[FAQ Thuis] ‘Ik wil overstappen naar T-Mobile Thuis, maar…’

  • 14 May 2019
  • 1 reactie
  • 1564 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

619a8dc8-5512-4756-9443-ff61732baa17.jpg

 


De markt voor vaste diensten – internet, televisie en vaste telefonie - verandert constant. Vaak in het voordeel voor de consument door technische vernieuwing, maar soms ook ten nadele van de consument. Of soms bevalt een aanbieder gewoonweg niet. Dit topic verzamelt veelgestelde vragen voor diegene die zich oriënteren en T-Mobile Thuis overwegen of in het proces van overstap naar T-Mobile thuis zijn. Wat is er anders? Welke dienstverlening kent T-Mobile? Werkt dit hetzelfde als andere aanbieders?

Hoeveel kost dat?
Het is lastig in het algemeen aan te geven hoeveel diensten kosten. Dit is van meerdere factoren afhankelijk, zoals beschikbaarheid van diensten en wensen van de klant. Mocht je er op de website niet uit komen, dan kan een adviseur in een T-Mobile shop, self service, chat of dit forum je op weg helpen om tot het ideale pakket te komen.

Worden de abonnementskosten echt niet verhoogd?
Met de overname van Tele2 zijn er door T-Mobile beloftes gedaan. Één van de beloftes is het niet verhogen van de abonnementskosten voor het T-Mobile Thuis product. Het is wel mogelijk dat inflatiekosten worden doorberekend.

Wat is T-Mobile Klantvoordeel?
Heb je een mobiel T-Mobile abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van T-Mobile Thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Meer weten? Klik dan hier!

Hoe flexibel is T-Mobile Thuis? Kan ik diensten tussentijds aan of uit zetten?
T-Mobile Thuis is flexibel. De basis voor het abonnement is internet. Voor dit abonnement sluit je een jaarcontract af. Aanvullende diensten kun je per maand wijzigen. Zo kun je zelf op de mijn omgeving dus bijvoorbeeld een extra TV pakket aan of uit zetten, telefonie diensten aan of uit zetten of jouw internetsnelheid verhogen of verlagen.

Houd wel rekening met eventuele kortingen die je hebt op het moment dat je diensten uit zet. Het kan zijn dat deze komen te vervallen.

Betaal je extra voor enkel internet?
Nee, bij T-Mobile Thuis betaal je geen extra fee als je enkel internet afsluit. In tegendeel; Je komt zelfs in aanmerking voor T-Mobile Klantvoordeel. Kijk hier wat je betaalt voor jouw internet only pakket.

Hoe worden de diensten van T-Mobile Thuis aangeboden en moet ik zelf nog aan de slag?
T-Mobile Thuis werkt via glasvezelnetwerken of DSL netwerken. Als je van een andere glasvezel of DSL provider komt, dan hoe je doorgaans niet (veel) te veranderen aan het netwerk of kabels in jouw woning.

Kom je van een kabelprovider, dan kan het zijn dat je kabels moet vervangen. De diensten werken namelijk niet via de coaxkabel, maar via UTP CAT5 (of hoger). Een alternatief is het zelf aanschaffen van powerline adapters.

Ik lees dat T-Mobile gebruik maakt van verschillende netwerken; DSL, FTTH, WBA, ODF? Wat is het verschil?
In de basis biedt T-Mobile diensten aan via DSL (koperdraad) en FTTH (glasvezel). Bij DSL is er geen onderscheid in diensten. Dit is in de basis altijd gelijk.

In het geval van glasvezel worden services aangeboden via WBA of ODF. Bij WBA worden T-Mobile Thuis diensten geleverd op basis van het KPN Wholesale netwerk. Bij ODF is er een eigen netwerk van T-Mobile actief.

Op basis van de postcodecheck is te zien welk netwerken beschikbaar zijn; DSL, glasvezel (WBA) of glasvezel (ODF). Als er 750MBit internet beschikbaar is, dan kom je op het eigen T-Mobile Thuis netwerk.

Ik lees slechte ervaringen met betrekking tot het aansluiten van diensten. Hoe kan dat?
Veruit de meeste aansluitingen verlopen gelukkig vlekkeloos. In de meeste gevallen geven klanten hierop geen feedback. In een uitzonderlijk geval kan het mis gaan. Dat kan altijd gebeuren. Die klanten trekken aan de bel voor een gepaste oplossing. Uiteraard doet T-Mobile Thuis er alles aan om dit goed op te lossen. Hiervoor kun je op dit forum terecht, maar ook bij de klantenservice of de chat.

Zijn diensten als pauzeren, programma gemist en begin gemist gelijk aan andere providers?
Diensten kunnen per provider verschillen. Bijvoorbeeld om technische redenen of rechtenkwesties. Bekijk dus zeker goed of de door T-Mobile Thuis aangeboden diensten aansluiten bij jouw behoefte. In het zenderoverzicht staan welke diensten per zender beschikbaar zijn en hier is terug te vinden wat de verschillende diensten inhouden.

TV Anywhere is een app en biedt de mogelijkheid om programma's van diverse zenders tot 7 dagen terug te kijken. Via een Chromecast, Apple TV of een mirror cast kan de app gestreamd worden naar een smart TV.

Ik wil optimaal genieten van mijn TV; SD, HD, 4K. Hoe staat het bij T-Mobile Thuis?
T-Mobile is de provider met meeste HD kanalen en blijft uitbreiden. Op dit moment zijn dat meer dan 40 HD kanalen. Bovendien hoef je niet te zoeken naar het HD kanaal, want deze staan als standaard geselecteerd in de zenderlijst. NPO 1 staat dus op 1, RTL 4 op 4 en SBS 6 op 6. Dus niet zoeken naar betere beeldkwaliteit, maar altijd vooraan in de zenderlijst.

Let wel; niet alle zenders kunnen worden doorgegeven in HD. Geregeld worden er zenders toegevoegd of geüpgrade.

4K is een nieuwe ontwikkeling. Op dit moment is zowel de adaptatie van 4k schermen in de huiskamer alsmede het aanbod van content nog zeer beperkt. T-Mobile houdt deze trends in de gaten.

Ik ben meer gewend ten aanzien van de diensten van mijn vorige provider. Wat doet T-Mobile hieraan?
Vaak is er meer mogelijk dan het lijkt. Via dit forum worden geregeld tips en tricks gedeeld. Toch kan het zijn dat niet alles mogelijk is. T-Mobile Thuis is flink in ontwikkeling, waarbij wensen van klanten meegenomen worden. In de afgelopen periode zijn al flinke stappen genomen met de introductie van nieuwe diensten, zoals bijvoorbeeld ‘Begin gemist’, andere modems en TV boxen en het eenvoudiger schakelen tussen TV en radio. In het verbeteringen topic wordt bijgehouden welke verbeteringen geïmplementeerd zijn.

Ik mis een vraag of onderwerp?
Heb je een tip of verzoek? Plaats deze zeker in het wensentopic. Deze zal ik verder blijven aanvullen.

Let wel: Ik doe dit als medeklant om andere klanten te helpen.

 


1 reactie

Reputatie 7
Leuk dat je interesse hebt in T-Mobile! Dat regelen we graag voor je. We hebben via de Community (nog) geen actieve verkoop. Voor Thuis kun je via de website bestellen of bellen met 0800-0419. Voor een mobiel abonnement kun je bellen met 0800-7112. Het grote voordeel van meerdere abonnementen op één adres is klantvoordeel.

Voor vragen over het product ben je natuurlijk hier op de Community aan het juiste adres: onze klanten zijn dé ervaringsdeskundigen bij uitstek!

Reageer