Beantwoord

geen internet en tv: monteursafspraak

• 11 juni 2019
  • 12 reacties
  • 439 Bekeken

Ik heb een probleem met tmobile thuis. Geen internet. Tmobile heeft op afstand mee gekeken. Conclusie mogelijk probleem met fiber. Monteur moet langs komen. Echter, de monteur "Guidion" heeft op 24 juni pas tijd. 2 weken zonder internet of tv. Tmobile heeft geen andere oplossing en Guidion kan ook niet eerder komen. Wie heeft hier advies voor mij?
icon

Beste antwoord door Sander 12 juni 2019, 11:02

Hi @tileungtang,

Ik ben hier om te helpen en out-of-the-box mee te denken. Het is momenteel erg druk met nieuwe klanten en dat merken we op de monteurcentrale. Het loont wel om even te bellen (Guidion: 088-2000151) en te vragen of er mogelijk een gaatje is vrijgekomen op een eerder tijdstip. Het is vaak ook mogelijk om op een wachtlijst gezet te worden. Valt er een afspraak uit bij jou in de buurt? Dan kan de monteur mogelijk bij jou langskomen. Is zeker een poging waard!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi @tileungtang,

Ik ben hier om te helpen en out-of-the-box mee te denken. Het is momenteel erg druk met nieuwe klanten en dat merken we op de monteurcentrale. Het loont wel om even te bellen (Guidion: 088-2000151) en te vragen of er mogelijk een gaatje is vrijgekomen op een eerder tijdstip. Het is vaak ook mogelijk om op een wachtlijst gezet te worden. Valt er een afspraak uit bij jou in de buurt? Dan kan de monteur mogelijk bij jou langskomen. Is zeker een poging waard!
Triest dat T-mobile de verantwoordelijkheid bij externe partijen legt. Klanten hebben een contract met T-mobile, niet met de beheerders van het netwerk. Als T-mobile gebruik maakt van externe netwerken, dat is het hun verantwoordelijkheid als die niet naar behoren functioneren. Zelf ben ik om bovenstaande reden maar opgestapt. Het gaat simpelweg nooit wat worden.
Reputatie 7
Badge +5
Ik snap dat je niet voldoende geholpen bent, maar het heeft geen zin om een oud topic van ruim 2 weken oud te uppen met jouw bevinding.
Daar is een forum voor, om met anderen over diverse zaken te discussiëren. Maar ik begrijp goed dat T-mobile niet graag hoort wat anderen van de provider vinden. Het zou zomaar klanten kunnen kosten..
De topic starter vroeg advies. Die heb ik: een fatsoenlijke provider zoeken.
Reputatie 7
Badge +5
Een forum is zeker om te discussiëren. Daar heb je helemaal gelijk in. Echter, dit topic is al bijna 3 weken onaangeroerd door de topicstarter.

Je mag ook zeker aangeven wat je vindt, maar gebruik daar relevante topics voor. Is het bereik ook groter. Ik weet dat T-Mobile ook die ervaringen graag leest, zodat ze het product en dienst kunnen verbeteren.

De insteek van dit forum is 'klant-helpt-klant'. In de meeste gevallen zullen mede-klanten je proberen verder te helpen. Zo ook in jouw geval. Webcare leest mee en helpt verder als dat nodig is.
Reputatie 7
Badge +10
Triest dat T-mobile de verantwoordelijkheid bij externe partijen legt. Klanten hebben een contract met T-mobile, niet met de beheerders van het netwerk. Als T-mobile gebruik maakt van externe netwerken, dat is het hun verantwoordelijkheid als die niet naar behoren functioneren. Zelf ben ik om bovenstaande reden maar opgestapt. Het gaat simpelweg nooit wat worden.

De verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij T Mobile, Ze mogen het dan wel uitbesteden maar dat veranderd niets. Dat het op dit moment heel erg druk is was in beide gevallen gebeurd.
Het staat iedereen vrij om een provider te kiezen natuurlijk. Guidion is installatie partner van de meeste grote providers zoals T Mobile Xs4all Telfort en Ziggo
Het gaat er om dat de klant een abonnement heeft bij T-mobile. Echter bij een technische storing is die klant ineens afhankelijk van de tijd en goodwill van derden. Dan geeft T-mobile niet thuis. De T-mobile dame, die ik afgelopen vrijdag aan de lijn had (na eerst een half uur in de wacht te hebben gestaan !!), kwam met geen enkel alternatief, behalve wachten tot half juli op de monteur van Guidion! Het zou zo moeten zijn dat bij een technische storing er een soort noodabonnement beschikbaar zou zijn. Toesturen van een MiFI router inclusief onbeperkt 4G zou een goede optie zijn. Toevallig heb ik (nog) een zakelijk mobiel abonnement bij T-mobile. Daardoor en na aandringen, kon ik een vouchercode krijgen voor een week onbeperkt 4G. Mijn vrouw, die thuis werkt, heeft hier niets aan. Dus slechte oplossing voor wekenlang verstoken zijn van Internet en TV.
Maar goed, ik heb voor zekerheid gekozen bij de concurrent
Aangezien we nog tot eind juli aan T-mobile vast zitten, heb ik het advies van Sander opgevolgd door Guidion te bellen en te vragen of ze eventueel eerder dan 17 juli (dat was de vroegst mogelijke datum!!) mijn storing konden oplossen. Helaas, dat was niet mogelijk. Dus nu maar een aantal weken met 4G behelpen op de telefoon....
Reputatie 7
Badge +5
Heb je een PB gestuurd.
Ik heb het gezien, dankjewel.

Reageer