6 maanden nog steeds niet in zicht. Als jullie akkoord zijn, dat alles netjes afgehandeld is, kunnen jullie mijn T-Mobile Thuis account dan niet verwijderen of mijn bankgegevens leegmaken, zodat het niet per ongeluk weer mis kan gaan?

Groet,
Jorik

Reputatie 7
Badge +7

Mislukte incasso. 

 

Heb het ook nog via een ander nummer nagevraagd. Dit is inderdaad een bekend probleem. Het advies, kijk volgende week nogmaals in je account en als het goed is moet de melding verdwenen zijn. Indien dit niet het geval is, neem contact op met T-Mobile Thuis. 


Kijk net in mijn T-Mobile Thuis account en de melding is weg. Nu netjes verwerkt.:wink:

Na meer dan 52 min nog steeds niet door weten te komen bij de klantenservice van T-Mobile Thuis, dus dan maar zo: ik kan de facturen van April, Mei, Juni en December 2020 niet meer inzien.

Zou bijna geneigd zijn om de automatische incasso van december tegen te houden.. Als ik geen factuur krijg valt er ook niks te betalen toch?

Ondertussen via Twitter geholpen en opgelost.

Reputatie 2

Ik zag zojuist op mijn bankrekening dat er 62,29 Euro is afgeschreven. voor mijn alles-in-1 abo (geen idee hoe het precies heet).

Afgelopen maanden was het 31,48 Euro. Dat is al 1,48 Euro hoger dan in mijn contract staat welke van 9 april 2020 tot 9 april 2021 loopt.

In dat contract heb ik ook 25 Euro korting voor de duur van 12 maanden.

 

De rekening kan ik nog niet bekijken, er staat alleen een info knop bij voor het filmpje met uitleg.

Dat gaat in dit geval dus niet op.

 

Waar komt die 62,29 Euro dus ineens vandaan? Want 31,48 + 25 = 56,48, dus dat gaat ook niet op.
Heb wel iets over inflatie correcte gelezen, maar dan bijna 6 Euro wel veel.

Reputatie 2

@weust Het is niet zo netjes dat T-Mobile eerst incasseert voordat je een specificatie kunt inzien, maar deze komt binnen een paar dagen wel beschikbaar online. Dan kun je zien wat er precies anders is t.o.v. je vorige facturen. Weet je zeker dat je 12 maanden € 25 korting zou krijgen? Als het 6 maanden zou zijn, verklaart dat alvast een groot deel van het verschil.

Reputatie 2

@weust Het is niet zo netjes dat T-Mobile eerst incasseert voordat je een specificatie kunt inzien, maar deze komt binnen een paar dagen wel beschikbaar online. Dan kun je zien wat er precies anders is t.o.v. je vorige facturen. Weet je zeker dat je 12 maanden € 25 korting zou krijgen? Als het 6 maanden zou zijn, verklaart dat alvast een groot deel van het verschil.

Dit staat letterlijk in het contract: Actie: Internet & TV, eerste 12 mnd €25 korting p.mnd € -25.00
 

Reputatie 7

Hoi @weust ,

Ik geef je graag wat meer uitleg over je factuur! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan pak ik de rekening erbij.  

Reputatie 2

Hoi @weust ,

Ik geef je graag wat meer uitleg over je factuur! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan pak ik de rekening erbij.  

Ga ik nu doen.

Reputatie 2

Hoi @weust ,

Ik geef je graag wat meer uitleg over je factuur! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan pak ik de rekening erbij.  

Ga ik nu doen.

@Boris Gedaan. Voor het geval je de notificatie gemist hebt.

Hallo,

Mijn automatische incasso werkt niet van internet thuis. Ik zal het geld vandaag overmaken. Maar nu ben ik dus al een maand te laat met het betalen van mijn eerste rekening, omdat ik dit nu pas door heb. Ik mag hopen dat de rekening van deze maand wel automatisch lukt, want anders moet ik elke keer dit handmatig indienen. Terwijl mijn rekeningnr wel klopt. Wat kan ik hier tegen doen? 

Groeten,


Bianca

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @biancaxxxxx, bedankt voor het melden en welkom op de Community!

Na de facturatie bekeken te hebben, kan ik ook nog geen conclusies trekken. Het enige dat ik me op dit moment kan bedenken, is dat de bank onze incasso geweigerd heeft (om wat voor reden dan ook) - het betrof in ieder geval geen stornering want dat zou aangegeven zijn. 

Ik vermoed toch echt een foutief rekeningnummer: daarom staan er geen andere meldingen bij. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het juiste rekeningnummer, alsjeblieft?

We gaan dit tot op de bodem uitzoeken, sorry voor het ongemak!

Goedemorgen ik krijg net de factuur van t-mobile en hier staat een boete op voor niet ontvangen apparatuur. Nu heb ik hier al eerder een melding van gemaakt met kopie van verstuur bewijs. Maar als nog een boete. Kunnen jullie mij helpen? 
 

mvg Bert de Bode 

Reputatie 7

Hi @bert_1988, er lijkt iets niet helemaal goed te zijn gegaan aan onze kant met de verwerking, excuses hiervoor! Ik heb het bedrag voor de boete, € 175,- zojuist vergoed. Dit wordt verrekend met je factuur van maart (in maart zal er dus niets afgeschreven worden) en het overgebleven bedrag staat dan begin april op je rekening. Als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!

Hallo,

ik wil graag mijn incassodatum veranderen naar de 30e.

Mvg

 

Kollin

Hallo,

Ik wil graag mijn incassodatum veranderen naar de 25e.

Bij voorbaat dank!

Groet,

 

Bas

Reputatie 7
Badge +4

Hi @KAPBisschops & @Bas0605, twee voor de prijs van één, dat is handig meegenomen! Alleen maakt het dan niet zo veel uit dat dit een gratis wijziging is. :wink: Houd er graag rekening mee dat deze wijziging volgende maand in zal gaan. Vanaf dat moment zullen jullie ons maandelijks iets later zien verschijnen!

Hoi Brian,

 

Ik zou graag mijn incassodatum willen verschuiven naar de 30ste van de maand. 

Ik hoor graag van jullie. 

 

Kevin

Reputatie 7
Badge +4

Hey @kvnleest, dat is direct geregeld! Let er graag op dat deze wijziging vanaf volgende maand effect zal hebben. Hopelijk wen je er snel aan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zouden jullie de incasso datum voor mij kunnen aanpassen dat het rond de 30ste van de maand wordt afgeschreven? Bij voorbaat dank.

Reputatie 7

Hoi @paas72 ,

Ik heb het direct voor je geregeld! Vanaf de volgende factuur zal de datum van afschrijving rond de 30ste van de maand gaan liggen. 

Willen jullie de incasso datum voor mij  aanpassen dat het rond de 25ste van de maand wordt afgeschreven? Alvast Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WQuak, dat maak ik graag in orde voor je! Wil je dit bij je Thuis abonnement laten toepassen of bij Mobiel? Indien het Thuis is: ik heb meer gegevens nodig om je profiel in te kunnen zien. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft?

Dan zorg ik ervoor dat jouw nieuwe incassodatum rond de 25e van de maand is! 😉

Reputatie 2

Goedenavond,

 

Mijn boete voor het niet op tijd retourneren was teruggedraaid, hierdoor kreeg ik volgens de factuur van februari geld terug. Echter zie ik dat jullie nu weer hebben afgeschreven, hoe kan dat?

 

 

Reageer