Beantwoord

Geen DHCP IP adres eigen modem

• 9 februari 2021
  • 10 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik probeer een Netgear R7000 modem met DD-WRT direct op de media converter van mijn T-Mobile Thuis glasvezelverbinding aan te sluiten. WAN ingesteld op VID 300, wat lijkt te werken. Alleen krijgt de WAN poort geen IP-adres toegewezen. Ook na een uur wachten werkt de DHCP nog niet.

De situatie lijkt een beetje op de problemen die bijvoorbeeld hier en hier beschreven worden.

Kan het zijn dat er een MAC release nodig is? Het T-Mobile modem krijgt wel een IP adres.

Groeten,

Karel

icon

Beste antwoord door Brian 11 februari 2021, 16:36

Hi @KarelKnutselaar @Upang In de meeste gevallen zou maximaal een uur voldoende moeten zijn voor een eventuele eigen modem om verbinding te maken. In enkele gevallen kan het tot 24 uur duren, als ook dit niet werkt dan kunnen we inderdaad eventueel nog een handmatige MAC release proberen. Mits uiteraard alles goed aangesloten is.

@KarelKnutselaar Ik zie dat jij ondertussen de Zyxel weer aangesloten hebt, mocht je nog een poging willen wagen dan zou je morgen eventueel je eigen modem aan kunnen sluiten dan zal ik daarna de MAC release vnauit hier doen. @Upang Van jou heb ik geen klantgegevens, mocht jij het ook willen proberen stuur mij dan even een privebericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan voer ik de MAC release ook voor jou uit!

Bekijk origineel

10 reacties

Ik geb mijn Asus RT -Ac68

Rechtstreeks aangesloten op de media convertor en had direct link na vlan 300 en vlan640 voor tv.

Geen mac adress aanpassing nodig gehad.

Zoek met vergrootglas even op je je routernaam, dan vind je de juiste instellingen.

Iets met snoop moet op aan of uit staan.

Mijn router kan ik ook een macadress kopiëren en plakken van mijn t mobile modem.

@Makkie11 : bedankt voor je reactie!

De (hopelijk) juiste instellingen had ik wel gevonden. Deze link was erg handig. Ik heb ook een andere router snel werkend gekregen op VID 300. In dit geval lijkt het erop dat de WAN poort geen IP adres krijgt van de DHCP server.

Ik weet niet of IGMP snooping er iets mee te maken heeft, dat lijkt me meer iets voor IPTV, maar ik zal het eens proberen.

MAC adres kopieren is ook een goed idee, ga ik ook proberen.

sorry verkeerde link.

Hier hetzelfde probleem. @Brian zijn er nog altijd locaties met de BNG issues? Bij mij werkte het ook even, en bij reboot helemaal niet meer. Gebruik het alleen voor internet en geen TV, dus Vlan alleen 300 geconfigureerd.

En bij aansluiten Draytek werkt het wel, maar ik haal met de Netgear betere snelheden op WiFi en ook meer Lanpoorten nodig. 

@Upang Gebruik je ook DD-WRT?

@KarelKnutselaar nee, de standard firmware die erop zit. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @KarelKnutselaar @Upang In de meeste gevallen zou maximaal een uur voldoende moeten zijn voor een eventuele eigen modem om verbinding te maken. In enkele gevallen kan het tot 24 uur duren, als ook dit niet werkt dan kunnen we inderdaad eventueel nog een handmatige MAC release proberen. Mits uiteraard alles goed aangesloten is.

@KarelKnutselaar Ik zie dat jij ondertussen de Zyxel weer aangesloten hebt, mocht je nog een poging willen wagen dan zou je morgen eventueel je eigen modem aan kunnen sluiten dan zal ik daarna de MAC release vnauit hier doen. @Upang Van jou heb ik geen klantgegevens, mocht jij het ook willen proberen stuur mij dan even een privebericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan voer ik de MAC release ook voor jou uit!

Dank @Brian ik stuur gegevens. Werkt het evengoed als ik Mac adres van de Draytek overnemen in de Netgear? Zal ik dat eerst proberen in de 24u?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Upang Dat is een goede vraag, ik vermoed eigenlijk van niet. Ik heb nog geen privébericht van je ontvangen, klopt dat? Is het inmiddels gelukt? Zo ja, helemaal goed! :slight_smile:

Hi  @Brian dank voor de followup. Denk dat het ook wel aan de Netgear lag. Heb die geruild met een Tplink C6 Archer en het werkt als een zonnetje. Ook in combinatie met powerline die er op aangesloten is. 

Reageer