Sticky

[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening


Reputatie 5
Badge +5
  • T-Mobile Moderator
  • 2384 reacties
Je kunt jouw rekeningen inzien via je My T-Mobile Thuis account. Inloggen doe je met je @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand.

Op zoek naar je T-Mobile Mobiel factuur? Deze vind je op My T-Mobile of de My T-Mobile app.

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?
Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet? Dan proberen we het binnen tien dagen nog een tweede keer. Lukt ook de tweede poging niet? Dan ontvang je van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL05RABO0121503038 t.n.v. Buckaroo inzake T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer ‘spatie’ factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.

Waaruit bestaat mijn rekening?
Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je een maand vooruit. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je rekening is opgebouwd.

Waarom is mijn eerste rekening hoger?
Je betaalt altijd een maand vooruit, je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in gaat én de volgende maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je een kort filmpje met uitleg die je op je gemak even door kan nemen.

Blokkade
Het kan één tot twee werkdagen duren totdat je betaling is verwerkt. Maar we begrijpen natuurlijk dat je het liefst meteen weer overal gebruik van wilt maken! Als je ons een betaalbewijs doorstuurt (een foto of screenshot is voldoende) dan verwijderen we de blokkade dezelfde dag nog! Dit gaat het snelst via een privébericht op Twitter of Facebook.

Kan ik mijn incassodatum wijzigen?
Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 30ste.
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 25ste en het laatste moment rond de 30ste.

Wil je jouw incassomoment aanpassen? Laat dan even een berichtje achter in dit topic! Je kan dan kiezen uit één van bovenstaande opties. Let op: er is géén vaste incassodatum, de daadwerkelijke afschrijving kan dus een aantal dagen afwijken van de hierboven genoemde datums (bijvoorbeeld door feestdagen of weekenden).

Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?
Wij verwerken elke laatste week van de maand de betalingen. Heb jij een bedrag van ons tegoed en staat deze al op je rekening overzicht van deze maand? Dan ontvang je de vergoeding aan het einde van die maand nog van ons!

Wanneer ontvang ik de eindafrekening?
Je ontvangt je laatste factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.

Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?
Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, als wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of Twitter, dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg ervoor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht.

Kunnen wij jou helpen met jouw blokkade of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.

54 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Dat is niet de bedoeling @delyon! Ik stond in de startblokken om dit tot op de bodem voor je uit te zoeken, máár ik zie dat je ondertussen al contact hebt gehad met mijn collega Kimberly. Zij heeft de boete netjes vergoed! My work here is done... Fijne dag! 👋🏼
Piotr schreef:

Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁



Dat is prima, en helder. Ik vind het dan wel gek dat nieuwe klanten 20 euro korting krijgen de eerste zes maanden. Blijkbaar is de inflatiecorrectie dan niet echt nodig...
Beste,

Ik ontvang nu een rekening/boete voor het niet retourneren van mijn glasvezelmodem, terwijl ik deze begin januari al heb geretourneerd en waarvan ik ook een verzendbewijs heb. Waar kan ik dit heen sturen en hoe lossen we dit op?

Groet,
Pascal
Reputatie 3
Badge +2
Hey @JeroenTGT,

De verhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden.

De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk hier voor meer informatie.

Hopelijk verklaart dit het mysterie. 😁
Ik zie dat sinds januari ik opeens een paar euro meer kwijt ben voor mijn internet + TV bundel. Volgens het contract dat ik in april 2018 heb afgesloten, zou ik de eerste 6 maanden 47,50 kwijt zijn, en daarna voor de rest van het contract 57,50, ivm een korting van 10 euro die na de eerste 6 maanden vervalt.

Nu wordt er echter opeens 58 euro nog wat afgeschreven. Geen wereldschokkende bedragen, maar ik vind het raar dat hierover niet gecommuniceerd wordt, en dat de bedragen in het contract dus blijkbaar niet kloppen.

Hoe zit dit precies? Op de factuur vind ik er niets over terug?
PM verstuurd @Brian
Bedankt @Brian!
Reputatie 5
Badge +5
@Styco Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn gegaan, ik heb de kosten voor Fox Sport van 18-01 tot en met 16-02 (daarna is er niets meer in rekening gebracht) voor je vergoed!

@Alewijn Berckenkamp Hmm dat is vreemd. Ik heb zojuist de toestemming voor e-mails op je profiel uit- en weer aangezet. Laat zeker nog even weten of je deze maand wel weer een bericht ontvangt!

@a23 Dat is ik graag voor je aan! Zou je mij hiervoor je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen via een privébericht?

@AK61 Ik heb meteen met je meegekeken en de factuur voor je Thuis abonnement klopt. Hierop staan de abonnementskosten voor de laatste week van januari, de hele maand februari en de activatiekosten. Omdat het voor een langere periode dan een maand gaat valt deze factuur iets hoger uit. Ik zie de afspraak van mijn collega voor de vergoedingen voor je mobiele abonnementen staan maar het lijkt er op alsof ze deze nog niet heeft verwerkt. Zou je mij de twee 06-nummers waar het om gaat door willen sturen via een privébericht? Dan ga ik dit meteen voor je in orde maken! 🙂
Hallo,

Een vraag over mijn eerste rekening. Ik heb sinds 18 januari 2019 T Mobile Thuis internet. En eind januari 2x go sim only abbo gehaald voor mezelf en mijn zoon. Kosten zijn voor mij €11 en zoon €15,98. En voor thuis abbo €28 incl korting. De activatiekosten van €30 moet ik betalen. Ik had twee keer compensatie afspraak gemaakt met een T-Mobile medewerker. Eerste compensatie was dat helft van beltegoed van €35 op mijn T Mobile simkaart prepaid nr (zelfde nr) vergoedt zou worden op mijn volgende factuur. En tweede compensatie dat ik de aansluitkosten voor beide telefoon abbonementen vergoedt zou krijgen. Klopt mijn factuur of is er iets misgegaan? Totaal bedrag factuur is €67,13 en nog een factuur voor mijn telefoon abbo €36 deze had ik 6 feb betaald.
Hé T-mobile,

Ik zou graag met ingang van maart mijn incassomoment veranderen naar moment 3, dus rond de 30ste

Alvast bedankt!
@Brian, toch heb ik echt niets ontvangen — ook niet in mijn spambox. De laatste e-mail voor mijn rekening die ik van jullie heb ontvangen is van 13-12-2018. Daarna is deze service helaas komen te vervallen. Misschien moet er vanuit jullie iets opnieuw ingesteld worden?

Wat betreft de doorgevoerde inflatiecorrectie begrijp ik uit je antwoord dus inderdaad dat nieuwe T-Mobile-klanten meer voordeel genieten dan bestaande T-Mobile-klanten. Ik zal het voor lief nemen maar ik vind het zeker niet getuigen van klantgerichtheid. Er had voor mij als bestaande klant op zijn minst op een andere manier compensatie kunnen worden aangeboden voor de prijsverhoging...
Ik heb vorige maand klantvoordeel op mijn T-mobile Thuis rekening geactiveerd. Ik had nog het oude voordeelpakket met gratis Fox sports. Bij het omzetten werd vermeld dat ik Fox moest deactiveren om hier niet meer voor te hoeven betalen, dit heb ik ook gedaan. Nu zie ik op mijn rekening dat ik in februari toch 7,50 betaal voor Fox sports. Hoe kan dat en kan iemand dat corrigeren?
Reputatie 3
Badge +2
Geen probleem @Kevinvdp. Ik heb het meteen voor je in orde gemaakt! 😉
Ik zou graag mijn incasso moment van T-mobile thuis willen verplaatsen naar de 30e van de maand.
Steeds meer bedrijven die rond dezelfde tijd willen afschrijven dus handiger word het zo ook niet 😛 .
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @jeroennou,

Scherp! Ik zie dat de korting inmiddels weer geactiveerd is en alles weer is zoals het hoort!
Beste,

Ik heb afgelopen maant een andere interactieve TV box ontvangen omdat de box die ik had niet werkte. Nu zie ik dat de korting die ik voor deze box had is vervallen, deze was namelijk gratis en er stond geen einddatum bij dat deze korting zou vervallen. Kunnen jullie aangeven wat hier mis is gegaan.

mvg, Jeroen
Reputatie 5
Badge +5
Hi @RolandV, ik zie dat je inmiddels ook al een e-mail hebt ontvangen van mijn collega's. Top dat ze zo snel hebben gereageerd. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Reputatie 1
De klantenservice heeft het inmiddels gelukkig snel opgepikt, ik ga er vanuit dat ik niet nu nog een boete hoef te betalen gevolgd door een creditering voor een modem wat al sinds 15 januari bij jullie aanwezig is.
(verzendbevesting en track en trace zijn aanwezig bij de klantenservice)
Reputatie 1
Afgelopen zondag (3 feb.) kreeg ik een mail van T-mobile dat er een boete geïncasseerd gaat worden van € 125,00 wegens het niet terugsturen van een modem.

Echter is dit modem wel degelijk teruggestuurd en door jullie ontvangen op 15 januari om 9:21 (bron track en trace van post.nl)

Ik vraag dan ook om deze boete niet te innen

Ik heb de volledige track en trace en een scan van het verzendbewijs per mail verstuurd naar de klantenservice alleen gaan ze er pas na 6 dagen naar kijken.

Als het nodig om deze gegevens hier te posten zal ik dat doen.
Reputatie 5
Badge +5
@RCA-foort Ik heb je incassodatum zojuist aangepast naar de 20ste! Voor februari zal de afschrijving nog rond de 30ste plaats vinden maar vanaf maart is dit standaard rond de 20ste.
Reputatie 5
Badge +5
@Alewijn Berckenkamp Excuses voor de late reactie! De e-mails voor je rekening worden gewoon nog verstuurd, misschien is hij mogelijk bij je spam inbox terecht gekomen?

Ik geef je graag meer duidelijkheid over de inflatiecorrectie. Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. T-Mobile past per 1 januari 2019 de inflatiecorrectie toe op haar op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +1,7%. Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf december 2010 zijn aangesloten en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden. De inflatiecorrectie van januari 2019 wordt niet doorgevoerd op abonnementen die na 1 oktober 2018 zijn afgesloten. De inflatiecorrectie is een standaardonderdeel van onze contracten en staat vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/inflatiecorrectie.
Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 20ste verplaatsen.

Groet,
Rudolf
Hallo,

Gisteren is mijn eerste factuur van dit jaar voor T-Mobile Thuis automatisch afgeschreven. Een bedrag van €28,47 waar dat in 2018 elke maand €28 was. Twee vragen hierover:

  1. Ik heb vooraf geen mail ontvangen dat mijn factuur klaarstond en wanneer deze zou worden afschreven, terwijl ik die normaal wel altijd ontvang. Zijn jullie gestopt met deze service of is er iets mis gegaan?
  2. Ik zie op de factuur van januari dat het hogere maandbedrag in 2019 wordt veroorzaakt door de inflatiecorrectie die T-Mobile heeft toegepast. Echter, ik zie ook dat als ik me als nieuwe klant bij T-Mobile zou inschrijven voor hetzelfde abonnement, het maandbedrag nog steeds €28 is. Mijn vraag is daarom of het gebruikelijk is dat nieuwe klanten meer voordeel ontvangen dan ik als bestaande klant (die zelfs meer moet gaan betalen)?
Ik hoor het graag.

Groet,
Alewijn
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @n.schaart, ik heb je vraag in jouw topic gevonden en beantwoord!

Hoi @Rcthans, dat kan gebeuren natuurlijk. Het makkelijkste is om het bedrag via internetbankieren over te maken naar ons op:
NL05RABO0121503038
t.n.v. Buckaroo inzake T-Mobile Thuis
o.v.v. klantnummer 'spatie' factuurnummer
Het bedrag kun je terugvinden op My T-Mobile Thuis. Lukt het met deze informatie?
Hallo,

Ook ik heb een maand gemist, maar kan nergens info of een ideal link vinden om te betalen. Ook heb ik geen mail gehad. Wachten op een brief lijkt me dom. Kan iemand mij een linkje sturen via een prive bericht?

Vriendelijke groet

Hans Brandenbarg

Reageer