Sticky

[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening

  • 22 november 2017
  • 238 reacties
  • 49614 Bekeken
[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 5679 reacties

Je kunt jouw rekeningen inzien via je My T-Mobile Thuis account. Inloggen doe je met je @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand.

Op zoek naar je T-Mobile Mobiel factuur? Deze vind je op My T-Mobile of de My T-Mobile app.
 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je een maand vooruit. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je rekening is opgebouwd.


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je betaalt altijd een maand vooruit, je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in gaat én de volgende maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen: "rekening anders dan verwacht".


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van 6 maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op My T-Mobile Thuis kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen.


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 30ste.
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 25ste en het laatste moment rond de 30ste.

Wil je jouw incassomoment aanpassen? Laat dan even een berichtje achter in dit topic! Je kan dan kiezen uit één van bovenstaande opties. Let op: er is géén vaste incassodatum, de daadwerkelijke afschrijving kan dus een aantal dagen afwijken van de hierboven genoemde datums (bijvoorbeeld door feestdagen of weekenden).


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na biijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindafrekening?

Je ontvangt je laatste factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of Twitter, dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen.


Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


238 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @BjOrK1972, er gaat iets niet helemaal goed in ons betalingssysteem inderdaad. Op 30 september is de vergoeding aangemaakt en goedgekeurd, dat bedrag staat ook op een rekening (1 oktober), maar toch blijft die € 175,00 openstaan. Ik begrijp oprecht niet waar dit misgaat, duizendmaal sorry. Het had allang opgelost moeten zijn.

Twee collega's hebben navraag gedaan bij de financiële specialisten zodat dit eindelijk definitief verholpen wordt en jij geen onterechte aanmaningen meer zult ontvangen. Ik houd je op de hoogte van de status en zal zelf ook een onderzoek starten. Later vandaag hoop ik een antwoord voor je te hebben, ik zal je dan per privébericht een update geven.

@Dewivg Daar help ik je graag mee! Wat is je vraag precies? Sorry dat we telefonisch niet bereikbaar waren, dat had te maken met een serverprobleem. Gelukkig is dit weer snel hersteld. Indien jouw vraag betrekking heeft op je meest recente rekening, deze is zichtbaar in jouw persoonlijke account: My T-Mobile Thuis. Laat me weten welke vraag ik voor je kan beantwoorden, alsjeblieft.

@HamzaSener Jouw nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand (januari) rond de 30e zijn. Indien ik je nog ergens anders mee kan helpen, let me know!

 

 

 

Hoi Jason, 

Bedankt voor het antwoorden. Ik zag gisteren in mijn rekeningen op de website dat ik 2 maanden niet betaald had maar het is gewoon afgeschreven, voor beide maanden. Nu zie ik net dat het wel weer goed staat, dus ik heb geen problemen meer.

 Mvg Dewi

Reputatie 1

T-mobile,

Nu 6 maanden bezig om definitief af te komen van de steeds terugkerende aanmaningen die onterecht door t-mobile gestuurd worden. Het gaat nog steeds om €175,00 waarvan gezegd wordt dat dit in rekening gebracht wordt vanwege een niet geretourneerde tv-box. Alle sinds 2016 in bruikleen geleverde apparatuur zijn in één en dezelfde roze doos bij een postnl inleverpunt aangeboden en naar het antwoordnummer (Schiphol) verzonden. Waarschijnlijk gaat het daar nog steeds niet goed als ik andere berichten op deze community lees.

De afbeeldingen geven duidelijk aan dat het bedrag van €175,00 voldaan is maar toch probeert t-mobile bedragen af te schrijven. Helaas boek ik deze terug aangezien het abonnement sinds juli 2020 beëindigd is en de automatische incasso daarmee gestopt is. De €15,00 die in rekening gebracht worden vanwege incassokosten ga ik niet betalen.

Zorg aub dat deze maandelijkse rompslomp stopt!

 

Reputatie 7
Badge +7

@Dewivg Daar help ik je graag mee! Wat is je vraag precies? Sorry dat we telefonisch niet bereikbaar waren, dat had te maken met een serverprobleem. Gelukkig is dit weer snel hersteld. Indien jouw vraag betrekking heeft op je meest recente rekening, deze is zichtbaar in jouw persoonlijke account: My T-Mobile Thuis. Laat me weten welke vraag ik voor je kan beantwoorden, alsjeblieft.

@HamzaSener Jouw nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand (januari) rond de 30e zijn. Indien ik je nog ergens anders mee kan helpen, let me know!

Reputatie 2

Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen.

Groet,

 

Hamza

Hallo, ik heb een vraag over mijn rekening. Jullie zijn dus, wat echt heel vervelend is, telefonisch niet bereikbaar dus wat nu? 

Bedankt alvast

 

Reputatie 1

Ik moet ook zeggen dat mijn modem retour ook zeker niet vlekkeloos ging. Ik heb netjes op tijd mijn modem verstuurd. Meerdere e-mails gekregen dat het niet binnen was, ik heb wel 5x gebeld en er ging kennelijk iets mis bij T-Mobile. Toen zag ik toevallig een factuur in m’n account voor de boete van modem niet terugsturen (weer gebeld, ik mocht de incasso weigeren/storneren). En er was een creditfactuur gemaakt, maar toen alsnog weer meldingen dat er extra kosten bovenop zouden komen… nu had ik eerder in deze thread te horen gekregen dat het allemaal toch we in orde is, maar de hoeveelheid acties die ik moest doen, omdat er fouten bij T-Mobile zijn gemaakt, vielen me enorm tegen. Ik ben erg tevreden met T-Mobile voor mobiel, maar deze afhandeling van T-Mobile Thuis bevestigt mijn keuze om een andere aanbieder voor vast internet te kiezen…

Tip: ik heb wel eens gehoord bij een andere partij: de manier hoe je het opzeggen van het abonnement verwerkt is de laatste kans om een goede klantenservice te laten zien. Als de overstapper niet helemaal blij is met de nieuwe aanbieder zal hij dan sneller terug gaan. Dus wellicht nuttig om dit proces nog eens te evalueren. 

 

En mijn probleem met opzeggen krijgt nóg een staartje! :sob:

 

Zojuist zie ik in de app van mijn bank, dat T-Mobile € 15 probeert af te schrijven middels automatisch incasso. Dus ik ga weer naar m’n T-Mobile Thuis account en daar staat inderdaad een factuur d.d. 19-10-2020, die ik dus niet per e-mail of per post ontvangen heb (klacht 1). En waarom zou ik nu € 15 moeten betalen? Nou, voor Buitengerechtelijke incassokosten n.a.v. herinnering van een factuur die ik nooit had hoeven te betalen en die ook allang gecrediteerd is. Schiet mij maar lek, T-Mobile. Nu moet ik dus weer actie ondernemen, anders gaat het vast van kwaad tot erger. Ik probeer het nu weer even direct in deze thread i.p.v. alweer te gaan bellen met de klantenservice. Kan T-Mobile deze factuur ook crediteren, en dan wel op zo’n manier dat ik er geen herinnering voor krijg en dan later weer een factuur met incassokosten en het hele spelletje dan opnieuw begint?

@JorikC dit komt mij heel bekend voor. Vanaf juli 2020 heb ik T-Mobile thuis opgezegd en alle producten netjes in de originele doos als 1 pakket verzonden. Hier is een kopie van het inleverbewijs van PostNL van overlegd. Bij het bekende retourdepot op Schiphol is een en ander misgegaan waardoor er een interactieve tv-box zou ontbreken. Elke maand een herinnering en de nodige Sms'jes waar je moedeloos van wordt. Dus bij elk bericht meteen de klantenservice weer bellen en weer het verhaal doen. Ondertussen heb ik veel medewerkers gesproken die beterschap beloven maar dit blijft helaas uit. Wat jij aangeeft dat de klantenservice het belangrijkste is bij het opzeggen van een abonnement klopt helemaal. Via Klachtenkompas heb ik verschillende meldingen lopen over de gang van zaken maar T-Mobile is volhardend en wil niet luisteren of veranderen. Een hele kwalijke zaak waar het eind nog niet in zicht is.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Karina Minich, you're absolutely right and I'm sorry the bill cycle hadn't changed yet. Due to the provisional invoice of October being processed on the 13th of October and the bill cycle change occurring at once, they crossed each other's paths, so to speak. This entails that the cycle change couldn't be finalized yet. I guarantee that it will be in effect on the invoice of December, however. 

Hoi @Karina Minich, het is gelukt: de nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand ingaan en komt dan te staan op rond de 30e.

 

 

Hi Jason,

I have been charged for my subscription today, on Monday November 23rd, while you have informed me on October 13th that next month (thus, in November) I will be charged around 30e. Could you please double check whether you’ve indeed adjusted the date? Thank you in advance.  

Best,
Karina

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @JorikC, de SMS is ontstaan doordat de factuur waarop de buitengerechtelijke incassokosten verrekend worden pas officieel op 27 november gefactureerd wordt, tot die tijd staat technisch gezien het bedrag nog open. Dit kun je absoluut negeren, beloofd! Geniet van jouw weekend en stay safe! 

Hoi @JorikC, ik snap niet waarom de buitengerechtelijke incassokosten bij jou doorberekend worden terwijl de vergoeding allang verwerkt is. Het is verder ook niet interessant of ik dat begrijp, maar wel hoe dit precies tot stand komt. Ik ga dit weer doorgeven aan de specialisten bij onze betalingsafdeling van Thuis. 

De buitengerechtelijke incassokosten à € 15,00 heb ik gecompenseerd. Alle eventuele waarschuwingen en aankondigingen kun je verder volledig negeren. Nogmaals excuses voor het ongemak en sorry dat je zelf weer contact moet opnemen met ons. 

Hoi Jason,

Zojuist weer een herinnering per SMS en e-mail ontvangen dat er nog een factuur open staat. Kan ik die echt volledig negeren? Als het na 3 weken alsnog niet goed in het systeem staat, verwacht ik niet dat het vanzelf goed gaat komen…

Groeten,
Jorik

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @J. Borgdorff ,

Welkom op de Community! Begrijp ik goed dat het hier om een Mobiel abonnement gaat? Dan wil ik je vragen om je vraag nogmaals te stellen in het juiste subforum (deze link is clickable). 

Beste,

Ik heb recent, via Belsimpel, een abonnement afgesloten bij T-mobile, dit is gebeurt rond 30 oktober.

Nu krijg ik een factuur die jullie rond 15-17 november willen incasseren, als het kan, zou het fijn zijn als de incassering rond de 30ste gebeurt, dit komt mij financieel beter uit.

Hoi Jason, bedankt voor de snelle actie! Gelukkig, dan snappen we allebei niet hoe dit ontstaan is. Ik ga er maar even vanuit dat dit uit een ongelukkige samenloop van omstandigheden voortkwam :wink:.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JorikC, ik snap niet waarom de buitengerechtelijke incassokosten bij jou doorberekend worden terwijl de vergoeding allang verwerkt is. Het is verder ook niet interessant of ik dat begrijp, maar wel hoe dit precies tot stand komt. Ik ga dit weer doorgeven aan de specialisten bij onze betalingsafdeling van Thuis. 

De buitengerechtelijke incassokosten à € 15,00 heb ik gecompenseerd. Alle eventuele waarschuwingen en aankondigingen kun je verder volledig negeren. Nogmaals excuses voor het ongemak en sorry dat je zelf weer contact moet opnemen met ons. 

Ik moet ook zeggen dat mijn modem retour ook zeker niet vlekkeloos ging. Ik heb netjes op tijd mijn modem verstuurd. Meerdere e-mails gekregen dat het niet binnen was, ik heb wel 5x gebeld en er ging kennelijk iets mis bij T-Mobile. Toen zag ik toevallig een factuur in m’n account voor de boete van modem niet terugsturen (weer gebeld, ik mocht de incasso weigeren/storneren). En er was een creditfactuur gemaakt, maar toen alsnog weer meldingen dat er extra kosten bovenop zouden komen… nu had ik eerder in deze thread te horen gekregen dat het allemaal toch we in orde is, maar de hoeveelheid acties die ik moest doen, omdat er fouten bij T-Mobile zijn gemaakt, vielen me enorm tegen. Ik ben erg tevreden met T-Mobile voor mobiel, maar deze afhandeling van T-Mobile Thuis bevestigt mijn keuze om een andere aanbieder voor vast internet te kiezen…

Tip: ik heb wel eens gehoord bij een andere partij: de manier hoe je het opzeggen van het abonnement verwerkt is de laatste kans om een goede klantenservice te laten zien. Als de overstapper niet helemaal blij is met de nieuwe aanbieder zal hij dan sneller terug gaan. Dus wellicht nuttig om dit proces nog eens te evalueren. 

 

En mijn probleem met opzeggen krijgt nóg een staartje! :sob:

 

Zojuist zie ik in de app van mijn bank, dat T-Mobile € 15 probeert af te schrijven middels automatisch incasso. Dus ik ga weer naar m’n T-Mobile Thuis account en daar staat inderdaad een factuur d.d. 19-10-2020, die ik dus niet per e-mail of per post ontvangen heb (klacht 1). En waarom zou ik nu € 15 moeten betalen? Nou, voor Buitengerechtelijke incassokosten n.a.v. herinnering van een factuur die ik nooit had hoeven te betalen en die ook allang gecrediteerd is. Schiet mij maar lek, T-Mobile. Nu moet ik dus weer actie ondernemen, anders gaat het vast van kwaad tot erger. Ik probeer het nu weer even direct in deze thread i.p.v. alweer te gaan bellen met de klantenservice. Kan T-Mobile deze factuur ook crediteren, en dan wel op zo’n manier dat ik er geen herinnering voor krijg en dan later weer een factuur met incassokosten en het hele spelletje dan opnieuw begint?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Visal 

Ik heb je verzoek doorgezet naar de afdeling die dit gaat verwerken. Zodra het is verwerkt ontvang je een bevestigingsbericht. 

Beste T-Mobile, 

Graag wil ik mijn incassodatum wijzigen naar de 30ste.

Groeten,

 

Visal

 

Blijkbaar heb ik mijn vraag in de verkeerde topic gesteld. Mijn situatie gaat namelijk over mobiel. Mij werd verteld dat ik @Evy of @Hajar  moest taggen, maar weet ik niet zeker of ik nu de juiste personen heb getagd.

Hoop snel op een reactie.

Met vriendelijke groet,

 

Visal

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Soepvlieg, de € 10,00 vergoeding is blijven hangen omdat deze aangemaakt werd voordat er überhaupt een factuur was. Ik heb hier een spreekwoordelijk zetje aan gegeven zodat dit nu wel goed doorkomt en heb je ook meteen de bevestiging per mail toegestuurd. Er zal op een volgende factuur nu wel correct verrekend worden, sorry voor het ongemak!

Dag T-mobile, inmiddels staat mijn eerste factuur klaar (thuis glas+tv).

Mijn verwachting was dat er 10 euro verrekend zou worden voor de simkaart die ik aan heb geschaft. Dat is helaas (nog) niet gebeurd. 

Door een paar technische hobbels was ik de eerste dagen aangewezen op mobiel internet via 4G (heb daarvoor een voucher ontvangen). Ik moest echter wel een sim kaartje aanschaffen, maar de 10euro kosten daarvan zouden verrekend worden met de eerste factuur.

Wat moet ik doen om dit alsnog te laten verrekenen?

Beste groet

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @AmandaONDR, welkom op de Community! Top dat je het navraagt en ook erg netjes van je. Jouw eerste betaling zal omstreeks 27 oktober geïncasseerd worden en is dan gelijk voor de maanden augustus (vanaf 6 augustus), september en oktober. Houd er rekening mee dat de € 37,50 installatiekosten en € 30,00 activatiekosten er ook op staan en dat daarmee je eerste rekening een stuk hoger zal zijn. Hierna zal je maandbedrag op € 30,00 liggen. 

Neem voor alle informatie omtrent je abonnement een kijkje op jouw eigen My T-Mobile Thuis account. Zo ben je 24/7 up-to-date en kun je ook meteen (bijna) alles wijzigen. Handig toch? 😄

Geniet van jouw abonnement en stay safe! 

Hoi,

 

ik heb sinds augustus een abonnement lopen voor tv en internet. Ik heb tot heden nog geen betaling ontvangen. Klopt dit wel?

 

Ik hoor het graag

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Karina Minich, het is gelukt: de nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand ingaan en komt dan te staan op rond de 30e.

Hoi @David26, dit maak ik graag zo snel mogelijk voor je in orde! Mag ik alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan zorg ik ervoor dat de wijziging vanaf volgende maand ingaat.

Hallo,

Ik wou graag mijn factuurdatum aanpassen naar de 25e, is dit mogelijk?

Groet,

 

David

Beste T-Mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen. Dank u wel!

Best,
Karina

Reageer