Beantwoord

Geen internet 3541

• 16 mei 2019
  • 7 reacties
  • 471 Bekeken

Sinds gisterenavond geen Internet in Utrecht op postcode 3541. De klantenservice kwam met de reset truc maar dit kon het probleem niet verhelpen. Daarna is het probleem maar doorgeschoven naar Guidion waar ik een afspraak kon maken voor over 2 weken.

Gelukkig zag ik later op het forum dat er een algemene storing bleek te zijn in Utrecht.

15-05-2019] 21:40 Update: het probleem is gevonden. Rond 0:00 wordt verwacht dat alle verbindingen weer hersteld zijn. Mogelijk dient het modem en/of media converter nog gereset te worden.

20:00 Momenteel ontvangen wij signalen dat er problemen zijn met enkele klanten in de regio Utrecht met Internet, vast Bellen of TV van T-Mobile Thuis. We hebben dit in onderzoek en werken hard aan een oplossing.

Maar ik heb op dit moment nog altijd geen internet. Zou ik 15 minuten in de rij wachten bij de klantenservice of kunnen jullie op dit forum ook iets betekenen? Of zal de 82ste reset wel werken?

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Sander 20 mei 2019, 08:45

Hoi @eengebruikersnaam,

Alle providers in jouw gebouw maken gebruik van hetzelfde netwerk. Zoals ik het nu zie, ligt het gelukkig niet aan het netwerk! Dat is mooi, maar we willen, net als jij, graag dit probleem 100% verhelpen. Ik ben blij te lezen dat er woensdag de 22 een monteur langskomt om de snelheid te controleren en zo nodig in orde te maken.

Houd jij ons op de hoogte? 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

@David, het was beter geweest om dit topic te sluiten i.p.v. de andere. Die zat wel in het juiste subforum.

Maar ik zie al de hulp op het forum in ieder geval niet beter(of iig niet sneller) is dan via de telefoon.
Reputatie 1
Hoi @eengebruikersnaam . Het kan natuurlijk dat je last hebt gehad van de algemene storing, maar dat hoeft niet per sé zo te zijn. Zo uit het blind kan ik je niet helpen met een storing. Je kan echter wel veel meer doen dan alleen een reset van je modem uitvoeren. Heb je de stappen op https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/geen-internet/ al doorgenomen?
@Jaap die stappen heb ik al doorgenomen. En een van mijn buren met t mobile heeft hetzelfde probleem dus ik neem aan dat het niet aan mij ligt.

Zijn jullie hier mee bezig?
Voor de geïnteresseerde, gisteren nogmaals gebeld met overigens een aardige meneer maar het probleem helaas niet kunnen vinden. Mogelijk ligt het probleem bij de aanbieder van het glasvezel netwerk (KPN) werd er aangegeven. Buren in hetzelfde gebouw met glasvezel via KPN of XS4ALL hebben gewoon verbinding, een andere buurman met T-Mobile niet, dus dit betwijfel ik nog.

Er kunnen blijkbaar geen andere stappen worden ondernomen totdat er een monteur van Guidon langs kan komen om de boel ook maar is te resetten. Dit kon eerst pas na 2 weken en na wat geklaag "al" binnen een week.

Eindstand na 2 weken T-Mobile thuis:

• Eerste week niet de beloofde snelheid (50 i.p.v. 200) en een schokkerig beeld tijdens voetbalwedstrijden op TV(door het tv-kastje t.w.v. van 2 euro denk ik).
  • Tweede week geen internet & tv
  • 120 minuten in de wachtrij aan de telefoon
Ik ben benieuwd naar de komende weken. Voorlopig zou ik zeggen: blijf lekker bij Ziggo 😉
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @eengebruikersnaam,

Alle providers in jouw gebouw maken gebruik van hetzelfde netwerk. Zoals ik het nu zie, ligt het gelukkig niet aan het netwerk! Dat is mooi, maar we willen, net als jij, graag dit probleem 100% verhelpen. Ik ben blij te lezen dat er woensdag de 22 een monteur langskomt om de snelheid te controleren en zo nodig in orde te maken.

Houd jij ons op de hoogte? 🙂
Monteur van Guidion vandaag langsgeweest. Heeft het probleem helaas niet kunnen verhelpen.

Logisch natuurlijk want er is simpelweg geen signaal. Dit was op voorhand al vrij duidelijk gezien het feit dat een aantal buren met T Mobile ook geen verbinding hebben.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @eengebruikersnaam, geen signaal kan meerdere oorzaken hebben en we sluiten altijd eerst de klantlocatie uit voordat de netwerkbeheerder ingeschakeld wordt. Inmiddels hebben we de bevindingen naar de netbeheerder doorgestuurd en ze gaan aan de slag!

Reageer