Beantwoord

Ftp toegang geblokkeerd externe website

• 27 juli 2018
  • 7 reacties
  • 621 Bekeken

Ik update mijn website via ftp (Filezilla).
Sinds ik ben overgestapt op T-mobile lukt dit niet meer (via de router).
Als ik een VPN verbinding gebruik kan ik wel bestanden overzetten.

Het lijkt er dus op dat T-mobile router (Huawei HG659) de communicatie blokkeert.

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door wasderfgh 31 juli 2018, 22:35

Ok, het probleem lijkt ontrafelt. De ftp provider (1and1) blijkt mijn T-mobile ip adres te blokkeren. Misschien dat de vorige "eigenaar" van dit ip adres verkeerde dingen deed.......
Andere ftp providers (zoals die hierboven) werken wel gewoon.

Bedankt voor alle hulp.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
kun je het eens proberen met de pasive mode ingeschakeld in fulezilla ? dit lost meestal het probleem op
Passive setting lost het niet op.
Ook FTP bij mijn Foscam beveiligingscamera werkt niet.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi wasderfgh

Mijn eerste gedachte was dat misschien je IP adres geblokkeerd is, maar je geeft ook aan dat het via je webcam ook niet werkt. Voor de zekerheid vraag ik het toch even: Heb je ook een andere FTP client geprobeerd?

Je zou in principe gewoon moeten kunnen verbinden met een FTP server en bestanden kunnen uploaden. Dat soort dingen blokkeren we niet; port forwarding is voor dat soort dingen voor zover ik weet niet nodig. Maar ik weet dat het bij webcam software vaak wel moet als je deze van buitenaf wil benaderen.

Wat voor foutmeldingen krijg je precies?
Beste Edwin,
De inlogdetails van 3 programma's stuur ik in een privebericht. Een blokkade van mijn ip adres zou misschien mogelijk kunnen zijn....
Ik heb dit aan mijn provider voorgelegd en de 2e lijn aldaar gaat hier nu naar kijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo wasderfgh,

Sorry ik ben niet elke dag op het forum daarom duurde mijn reactie een beetje langer.
Wat voor foutmelding krijg je in de log ?
Lukt het wel om met andere ftp servers verbinding te maken ?
Kun je bijvoorbeeld wel verbinding maken met ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/debian/ ?
Ok, het probleem lijkt ontrafelt. De ftp provider (1and1) blijkt mijn T-mobile ip adres te blokkeren. Misschien dat de vorige "eigenaar" van dit ip adres verkeerde dingen deed.......
Andere ftp providers (zoals die hierboven) werken wel gewoon.

Bedankt voor alle hulp.

Reageer