Beantwoord

Geen internet na aansluiten

  • 26 april 2019
  • 8 reacties
  • 490 Bekeken

Goedendag,

Ik heb sinds 8 april mijn internet aangesloten en we wonen sinds afgelopen maandag 22 april in onze nieuwe appartement.
Onze internet doet het heel heel heel slecht of helemaal niet.
Ik heb gereset, meerdere malen stekkers eruit gehaald maar het probleem blijft voort.
We zijn niet veel thuis, vanwege onze fulltime baan.
We zouden graag snel internet willen hebben, ook vanwege tv.
We moeten samen kijken hoe we kunnen communiceren met elkaar, omdat ik niet thuis ben.
Help help help

Groetjes kees
icon

Beste antwoord door Brian 10 mei 2019, 14:53

Hi @Kees86, ai balen dat je nog steeds problemen ondervindt maar geen zorgen, dat gaan we oplossen! Ik heb er meteen met een collega naar gekeken en je verbinding lijkt op bepaalde momenten inderdaad weg te vallen. In combinatie met jouw verhaal vermoed ik inderdaad dat het aan de modem ligt. Ik ga dan ook opnieuw een monteur naar je toesturen om de modem te wisselen en de aansluitingen te controleren!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi @Kees86, daar gaan we meteen naar kijken! Ik zie dat er inmiddels al een afspraak staat met één van onze monteurs voor komende maandag, helemaal goed. In de tussentijd zou ik graag de aansluiting vast met je nalopen. Heb je de modem aangesloten op het aansluitpunt in de meterkast (ISRA) of op een wandcontactdoos? Als dit laatste het geval is zou je de modem dan eens rechtstreeks op de ISRA willen proberen? En controleer uiteraard ook of de modem wel aangesloten is met de juiste kabel (die waar 'DSL' op staat).

Mocht dit het geval zijn kan je dan eventueel een foto plaatsen van hoe het nu aangesloten is? Mogelijk kunnen we daar wat aan ontdekken!
Hai Brian,

De tv en internet doet het inmiddels weer.
Maar nog niet goed, tv komt wel eens een storingtje tussen door als we ook op de tel zitten met WiFi.
Omdat de afspraak pas ma 6 mei was en niet vervroegd kon worden, heb ik iemand gevraagd die ik persoonlijk ken, om er naar te kijken
Een internet specialist.
Dankzij hem deed ie het weer, maar ging ook weer snel minder 2x daarna.
Nu hebben we wel prima contact met het internet.
Hij heeft de wandcontactdoos open gemaakt en zag dat er vuil in zat en heeft het een beetje schoon gemaakt.
Waarschijnlijk heeft de vorige bewoonster die wandcontactdoos niet gebruikt, maar aan de andere kant van de kamer met kabel.
Die contact was open en bloot en zo waarschijnlijk in al die jaren vuil in gekomen.
Een paar keer is ook de modem zomaar uit gegaan en zelf opnieuw gaan starten.
Dus wat het probleem zit is nog even een raadsel, modem of de wandcontactdoos.
Ik laat het zoals het is en gebruiken we van het internet zolang hij het doet en laat de monteur maandag zelf even op onderzoek gaan, misschien dat ie iets moet vervangen

Bedankt voor je bericht
Reputatie 4
Badge +2
Hey @Kees86 hoe is de afspraak met de monteur gisteren verlopen? Werkt ook je TV nu naar behoren?☺ We horen graag van je!
Hey piotr, de monteur heeft het goed gedaan en kregen weer verbinding met alles.
Vanavond keken we voetbal het eind stukje en toen begon de internet weer raar te doen, de modem ging uit zich zelf 4x resetten en op dit moment blijft haperen en vast staan op tv.
Onze netwerk naam kunnen we niet meer vinden, alleen met 5G op het eind.
Ik zal wat foto's sturen.
Misschien in de contactdoos wel goed maar dat er misschien is met de modem.
We kunnen nog helaas nog niet optimaal genieten van onze internet.
I

Reputatie 6
Badge +7
Hi @Kees86, ai balen dat je nog steeds problemen ondervindt maar geen zorgen, dat gaan we oplossen! Ik heb er meteen met een collega naar gekeken en je verbinding lijkt op bepaalde momenten inderdaad weg te vallen. In combinatie met jouw verhaal vermoed ik inderdaad dat het aan de modem ligt. Ik ga dan ook opnieuw een monteur naar je toesturen om de modem te wisselen en de aansluitingen te controleren!
Hai Brian, bedankt voor de bericht en voor de link om een afspraak te maken.
Do 16 mei komt de monteur, helaas niet eerder.
We moeten die dag wel werken maar heb er bij gezet of de monteur mij kan bellen als ie onderweg is, ik werk in mijn woonplaats en ben zo flexibel dat ik alleminuut naar huis kan.
Hoop dat ze dat doen, om mij een belletje te geven en hopen dat alles het weer gaat doen
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Kees86, dat moest vast goedkomen! Voor de zekerheid geef ik je graag nog het nummer van Guidion door (you never know). Je kan ze eventueel rechtstreeks bereiken via 088 200 0 151.

Reageer