Sticky

[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening

  • 22 november 2017
  • 189 reacties
  • 40607 Bekeken
[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 4867 reacties

Je kunt jouw rekeningen inzien via je My T-Mobile Thuis account. Inloggen doe je met je @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand.

Op zoek naar je T-Mobile Mobiel factuur? Deze vind je op My T-Mobile of de My T-Mobile app.
 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je een maand vooruit. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je rekening is opgebouwd.


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je betaalt altijd een maand vooruit, je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in gaat én de volgende maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen: "rekening anders dan verwacht".


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van 6 maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op My T-Mobile Thuis kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen.


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 30ste.
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 25ste en het laatste moment rond de 30ste.

Wil je jouw incassomoment aanpassen? Laat dan even een berichtje achter in dit topic! Je kan dan kiezen uit één van bovenstaande opties. Let op: er is géén vaste incassodatum, de daadwerkelijke afschrijving kan dus een aantal dagen afwijken van de hierboven genoemde datums (bijvoorbeeld door feestdagen of weekenden).


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na biijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindafrekening?

Je ontvangt je laatste factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of Twitter, dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen.


Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


189 reacties

@Waqqas ja alles is geactiveerd. Instellingen enz. Kan ik ook instellen. Misschien dat het op de 30e staat?

Reputatie 7
Badge +15

@Kimberlyg92 

Staat in het overzicht wel alles geactiveerd en kan je bijvoorbeeld de instellingen voor wifi wijzigen?

@Waqqas  mijn rekeningnummer staat goed, maar er staat nog steeds geen rekening online en ik vraag me af wanneer deze online komt, zodat ik iets kan betalen

Reputatie 7
Badge +15

@Kimberlyg92 

Klopt het rekeningnummer in je T-Mobile thuis account? Indien er een openstaande bedrag in je account staat betaal deze dan zodat er geen verdere maatregelen worden genomen.

Rekeningnummer zie je onder het kopje mijn gegevens > betaalgegevens & factuurinstellingen.

Controleer ook meteen of de factuur automatisch geïncasseerd wordt.

Goede avond,

Kan iemand inzien wanneer mijn eerste rekening komt? 24 april is alles aangesloten en 2 weken terug kreeg ik een mail dat het rond de 24e afgeschreven zou worden , maar ik heb nog niks ontvangen.

Hoi @MaartenZeeland!

Jouw wens breng ik heel graag tot vervulling! Ik heb de incassodatum verzet zodat deze voortaan rond de 30e plaats zal vinden. Houd er graag wel rekening mee dat ons systeem hier pas volgende maand rekening mee houdt. De incasso van deze maand zal dus nog rond de gebruikelijke datum plaatsvinden (of heeft in jouw geval al plaatsgevonden). :wink: Super zondag nog gewenst!
 

Mijn automatische incasso komt vaak rond de 20e, en dat komt soms slecht uit. daarom wil ik vragen of ik dan naar de 25e of 30e mag, dan is mijn salaris altijd wel binnen.

Dag Piotr,

 

dank voor je reactie en de oplossing, heel fijn! 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Ajee35,

Fijn dat je je rekeningnummer nu zelf hebt aangepast en de betalingen wederom probleemloos verlopen. Ik heb vandaag mijn sympathieke pet op en ga daarom ook de € 15,- incassokosten voor je vergoeden. :wink: Dit bedrag wordt aankomende maand in mindering gebracht op je factuur. Mocht je in de toekomst van rekeningnummer wijzigen, vergeet dit dan niet aan te passen binnen je My T-Mobile Thuis omgeving. 

Beste T-Mobilers, een vraag van een trouwe gebruiker:

 

Jullie brengen me op mijn laatste factuur 15 euro in rekening voor “buitengerechtelijke incassokosten”.

Nu vind ik dat een wat agressief beleid, maar goed, dat is aan jullie. Sympathiek is anders.

Belangrijker: jullie probeerden -zag ik nu- de betaling nog steeds van mijn oude rekening af te schrijven. Ik al een tijd geleden geswitcht naar een andere bank en heb daarbij gebruik gemaakt van de overstapservice. Deze service is inmiddels afgelopen, vandaar dat het nu pas opvalt dat jullie nooit mijn nieuwe rekeningnummer in jullie systeem hebben doorgevoerd (wat wel gebeurd had moeten zijn).

Ik heb het inmiddels zelf aangepast in my-t-mobile thuis. Kleine moeite (breng ik geen kosten voor in rekening :)

 

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie de 15,- willen crediteren, zou dat lukken?

 

Hartelijke groet,

Arie

 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Yezse, we kunnen zeker de incassodatum voor je aanpassen! Je zit nu in het T-Mobile Thuis gedeelte maar ik zie geen T-Mobile Thuis abonnement op jouw adres, alleen een mobiel abonnement, klopt dat? Als het inderdaad gaat om je mobiele abonnement laat het dan even weten, dan passen we dit voor je aan.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Yezse 

Staat je klantnummer in je profiel vermeld? Dan is het voldoende, morgen zullen de moderators het voor je regelen.

Hi T-mobile,

Voor zover ik kan vinden is een reactie hierop een van de (enige?) manieren om de incasso datum te doen wijzigen. Ik zou deze graag verplaatst zien naar rond de 25e!? Is dit voldoende of moet ik telefonisch contact openemen?

Bij voorbaat dank! Mvg

Reputatie 6
Badge +5

Dat gaan we in orde maken, geen enkel probleem! Vanaf mei zal jouw incassodatum verplaatst zijn naar rond de 30. Stay safe and strong! 💪

Hoi @roestslc, ik zou het dolgraag voor je willen aanpassen, maar jouw incassodatum staat al op rond de 25e. Dat betekent dat je of naar rond de 20e kunt switchen of naar rond de 30e. Indien je naar 1 van die 2 wilt switchen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar! 😉

Dan graag naar de 30e

bedankt Jason

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @roestslc, ik zou het dolgraag voor je willen aanpassen, maar jouw incassodatum staat al op rond de 25e. Dat betekent dat je of naar rond de 20e kunt switchen of naar rond de 30e. Indien je naar 1 van die 2 wilt switchen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar! 😉

Graag wil ik de incasso datum na achter de 24e verschuiven.  Op de site draai je in rondjes als je dat zoek dus ik kom er niet uit hoe ik dat moet doen

graag hulp hiervoor

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Sylvia123456, het is gelukt! Vanaf volgende maand zal jouw incassodatum rond de 25e zijn in plaats van rond de 20e. Als ik iets anders voor je kan doen, geef een seintje. Ik sta klaar om je te helpen! 😉

Ik wil mijn incassomoment verplaatsen naar het tweede incassomoment van de maand. Met vriendelijke groet, Sylvia

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @YRN, ik heb het voor je gecheckt en zie dat het Thuis abonnement al rond de 25e/26e wordt afgeschreven. Om jouw mobiele abonnementen te wijzigen kun je in dit geval het beste een moderator van Mobiel berichten in een topic op hun pagina's. Het komt vast goed en als ik iets anders voor je kan doen, let me know! :grin:

Hi! Ik zou graag de incasso datum van al (3) onze abonnement willen gelijk trekken naar de 26e. Zouden jullie dit willen aanpassen? Thanks!

Thanks voor het crediteren. Alhoewel ik mij afvraag of het wel goed is gebeurd, maar ik zie het wel op de rekening.

Reputatie 5
Badge +2

Hey @JePe55,

Langzaamaan komt het einde in zicht en lossen we samen alle lastige puzzels voor je op. :muscle: Fijn om te lezen dat mijn collega je goed heeft geholpen met het indienen van de vergoeding voor de installatie- en activatiekosten. Om het plaatje compleet te maken ga ik een vergoeding indienen voor het info- en entertainment pakket voor de periode 17 t/m 21 februari. En voor de periode 1 t/m 22 maart voor Fox Sports Eredivisie. Zie:

Entertainment TV pakket (17 t/m 21 feb) € 0,65
Infotainment TV pakket (17 t/m 21 feb) € 0,65
FOX Sports Eredivisie (1 t/m 22 mrt) € 5,32
----------------------------------------------------------
Totaal: € 6,62

Dit bedrag wordt aankomende maand netjes in mindering gebracht op je factuur en krijg je dus netjes terug. :relaxed: De reden dat je niet meer je TV Voucher kunt inzetten, heeft te maken met het feit dat je nu gebruik maakt van ons nieuwe Uit & Thuis voordeel waarbij je onder andere € 5,- euro korting krijgt op je internetprijs en daarmee bespaart op je totale maandprijs. Mocht er iets onduidelijks zijn dan weet je ons te vinden. :wink:

 

 

Dus je geeft aan dat je als klant beter kan bellen? Ik heb afgelopen vrijdag in ieder geval weer (na de zoveelste keer) gebeld en ben toen direct geholpen. Zonder wachtrij. De gewaardeerde persoon bij klantenservice was zo aardig om het overzicht van de rekeningen al te sturen.Dat er nog steeds van alles fout is met de rekeningen had ik wel verwacht.
Installatie kosten, activatie kosten en ik zie dat er zender pakketten door belast zijn 17 t/m 21 feb info/enter en 1 t/m 22 maart fox sports, maar dat is allemaal onterecht. Voor de installatie en activatie kosten is al een crediteer ticket ingezet door degene bij de klanten\service ( :thumbsup_tone1: die weet hoe het moet).
Maar voor de zender pakketten gebruikte ik altijd de maandelijkse € 7,50 die ik in kan zetten als klantenvoordeel. Waarom moet ik dan nu in keer (deels) voor die pakketten betalen? Sterker nog. Toen ik die zenders uit wilde zetten, kon dat niet, want T-mobile was administratief bezig met mijn gegevens en account. ik kon niks aanpassen. Zelfs niet via de telefoon. Maar de toen betreffende persoon aan de telefoon verzekerde mij dat ik niks hoefde te betalen, want blablabla… (zie history dossier in het systeem)

Lang verhaal kort. Graag ook de kosten voor zender pakketten crediteren. Super thanks!

Reputatie 6
Badge +5

Goedemorgen @JePe55, normaal gesproken wordt dit binnen 7 dagen opgepakt. Door de drukte wegens de crisis en een overvloed aan tickets kan het echter tot 2 weken duren voordat er een reactie komt. Ik heb zojuist een notificatie gekregen dat de facturen eindelijk klaar staan en dan op 1 factuur die de 21e wordt gefactureerd. Sorry voor alle ongemak! Als ik nog iets anders voor je kan doen, geef me een seintje. Voor nu: blijf veilig binnen en veel sterkte in de crisis! :muscle_tone2:

Reageer