[FAQ] T-Mobile Thuis overname

  • 14 februari 2017
  • 67 reacties
  • 13200 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 11371 reacties
Hoi allemaal,

Het is dan eindelijk zover: vanaf 15 februari 2017 hebben we Vodafone Thuis overgenomen en heet het nu echt T-Mobile Thuis! 🙂 We begrijpen dat jullie behoorlijk wat vragen hebben, dus de meestgestelde vragen hebben we hier alvast voor jullie in één topic.

Als jullie na het lezen van de FAQ nog vragen hebben, dan kunnen jullie dat hieronder in een reactie laten weten. We pakken de vragen dan hier op en jullie kunnen elkaar onderling natuurlijk ook helpen!

📍Je vindt alle andere informatie over T-Mobile Thuis in dit topic: Alles over jouw Thuis abonnement!


Wat is er nou precies veranderd?

Je TV-menu is gewijzigdAls je TV hebt, zal er in de periode van 15 tot 20 februari ’s nachts een automatische software update plaatsvinden op al jouw Interactieve TV Boxen. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Na de update is je TV-menu gewijzigd en voorzien van T-Mobile logo en kleuren. Tevens is de leesbaarheid van het menu verbeterd en is de Videoshop aangepast. Je kunt de apparatuur (modem en Interactieve TV Boxen) gewoon blijven gebruiken.
Er is een nieuwe TV Anywhere appJe kunt de Vodafone TV Anywhere app nog blijven gebruiken tot 15 maart. Je kunt binnenkort een nieuwe T-Mobile TV Anywhere app downloaden. De nieuwe app werkt exact hetzelfde als de huidige. Lees de instructie hoe de nieuwe app te downloaden en installeren.
Overzicht van alle wijzigingen voor TVDe belangrijkste wijzigingen voor TV kun je op onze supportpagina vinden.
My T-Mobile ThuisMy Vodafone Thuis heet straks My T-Mobile Thuis. Sla dus thuis.t-mobile.nl/my op als favoriet in je browser! En… je kunt gewoon inloggen met het e-mailadres dat je tot nu toe altijd hebt gebruikt.
Je Forum is gewijzigdEr stonden al een aantal topics live, maar nu is het officieel: je kunt hier op het forum terecht met al jouw vragen over T-Mobile Thuis! Met meer dan 250.000 leden is er meer dan genoeg kennis aanwezig! :D
Online klantenserviceOnline vind je antwoord op al je vragen, maar wel op een andere plek dan eerst! Op onze Klantenservice-pagina vind je onder andere belangrijke handleidingen, tips bij installeren en een stappenplan om je te helpen bij storingen.
Je kunt T-Mobile Thuis e-mailadressen gebruikenVanaf 15 februari kun je in My T-Mobile Thuis een @t-mobilethuis e-mailadres aanmaken.

Overname Vodafone Thuis

Waarom heeft T-Mobile Vodafone Thuis overgenomen?Steeds meer consumenten vragen om het gemak van een alles-in-een-pakket: naast een mobiel abonnement wil de klant van dezelfde leverancier ook internet, TV en vast bellen. Door de overname kan T-Mobile aan bestaande én nieuwe klanten al deze diensten aanbieden, of een combinatie hiervan.
Wat gebeurt er met Vodafone Thuis?De Vodafone Thuis producten zullen per 15 februari verkocht en geleverd gaan worden onder de naam T-Mobile Thuis.
Blijven alle diensten en voorwaarden gelijk bij T-Mobile Thuis?Ja, alle diensten en voorwaarden zijn overgenomen door T-Mobile Thuis. Er verandert dus niets.

Mijn contract bij Vodafone Thuis

Ik heb een contract met Vodafone Thuis. Wat gebeurt er nu met mijn contract?Het contract is overgegaan naar T-Mobile Thuis. Hiervoor hoef je niets te doen.
Mag ik mijn contract met Vodafone Thuis nu beëindigen?Nee, omdat je contract, voorwaarden en onze dienstverlening hetzelfde blijven, is er geen opzegrecht voor bestaande klanten. Natuurlijk kan je altijd opzeggen wanneer je contract al is afgelopen.
Wat betekent dit voor de looptijd van mijn contract?Aan de looptijd van je abonnement verandert niets.

Kortingen, abonnementen en pakketten

Op dit moment ontvang ik een korting, blijf ik deze ontvangen?Ja, zolang de looptijd duurt.
Op dit moment ontvang ik extra zenderpakketten (Mobiel + Thuis Voordeel), blijf ik deze ontvangen?Ja. Je Mobiel + Thuis Voordeel in de vorm van 1 of meerdere gratis zenderpakketten blijft zoals het is.
Op dit moment ontvang ik gratis extra mobiele data (Mobiel + Thuis Voordeel), blijf ik deze ontvangen?Ja. Je Mobiel + Thuis Voordeel in de vorm van een extra data pakket blijft zoals het is zolang je een daarvoor in aanmerking komend Vodafone mobiel abonnement hebt.
Ik heb een T-Mobile mobiel abonnement. Komt er nog extra voordeel voor de klanten die zowel een mobiel als Thuis abonnement hebben?Op dit moment is nog niet bekend welke voordelen en wanneer. Maar reken er op dat er voordelen komen. Zodra dit bekend is zullen we je uiteraard als eerste informeren.
=>> Alle communicatie rondom de combinatiekorting is in dit topic te vinden. Wat gebeurt er met het zenderpakket dat ik nu ontvang via Vodafone Thuis?Door de naamswijziging verandert er niets aan het zenderpakket dat je nu ontvangt.
Ik heb besteld en word pas na 15 februari aangesloten. Wat gebeurt er met mijn bestelling?Je bestelling blijft gewoon staan en je zal volgens planning worden aangesloten.
Ik heb besteld vóór 16 december en wacht nog op mijn aansluiting. Wat gebeurt er met mijn bestelling?Je krijgt de producten en diensten die je hebt besteld en, voor zover je hiervoor in aanmerking kwam op het moment dat je bestelde, het overeengekomen Mobiel + Thuis Voordeel.
Ik ga verhuizen. Behoud ik mijn extra data en themapakketten?Ja, ook op je nieuwe adres blijf je de extra data en themapakketten houden.

Overige vragen

Wat gebeurt er met de apparatuur die ik nu gebruik van Vodafone Thuis?Je kunt de apparatuur (modem en Interactieve TV Boxen) gewoon blijven gebruiken.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer?Als je Bellen in je pakket hebt en daar gebruik van maakt dan blijft je vaste telefoonnummer onveranderd.
Wat gebeurt er met mijn @vodafonethuis.nl e-mailadres?Eind 2017 gaat dit het @vodafonethuis.nl e-mailadres veranderen. Lees er alles over in dit topic Wijziging in je @Thuis e-mailadres. Wil je een nieuw e-mailadres of alias aanmaken vanaf 15 februari, dan is dit alleen mogelijk met een @t-mobilethuis.nl e-mailadres.

Eind 2017 zullen de @vodafonethuis.nl e-mailadressen komen te vervallen. We zullen je tijdig informeren en je daar zoveel mogelijk bij helpen.

Waar kan ik de komende tijd terecht als ik vragen of problemen heb met mijn T-Mobile Thuis dienst?Check eerst online op onze Klantenservice-pagina of je antwoord op je vraag kunt vinden. Lukt dat niet? Dan kun je contact opnemen via dit forum, het e-mailadres klantenservice@t-mobilethuis.nl of je belt naar nummer 0800-0092, zoals je gewend bent.
Wat gebeurt er met de incasso van mijn T-Mobile Thuis abonnementsgeld?De incasso wordt sinds de maand januari maandelijks gedaan door T-Mobile Thuis B.V. Je wordt geïncasseerd vanaf hetzelfde rekeningnummer als eerst, alleen de naam is anders!
Kan ik nog steeds My Vodafone Thuis gebruiken?Nee, met ingang van 15 februari kun je gebruik maken van My T-Mobile Thuis. Hierin kun je, net als voorheen, je abonnementen wijzigen, rekeningen inzien en persoonlijke instellingen wijzigen.
Mag ik benaderd worden door T-Mobile?Ja, T-Mobile mag haar eigen klanten benaderen met soortgelijke producten- en/of diensten. Je kunt je afmelden voor ongevraagde communicatie via My T-Mobile Thuis.
Ik heb nog een andere vraag, waar kan ik met deze vraag terecht?Check eerst online op onze Klantenservice-pagina of je antwoord op je vraag kan vinden. Lukt dat niet? Stel dan jouw vraag hier in dit topic, mail naar klantenservice@t-mobilethuis.nl of bel gratis met 0800-0092.

Zoals gezegd, bijna alle informatie vind je hierboven, maar als je nog een vraag hebt, laat het gerust hieronder weten!

67 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi Lexy, vooralsnog blijft de combikorting die je had (en hebt!) nog werken. Je kunt uiteraard alvast shoppen voor een T-Mobile mobiel abonnement. Dan hoop ik dat wij tegen die tijd een nieuw combi-deal voor je hebben! 😉
Op dit moment ben ik klant bij Vodafone mobiel en na de overname voor internet, tv en vaste telefoon bij T-Mobile Thuis. Mijn Vodafone abonnement is inmiddels afgelopen. Is het verstandig om alvast van een aanbieding van T-Mobile mobiel gebruik te maken met het oog op toekomstige combikorting? Kan T-Mobile überhaupt nog controleren of ik klant ben bij Vodafone?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi gbrouns, leuk dat je aan Thuis dacht voor je alles-in-één pakket. We hebben een topic aangemaakt die specifiek over de combikorting gaat. Hierin leggen we ook uit dat de actie voor alle klanten zal gaan gelden en niet alleen voor de mensen die pas vanaf die datum klant worden.
ik ben al reeds een tmobile mobiel klant voor aantal jaren. en ik moet op zeer korte termijn overstappen op een nieuw/ander alles in 1 pakket afsluiten voor thuis. nou lees ik hier al enkele maanden dat het "nog gaat komen" maar wanneer dan? of word de korting dan ook al berekend als je inmiddels net klant bent geworden van tmobile thuis? of is de toekomstige korting alleen voor de klanten die tmobile thuis afsluiten NAdat de korting bekend is?
Reputatie 7
Badge +6
@Dirk en Johan, leuk dat jullie meedenken! Ik kan gerust zeggen dat we liever gisteren dan vandaag een aanbod hebben, zeker nu alle providers (behalve T-Mobile!) hun prijzen verhogen. Ik ben het met jullie beiden eens dat je niet kan spreken van één aanbod dat al dan niet goedkoop is. Dat verschilt namelijk per klant en zijn/haar wensen. Over het algemeen vind ik wel dat T-Mobile scherp in de markt geprijsd is.

Wat betreft de reden voor de late(re) aanbod voor de combideal, dat is echt een technisch ding. Voor zover mij bekend is het strategisch beter om het aanbod asap te hebben. Speculeren over strategieën is dan ook gissen in het donker...
Prijs/kwaliteit is daarnaast een relatieve insteek en niet hard te maken. Althans ik heb namelijk niet recentelijk gezien dat T-Mobile Thuis beter uit de test komt dan een andere provider. Reviews over Vodafone Thuis zijn niet louter positief en de objectieve beoordelingen evenmin.

De prijzen van de Thuisdiensten zijn vergelijkbaar. Niet super. Je moet niet vergeten dat jouw aanbod ook niet vergelijkbaar is met dat van anderen.


1) Vodafone had vroeger een slechte reputatie qua TV ed.
Nu Vodafone met Ziggo is samengegaan zijn de mogelijkheden enorm.
TMobile heeft Vodafone overgenomen en moet de fouten van Vodafone proberen goed te maken..
Of dit lukt moet nog maar blijken. Qua prijs zit je €20- onder Ziggo maar of het deugt moet nog maar blijken..

2) Prijzen zijn relatief
Deze kunnen per jaar verschillen.
Kijk bijvoorbeeld naar het aanbod in TMobile telefonie.
Het abonnement wat ik heb afgesloten is al niet meer leverbaar..
Het allesin1 abonnement kan volgend jaar zo maar duurder worden op basis van een FOXsports wat ineens 5 euro meer vraagt, om maar iets te noemen.

Waar het nu om gaat is dat er verschillende providers een tarief verhoging hebben doorgevoerd.
Een tariefverhoging betekent dat ik, als klant, onder een contract uit kan komen ivm contractbreuk.
Het zou voor TMobile klanten opleveren als er nu een goed aanbod komt.

Vodafone en Ziggo bieden mij een heel mooi alternatief voor als mijn abonnement afloopt.
Beste Sander,

Ik begrijp dat het een lastige klus is. Migratie van systemen, producten aanmaken in facturatiestromen, combineren daarvan etc. etc. zal geen eenvoudige taak zijn. Dat je het persoonlijk ziet als extraatje is ook heel fijn. Jouw concurrenten bieden het echter structureel aan. Dan praat je niet meer over extraatje maar over structurele propositie en één die jouw (dat moge dit topic toch wel uitwijzen hoop ik) klanten meenemen in de overweging van meerdere providers.

Prijs/kwaliteit is daarnaast een relatieve insteek en niet hard te maken. Althans ik heb namelijk niet recentelijk gezien dat T-Mobile Thuis beter uit de test komt dan een andere provider. Reviews over Vodafone Thuis zijn niet louter positief en de objectieve beoordelingen evenmin.

De prijzen van de Thuisdiensten zijn vergelijkbaar. Niet super. Je moet niet vergeten dat jouw aanbod ook niet vergelijkbaar is met dat van anderen. Ik begrijp hoe een propositie tot stand komt en dat je nu vanuit de basispropositie praat maar die propositie biedt in mijn mening niet genoeg waar voor geld.

Ik ben blij dat ook jullie graag een dergelijke constructie aan willen bieden dus laten hopen dat de techneuten het snel op de rit krijgen. Dank voor jouw reactie.
Reputatie 7
Badge +6
Combivoordeel, quadplay, samenvoordeel, hoe je het noemen wilt, dat is natuurlijk erg fijn. Ik snap het wel. Ik zou het ook graag aanbieden. Een kadootje is altijd leuk om te geven. Maar als ik persoonlijk spreek, het blijft een extraatje. De Thuis diensten zijn structureel al bijzonder laag geprijsd. Als andere providers hun prijzen verhogen, dan zijn we zelfs zonder de extra's qua prijs/kwaliteit al super. Als binnenkort dan nog die extra's komen, is het pas echt een leuke verrassing.

Nog wat uitleg: het samenvoegen van de gegevens van mobiel met die van Thuis blijkt een lastige klus. We zijn hier achter de schermen hard mee bezig, maar het is nog niet klaar. Hoe dan ook, het gaat komen. Liever gisteren dan vandaag. 😉
Ik zit in exact hetzelfde schuitje als Johan. Op dit moment is Ziggo ondanks prijsverhoging simpelweg voordeliger. Heb je eindelijk een 'way out' bij andere providers ivm prijsverhogingen, zijn ze bij T-Mobile er niet klaar voor. Jammer. Dan wordt het nog een tijdje Ziggo ondanks alle recente storingen en geplande werkzaamheden...
We zijn nu, sinds de overname, alweer een aantal maanden verder.
De overige providers hebben de maand (mei) een prijsverhoging doorgevoerd waardoor het nu makkelijk overstappen is (tot 1 juli had ik begrepen).
Dit is toch een uitgelezen kans voor TMobile om met een kortingspakket over de brug te komen.
Persoonlijk ben ik momenteel verschillende providers aan het vergelijken, TMobile springt er nog niet uit, maar een kortingspakket zou me over de streep kunnen trekken.
Kortom, waar blijft een lucratief aanbod voor de mobiele abonnee's ?
Reputatie 6
Badge +2
We lezen hier dagelijk dat moderatoren ons vooral warm willen maken om te wachten, maar zoals in het spaans 'mucho espuma poco de chocolate' ... 'veel gepraat, maar geen daden' .. helaas 😞
Reputatie 1
Ik vermoed dat er geen combi voordeel komt voor mobiele klanten. Er is al een mogelijkheid gecreeerd voor korting middels T-Mobile Samen. NLE heeft mooie prijzen voor alles-in-een 50/50 glasvezel en ik kan binnenkort overstappen, dus zal ik zo goed als zeker gaan verhuizen van Telfort naar NLE. Ik kan mijn schaarse euro's maar eenmaal uitgeven. Mijn mobiele nummer blijft wel bij T-Mobile, ondanks de toch wel vele blindspots in het noorden.
Beste T-mobile,

Wij wachten al met veel geduld op een combivoordeel.

Ik heb het idee dat Vodafone het beter voor elkaar had.
Reputatie 7
Badge +20
Hi drekkween,

De combideal komt eraan en wanneer het zover is zullen wij dat met iedereen delen.
Reputatie 2
Hallo drekkween, Ik heb vanochtend contact gehad met de verkoop afdeling van Tmobile thuis en hun zeiden ook dat er een combideal zou komen maar nog niet weten wanneer dat is.
Ik ben zelf zeer tevreden over Tmobile en 28 juni heb ik ook Tmobile thuis.
Kpn verhoogd de prijzen ( reden waarom ik weg ga bij hun) Telfort verhoogd de prijzen. Uitgelezen kans voor Tmobile om nu ook een combideal te introduceren.
Verder gewoon afwachten.
21 maart werd al gezegd dat er korting aan zit te komen. 1,5 maand verder 0,0 te melden vanuit TM. Gaat het nog gebeuren?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ronald en Kijkdan,

Nog even geduld! De combideal gaat er zeker komen en zodra wij meer weten zullen wij dat delen met jullie!

@kijkdan; Leuk om te horen dat je blij bent met ons! 🙂
Reputatie 2
Ben het wel eens met ronaldl8. Wordt echt een keer tijd dat tmobile met een combivoordeel komt. Ik zit te wachten om over te stappen van kpn naar tmobile thuis.
Ronaldl8: spijt hoef je niet te hebben bij Tmobile. Mobiele abo is zeer goed en ze hebben aantrekkelijke prijzen.
Reputatie 1
Hallo T-Mobile,

Zitten ze bij jullie nog steeds te slapen want zelfs Vodafone heeft nu al weer combivoordeel online staan dus hoe zit het met jullie we beginnen nu toch wat ongeduldig te worden. de tijd om te slapen is nu echt voorbij dus schiet eens op met dat combivoordeel. Ik begin zo langzamerhand spijt te krijgen dat ik voor T-Mobile gekozen heb.

Groetjes Ronald
Reputatie 4
Hi Ronaldl8,

Welkom bij T-Mobile! Leuk dat je voor ons hebt gekozen met het afsluiten van je twee mobiele abonnementen. 😃 Er komen leuke dingen aan, maar hoe leuker, hoe meer tijd het kost. 😛 More is coming guys!

Zodra er meer bekend is zullen wij dit meteen met jullie delen. That's a promise!
Reputatie 1
Heb vandaag 2 mobiele abo's afgesloten voor eind april, ik hoop dat T-Mobile tegen die tijd ook een leuke totaalpakket actie heeft.
We wachten met spanning af T-Mobile allemaal!!!
Reputatie 1
Hi allemaal,

Voor degene die zich de afgelopen via t-mobile.nl/thuis heeft aangemeld om op de hoogte te worden gehouden; we gaan jullie mailen. We zijn erg druk geweest met de lancering van T-Mobile Thuis. Nog even geduld alsjeblieft.

#Arjan_TMT, even een wake-up call. Of heb ik dat mailtje of alle mailtjes gemist. Hopelijk komt er iets concurrerends, bij Breedbandwinkel.nl is T-Mobile Thuis een middenmotor qua prijs. De ex-dochter Online en zelfs mijn huidige provider Telfort zijn prijstechnisch in het voordeel.
BTW, mijn kleindochter is vandaag 8 dagen oud, jouw mededeling ook, voor haar duurt jouw reactie dus al haar leven lang. 😉 Voor mij gewoon te lang.
@ Pilovali

Dat vind ik een hele goede vraag! Een dergelijke lijst is niet beschikbaar. Het is niet bekend of en wanneer dit gaat gebeuren. Mocht dit wel het geval zijn, laten we je uiteraard weten wat de mogelijkheden zullen zijn. :)

@risc

Ik ben het met je eens dat het lampje inderdaad erg fel kan zijn! Een sticker is slimme oplossing. 🆒
Je kunt de helderheid van het display aanpassen in het menu van de Entone. Dit kun je doen via Instellingen > Video en Audio > Helderheid Box Display. Daar kun je vervolgens de helderheid op laag zetten. Op die manier kun je de sticker eventueel achterwege laten. 😉
Ik heb ook nog een vraag/ verzoek. Wat ik mis is een sleeptimer op de entone, of zie ik die ergens over het hoofd ? Dat blauwe lampje is 's nachts zo fel, dat ik er een sticker op geplakt heb 🆒.
Lijkt me ook dat als we hem vergeten uit te zetten 's nachts dit meer energie kost.
Reputatie 6
Badge +17
Ik heb zekers nog een vraagje: is er een lijstje beschikbaar wanneer/of eigen apparatuur geplaatst wordt in glasvezelcentrales? Klanten hebben dan lagere kosten en meer keuze voor snelheden.
Ik kan 'maar' maximaal 100/100 Mbps, omdat KPN/Reggefiber weigert te upgraden.

Reageer