Beantwoord

geen internet,tv,telefoon --> adapter kapot

• 1 maart 2020
  • 7 reacties
  • 336 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

Kunnen jullie mij een vervangende adapter sturen?

Na een hele dag zonder internet,tv en telefoon, vanalels geprobeert. modem spanningsloos, media converter spanningsloos, modem factory reset. niets had success, alleen powerledje brande en af en toe knipperde een LAN ledje en ging alles uit!.

Als laatste een andere adapter gebruikt, van een ander apparaat thuis, maar zelfde spanning.

Nu werkt alles weer!!

Kunnen jullie mij een vervangende adapter sturen?

icon

Beste antwoord door Sander 1 maart 2020, 12:25

Hi @del00s,

Ik heb direct een nieuwe adapter voor je besteld. Kleine check nog: je geeft aan dat het powerledje wel brandt met de oude, defecte voeding. Dat is raar als deze het begeven heeft. Hoe dan ook, omdat het wel werkt met een andere voeding, heb ik je direct een nieuw exemplaar gestuurd. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik kan niet achterhalen welke voeding (volt/ampere) bij mijn Zyxel modem hoort. Gelukkig sturen we alleen die voeding uit die bij een bepaald modem hoort. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @del00s,

Ik heb direct een nieuwe adapter voor je besteld. Kleine check nog: je geeft aan dat het powerledje wel brandt met de oude, defecte voeding. Dat is raar als deze het begeven heeft. Hoe dan ook, omdat het wel werkt met een andere voeding, heb ik je direct een nieuw exemplaar gestuurd. 

Dank je, powerledje brand inderdaad, totdat ook heel even een aantal LAN lejdes gaan branden, dan gaat alles uit, en na enige tijd het power ledje weer aan.

Mijn beperkte electronica kennis denkt dan dat er een condensator ofzo in de adapter kapot is.

Reputatie 5
Badge +2

@Sander 

Alleen maar nieuwsgierig.

Hebben alle modems die TmT in gebruik heeft dezelfde spanning/stroom behoefte en aansluitstekker?

Of is de modem online en kun je zien wat er nodig is?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @yalerta,

Goede vraag! Per modem verstuur ik een aparte voeding, maar of deze dezelfde of een andere  spanning heeft, durf ik niet te zeggen. Ik zal straks eens kijken naar de voeding van één van de modems (Zyxel). Wellicht dat jij aan kunt vullen met jouw modem! :)

Ik kan niet op afstand zien welke spanning een modem nodig heeft. Wel kan ik zien welk merk modem het is. 

Reputatie 5
Badge +2

@Sander ik was alleen maar nieuwsgierig of je wist voor welke modem het was. vooral omdat een draytek, of was het de huawei bij 1500 mA soms slecht of niet werkten en met een 2 A geen problemen hadden vlgs dit

@yalerta, het is iig een Huawei met een 12V, 1.5A voeding. mijn tijdelijke voeding is 12V, 2A. dus misschien heb ik dan inderdaad te maken met een “bekend probleem”?

Reageer