Beantwoord

Geen beloofde klantvoordeel verhoging internet t-mobile thuis 20mbit icm nieuw afgesloten mobiel go abonnement

• 6 augustus 2018
  • 21 reacties
  • 1294 Bekeken

Beste T-mobile,

Wat een oplichterij is die internetverhoging van klantvoordeel, blijkt dat ie bij een glasvezel 20mbit internet abonnement niet geldt terwijl dit nergens terug te vinden is! ik heb er vannacht letterlijk slecht van geslapen zo belazerd voel ik me! Zo kun je toch niet met klanten omgaan. Dit is echt ongelofelijk! Ik heb bijna 2 jaar een glasvezel internet 20mbit abonnement en was tevreden over t-mobile en haar service, tot gisteren!

Vorige week hebben wij een nieuw mobiel go abonnement afgesloten bij T-mobile, mede doordat ons telefonisch beloofd is dat wij via klantvoordeel, geheel kosteloos, een internetverhoging zouden krijgen voor ons t-mobile thuis 20mbit glasvezel abonnement. Het enige wat wij moesten doen is ons aanmelden op klantvoordeel en de internetverhoging selecteren. Nou heb ik natuurlijk ook wel ervaring met mooie aanbiedingen en heb ik dus ook de voorwaarden van klantvoordeel gelezen (actievoorwaarden t-mobile klantvoordeel geldig vanaf 12 juni 2018 en voorwaarden deelname t-mobile klantvoordeel geldig vanaf 12 juni 2018). Hieruit kan ik opmaken dat ik inderdaad een kostenloze internetverhoging zou krijgen omdat ik een t-mobile thuis internet abonnement heb dat volgens de voorwaarden vereist is. Nergens in deze voorwaarden staat benoemd dat deze aanbieding niet geldt in geval van een t-mobile thuis 20mbit glasvezel abonnement.

Nou heb ik gisteren de klantvoordeel geactiveerd en tot mijn grote verbazing is het geen kosteloze internetverhoging, maar moet ik juist 9 euro per maand extra betalen om naar 50mbit of 100mbit over te stappen omdat ik een 20mbit abonnement heb. Het ergste van dit verhaal is dat (1) dit vooraf door t-mobile niet mondeling aan mij is verteld en (2) dit nergens in de voorwaarden van klantvoordeel staat beschreven. Het kan toch niet zijn dat ik als klant een onvolledige of onjuiste weergave van de afspraken krijg en er zelf achteraf achter moet komen dat het anders is dan vooraf is afgespiegeld.

Ik heb gisteren de klantenservice gebeld en die zei dat ze me niet verder kunnen helpen omdat mijn 20mbit glasvezel internet abonnement niet meer bestaat, vandaar dat de internetverhoging past vanaf 50mbit geldt. Had dat dan vooraf gezegd of in de voorwaarden opgeschreven!! Tjonge jonge jonge!
icon

Beste antwoord door Brian 10 augustus 2018, 11:13

Hi AFida, ik geef je graag meer duidelijkheid! Er zijn nog een aantal oude abonnementen waaronder die van jou (afgesloten in 2016) die we niet onder het Klantvoordeel kunnen laten vallen. Dat zou betekenen dat jij er dus geen gebruik van zou kunnen maken. Omdat we dit tóch voor jou en al onze andere klanten mogelijk willen maken bieden we daarom de mogelijkheid om zonder extra kosten je abonnement over te zetten naar één van de nieuwe vormen.

We hebben gemerkt dat de meeste klanten het liefst een hogere snelheid dan 20 Mbit willen, daarom bieden we deze snelheid niet meer aan op Glasvezel. Als je je abonnement aanpast dan wordt je nieuwe minimale snelheid daarom inderdaad 50 Mbit. Wat betekent dat als je gebruik zou maken van Klantvoordeel je snelheid verhoogd wordt naar 50 Mbit en daarna gratis verhoogd wordt naar zelfs 100 Mbit! Je snelheid wordt dus vervijfvoudigd én je ontvangt de overige voordelen van Klantvoordeel zoals extra korting of meer data op je mobiele abonnement en € 7,50 korting op TV pakketten. Lijkt me toch geen slechte deal 😉 Wil je hier geen gebruik van maken? Ook geen probleem, dan kan je je huidige abonnement laten zoals het nu is! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Sterker nog: 50Mb wordt gewoon als optie vermeld als keuzeoptie voor 'méér snelheid'

Meer snelheid

Eén stap hogere internetsnelheid voor dezelfde prijs
Als je je mobiele abonnement combineert met internet van T-Mobile Thuis, krijg je gratis één stap hogere internetsnelheid voor je Thuis internetabonnement. Dit betekent dus bijvoorbeeld Full HD-films streamen, met meerdere apparaten audio en video streamen, sneller browsen en sneller down- en uploaden.
  • Zodra je je mobiele abonnement(en) en Thuis abonnement hebt gekoppeld in Klantvoordeel, kun je in My T-Mobile Thuis een hogere internetsnelheid kiezen. Kies je voor één snelheidsniveau hoger dan je al hebt, dan betaal je daarvoor niets extra.
  • Je kunt voor standaard Internet (DSL)kiezen uit 3 snelheidsniveaus: tot 20 Mbit/s, tot 50 Mbit/s en tot 100 Mbit/s.
  • Met glasvezel internetkun je kiezen uit 50 Mbit/s, 100 Mbit/s, 200 Mbit/s en, afhankelijk van jouw adres, voor 500Mbit/s of 750 Mbit/s.
En nog speciaal een waarschuwing voor 20Mb gebruikers dat je dan niet meer terugkan:

"Ik heb een ouder Internet abonnement (standaard Internet 40 of 80, glasvezel internet 20). Wat kan ik kiezen?
Kijk in My T-Mobile Thuis welke Internet abonnementen er beschikbaar zijn op jouw adres. Houd er rekening mee dat je bij wijziging van je internet abonnement niet meer terug kan naar je oude internet abonnement."

Waarschijnlijk kun je al geen verlengingsvoordeel/ -korting krijgen omdat het 20/20 abo niet meer aangeboden wordt en dan wordt ook nog eens je Klantvoordeel uitgekleed ...
Reputatie 5
Badge +14
Idd vreemd , je zou gewoon naar 50 mb kunnen zo te lezen . Even af wachten op een reactie van een medewerker.
Hartelijk dank voor jullie reacties en het meedenken!

Het is uiteraard niet mijn keuze geweest om het 20mbit glasvezel abonnement uit het assortiment van internetabonnementen te schrappen, maar die van t-mobile. Als dit betekent dat dit ten koste gaat van mijn klantvoordeel, dan hoort dit billijkerwijs in de klantvoordeel voorwaarden te staan en ook mondeling door de verkoopafdeling te worden gecommuniceerd.

Het bericht van Apis04 toont daarbovenop nog aan dat het ook op een andere plek wordt bevestigd dat je gewoon van 20mbit glasvezel, kosteloos, naar 50mbit kunt overstappen met klantvoordeel.

Ik hoop echt dat het opgelost gaat worden want dit hoort gewoon niet!
Reputatie 7
Badge +7
Hi AFida, ik geef je graag meer duidelijkheid! Er zijn nog een aantal oude abonnementen waaronder die van jou (afgesloten in 2016) die we niet onder het Klantvoordeel kunnen laten vallen. Dat zou betekenen dat jij er dus geen gebruik van zou kunnen maken. Omdat we dit tóch voor jou en al onze andere klanten mogelijk willen maken bieden we daarom de mogelijkheid om zonder extra kosten je abonnement over te zetten naar één van de nieuwe vormen.

We hebben gemerkt dat de meeste klanten het liefst een hogere snelheid dan 20 Mbit willen, daarom bieden we deze snelheid niet meer aan op Glasvezel. Als je je abonnement aanpast dan wordt je nieuwe minimale snelheid daarom inderdaad 50 Mbit. Wat betekent dat als je gebruik zou maken van Klantvoordeel je snelheid verhoogd wordt naar 50 Mbit en daarna gratis verhoogd wordt naar zelfs 100 Mbit! Je snelheid wordt dus vervijfvoudigd én je ontvangt de overige voordelen van Klantvoordeel zoals extra korting of meer data op je mobiele abonnement en € 7,50 korting op TV pakketten. Lijkt me toch geen slechte deal 😉 Wil je hier geen gebruik van maken? Ook geen probleem, dan kan je je huidige abonnement laten zoals het nu is! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Reputatie 3
Badge +2

Hi AFida, ik geef je graag meer duidelijkheid! Er zijn nog een aantal oude abonnementen waaronder die van jou (afgesloten in 2016) die we niet onder het Klantvoordeel kunnen laten vallen. Dat zou betekenen dat jij er dus geen gebruik van zou kunnen maken. Omdat we dit tóch voor jou en al onze andere klanten mogelijk willen maken bieden we daarom de mogelijkheid om zonder extra kosten je abonnement over te zetten naar één van de nieuwe vormen. We hebben gemerkt dat de meeste klanten het liefst een hogere snelheid dan 20 Mbit willen, daarom bieden we deze snelheid niet meer aan op Glasvezel. Als je je abonnement aanpast dan wordt je nieuwe minimale snelheid daarom inderdaad 50 Mbit. Wat betekent dat als je gebruik zou maken van Klantvoordeel je snelheid verhoogd wordt naar 50 Mbit en daarna gratis verhoogd wordt naar zelfs 100 Mbit! Je snelheid wordt dus vervijfvoudigd én je ontvangt de overige voordelen van Klantvoordeel zoals extra korting of meer data op je mobiele abonnement en € 7,50 korting op TV pakketten. Lijkt me toch geen slechte deal 😉 Wil je hier geen gebruik van maken? Ook geen probleem, dan kan je je huidige abonnement laten zoals het nu is! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

En wat is er zo moeilijk aan om 50Mb aan te bieden voor de prijs van de nog steeds bestaande 20Mb abo's, anders dan dat 'er niet aan gedacht is' (ook aantoonbaar weerlegbaar dat er niet aan 20Mb abo's gedacht is want zie waarschuwing in de FAQ)? Enige consequentie is dat mocht je met Klantvoordeel stoppen dat je dan niet terug naar 20Mb kan en wel vast aan 50Mb zit.
Je kunt moeilijk beweren dat 20Mb abo's niet meer bestaan als er nog steeds x aantallen mensen van gebruik maken (en als het er zogenaamd zo weinig zijn dan zal het ook weinig financiële nadelen hebben 😉 , is sowieso al ODF gebied)

Zeker de leukste op de afdeling: zonder kosten overzetten naar een 'nieuwe' vorm' (aka hogere snelheid) kon altijd al. En laten we deze ook weer eens terugkomen uit een van de andere topics (en gezien de vele opmerkingen over bugs in de prijsweergave van Klantvoordeel had je kunnen denken dat het hier ook voor de 50Mb optie het geval had kunnen zijn; wat achteraf dan niet zo blijkt te zijn).

Volgens de lezing in 'het beste antwoord' hierboven is 50Mb NOOIT een optie voor Klantvoordeel maar toch staat hij gewoon in het rijtje voor 20Mb abonnees.

Reputatie 3
Badge +2

En wat is er zo moeilijk aan om 50Mb aan te bieden voor de prijs van de nog steeds bestaande 20Mb abo's, anders dan dat 'er niet aan gedacht is' (ook aantoonbaar weerlegbaar dat er niet aan 20Mb abo's gedacht is want zie waarschuwing in de FAQ)? Enige consequentie is dat mocht je met Klantvoordeel stoppen dat je dan niet terug naar 20Mb kan en wel vast aan 50Mb zit. Je kunt moeilijk beweren dat 20Mb abo's niet meer bestaan als er nog steeds x aantallen mensen van gebruik maken (en als het er zogenaamd zo weinig zijn dan zal het ook weinig financiële nadelen hebben 😉 , is sowieso al ODF gebied)

Zeker de leukste op de afdeling: zonder kosten overzetten naar een 'nieuwe' vorm' (aka hogere snelheid) kon altijd al.

En laten we deze ook weer eens terugkomen uit een van de andere topics (en gezien de vele opmerkingen over bugs in de prijsweergave van Klantvoordeel, ook niet ondenkbaar dat het hier ook voor de 50Mb optie het geval had kunnen zijn).
Volgens de lezing hierboven is 50Mb NOOIT een optie voor Klantvoordeel maar toch staat hij gewoon in het rijtje voor 20Mb abonnees.

https://
Beste Brian, tot mijn enorme teleurstelling moet ik vaststellen dat je niet ingaat op de inhoud van mijn opmerkingen. Hierdoor voel ik me totaal NIET serieus genomen.

Je legt uit waarom t-mobile bepaalde gedachtes heeft om mijn 20mbit abonnement uit te sluiten van klantvoordeel. Mijn punt is juist dat deze gedachtes noch in de voorwaarden of website staan beschreven en daarnaast ook niet door de verkoopafdeling mondeling aan mij zijn gecommuniceerd! Ik hoef geen 100mbit abonnement, ik wil gewoon een kosteloze verhoging van 20mbit naar 50mbit waar ik recht op heb.

Daarnaast klopt jouw verhaal ook niet als je de voorwaarden van t-mobile erop naslaat alsook de FAQ die apis04 eerder heeft gedeeld. Maar daarnaast heb ik naast deze eerder gedeelde bewijsstukken, nog een extra bewijs. Je beweert dat mijn oude internet abonnement niet in aanmerking komt voor een verhoging van 20mbit naar 50mbit met klantvoordeel. Onder FAQ van de website van t-mobile mobiel staat toch duidelijk dat voor mobiel abonnementen die na januari 2018 zijn afgesloten (dit is voor mij het geval), klantvoordeel van toepassing is icm een t-mobile thuis abonnement. Er staat nergens dat mijn 20mbit abonnement uitgesloten is!

Zie volgende print screens:

Je kunt toch niet van mij als klant verwachten dat ik een product aanschaf bij t-mobile, de voorwaarden van klantvoordeel en de website aangeven dat ik in aanmerking kom om kosteloos over te stappen van 20mbit naar 50mbit, ik achteraf ZELF achter moet komen dat het niet zo is terwijl dit nergens staat! Vervolgens op de t-mobile forum met bewijzen van t-mobile zelf (LEES van de aanbieder van het product!) aankom dat ik dus wel degelijk in aanmerking kom, en vervolgens t-mobile dit VOLLEDIG naast zich neerlegt door niet in te gaan op de inhoud van de discussie?

Het lijkt wel de omgekeerde wereld!
Reputatie 7
Badge +7
@apis4 @AFida Bedankt voor de scherpe feedback!

@apis4 Wat betreft het 20/50 Mbits verhaal, 20 Mbits bestaat zeker nog voor Glasvezel klanten, we bieden dit alleen niet meer aan voor niéuwe Glasvezel klanten. Deze snelheid wordt "uitgefaseerd" zoals dat zo mooi heet. Een aantal oudere abonnementen waaronder die van 20 Mbit Glas kunnen geen gebruik maken van Klantvoordeel zoals ik al eerder aangaf. Waar het op neer komt is dat klanten gebruik kunnen blijven maken van het oude aanbod (we verplichten klanten niet om dit om te zetten wanneer ze hier tevreden mee zijn) óf ze kunnen dit omzetten naar het nieuwe aanbod. Zoals jij terecht opmerkt kon dit ook al vóór Klantvoordeel. Kiest een klant een voor om van het oude aanbod gebruik te blijven maken? Absoluut geen probleem, maar dan kunnen ze geen gebruik maken van Klantvoordeel. De keuze is dan aan de klant zelf.

@AFida Wat betreft jouw vraag over de voorwaarden, de toelichting over het niet gebruik kunnen maken van Klantvoordeel met een ouder abonnement vind je hier onder het kopje 'Ik heb een ouder Internet abonnement (standaard Internet 40 of 80, glasvezek internet 20). Wat kan ik kiezen?' Voor de DSL 40 en 80 Mbit snelheden geldt dit dus ook. Als aanvulling, je betaalt dus géén extra kosten voor het omzetten op zich maar je gaat naar een andere abonnementsvorm waardoor je op een ander maandbedrag uit komt maar wél het Klantvoordeel kan gebruiken en daardoor alsnog voordeliger uit bent. Nogmaals, je bent niets verplicht en het is aan jou als klant om te beslissen of je dit wel of geen mooi aanbod vindt.
@Brian, Bedankt voor het compliment. Mijn scherpe feedback is helaas weer nodig om duidelijk te maken wat het probleem nog steeds is waar ik tegenaan loop. In jouw verwijzing staat NERGENS dat je geen gebruik mag maken van klantvoordeel met een ouder abonnement (glasvezel 20mbit). Zie bijgaand:

Ik heb een ouder Internet abonnement (standaard Internet 40 of 80, glasvezel internet 20). Wat kan ik kiezen?
Kijk in My T-Mobile Thuis welke Internet abonnementen er beschikbaar zijn op jouw adres. Houd er rekening mee dat je bij wijziging van je internet abonnement niet meer terug kan naar je oude internet abonnement.

Snap je nu dus na de diverse posts die ik erover heb gemaakt dat NERGENS, noch in de voorwaarden, noch in de FAQs of waar dan ook op de website staat beschreven dat ik niet kosteloos kan overstappen naar 50mbit glasvezel met een 20mbit glasvezel abonnement. Snap je nu mijn frustratie? Dat ik dus vooraf NERGENS terug kan vinden en toentertijd bij het afsluiten van mijn mobiele go abonnement ook niet doorkreeg van de verkoopafdeling? Sterker nog, ze zeiden dat ik er WEL gebruik van kon maken. Dit is een van de redenen omdat mobiele go abonnement af te sluiten. En als je de voorwaarden leest die ik eerder hierop heb gezet, dan staat daar in dat alle glasvezel internet abonnementen in aanmerking komen voor klantvoordeel.

Kortom, staat het dus NERGENS beschreven dat mijn abonnement niet in aanmerking komt voor kosteloze verhoging van 20mbit naar 50mbit EN ik moest er zelf ACHTERAF maar achter komen via my t-mobile thuis dat ik er GEEN recht op heb. Dit klopt totaal niet en ik voel me belazerd!
Reputatie 3
Badge +2
De prijs van een 50/50 abo is nog precies dezelfde als toen 20/20 nog werd aangeboden dus hoezo 'oude' en 'nieuwe' aanbod? Het enige nieuwe is dat 20/20 niet meer wordt aangeboden en 500 nu 750 is in ODF gebied (20/20 was ook enkel in die paar ODF gebieden beschikbaar).

"Een aantal oudere abonnementen waaronder die van 20 Mbit Glas kunnen geen gebruik maken van Klantvoordeel zoals ik al eerder aangaf" voor een nog steeds denkbeeldige reden: er wordt specifiek over het 20Mbps abo gesproken in de FAQ dus argument 'vergeten' is al niet van toepassing. Dan wordt ook nog eens 50Mbps als Klantvoordeelsnelheid optie voorgeschoteld in My T-Mobile Thuis bij 20Mbps klanten alleen is de prijs zonder korting (waardoor er feitelijk geen voordeel is). En je kunt dit idd pas controleren als je al zowel een vast als mobiel abo hebt, dus neem je met 20/20 vast een mobiel abo erbij om speciaal van klantvoordeel gebruik te kunnen maken kom je er achteraf pas achter dat je geen 'gratis extra snelheid' krijgt.

Hier een zoveelste voorbeeld van een foutieve (=geen) toepassing van de korting, in dit geval 100 naar 200, maar blijkbaar kan het wel handmatig dus waarom zou dit niet kunnen bij 20/20 naar 50/50: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/factuur-klopt-niet-305240 Ga je van 20 naar 50 dan ga je akkoord dat je nooit meer terug kan naar 20 dus dan ben je ook direct van af al die 'oude' 20Mb abonnees als T-Mobile zijnde en zijn die voormalig 20Mb abonnees 'verplicht' er een mobiel abo bij te houden om de 20/20 prijs te blijven betalen.
Reputatie 7
Badge +7
@AFida, ik kan mij de verwarring enigszins voorstellen. Er staat niet in zo veel woorden dat het NIET kan maar er wordt wel duidelijk aangegeven dat je kan kijken wat er op jouw adres beschikbaar is. Dit is dus niet bijvoorbeeld 20 Mbps maar ik kan mij goed voorstellen dat je dit duidelijker van te voren wil weten en ik ga je feedback doorzetten zodat we de informatie op de website en op de Community duidelijker kunnen maken!

@apis4 De foutieve toepassing van de korting is een andere situatie (en een bug) en is niet hetzelfde als het 20 Mbps/50 Mbps verhaal omdat, zoals al vaker aangegeven, de 20 Mbps snelheid niet meer aangeboden wordt behalve voor de klanten die hier nog gebruik van maken met een oud contract. Dit omdat we klanten niet verplicht hun snelheid aan willen laten passen. Zodra je de snelheid van 20 Mbps wijzigt naar een andere snelheid is deze niet meer beschikbaar, iets anders kan ik er niet van maken.
@Brian, er is geen enkele verwarring als je naar de voorwaarden, FAQ en informatie op de website kijkt want nergens staat dat het NIET is toegestaan om kosteloos van 20mbit naar 50mbit te gaan. Nogmaals, wat jij weer in je bericht beschrijft staat nergens vermeld. Als er voor T-Mobile verwarring is, dan is dat niet mijn probleem. Ik volg de afspraken die jullie hebben. Prima dat je de feedback doorzet om de voorwaarden e.d. aan te passen, maar dat is voor mij al te laat want ik koop daar niks voor.
Reputatie 3
Badge +2
Inderdaad weer het zelfde onzinnige antwoord. "Iedereen" die van 20 naar 50 dmv Klantvoordeel wil is zich er (inmiddels mag ik aannemen) ten dege van bewust dat hij/zij niet meer terug kan en accepteert dit dan ook ten volle. Er is echter geen enkele administratieve reden denkbaar dat je niet 50Mb voor de prijs van het 20Mb abo kan aanbieden (als je nu de prijs van 20Mb kan incasseren dan kan dat ineens niet meer als de snelheid omhoog is? 😄; anders dan dat het teveel kost als achterliggende reden is er niet).
En als je Klantvoordeel vervalt dan zit je idd vast aan de normale prijs van 50Mb, so what ... dat is dan de keuze die je nu bewust maakt.
Het is gewoon een feit dat 50Mb als snelheid wordt voorgeschoteld in het Klantvoordeel menu van 20Mb klanten met erbij dat je 'hogere snelheid krijgt voor de prijs van het internetabonnement dat één stap lager in snelheid is' en dat is dus het nog steeds bestaande 20Mb abo in het Klantvoordeel menu van de 20Mb gebruiker (dat het niet meer aan nieuwe klanten wordt aangeboden doet helemaal niet ter zake).
Reputatie 7
Badge +6
@AFida

Ik baal er erg van dat dit voor misvattingen heeft gezorgd. Je komt zeker in aanmerking voor de voordelen van Klantvoordeel. Er wordt ook aangegeven welke snelheden we tegenwoordig op glasvezel voeren. Je krijgt dan een gratis snelheidsupgrade. Er staat ook vermeld dat je niet meer terug kunt naar de oude snelheden. Daarmee is een snelheidsupgrade van 20 naar 50 Mbps een aanname die niet mogelijk blijkt. Tot zover wat er niet mogelijk is.

Omdat we deze verwarring natuurlijk ook niet wensen, wil ik dit graag aan gaan passen in onze communicatie, zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt. Dank voor het aankaarten dus, zo kunnen we onze communicatie zo scherp mogelijk maken. Ook denk ik graag met je mee voor de situatie waar je nu in zit! Zou je hiervoor jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) willen sturen? Dan kan ik zien wat er allemaal veranderd is en welke voordelen er nu voor jou gelden. Ik hoor graag van je!
Beste Sander,

In een van de eerder aangegeven berichten staat aangegeven dat 50mbps een snelheid is die beschikbaar is voor verhoging via klantvoordeel. Deze informatie komt uit de FAQ van T mobile thuis. Verder:
  • Er staat letterlijk nergens aangegeven dat je NIET van 20mbps naar 50mbps kunt gaan via Klantvoordeel.
  • Daarnaast kun je je ook aanvragen waarom 50mbps als snelheid staat vermeld? Dit moet voor de 20mbps abonnementen zijn die dus een stap hogerop gaan naar 50mbps. Er zal niemand van een hogere snelheid naar een langere snelheid van 50mbps willen overstappen met klantvoordeel
  • Het klopt en ik heb ook in de klantvoordeel voorwaarden gelezen dat wanneer ik overstap naar 50mbps, ik niet meer terugkan naar 20mbps. Hier was ik al bewust van, vandaar dat we een nieuwe mobiele go abonnement hebben afgesloten om van dit voordeel te genieten, maar helaas kwam ik dus voor een enorme verrassing te staan dat t dus niet zo is.
Nogmaals is er geen verwarring en vind ik het zeker een goed idee dat t-mobile hier serieus mee omgaat en ik adviseer om in de voorwaarden, FAQ en website op te nemen dat er een uitzondering geldt met klantvoordeel voor 20mbps abonnementen en deze concreet te beschrijven. Dan vind ik dat T-mobile het recht heeft om mij hierop te wijzen en had ik verder ook deze discussie niet gestart.

Gezien dit nu (nog) niet het geval is, is mij een product aangeboden die niet conform de afspraken is. Ik vind het fijn dat je hier werk van wilt maken en heb je zojuist een privé bericht gestuurd.

Ik hoop dat we hiermee de discussie kunnen afsluiten. To be continued....
Even los van alles, AFida, wil ik toch even reageren op je opmerking in de laatste post, punt 3:

• Het klopt en ik heb ook in de klantvoordeel voorwaarden gelezen dat wanneer ik overstap naar 50mbps, ik niet meer terugkan naar 20mbps. Hier was ik al bewust van, vandaar dat we een nieuwe mobiele go abonnement hebben afgesloten om van dit voordeel te genieten, maar helaas kwam ik dus voor een enorme verrassing te staan dat t dus niet zo is.

Je meldt dat je ervan bewust was dat je niet terug kan naar 20mbps als je (door het afsluiten van het nieuwe mobiele abonnement) naar 50mbps zou gaan bij het activeren van het klantvoordeel. Dat lees ik toch goed? Dus het gevolg van het afsluiten van je nieuwe abonnement was: 20mbps wordt 50mbps met alle klantvoordeel.

In het antwoord ergens in het begin van de discussie lees ik van van Brian (moderator):

Als je je abonnement aanpast dan wordt je nieuwe minimale snelheid daarom inderdaad 50 Mbit. Wat betekent dat als je gebruik zou maken van Klantvoordeel je snelheid verhoogd wordt naar 50 Mbit en daarna gratis verhoogd wordt naar zelfs 100 Mbit! Je snelheid wordt dus vervijfvoudigd én je ontvangt de overige voordelen van Klantvoordeel zoals extra korting of meer data op je mobiele abonnement en € 7,50 korting op TV pakketten. Lijkt me toch geen slechte deal 😉

Brian meldt dus dat je abonnement wordt aangepast naar 50Mbit en door het klantvoordeel dat het dan zelfs 100Mbit wordt. Dus (even terug wijzend naar boven): je krijgt wat je wilt (hogere snelheid én alle klantvoordeel, maar nu niet 50mbps maar 100mbps voor hetzelfde geld!

Dan snap ik echt niet wat het probleem is, je krijgt meer dan je wil toch???

Enige wat ik kan verzinnen, is dat een nieuw contract resulteert in 1 jaar opzegtermijn (is dat zo?) maar aan de andere kant denk ik dat je zeker niet van plan was om je vaste glasvezel-internetverbinding bij T-Mobilethuis op korte termijn op te zeggen want anders zou je zeker geen mobiel T-Mobile-abonnement afsluiten met (mede) als doel het klantvoordeel............

Dus kortom: zet over naar 50mbps abbo, activeer dan klantvoordeel en je hebt alles en als bonus 100mbps. Ik zeg: doen!
@PeepPeep, dit is inderdaad een andere discussie, maar het klopt wat je zegt alleen mis je de essentie van deze discussie. Ik kan me dit ook wel voorstellen want het zit ergens in de berichten hierboven. Zo simpel is het echter niet anders waren we heel snel klaar.

Van 20mbit naar 50mbit met klantvoordeel zou een kosteloze verhoging moeten zijn bij afname van een 2de (mobiele) abonnement op hetzelfde adres. De verhoging is echter niet kosteloos, je moet er 7,50 euro extra per maand voor betalen. Wat Brian uitlegt gaat over dat ik de verhoging doorzet van 20mbit naar 50mbit en dan 7,50 euro per maand extra moet betalen, en daarna vervolgens de gratis klantverhoging toepas van klantvoordeel waardoor ik dan 100mbit krijg voor de prijs van 50mbit. Zoals ik eerder hierboven een aantal keer heb aangegeven is dit niet waarvoor ik getekend heb. Ik wil een kosteloze verhoging met klantvoordeel van 20mbit naar 50mbit.
Excuus. Ik had hierboven 7,50 euro extra per maand gezegd, dat moet 9 euro extra per maand zijn
@AFida Okee, het was een lange topic dus nu duidelijk ja. 👍🏼
Reputatie 3
Badge +2
@AFida

Ik baal er erg van dat dit voor misvattingen heeft gezorgd. Je komt zeker in aanmerking voor de voordelen van Klantvoordeel. Er wordt ook aangegeven welke snelheden we tegenwoordig op glasvezel voeren. Je krijgt dan een gratis snelheidsupgrade. Er staat ook vermeld dat je niet meer terug kunt naar de oude snelheden. Daarmee is een snelheidsupgrade van 20 naar 50 Mbps een aanname die niet mogelijk blijkt. Tot zover wat er niet mogelijk is.

Omdat we deze verwarring natuurlijk ook niet wensen, wil ik dit graag aan gaan passen in onze communicatie, zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt. Dank voor het aankaarten dus, zo kunnen we onze communicatie zo scherp mogelijk maken. Ook denk ik graag met je mee voor de situatie waar je nu in zit! Zou je hiervoor jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) willen sturen? Dan kan ik zien wat er allemaal veranderd is en welke voordelen er nu voor jou gelden. Ik hoor graag van je!

Hoezo is het een aanname als 50Mb gewoon vermeld staat als stap omhoog in het klantvoordeel menu? Letterlijk de enige additionele voorwaarde die er aan 20Mb klanten wordt gesteld is dat de mogelijkheid om weer terug naar je oude snelheid te downgraden vervalt.
Volgens mij heb ik al in drie topics gevraagd waarom 50Mb ertussen staat als het feitelijk NOOIT een optie is voor gratis Klantvoordeel extra snelheid maar een antwoord erop wordt altijd ontweken en dan krijg je zoiets als "Dit omdat we klanten niet verplicht hun snelheid aan willen laten passen" als antwoorden 😂 De voorwaarde in de FAQ is dat de mogelijkheid vervalt om terug naar 20Mb te gaan en ga je hiermee toch akkoord dan krijg je nog steeds geen Klantvoordeel snelheid?? 🤔

Uiteraard wordt het weer achter de schermen voor een enkeling opgelost ipv gewoon algemeen toe te passen wat er letterlijk staat. De eerste die aan de bel trok krijgt nu gewoon €9 korting p/m korting: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/klantvoordeel-icm-internet-20gb-304452
Reputatie 7
Badge +6

Hoezo is het een aanname als 50Mb gewoon vermeld staat als stap omhoog in het klantvoordeel menu?

Hoi @apis4

Ik snap de verwarring heel goed, naar aanleiding van jouw screenshot. Ik leg deze afbeelding dan ook graag uit. Je ziet alle opties staan, inclusief de nieuwe prijs: 50 Mbps voor € 32,50. 100 Mbps voor € 32,50 (want je zet het snelheidsvoordeel in). En 500 Mbps voor € 36,-. Je ziet hieraan dat de prijs voor 50 en 100 hetzelfde is, vanwege het voordeel. Op 50 Mbps zit dus geen voordeel en is je nieuwe maandbedrag € 32,50. Die prijzen die erachter staan zijn dus niet de prijzen zonder Klantvoordeel, maar mét!

Ook begrijp ik dat het niet fijn voelt om bij een kortingsactie eerst een duurder abonnement te moeten nemen. Mocht snelheid minder belangrijk zijn dan je abonnementsprijs, dan is het verstandig om dit snelheidsvoordeel te laten schieten. Het abonnementsgeld per maand (van 20 Mbps) is namelijk al extreem laag, zeker als je het vergelijkt met de huidige prijzen en onze concurrenten.

Uiteraard wordt het weer achter de schermen voor een enkeling opgelost ipv gewoon algemeen toe te passen wat er letterlijk staat. De eerste die aan de bel trok krijgt nu gewoon €9 korting p/m korting: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/klantvoordeel-icm-internet-20gb-304452

Iedere situatie is weer anders. Ik weet niet wat het verhaal van de andere klant was. Ik kijk naar deze situatie en leg graag uit hoe de vork in de steel steekt. Ik hoop dat ik het kunnen verhelderen!

Reageer