Beantwoord

Geen internet wegens kabelbreuk

• 2 november 2019
  • 16 reacties
  • 370 Bekeken

Vanaf 16 oktober 2019 zitten we al zonder internetaansluiting en het wordt maar niet opgelost. Inmiddels zijn er 4 partijen bezig echter zonder resultaat. Het geeft geen pas om de consument, die flink betaalt voor de te leveren diensten, zo lang te laten wachten op een oplossing. Echt belachelijk !!

icon

Beste antwoord door marceldbvl 25 november 2019, 17:24

Hoi @Dribbelsloot,

Fijn dat alles inmiddels weer werkt! Bedankt voor je akkoord via de e-mail. Ik heb telefonisch en per e-mail eerder contact met je gehad. Ik heb de coulance direct in orde gemaakt. Deze zal verrekend worden op de volgende factuur.

Bekijk origineel

16 reacties

Sinds 16 oktober 2019 zitten we zonder internetverbinding. Ik krijg het idee dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden. Er is een monteur ( Guidion) langs geweest, die constateerde een buitenshuis probleem. driemaal zijn er monteurs geweest via KPN kabelbeheerder, die op zijn beurt weer Allinq inhuurt en die werken weer met ZZP-ers. Het belang van één enkele consument staat bij geen van de bedrijven hoog in het vaandel. Erbarmelijk om te ervaren, dat we nu eerst pas op donderdag 7 november 2019 ( ruim 3 weken na mijn eerste telefoontje) pas weer twee monteurs van Allinq krijgen- waarschijnlijk weer dezelfde twee - die een vervolgmeting gaan doen - daarmee is het probleem nog niet opgelost. Iemand te spreken krijgen, die zeggenschap heeft over ADEQUATE oplossingen is al helemaal niet te doen. 

Reputatie 6
Badge +3

@Dribbelsloot Het is mooi klote om het maar effe plat te zeggen.

Ik lees (helaas) vaker op het forum dat het allemaal lang moet duren. Ik adviseer je om T-Mobile in gebreke te stellen middels een aangetekende brief. Je geeft ze een redelijke termijn van zeg 2 weken om het op te lossen. Is het dan nog niet opgelost, dan kun je je contract ontbinden en ergens heen gaan, waar je wel wordt aangesloten volgens planning. Als je wacht heb je kans nog een hele tijd te moeten wachten. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Een voorbeeldbrief kun je hier vinden. Ik hoop dat je wat kunt met deze informatie.

Gisteren 7 november 2019 is eindelijk de breuk in mijn glasvezelkabel gevonden. En…. inderdaad op de plaats, die ikzelf had aangegeven:thinking: . De kabel is gelast in een DP op een nog niet gebruikte vrije kabel. Deze moet dus in de centrale worden “omgezet”.  Nu komt het fijne:  Men weet niet op welke centrale deze kabel is aangesloten. Ze weten wel de afstand maar zijn nog niet zeker in welke lade de aansluiting zit, omdat de registratie van die gegevens te wensen overlaat. Hetzelfde als de registratie van de tekeningen. Is er nou helemaal niemand die bij T-Mobile de strijdbijl oppakt en bij KPN de verantwoordelijken aanspreekt op een stuk mismanagement ??

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Dribbelsloot 

dat is wel heel raar dit zou je met een visual fault locator in 10min kunnen vinden. lazerpen aan een kant en dan kijken waar die uit komt.

Dankjewel Hidden.nld,

dit apparaat heeft gistermiddag ruim 4 uur aan de kabel in de meterkast vastgezeten, breuk gelokaliseerd, breuk gelast en op een vrije kabel gezet, duidelijk te zien in de DP-verdeelkast. Blijkt dat de POP centrale op 1 kilometer afstand zit. Dit is nog een ouderwetse centrale met ondoorzichtige aansluitingen. Ze moeten dus alle kappen loshalen ( halve dag werk zeker) - licht uitdoen en dan pas kunnen ze zien waar het laserlichtje “uitkomt” en de omzetting doen.

Gisteren is mijn kabelbreuk gevonden. Hoera, hoera. Hulde na 3,5 week.

Het enige, dat moet worden gedaan is de kabel patchen in een POP-centrale.

De monteur, die gisteren nog hosanna riep, werd vandaag aangestuurd door zijn planner van Allinq met de mededeling mij aan te sluiten.

Belt mij (nadat ikzelf al twee keer contact had gezocht)  om 17.15 uur terug met de mededeling geen tijd te hebben en dat het niet gaat lukken nu.

Halverwege het gesprek viel de - toch al slechte - verbinding uit. Hierop heb ik hem teruggebeld en de voicemail ingesproken. Toen hij weer terug belde, werd het gesprek wat grimmiger en was hij van mening, dat ik hem respectloos behandelde !!!, vreemd, want ik had juist gezegd, dat ik blij was, dat de verbinding weer hersteld was. Uiteindelijk gaf hij aan geen tijd meer te hebben en dat hij maandagmorgen om 08.00 uur weer op de stoep zou staan !!! Weer een weekend voorbij en we gaan richting de 4 WEKEN ZONDER INTERNET.. Hoe goed ben je als “gerenommeerd”  bedrijf.

Wat mij betreft “Belabberd goed”  en erger nog:   de toegezegde feedback blijft telkens uit. Ik ga reclame maken :rage:

Reputatie 3
Badge +3

Goedemiddag @Dribbelsloot,

Laat ik beginnen met het excuses aanbieden voor mijn late reactie! We ervaren momenteel onze drukste periode máár doen er alles aan om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

Dit is natuurlijk niet de ervaring die we je willen geven, laat ik dat vooropstellen. Ik heb net even meegekeken en zie dat er inmiddels ook telefonisch contact is. Het probleem is wat complexer op te lossen, als we dit direct voor je hadden kunnen oplossen dan hadden we dat uiteraard gedaan - dit is namelijk ook niet wat wij voor ogen hebben. Twee dagen geleden heeft mijn collega telefonisch contact met je opgenomen, is het inmiddels gelukt om een afspraak in te plannen met de aannemer? Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan doen, ik help je graag!

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Dribbelsloot,

Ik wil je graag zo snel mogelijk helpen. We gaan samen naar een oplossing zoeken, die zijn er namelijk altijd! Stuur me een privéberichtje met je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan check ik hoe ik je ga helpen. Hoe je een privébericht stuurt, lees je in dit topic: https://community.t-mobile.nl/alles-over-de-community-457/hoe-stuur-ik-een-privebericht-242953

Hallo Gioia

afgelopen maandag heb ik contact gehad met de planner van Allinq

Hij had niet eerder tijd dan maandag 18 november tussen 12 en 17 uur, want de monteurs hadden een halve dag nodig.

de ervaring leert, dat bij dit soort afspraken de monteurs ergens tussen 15 en 16 uur komen en dan je na twee uur weer laten ‘stikken’

gevolg is weer een nieuwe afspraak, weer met de planner, weer 4 tot 5 dagen verder enz,enz

prioriteit krijg ik niet in deze fase

als ik baas was geweest, had ik dit elke dag opnieuw bovenaan de lijst gezet

ik kan me niet voorstellen, dat er zo met klanten - al dan niet belangrijkere - wordt omgegaan

overigens ben ik niet gebeld hoor !!!!!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dribbelsloot

Allereerst wil ik zeggen dat dit een uitzonderlijke situatie - eentje die wij ook niet graag meemaken! We staan aan dezelfde kant: ook wij willen zo snel mogelijk de verbinding bij jou herstellen. Wij hebben er niets aan als klanten zonder internet zitten. In dit geval geef ik graag verdere uitleg, zodat je begrijpt dat wij van alles in het werk hebben gesteld om dit te verhelpen en waarom het zo lang duurt. 

In eerste instantie hebben we een monteur aangestuurd om de situatie bij jou thuis te controleren om uit te sluiten dat het modem nog wel correct was aangesloten of in orde was. Dat bleek allemaal in orde. Het ligt dus buitenshuis en het onderzoek is vervolgd bij de netwerkbeheerder (Reggefiber in combinatie met A-link). Dit lijkt na ‘diepgravend’ onderzoek nu achterhaald te zijn en op maandag 18-11 lijkt het dat de monteur het definitief op kan lossen. 

Dit heeft erg lang gespeeld, dus excuses zijn op zijn plaats! Ik vind het ook niet meer dan logisch dat we naar aanleiding hiervan een correctie maken op de rekening. Dit kan ik pas doen als we zeker weten dat het 100% is opgelost (anders dweilen we met de kraan open). Zullen we dit samen via privébericht oppakken na de 18e? 

PS. ik heb allerlei verschillende topics die over dit onderwerp gingen, samengevoegd. Zo blijft het gesprek centraal en lopen er niet allerlei lijntjes door elkaar!

Eindelijk weer internet en glasvezelverbinding - na bijna 5 weken:rage: - Alle excuses en sorry's ten spijt, kan ik me niet aan de indruk onttrekken, dat jullie niet veel doen voor de (flink) betalende consument.

De kabelbreuk bleek te zitten op de plaats, die ik bij mijn eerste klacht op 16 oktober had aangegeven.

Eerst pas op 7 november wilden de monteurs mij geloven en maakten de bewuste DP39 open.

En zie wat geconstateerd werd (foto - rode lichtje). Het lassen, zoeken en omzetten duurde uiteindelijk ook nog eens 11 dagen ?? Worden de tape-opnamen bij de klantenservice “wel echt gebruikt om de service te verbeteren” of gaan ze de prullenbak in ??

Hoi @Dribbelsloot,

Fijn dat alles inmiddels weer werkt! Bedankt voor je akkoord via de e-mail. Ik heb telefonisch en per e-mail eerder contact met je gehad. Ik heb de coulance direct in orde gemaakt. Deze zal verrekend worden op de volgende factuur.

Reputatie 4
Badge +4

@marceldbvl Superfijn dat je @Dribbelsloot hebt kunnen helpen! Bedankt dat je de coulance ook al in orde hebt gemaakt. Zo komen we met elkaar altijd tot een oplossing. :smile:

Goedemorgen,

De coulance lijkt volgens jullie in orde te zijn, maar ik heb op 23 oktober ruim 80 euro afgeschreven zien worden en op 25 november zou er ruim 64 euro worden afgeschreven. Deze incasso heb ik geweigerd, omdat er nog niets is gebleken van de coulance-afspraak. Klopt dit ?? Of word ik nu gekenmerkt als wanbetaler en volgt “stopzetting” van het signaal ??

Jullie kunnen me ook echt een keer proberen aan de lijn te krijgen. Als ik niet in de gelegenheid ben om op te nemen, moeten jullie dat niet “wegschrijven” alsof jullie wel contact met me hebben gehad, want dat is namelijk niet gebeurd.

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Dribbelsloot,

Fijn dat mijn collega's dit netjes voor je hebben kunnen oplossen! Ik zie dat mijn collega op 25 november een vergoeding heeft ingediend voor de periode 25-09-2019 tot 24-11-2019. Aangezien dit om een aanzienlijk hoog bedrag gaat, moet dit bedrag eerst nog worden goedgekeurd en verwerkt. Zodra dit is gedaan ontvang je netjes een e-mail met de bevestiging.

De stornering van de factuur van november kan ik je niet aanraden. Wanneer een factuur te lang openstaat dan worden na een tijdje automatisch incassokosten gerekend wat voor nog meer ongemakken kan zorgen. Die automatische incassokosten kunnen we jammer genoeg niet tegenhouden. Ik kan je adviseren om de rekening alsnog over te maken en de bevestiging van de vergoeding af te wachten. Die komt er in ieder geval aan. Bedankt voor je geduld en begrip!

Reageer