Beantwoord

Fix het nieuw modem Zyxel T-50

• 12 juli 2019
  • 16 reacties
  • 1961 Bekeken

Klachtenformulieren / Email adres voor een klacht / Telefonische klacht indienen /
Het blijkt allemaal veel te moeilijk of juist te moeilijk om te accepteren dat er klanten zijn die echt, maar ook echt niet tevreden zijn over de gang van zaken.

Anyways ….

Wacht inmiddels al 3 weken om tv te kunnen ontvangen en ook een fix van de "technische dienst" laat al 4 dagen op zich wachten. Totaal al 3,5 week onderweg en nog steeds geen tv. Inmiddels wel sinds 4 dagen internet.

Door een verhuizing (welk meer dan op tijd aangegeven was) hebben wij het huidige abonnement van adres laten wijzigen. 2 weken voor de verhuizing nog voor de zekerheid gebeld, maar mevrouw was vergeten te melden dat er opnieuw een bedenktermijn in was gegaan waardoor de verhuizing nog niet verwerkt was. Aangegeven dat dit niet nodig was en wanneer wij de spullen en de monteur konden verwachten. Dit zou via Guidion lopen voor een afspraak. Doordat de aanmelding via T-Mobile dus nog niet doorgezet was voor de aanmelding via KPN voor signaal etc kregen wij pas een mail om een afspraak te maken bij Guidion 3 dagen voor onze verhuizing. Met als klapper op de vuurpijl dat wij pas 10 juli een afspraak konden maken voor de monteur.

Op 9 juli (ja een dag van te voren) worden wij gebeld door Guidion dat ze een fout hebben gemaakt in de planning en/of wij dit konden verplaatsen naar vrijdag 12 juli of maandag 15 juli. (let op: wij zitten inmiddels dus al vanaf moment van aangeven en verhuizen al weken en weken verder en ook dus al ruim een week zonder TV) Geëist bij Guidion dat het geen dag later dan de planning wordt en zou later teruggebeld worden die dag. Teruggebeld dat het alleen die zelfde dag (dus een dag eerder dan de planning in eerste instantie) nog kon. Hiermee ingestemd en maar een vrije middag genomen.

Monteur kwam netjes op tijd en ging direct aan de slag. Monteur gaf aan dat alles klaar was en dat de tv ingesteld zou gaan worden. Tot hij hard begon te zuchten omdat hij door had welk modem en combinatie met tv ontvanger het was. (afgezien van het feit dat de monteur ook nooit gevraagd heeft op welke plek wij het modem wilde hebben aangezien alles super netjes gemonteerd is en nu een grote ravage) Doordat het het nieuwe modem was (de Zyxel T-50) belde de monteur direct met de "technische dienst" om hier melding van te maken om dit te fixen. Hij pakte zijn spullen in en wilde direct weg gaan. Zonder ook maar melding te maken hoe lang dit ging duren. Ik vroeg hem nog, hoe lang gaat het duren voordat wij TV hebben? Hij zei: 1 dag ongeveer. Hier baalde ik natuurlijk al weer van, aangezien ik net een volle middag vrij heb moeten nemen om de monteur voor welgeteld 20 minuten in huis te hebben. Zelfde avond nog geen beeld, waardoor ik gebeld heb met T-Mobile Thuis klantenservice. Mevrouw maakte melding dat de dag nog niet voorbij was en dat er aan gewerkt werd.

Volgende ochtend, geen beeld. Die avond, geen beeld. De volgende dag maar weer contact opgenomen met T-Mobile Thuis klantenservice. Kreeg een man aan de telefoon en ik hoefde mijn naam, rekeningnummer, geboortedatum, helemaal niks door te geven, terwijl ik al 20 minuten in de wacht had gestaan vanwege het feit dat het drukker dan normaal was. Grote onzin natuurlijk aangezien meneer geen enkele informatie over mij nodig had en meteen wist wie ik was in combinatie met 06-nummer. Zeer onvriendelijk gesprek mee gehad. Tevens was de wachttijd nu opgelopen van 1 dag naar 7 dagen!!!!!!!!!!! Meneer kon er niks aan doen en ze waren nog steeds hard bezig het modem in te stellen op afstand. Ze hadden het een beetje druk.

2 dagen later, nog steeds geen beeld. Weer gebeld met de T-Mobile Thuis klantenservice. Kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon. Helaas kon zij ook niet helpen en maakte melding van 7 dagen wachten. Tot ik vroeg of het 7 dagen of 7 werk dagen waren. Tot mijn verbazing werden het nu zelfs 7 werkdagen. ON GE LO VE LIJK !!!!! Dit betekend dus met een beetje ongeluk dat wij dus nog eens tot volgende week vrijdag de 19e en dit zal dan wel weer maandag de 22e van juli worden voor dit misschien opgelost is.

Als jullie denken een nieuw modem uit te rollen … test die shit eens voor je het uit rolt!!!!!

5 telefoontjes
80 minuten in de wacht gestaan totaal
3,5 week verder (wordt waarschijnlijk totaal 5 weken)
middag vrij genomen voor niks

EN BEGIN ALSJEBLIEFT NIET WEER OVER DE MOGELIJKHEID MET DIE APP OM TV TE KIJKEN. Want dat is zo beperkt en je zit dan op de telefoonschermpje tv te kijken.

Open jullie ogen en maakt er werk van. Geen excuses, geen verdedigingstechnieken van het is druk, te weinig mensen of wat dan ook. Stop met het uitrollen van de modems voordat het door en door getest is en dat het niet op afstand nog eens ingeregeld moet worden. Het moet werken als de monteur weg is.

Ik verwacht van jullie een duidelijke oplossing en een duidelijk plan van aanpak om dit op te lossen naar ons.
icon

Beste antwoord door Cheyenne 16 juli 2019, 14:09

Hoi @Florian0704, laat het mij vooral weten als je hulp nodig hebt. Wij staan voor je klaar! Als er een onderzoek openstaat bij de technische dienst, weet ik zeker dat je spoedig iets hoort. Wanneer er meer bekend is houden ze je op de hoogte per e-mail of SMS!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Florian0704

Wat een verhaal zeg.
Ik ben het er mee eens dat de tv zou moeten werken als de monteur weg gaat.

Het Zyxel modem werkt iets anders als de voorgaande modems. Wat er in de meeste gevallen mis gaat is dat de stb niet goed is geregistreerd in acs. hierdoor herkent de zyxel het apparaat niet als stb waardoor deze niet kan communiceren met het tv platvorm. het ligt dus eigenlijk aan de stb en niet aan het modem.

Ik ben zelf niet werkzaam bij T Mobile dus kan het niet voor je oplossen. je kan wel even het serienummer en mac adres van de stb vermelden in dit topic dan kan ik het doorgeven aan een moderator
@Hidden.nld
Dank voor je reactie en aanbod om te helpen het serienummer en mac adres door te geven, alleen is dit reeds allemaal al bekend bij de "technische dienst".
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @Florian0704, laat het mij vooral weten als je hulp nodig hebt. Wij staan voor je klaar! Als er een onderzoek openstaat bij de technische dienst, weet ik zeker dat je spoedig iets hoort. Wanneer er meer bekend is houden ze je op de hoogte per e-mail of SMS!
Beste @Cheyenne,

Bedankt voor je reactie, aangezien dit uitgezet is naar de technische dienst door de monteur, hebben wij geen ticket ontvangen met de aanmelding van dit item en/of dus ook de mogelijkheid tot volgen van de status. Dit is ook de reden dat ik dus weer elke keer moet bellen met de klantenservice.

Statusupdate: gister weer gebeld. Keurige vent aan de telefoon gehad die de situatie begreep, alleen er zelf uiteraard ook weer niks mee kon. Wachttijd is van 1 dag, naar 7 dagen, naar 7 werkdagen, naar gemiddeld 8 werkdagen naar 5-10 werkdagen versprongen in de tussentijd. Ben benieuwd als we zo doorgaan of ik voor het einde van het contract überhaupt tv heb ;-)

Mij is inmiddels ook duidelijk geworden dat er echt een fout gemaakt is met de modemuitlevering. Omdat deze modems niet aangemeld worden of zijn aangemeld voor zij de deur uit gegaan zijn waardoor zij geen STB standaard meegekregen hebben. Sommige modems hebben dit wel en sommige modems hebben dit niet. Het lijkt mij dan ook zeer op de plaats om dit goed uit te zoeken.
Beste @Cheyenne we zijn nu WEER 18!!!!!! Dagen verder. Wil je alsjeblieft iemand aansturen die dit met spoed oppakt. We zijn in totaal al weken en weken onderweg en hebben inmiddels 2 monteurs over de vloer gehad. T mobile wijst naar de lijn van kpn en kon wijst naar t mobile dat het niet goed ingeregeld is.

Bovendien de volgende kwestie ... Is er iemand die weet hoe je een devolo magic 1 powerline adapter set aan de praat krijgt ? Of kan dit achterlijke modem van zyxel echt bijzonder weinig?
De Devolo moet je instellen met de software van Devolo, genaamd Cockpit.
Daarmee kun je ook kijken of ze verbinding hebben, 1 Devolo bedraad aansluiten (beste optie) en de firmware bijwerken mocht dat beschikbaar zijn.
Maken ze geen verbinding probeer ze dan eens te koppelen volgens de procedure en ze om en om op elkaar te klikken.
Mocht de snelheid tegenvallen, wat veel voorkomt als je ongeaarde stopcontacten hebt, dan kun je nog proberen 1 adaptor op zijn kop eer in te doen, vaak werkt dat.

En het heeft niks met het modem te maken, alleen dat je er een kabeltje tussen moet prikken op een ethernet poort.
Beste @Doornekamp33

Devolo zit bedraad aangesloten, firmware geeft de nieuwste versie aan. Devolo's zijn niet zichtbaar in het netwerk. Dit komt volgens mij, maar misschien te weinig kennis hier over natuurlijk, doordat het nieuwe modem deze niet "ondersteund"?

Ik heb namelijk ook een ander systeem geprobeerd om dit te testen. De Fritz 1750e doet het direct als zijnde repeater, na eerst aangesloten te hebben op het modem. De Fritz heeft net als het devolo systeem wat ik aangesloten heb, het mesh systeem.

Productspecificaties:
DEVOLO Magic 1 WiFi - Multiroom kit + starterkit (los item)

Hierbij zit de master aangesloten in de meterkast en rechtstreeks in een apart stopcontact. De overige losse powerline adapters hebben elk een eigen aansluiting rechtstreeks op het stopcontact.
Heb je getest of de devolo's voldoende verbinding met elkaar hebben, het enige wat het modem moet doen is internet via de Lan doorgeven, wat zie je staan als je inlogt in het modem bij de desbetreffende poort, devolo is geen repeater maar de basis adaptor moet bedraad op het modem itt de Fritz, die kan maar hoeft niet.
En mesh wil niet meer zeggen dat ze samenwerken en dat je automatisch verbinding maakt met het sterkste toegangs punt in de buurt zonder dat het merkt, hiervoor heb je meerde devolo wifi punten nodig, het wifi van het modem werkt niet met de mesh mee en kun je daarom beter uitschakelen.

Maar waarom devolo als je een goede Fritz hebt.
Hier hetzelfde probleem met de Zyxel T-50, die maar niet werkend te krijgen is...

Ben sinds 14 juli aangesloten, maar kan nog steeds niet Internetten. Ik heb wel een Huawei modem geleend van andere T-mobile thuis gebruiker en die werkte op mijn aansluiting als een tierelier...

Via webcare contact met Cheyenne en telefonisch al met vele agents gesproken, maar nog steeds geen oplossing... Ik ben niet van plan om zelf te investeren in een ander modem en ga er van uit dat T-mobile het nu toch eens gaat oplossen...
"Hoi https:///members/mid-440342, laat het mij vooral weten als je hulp nodig hebt. Wij staan voor je klaar! "

Vreemde vorm van humor daar bij T-Mobile.
Beste @HOIsrael heb jij al reeds op oplossing of een fix gehad? Hier nog steeds dezelfde tering bende en blijf elke keer weer doorschakelen, maar niemand maar ook niemand die maar iets kan doen. Inmiddels 3 monteurs over de vloer gehad, een kpn monteur zelfs om de lijn te checken en een monteur van Allinq van de glasvezel zelf. Niks maar ook niks lijkt de boosdoener te zijn, behalve het modem zelf.

Tevens zelf op onderzoek uit geweest! Het modem kan qua LAN1 2 3 4 geen vaste waardes aanhouden. Het schakelt gewoon constant tussen aan/uit ongeacht of er een uitvragende verbinding is. Het modem is simpelweg niet in staat te leveren wat de andere modems wel kunnen. Volgens mij is het een kwestie van een software dingetje in het modem wat niet goed ingeregeld is. Aangezien andere modem in dezelfde opstelling direct werken.

Beste @webhamster kan je in deze kwestie ergens helpen?
Nee, ik moet mij even rustig gedragen, want aanstaande vrijdag en dat is toch alweer bijna 3 weken na het mogen maken van de afspraak (wat ook weer dagen kostte om deze te kunnen maken) komen ze dan eindelijk voor de tweede afspraak.

Zoals jou denk ik dat het ergens in de software zit, maar ze mogen het tegendeel komen bewijzen. De Zyxel's (heb er inmiddels 3) doen het ook bij een ander met een T-Mobile thuis abonnement niet.
@HOIsrael Erg bijzonder dat ze weer een monteur sturen. Als je hetzelfde probleem als mij hebt, zal je net als ik maanden van het kastje naar de muur gestuurd worden. Tevens gaat dat het probleem ook niet oplossen. Hoop uiteraard voor jou zeker dat het opgelost wordt, maar vermoed dat dit echt niks gaat opleveren.

Zit echt sterk te overwegen om overal de stekker uit te trekken en T-Mobile de deur te wijzen. Contract of geen contract. Ze kunnen lijkt wel gewoon niet leveren. En wat mij betreft als je niet levert is een contract ook gewoon te verscheuren.

Welke medewerker van de klantenservice je ook spreekt, ze kunnen en mogen gewoon helemaal niks. Alles moet via de technische dienst en de technische dienst krijg je gewoon niet te spreken.

Wellicht is het mogelijk dat iemand op dit forum meer invloed heeft, maar dit slaat echt helemaal nergens meer op.
By the way 12 juni is de dag van verhuis datum doorgegeven. Vandaag 25 augustus nog steeds geen tv. Schandalig. 2,5 maand verder. En geen uitzicht op iets wat op tv lijkt.
Spelletjesdoos al leeggespeeld dus, je kan nog wel een paar nieuwe kopen, misschien vergoed T-Mobile het.😁😁😁
@Doornekamp33 hahahaha je hebt helemaal gelijk. Misschien moeten ze dat in hun algemene voorwaarden opnemen dat als je langer dan gebruikelijk moet wachten dat je alternatieve spelvormen mag gaan kopen voor plezier en vermaak. Hahahah

Reageer