Sticky

[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening

  • 22 november 2017
  • 189 reacties
  • 40609 Bekeken
[FAQ] Alles over Betalen en je T-Mobile Thuis Rekening
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 4867 reacties

Je kunt jouw rekeningen inzien via je My T-Mobile Thuis account. Inloggen doe je met je @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand.

Op zoek naar je T-Mobile Mobiel factuur? Deze vind je op My T-Mobile of de My T-Mobile app.
 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken.

Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van T-Mobile Thuis. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je een maand vooruit. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je rekening is opgebouwd.


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je betaalt altijd een maand vooruit, je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in gaat én de volgende maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen: "rekening anders dan verwacht".


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van 6 maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op My T-Mobile Thuis kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen.


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 30ste.
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 25ste en het laatste moment rond de 30ste.

Wil je jouw incassomoment aanpassen? Laat dan even een berichtje achter in dit topic! Je kan dan kiezen uit één van bovenstaande opties. Let op: er is géén vaste incassodatum, de daadwerkelijke afschrijving kan dus een aantal dagen afwijken van de hierboven genoemde datums (bijvoorbeeld door feestdagen of weekenden).


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na biijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindafrekening?

Je ontvangt je laatste factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of Twitter, dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen.


Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.


189 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hey @WardN,

Ik zie inderdaad dat je met je Klantvoordeel je snelheid in oktober hebt verhoogd. Voor het bedrag dat teveel in rekening is gebracht ga ik een handmatige vergoeding indienen. Dit bedrag wordt de aankomende maand in mindering gebracht op je factuur. Vanaf volgende maand kun je dit netjes terugzien. :relaxed:

Hoi ​​​​@Boarder72 & @koopmaro,

Bedankt voor jullie toelichting! De incasso's worden alsnog automatisch afgeschreven. Jammer genoeg heb ik geen exacte datum wanneer dat wel gebeurt. Excuses dat het iets langer duurt dan gepland. 

Reputatie 1
Badge
Hey @Neorej, Je hoeft je geen zorgen te maken! Dit is een e-mail die niet voor jou bestemd was. Sorry hiervoor. De korting loopt gewoon door! 😉
Hallo,

Een vraag over mijn eerste rekening. Ik heb sinds 18 januari 2019 T Mobile Thuis internet. En eind januari 2x go sim only abbo gehaald voor mezelf en mijn zoon. Kosten zijn voor mij €11 en zoon €15,98. En voor thuis abbo €28 incl korting. De activatiekosten van €30 moet ik betalen. Ik had twee keer compensatie afspraak gemaakt met een T-Mobile medewerker. Eerste compensatie was dat helft van beltegoed van €35 op mijn T Mobile simkaart prepaid nr (zelfde nr) vergoedt zou worden op mijn volgende factuur. En tweede compensatie dat ik de aansluitkosten voor beide telefoon abbonementen vergoedt zou krijgen. Klopt mijn factuur of is er iets misgegaan? Totaal bedrag factuur is €67,13 en nog een factuur voor mijn telefoon abbo €36 deze had ik 6 feb betaald.
Reputatie 7
Badge +7
@Styco Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn gegaan, ik heb de kosten voor Fox Sport van 18-01 tot en met 16-02 (daarna is er niets meer in rekening gebracht) voor je vergoed!

@Alewijn Berckenkamp Hmm dat is vreemd. Ik heb zojuist de toestemming voor e-mails op je profiel uit- en weer aangezet. Laat zeker nog even weten of je deze maand wel weer een bericht ontvangt!

@a23 Dat is ik graag voor je aan! Zou je mij hiervoor je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen via een privébericht?

@AK61 Ik heb meteen met je meegekeken en de factuur voor je Thuis abonnement klopt. Hierop staan de abonnementskosten voor de laatste week van januari, de hele maand februari en de activatiekosten. Omdat het voor een langere periode dan een maand gaat valt deze factuur iets hoger uit. Ik zie de afspraak van mijn collega voor de vergoedingen voor je mobiele abonnementen staan maar het lijkt er op alsof ze deze nog niet heeft verwerkt. Zou je mij de twee 06-nummers waar het om gaat door willen sturen via een privébericht? Dan ga ik dit meteen voor je in orde maken! 🙂
Reputatie 6
Badge +5

Hoi @JePe55, wow dat is inderdaad niet de bedoeling en duurt al veel te lang. Ik heb het gelijk nagevraagd bij onze specialisten en verwacht uiterlijk morgenmiddag een antwoord. Sorry voor dit ongemak! Het is niet heel netjes van ons om elke keer een ander antwoord te geven. Ik beloof je dat ik er alles aan ga doen om jou van het juiste antwoord te voorzien, maar vooral om het zo snel mogelijk recht te zetten. Je hoort morgen van me. Voor nu: stay safe and strong! 

Reputatie 6
Badge +5

Goedemiddag @JePe55, ik heb het nagevraagd bij de verantwoordelijke afdeling en heb jouw situatie doorgezet naar hen. Zodra zij gereageerd hebben, pak ik het direct met je op. 

Top @Brian dankje!
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Michael13,

Ik heb dit voor je in orde gemaakt! 😄 Let wel op dat de wijziging pas ingaat op de factuur van september. Ik hoop dat je hier geen hinder van ondervind.

Dag Piotr,

 

dank voor je reactie en de oplossing, heel fijn! 

 

Reputatie 7
Badge +7
Hi @Ecnirp, excuses voor de late reactie, ik zie dat mijn collega Piotr het twee dagen geleden voor je aan heeft gepast!

@Amaliah Ik geef je graag meer duidelijkheid! Vanwege jouw verhuizing is het nieuwe contract ingegaan op je nieuwe adres. Omdat je contract halvewege julie is gestart ontvang je nu een factuur voor de halve maand van juli en augstus. Meer informatie vind je in dit topic onder het kopje ' Waarom is mijn eerste rekening hoger?'. Je kan deze factuur dus zien als de eerste rekening van je nieuwe adres.

@Marjanne049 Daar help ik graag mee. Begrijp ik het goed dat het dan gaat om het overzicht van je Thuis abonnement? Het klopt dat je hiervoor niet in kan loggen via je 06-nummer maar dit kan wel via je e-mailadres met deze link. Mocht je je wachtwoord niet weten maak dan gebruik van de ' ik ben mijn wachtwoord vergeten' knop.

Piotr, bedankt voor je reactie. Het gedoe met fox sports is inderdaad opgelost zie ik. Wat er is misgegaan is me niet duidelijk, maar bedankt voor het rechtzetten. Hoop dat het niet nog eens gebeurt. Voor de vergoeding voor de snelheidswijziging zal ik de factuur voor november nog even afwachten, heb er een mail over gekregen dus zal wel goed komen.

Hey @dirkstr,

Ik heb je gegevens erbij gepakt! Nu zie ik dat Fox Sports op de factuur van september tweemaal is afgehouden voor de maanden augustus en september. Mijn collega Brian heeft vervolgens een vergoeding ingediend voor de maand augustus voor Fox Sports. Voor de kosten van Fox Sports voor de maand augustus volgt een automatische verrekening. Al deze vergoedingen zie je allemaal netjes terug op je factuur van oktober gespecificeerd staan. 

Het ingaan van je snelheidswijziging gaat administratief inderdaad niet helemaal goed! Deze wijziging zou pas zoals je ook al terecht aangeeft vanaf augustus moeten ingaan. Ik dien hier gelijk een vergoeding voor in. 🙂

@Sander  Inderdaad, er is niets meer te zien over mislukte incasso's.

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Michael13,

 

Ik zie dat de wijziging al is gedaan, helemaal fijn. De komende factuur zal nog rond de 20e van de maand afgeschreven worden en de facturen erna worden rond de 30e van de maand afgeschreven. Helemaal in orde dus! Als ik verder nog iets voor je kan doen laat je het dan even weten?

 

Hi @LarsH,

 

Wat leuk dat je voor ons hebt gekozen, van harte welkom! Wel zo handig om je facturen te kunnen inzien natuurlijk, snap ik helemaal. Wil je zo eens inloggen in je My T-Mobile Thuis? Ik heb alles voor je opgelost, de factuur i zichtbaar zodat je weet waar je precies voor hebt betaald. De factuur van november wordt momenteel gemaakt, deze zie je binnen enkele dagen terug. Geef je even een gil als ik nog iets voor je kan doen?

 

Hoi @Wannes Oost,

 

Uiteraard, daar ga ik je bij helpen! De afschrijving voor T-Mobile Thuis zal vanaf de volgende factuur rond de 30e van de maand afgeschreven worden. Houd er rekening mee dat de factuur van deze maand nog wel rond de 20e van de maand wordt afgeschreven, vanaf december gaat de nieuwe incassodatum in. Voor je mobiele abonnement heb ik een verzoek gedaan tot het aanpassen van de incassodatum. Zodra de aanpassing is gedaan ontvang je van ons een sms. De wijziging zal ook vanaf december ingaan en de factuur van deze maand zal nog rond de huidige incassodatum afgeschreven worden. Als ik je verder nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!

 

Hoi @Elisa.de.jonge,

 

Welkom bij de club, tof dat je voor ons hebt gekozen! Volgens mij is het inmiddels gelukt, kan dat kloppen? Ik zie dat er een My T-Mobile Thuis account is aangemaakt. Lukt het inloggen nu? Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan weet je mij te vinden!

 

Hi @dw.www,

 

Voor je geregeld! De factuur van deze maand zal nog op de oude incassodatum worden afgeschreven en vanaf de facturen in december zullen wij rond de 25e van de maand gaan incasseren. Komt helemaal goed! 

 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Maudy88 en @TRJan,

 

Ik heb de incassodatum voor jullie aangepast, vanaf de volgende factuur schrijven we af omstreeks de 30e van iedere maand. Houd er rekening mee dat de huidige factuur nog wel rond de 20e wordt afgeschreven. Geven jullie even een gil als ik nog bij iets anders kan helpen?

 

Hi @JoeyVers,

 

Wil je nog eens inloggen op je My T-Mobile Thuis? Als je bent ingelogd en je gaat naar de optie 'Rekeningen' dan zie je hier nu ook de factuur van oktober staan. Sorry voor de vertraging!

 

Hoi @zelis23,

 

Je kunt een automatisch incasso altijd storneren bij de bank zelf. Wél raar ik je dit af, wanneer je er namelijk voor kiest om een afschrijving terug te boeken dan is je factuur bij ons niet tijdig betaald én we zijn dan genoodzaakt om incassokosten in rekening te brengen. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Misschien dat je het op een andere manier kunt oplossen? Wellicht even iemand in je omgeving lief aankijken, misschien kan iemand het bedrag even voorschieten! 

Reputatie 3

Vanmorgen via Twitter contact gehad, problemen met het systeem wat de incasso’s doet.

Wanneer het wel gaat gebeuren is nog onbekend.

Als het niet lukt krijg je een mail met de gegevens hoe je dan wel kan betalen.

Ik hoop wel dat het goed komt want ik wil graag betalen.

Reputatie 3

@Piotr Ik zie nu in mijn bank app dat de rekening van november op 4 december geïncasseerd gaat worden.

Gaat het, gelukkig, toch goed komen.

Reputatie 4
Badge +3

@Jason, ok bedankt, dan is het duidelijk en gaan we daar maar vanuit 😉

 

Reputatie 4
Badge +3

Goedemiddag @HereIsTom!

 

Dat klopt helemaal! Wij blijven het bedrag op jouw facturen in mindering brengen totdat het volledige bedrag gecompenseerd is. Een terugboeking op de rekening gebeurt alleen wanneer er niets meer te verrekenen valt, dus bijvoorbeeld wanneer je contract opgezegd is. 


@Jason Helaas Jason, denk dat er iets is mis gegaan, ik zie net de laatste rekening van februari en daar wordt gewoon € 37,50 in rekening gebracht en dus niet de € 59,51 afgetrokken die ik nog tegoed had?

 

Inmiddels gebeld met de klantenservice, de rekening van januari was niet duidelijk opgesteld omdat de korting niet stond vermeld en er bij stond dat het 21/2 zou worden afgeschreven, maar er wordt dus niks afgeschreven volgens de administratie. 🤔

Het restant zou dan in maart worden verrekend.

 

 

Reputatie 6
Badge +5

@HereIsTom Goed dat je het uitgezocht hebt met de klantenservice. Ik denk dat er iets niet helemaal duidelijk gecommuniceerd is door ons! Het nog in mindering te brengen bedrag is direct van de factuur van februari afgetrokken. Die € 37,50 die openstond is afgetrokken van het nog te compenseren bedrag van € 59,51. Vandaar dat je nu nog op de factuur van maart inderdaad het restantbedrag van € 22,01 in mindering gebracht krijgt. Dat bedoelde ik ook met: “Wij blijven het bedrag op jouw facturen in mindering brengen totdat het volledige bedrag gecompenseerd is.”.

 

Ik hoop dat ik het zo wel goed uitgelegd heb en anders zit ik vandaag voor je klaar tot 18:00. :smile:

Reputatie 4
Badge +3

@Jason Het is nu duidelijk, maar omdat de korting op de rekening van februari niet stond vermeld en er stond dat het bedrag op 21/2 zou worden afgeschreven, was het niet duidelijk.

 

Thanks voor het crediteren. Alhoewel ik mij afvraag of het wel goed is gebeurd, maar ik zie het wel op de rekening.

Reputatie 7
Badge +7
Hi M.Walet, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met meer informatie, als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!
Reputatie 7
Badge +7
Hi Elzinga86, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Ik heb het meteen voor je uitgezocht en wees gerust, je factuur komt er aan. Je ontvangt deze tussen 10 en 15 mei. De factuur zal ietsje hoger uitvallen omdat je dan betaalt voor de maand mei en de laatste dagen van april. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @jomosoft

Leuk dat je nu ook TV en Bellen in je abonnement hebt! Je ziet de korting echter niet terug. Ik vrees dat de korting alleen geldt voor de eerste zes maanden van het abonnement. Als je abonnement al ouder is dan zes maanden, ontvang je deze welkomstkorting niet meer. Het goede nieuws is, dat zodra je verlengt, je wél weer aanspraak maakt op een korting per maand als je alles-in-één hebt. Ik weet niet wanneer jouw abonnement van start is gegaan, maar ik zou één à twee maanden voordat je jaarcontract afloopt contact opnemen met onze verlengafdeling! Zij zijn te bereiken via de klantenservice.
Heb begin van deze maand een internet abonnement bij jullie afgesloten. Ik heb verder nog geen rekeningen ontvangen. Heb deze vraag ook gesteld via Facebook, maar heb helaas geen reactie ontvangen.

Groeten,

Akash

Reageer