Beantwoord

Geen glasvezel verbinding 7908 Hoogeveen 31-12

• 31 december 2020
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

• is een Top Poster
  • 7 reacties

Ik ervaar storing met t mobile thuis, glasvezel.. Boel herstart maar geen verschil helaas... Ik zie ook meer meldingen op allestoringen.nl

TV en internet beide plat hier... 

icon

Beste antwoord door Sander 1 januari 2021, 11:59

Hoi @eddyh,

Ik heb de verbinding gecontroleerd. Ik heb het vermoeden dat het inmiddels hersteld is en dat er gisteravond (timing!) een korte onderbreking was. Mocht dat niet zo zijn, kun je dan deze reset uitvoeren?

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en evt. de mediaconverter) 10 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart kan je de TV Box weer aansluiten op de stroom.
  4. De TV Box geeft nu de melding "Geen internetkabel gevonden". Je kan nu de internetkabel ook weer aansluiten.

Helpt ook dat niet, kun je dan beschrijven welke lampjes er branden op het modem? 

In ieder geval wens ik je alvast een gelukkig nieuwjaar! 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @eddyh Hopelijk kan iemand het oplossen 

In  Dit onderwerp melden ze het als er storing nieuws is

Met vriendelijke Groet!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @eddyh,

Ik heb de verbinding gecontroleerd. Ik heb het vermoeden dat het inmiddels hersteld is en dat er gisteravond (timing!) een korte onderbreking was. Mocht dat niet zo zijn, kun je dan deze reset uitvoeren?

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en evt. de mediaconverter) 10 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart kan je de TV Box weer aansluiten op de stroom.
  4. De TV Box geeft nu de melding "Geen internetkabel gevonden". Je kan nu de internetkabel ook weer aansluiten.

Helpt ook dat niet, kun je dan beschrijven welke lampjes er branden op het modem? 

In ieder geval wens ik je alvast een gelukkig nieuwjaar! 

Hij deed 't na een half uur weer.. Nu weer eruit helaas.. Sinds 2 minuten…

Dit keer wel terug na herstart van modem. Waar komt dit ineens vandaan? Heb nu ruim half jaar t-mobile maar dit is de eerste (tweede keer binnen 24 uur eigenlijk) keer dat 't eruit ligt.... 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @eddyh ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Daar gaan we wat aan doen. 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Daar gaan we samen wat aan doen! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind: 

- Brandt de power led constant? 

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. 

Graag verzoek ik je dit drie dagen te testen. Wij zien vaak dat wegvallende diensten vanzelf worden opgelost. Indien de diensten na drie dagen toch nog wegvallen, trek dan aan de bel. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken.

Reageer