Beantwoord

Geen Internet sinds installatie

• 9 april 2021
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Reputatie 2

Sinds 1 april ben ik aangesloten en het lijkt een grap.

31 Maart zat ik bij KPN en mijn netwerk werkte als een zonnetje. 1 April kwam de Guidion monteur langs om het glas netwerk om te zetten naar T-Mobile. Sinds dien heb ik geen internet meer.

Nu een week verder, gefrustreerd op hotspots werken, ben ik het wel zat. Voor mijn werk moet ik met datasets werken van 40Gb en ben sneller af door naar kantoor te rijden en weer terug.

Als ik informatie probeer te winnen, Krijg ik alleen te horen dat het probleem nog in onderzoek is.

Nu krijg ik te horen dat er meerdere problemen zijn in Den Haag, En dat ik dit artikel in de gaten moet houden:

Als ik kijk bij KPN ( jullie maken gebruik van hun netwerk) zijn er geen problemen.

Nu kan ik voor jullie uitrulen dat het de Zyxel router is. Mijn sophos firewall en router die ik had liggen krijgen ook netjes een ip en dns instellingen gepushed, maar wederom is hier ook geen data op.

Nu heb ik zelf de keuze: Abonnement opzeggen en overgaan naar een andere provider op basis van de 14 dagen bedenktijd. Of wachten. Welke garantie heb ik dat dit binnenkort opgelost is?

Als ik kijk naar dit topic van arme @Gerrit ten Have is hij onderhand al een maand verder zonder internet. Staat mij dit ook te wachten? Zo ja, dan ga ik vast stappen ondernemen.

icon

Beste antwoord door Jason 12 april 2021, 11:15

Goedemorgen @timmyu, welkom op de Community!

Er waren inderdaad problemen met de verbinding in Den Haag, dit zou inmiddels (sinds 9 april) volledig hersteld moeten zijn na een herstart van het modem en de Media Converter: is dit bij jou nu ook het geval? Ik zie wel een signaal aan onze kant, maar betwijfel of je hierdoor ook online gekomen bent omdat er een foutmelding achter staat op de WAN (de verbinding/het signaal vanuit het modem).

Het probleem bij @Gerrit ten Have bleek in de centrale te liggen en daardoor is in eerste instantie verkeerd geanalyseerd en zijn de oplossingen die aangeboden werden niet van toepassing geweest. Wel terecht dat je deze aankaart want hier hadden we beter op moeten pareren door meteen te luisteren haar de tips die onder andere door @Marcel MCi werden gegeven. Daar wil ik wel bij stellen dat dit netjes doorgegeven is, maar als onze lijndiagnose een ander issue aankaart, is het altijd lastig hier geen gehoor aan te geven. Dat gezegd hebbende, ben ik het volledig met je eens en moet er sneller gehandeld worden.

Back on topic: kan ik het incident hiermee sluiten of moet het onderzoek heropend worden? In het laatste geval, zal ik er meteen voor zorgen dat we verdere stappen ondernemen om het ook bij jou snel weer werkende te krijgen.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @timmyu, welkom op de Community!

Er waren inderdaad problemen met de verbinding in Den Haag, dit zou inmiddels (sinds 9 april) volledig hersteld moeten zijn na een herstart van het modem en de Media Converter: is dit bij jou nu ook het geval? Ik zie wel een signaal aan onze kant, maar betwijfel of je hierdoor ook online gekomen bent omdat er een foutmelding achter staat op de WAN (de verbinding/het signaal vanuit het modem).

Het probleem bij @Gerrit ten Have bleek in de centrale te liggen en daardoor is in eerste instantie verkeerd geanalyseerd en zijn de oplossingen die aangeboden werden niet van toepassing geweest. Wel terecht dat je deze aankaart want hier hadden we beter op moeten pareren door meteen te luisteren haar de tips die onder andere door @Marcel MCi werden gegeven. Daar wil ik wel bij stellen dat dit netjes doorgegeven is, maar als onze lijndiagnose een ander issue aankaart, is het altijd lastig hier geen gehoor aan te geven. Dat gezegd hebbende, ben ik het volledig met je eens en moet er sneller gehandeld worden.

Back on topic: kan ik het incident hiermee sluiten of moet het onderzoek heropend worden? In het laatste geval, zal ik er meteen voor zorgen dat we verdere stappen ondernemen om het ook bij jou snel weer werkende te krijgen.

Reageer