Sticky

[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening

  • 22 november 2017
  • 83 reacties
  • 22063 Bekeken

Reputatie 6
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 3119 reacties
Je kunt jouw rekeningen inzien via je My T-Mobile Thuis account. Inloggen doe je met je @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand.

Op zoek naar je T-Mobile Mobiel factuur? Deze vind je op My T-Mobile of de My T-Mobile app.

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.

Waaruit bestaat mijn rekening?Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je een maand vooruit. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je rekening is opgebouwd.
Waarom is mijn eerste rekening hoger?Je betaalt altijd een maand vooruit, je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in gaat én de volgende maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je een kort filmpje met uitleg die je op je gemak even door kan nemen.
BlokkadeZijn je diensten eerder door ons geblokkeerd? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!
Kan ik mijn incassodatum wijzigen?Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 30ste.
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 25ste en het laatste moment rond de 30ste.

Wil je jouw incassomoment aanpassen? Laat dan even een berichtje achter in dit topic! Je kan dan kiezen uit één van bovenstaande opties. Let op: er is géén vaste incassodatum, de daadwerkelijke afschrijving kan dus een aantal dagen afwijken van de hierboven genoemde datums (bijvoorbeeld door feestdagen of weekenden).

Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na biijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.
Wanneer ontvang ik de eindafrekening?Je ontvangt je laatste factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.
Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of Twitter, dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen.
Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.

83 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi @Tara19, geen zorgen, naast het omwisselen van de TV Box is er niets veranderd aan je abonnement dus je zou de korting gewoon moeten ontvangen. Houd je factuur van augustus even in de gaten, mocht het dan niet rechtgetrokken zijn dan kan ik het verschil eventueel handmatig voor je vergoeden! Ik zie dat het inmiddels gelukt is met het activeren van het Klantvoordeel, als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust!
Beste,

Op mijn factuur van juli staat een verrekening van juni. Echter wordt hier van 19 juni t/m 31 juni van de Interactive TVBox me hdrecorder de verrekening van de korting niet meegenomen waardoor ik meer moet betalen.

Factuur juni:


Verrekening op factuur juli:



Het betreft maar € 2,00 maar zie dit wel graag gecorrigeerd.
Eerst krijgen we een interactive TVBox die niet is leeggehaald en waar de harddisk van kapot was en meer mankementen vertoonde waar jullie op afstand ook niet mee konden. Na twee weken en een extra telefoontje eindelijk een nieuwe ontvangen.
Nu klopt de rekening niet en daarnaast missen wij ook al kortingen bij onze net ingegaan mobiele abonnementen.

Met vriendelijke groet,
Saskia
Reputatie 6
Badge +7
Hi @happymonicaa, ik geef je graag meer duidelijkheid! Door het onverwacht succes van de Overstapweken is het op het moment erg druk waardoor het wat langer kan duren voordat er een monteur beschikbaar is. Ik zie dat het hier gaat om een DSL aansluiting maar dat er geen aansluitpunt (ISRA-punt) meer aanwezig is? Als je een foto zou kunnen maken van de huidige situatie dan kunnen we de monteur van Guidion mogelijk overslaan en direct de netbeheerder inschakelen om een nieuw aansluitpunt te plaatsen. Ik zou je overigens met klem afraden om bedragen te storneren, hierdoor worden er namelijk administratiekosten in rekening gebracht. Na het herstellen van het aansluitpunt kunnen we kosten voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement vergoeden.

Om het beeld even compleet te maken: Er zou een aansluitpunt aanwezig moeten zijn op jouw adres. Op het moment dat dit niet het geval is dan is deze onrechtmatig verwijderd (door bijvoorbeeld een vorige bewoner). Dit kunnen wij van te voren niet zien (het aansluitpunt mag namelijk niet zomaar verwijderd worden, dit moet gebeuren door de netbeheerder). In dit geval duurt het wat langer voordat we je aan kunnen sluiten omdat het aansluitpunt eerst hersteld moet worden. Uiteraard doen we ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je in orde te maken!
Hoi

Nogmaals een bericht vanuit Breda. Vandaag mijn rekening laten terug boeken. Wil eerst graag goede afspraken maken die ook nagekomen gaan worden. Heb al een paar keer gemaild naar hier dat de monteur bij ons heeft afgezegd en ik kan een nieuwe afspraak krijgen voor over een aantal weken????
Ook diversen keren gebeld hoe het nu verder moet omdat wij al geen vaste telefoon meer hebben want die hebben jullie al omgezet naar jullie maar ook daar kan ik geen gebruik van maken wat erg onhandig voor ons.

Graag een reactie en anders graag een retour opdracht van het pakket wat hier staat te verstoffen.

Fam Bensch
Reputatie 4
Badge +2
Hey @r4009,
Ik heb je verzoek zojuist verwerkt! Nu is het wel zo dat de verwerking enige tijd vergt. Vanaf augustus start je factuurdatum rond de 25e.😄

Hoi @Glassertje,
Het is momenteel bijzonder druk bij ons, excuses voor het vertraagde antwoord! Zodra de rust is wedergekeerd, zul je niet meer zo lang op een antwoord hoeven te wachten.😋 Ik heb bij deze je factuurdatum aangepast naar de 30e. Deze wijziging gaat in op de factuur van augustus. In juli incasseren we nog wél rond de 20e, ik hoop dat dat geen problemen voor je gaat opleveren!

Hey @mennovoerman,
Goed dat je aan de bel trekt! Je hebt recht op die € 20,- korting voor de eerste 6 maanden, maar blijkbaar wordt de korting niet meegenomen in ons systeem. Ik heb dit zojuist gemeld bij de desbetreffende afdeling. We gaan dit voor je wijzigen!
Ik heb gister mijn T-Mobile Thuis contract mee laten verhuizen naar mijn nieuwe adres. Ik zou hiervoor een nieuw contract afsluiten. Het contract waar ik telefonisch mee heb ingestemd was een alles in 1 contract voor totaal 45.50€ per maand. Op dit bedrag zou ik de eerste 6 maanden 20 euro korting krijgen. Ik heb vandaag echter een mailtje ontvangen met de bevestiging van mijn nieuwe contract waar deze 20 euro korting niet in is meegenomen. Hoe zit dat? En word dit nog veranderd?
Reputatie 5
Badge +3
@Brian of een andere vriendelijke moderator, wordt dit topic niet bijgehouden? Snap best dat er niet meteen gereageerd wordt, maar 5 dagen? 😜

Edit: Ik heb even door het topic gescrold en gezien dat er ook zijn met 12 dagen, dus misschien iets beter moeten kijken? 🤣
Reputatie 5
Badge +3
Een hele goede avond,

Zou het mogelijk zijn om mijn incassodatum te veranderen naar rond de 30e van de maand? Jullie incasseren nu voor de 20e en gezien ik in de ziektewet zit heb ik niet echt een spaarpot meer. Het zou zeer gewaardeerd worden en in ieder geval een zorg minder.

Met vriendelijke groet,

Richard
Beste T-Mobile,

Is het mogelijk dat de incassodatum van rond de 20ste van de maand wordt aangepast naar rond de 25ste van de maand?

Alvast bedankt.

Robert
Reputatie 4
Badge +2
Hey @Kushtrimb,

Ik wil dit graag voor je oplossen! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zoek ik het voor je uit!
Hoi @Sander,

De winkelmedewerker heeft op basis van de actie die er toen was aangegeven dat er geen activatiekosten waren. Ik heb destijds samen met hem meegekeken op de website en daar stond het vermeld.
Ik heb geen bevestiging gekregen van het contract in mijn mail en op het printbonnetje staat verder ook niks vermeld.
Lijkt mij een beetje vreemd als ik naar de winkel moet om het na te gaan vragen. Ik word namelijk vanuit de klantenservice pagina doorverwezen naar het forum en een telefoonnummer van de klantenservice is ook nergens te vinden.

Met vriendelijke groet,
Kushtrim
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Kushtrimb,

Ik weet niet of er een actie was met activatiekosten in die maand. Op basis waarvan heeft de winkelmedewerker aangegeven dat hij die kosten kon verwijderen? Ik help graag hierbij, maar heb weinig opties. Zou je voor mij in de winkel kunnen navragen hoe het zit. Zij kunnen het beste inschatten wat er is gebeurt én wat er nu mogelijk is.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Glassertje,

Ik denk dat ik je kan geruststellen! Je betaalt bij ons voor de huidige/lopende maand. Je betaalt dus eind juni voor de maand juni. De allereerste rekening kan wat hoger zijn. Dat leggen we in deze video uit: [Video] Rekening anders dan verwacht.

In juli krijg je de rekening van juli - één maand dus. Ik hoop dat ik het zo heb kunnen verduidelijken!
Beste T-mobile,

Ik heb in april 2019 T-mobile thuis aangevraagd in the T-mobile winkel. Er is mij toen verteld dat ik bij TV, internet en telefonie een korting kreeg op het maandbedrag en geen activatiekosten hoefde te betalen.
Omdat er bij mij thuis nog geen glasvezel was aangelegd heb ik pas sinds eind mei het T-mobile thuis pakket in gebruik. Heel blij mee overigens, maar op de factuur wordt wel de korting verrekend maar de activatiekosten moet ik nog steeds betalen.
Dit klopt niet aangezien mij verteld is dat dit voor mij niet van toepassing was in april.

Kunnen jullie mij uitleggen waarom ik de activatiekosten alsnog moet betalen?

Met vriendelijke groet,

Kushtrim Bislimi
Reputatie 5
Badge +3
@Brian Ik heb inmiddels mijn eerste rekening gezien. Hierop staan echter de abonnementskosten voor mei en juni, maar juli ontbreekt. Gezien je bij jullie vooruit betaald, kun je die er dan nog bij zetten, zodat het meteen klopt, ipv dat ik volgende maand weer voor 2 maanden krijg? Je zou me er een groot plezier mee doen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik hoorde gisteren van de klantenservice toen ik belde wanneer ik mijn rekening kon verwachten, dat dit pas eind juni zal zijn. Dus dan krijg ik een rekening van 8 maart (dacht ik) tot eind juni. Kan ik die rekening niet eerder krijgen? Aangezien ik op het moment op het minimum zit en het geld de deur uit vliegt, ben ik bang in de problemen te komen.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @ef.dw, ik heb het meteen voor je nagekeken en geen zorgen, de betaling is binnen! De herinnering heeft de betaling vermoed ik gekruisd maar inmiddels is het helemaal gelukt 🙂
Ik heb op 10-5 mijn eerste factuur handmatig overgemaakt met mijn klantnummer in de omschrijving zoals aangegeven. Ik heb vandaag 23-5 echter een bericht gekregen dat de factuur niet betaald is. Hoe kan dit?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @BBo, excuses, bij nadere inspectie blijkt er geen verrekening nodig. Op de factuur van maart staat er in eerste oogopslag de periode 1 tm 31 maart maar als je de specificatie bekijkt dan zijn dit alleen de kosten voor de periode 1 tm 10 maart. Op de factuur van april worden dan de overige kosten voor maart (11 tm 31 maart) én april in rekening gebracht. Je hebt dus niets dubbel betaald maar de betaling voor maart is verdeeld over twee facturen. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
@BBo Ik heb meteen met je meegekeken en geen zorgen, dit komt daar de wijziging van je abbonnement (de verlenging). Op je factuur van volgende maand wordt het bedrag dat 'te veel' in rekening is gebracht automatisch verrekend. Je factuur van mei zal dus een stuk lager uitvallen!

@JohnVanes Inflatiecorrectie is iets wat elk jaar terug komt bij meerdere contracten die je afneemt, niet alleen mobiel of vast internet maar bijvoorbeeld ook je huur of je treinkaartje en dit gebeurt al jaren. Radar of Kassa kunnen je daar ongetwijfeld meer over vertellen ;)

Hallo Brian,

ik (BBo) ze dat de creditering voor het dubbel factureren ondanks jouw toezegging niet is doorgevoerd op de nieuwe factuur. Gaarne alsnog een creditering toepassen. Mvg, Bert
Top @Brian dankje!
Reputatie 6
Badge +7
Hi @MH12, op het moment dat je lijn "actief" wordt start de facturatie automatisch, maar geen zorgen, ik heb de abonnementskosten van 04-04 tot en met 10-05 zojuist voor je vergoed! Dit wordt verrekend met je factuur van volgende maand en het overgebleven bedrag maken we daarna naar je over. Volgende maand ontvang je dus een bedrag van ons! 😉
Hoi,

Ik heb sinds 4 april een internet thuis abonnement, maar ik heb sinds vandaag pas internet, omdat er iets mis was met mijn KPN aansluiting. Alle reparaties en het voltooien van de aansluiting heeft dus meer dan een maand gekost.

Nu zie ik echter op mijn eerste rekening kosten voor de maand april en ook voor het begin van de maand mei. Vreemd, want ik gebruik dus pas sinds vandaag internet omdat het eerder simpelweg niet kon. Ik neem aan dat dit een fout op de factuur is, maar ik heb wel automatisch incasso aan staan en hoop dat er binnenkort dus niet zo'n hoog bedrag afgeschreven wordt. 😅

Hoe moet ik nu verder?

Met vriendelijke groet,
Maarten
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Snater83, klopt helemaal, de verhoging in januari is inderdaad inflatiecorrectie. Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland, dit geldt ook voor ons als T-Mobile. Deze stijging is jaarlijks van toepassing op bestaande abonnementen en vast lasten omdat ze anders scheef gaan lopen met de daadwerkelijke kosten. Een nieuwe abonnement is nog niet gestart en daarom hoeft hier geen correctie op toegepast te worden.
Per 1 Januari is de prijs die ik betaal voor mijn abonnement verhoogt.
Van 40,00 naar 40,85.
Nu heb ik wel ergens gevonden dat dit waarschijnlijk onder de noemer van inflatiecorrectie is gebeurd.
Als ik het zelfde abonnement opzoek en opnieuw afsluit dan is de prijs wel 40 euro.
Waarom moet ik als bestaande klant meer betalen voor het zelfde abonnement dan nieuwe klanten?

Reageer