Beantwoord

Geen internet, wereldbolletje rood (Hilversum)

  • 30 augustus 2019
  • 159 reacties
  • 3514 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb al sinds gister ochtend geen diensten meer.
er is op de site geen storing bekend maar die zou er wel zijn en ze zijn (met glasvezel in Hilversum) een mee bezig hoor ik al een dag.
geen tv geen internet.. en guidion pas 12 sep inzetbaar!!
reset, stekker etc alles probeer ik hele dag door.. geen resultaat

ik heb de zyxel t50 modem en glasvezel ...
icon

Beste antwoord door Brian 19 september 2019, 16:02

Hi all, the TV issue should be resolved! There turned out to be a misconfiguration in the datacenter which caused certain IP-adresses to be blocked. A restart of the TV Box and modem might be required but after that everything should be working. Again apologies for the inconvenience and I will see you compensation. If anyone hasn't sent their postal code, housenumber and last four digits of their back account number yet then do send me a private message and I well get on that!

@Umiii This is a public forum so we try to handle things in a public manner as much as possible, especially when there are multiple customers involved with the same issue. We can go over your complaints multiple times but the important thing is getting it solved. I am genuinely sorry for the inconvenience, I've had a similar experience myself with my internet connection with a different ISP years ago and it was absolutely horrible. If I could have solved it with my own hands for you I would have but most times there a different parties involved and finding the root cause takes time, especially when the initial outage has been solved for all other customers. In this case there were a total of 9 connections that weren't working after the initial outage had been resolved. There is not much I can do in these cases except to report the issues, escalate the issue and do my best to keep you in the loop and keep pushing for a quick resolution.
Bekijk origineel

159 reacties

Reputatie 2
We hebben precies dezelfde probleem, postcode 1214. T-mobile lijkt geen haast te hebben omdat er blijkbaar te weinig mensen problemen ervaren. Elke keer wordt er door de klantenservice toegezegd dat deze storing op de website van t-mobile komt zodat we het kunnen volgen maar blijkbaar is het ook al teveel gevraagd.

Hoop dat het niet een weekend zonder TV Internet en telefoon wordt
Ik heb net gebeld met de klantenservice. Ik woon ook in gebied 1214 en heb sinds gister geen internet en geen tv meer. Ze gaven aan dat de storing bekend is en dat meer mensen in Hilversum dit probleem hebben. Ik denk dat het komt door de stroomstoring van gister. Maar helaas staat het niet op de site en konden ze me ook niet vertellen wanneer het opgelost is.... 😞
Reputatie 2
Goedemiddag, bij ons wekt het nog steeds niet. Hoe is het bij jullie?
Bij mij werkt het ook nog steeds niet...
Fijn ook dat er gereageerd wordt door T-Mobile....... En ik word daarnaast totaal niet op de hoogte gehouden van de vorderingen, ontzettend balen dit 😞
Reputatie 2
Iinderdaad erg jammer.
Heb dit ook meerdere malen bij de klantenservice aangegeven. Dat het voor ons als klant erg vervelend is niet te weten wat er aan de hand is en hoe lang dit gaat duren. Gisteravond klantenservice weer gebeld en wij hebben een alternatief voor internet gekregen. De medewerker kon mij vertellen dat de storing nog niet is afgemeld maar dat het wel soort van opgelost zou zijn omdat mensen wel weer diensten hebben. Hij ging nogmaals een melding doen bij de technische afdeling in de hoop dat het ook voor ons opgelost zou worden.
Tot op heden ligt alles er nog steeds uit. Ik hoop dat jullie ook de klantenservice blijven bellen zodat ze ons niet vergeten
Reputatie 2
Hier nog steeds een rood wereldbolletje. Hoe is het daar? Er werd mij namelijk gezegd dat de storing is verholpen.
Reputatie 1
(sorry for English) Postcode 1215. Was calling them several times, at the end they admitted that problems are on their side. They also mentioned that 240 customers in the region are without internet. I suspect there is the whole box with 240 ports went down after power outage. Didn't expect they don't have spares. And shame they are reporting that there are no issues with internet on their status page.
Reputatie 6
Badge +5
Hi @cojocompany en @anoukmulder1992,

Ik zie dat er een monteur bij jullie ingepland staat - prima! Mocht je willen herplannen, vervroegen, dan kun je direct bellen met Guidion op: 088-2000151.

Hi @RomanJ,

Ook voor jou heb ik inmiddels een verzoek voor monteursbezoek ingepland.

De storing waarbij 240 klanten niet online konden, is sinds 30-8 verholpen. Dat het bij jullie na de resets van media converter en modem (met losse internetkabel) nog niet werkt, lijkt daarmee op een niet-structureel issue. Dit dient de monteur dus te onderzoeken en mogelijk het modem en/of media converter te vervangen. Ook wil ik jullie allemaal vragen de switches van de media converter aan te passen. Staan deze op 1 en 6, zet deze dan op 3 en 4. Staan ze op 3 en 4, zet ze dan op 1 en 6. Als dit helpt, willen jullie dit dan hier delen? Wellicht dat een andere klant hier baat bij heeft!



Daarnaast excuses voor het ongemak. De stroomstoring gooide in dit geval zand in de ogen. Dat bleek bij jullie niet de oorzaak te zijn van de storing. Alhoewel, misschien wel de oorzaak, maar het herstel bleek nog niet de oplossing bij jullie. Daarom zoeken we nu, met de monteur, verder naar de juiste oplossing!

Hi @dchirikov,

I see the technician is already planned for you as well. Could you also try the resets mentioned above and try the different settings for the switches on the media converter?
Reputatie 1
Hi @Sander

Sorry again for English. I was trying to play with switches on 29 evening. 10/100/100 full-,half-duplex. No luck. Plug my laptop directly and configure 100, 300 and 640 vlans there, to make sure it's not router.

After another call (morning 30) the support reported an issue and subscribed me on updates (Ticket#2019083011001337). As there was no updates on that ticket I haven't touch equipment much since then. Just tried to reboot boxes on Saturday (31) without getting any better.

Regarding this thread I was not alone who spent weekend without internet. I'll try again evening and will see.
Reputatie 1
Checked yesterday. No internet. Just called to support, they said that the problem somewhere in KPN equipment/wires/fibers, and support have no control over it. And no ETA to fix that.
In fact they say it should be fixed in 72 hours, but it's already 5th day offline. What should I do next? Change provider?
Reputatie 2
Thanks for keeping us posted. Same problems here. Tryed to use my own managed switch and split the vlans coming from fiber converter but still get the same issue. According to led on the fiber converter there is fiber signal but I get no up address. Also tryed another CAT 6 cable just to be sure. This problem drives me mad. Is it possible to let reggefiber check their equipment like suggested by dchinkkov before in this topic?
Reputatie 1
Just out of curiosity I asked my neighbors who have KPN if they have any issues. Everything is working for them. Apparently KPN managed to fix stuff for its customers. Might be that Infrastructure leasers like T-Mobile or other providers are just low prio for them.
Reputatie 2
@anoukmulder1992 hoe is het bij jullie? Inmiddels wel weer tv en internet?
Reputatie 1
@Sander Could you please remove "solved" badge on the post. It seems it's misleading.
Reputatie 6
Badge +5
Hi all,

Changing settings on the media converter didn't do the trick. So we need the mechanic to make a visit. I'm not yet convinced it's a network issue, that's why there's an appointment with Guidion, who'll check the hardware inhouse. Will you let us know when the Guidion expert has vsisited and what his advice is?

PS. Changed the status of this topic to unsolved.
Reputatie 1
Thank you @Sander . With @RomanJ we figured out that we both were connected to T-Mobile this year, and suspect that power outage in our region affected KPN's or T-Mobile's devices, i.e. they restored old config.

We can't check it from our side, but probably you can check from yours: query those people who was connected (or moved) this year in Hilversum - probably they all have tickets opened now. If so, you will have leverage to push on KPN or internal teams.

On a side note it we are right in our guesses, it might affect even more people - those config management more likely to be automated. So who knows how many switches (even in other regions) keep unsaved config which will be lost on reboot and how many clients will be affected next time.
Ik heb helaas ook nog steeds geen internet en tv. Morgen al een week niet, echt heel irritant. Guidion kon als eerste optie 16 september komen en nu kon het vervroegd naar 9 september. Dan zit ik dus 1,5 week zonder internet en tv... Als Guidion eerder bij jullie langskomt en ze geven aan hoe het verholpen kan worden, willen jullie dit dan delen? Want dan kan ik het misschien zelf eerder verhelpen dan pas maandag. Daarnaast vind ik dat een tegemoetkoming vanuit T-Mobile nogal op z'n plek zou zijn, omdat dit allemaal onwijs lang duurt en de internetbundel op mijn mobiel natuurlijk al direct op is.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @cojocompany, @RomanJ, @anoukmulder1992, @dchirikov While the outage might have been the common cause for your issues the problems you are experiencing are in fact different. The other customers are online so this is a secondary issue.

@dchirikov in your case there seems to be a physical problem with the incoming connection or your accespoint which is somethign the grid operator needs to resolve.

@cojocompany @RomanJ @anoukmulder1992 In your cases there doesn't seem to be a physical issue and @RomanJ your TV connection still appears to be up is that correct? If you have tried resetting both the modem and convertor in the exact steps Sander detailed then it might be a modem issue. A power outage might cause a small power surge which modems generally can't handle very well. I'm hopeful our mechanics can solve your issues however!
Reputatie 2
@Brian i just checked my tv setop boxes (one of them has been reset) however we have no TV signal here. My modem does not get IP address from T-Mobile. when i check WAN interface it appears to be empty.
For test purposes i tried to connect WAN port of Zyxel modem to my own internal DHCP server (192.168.1.0 range) and then the modem gets ip adress and connection led turns green, so i don't think that it's a modem issue.
Reputatie 2
Hoi Anouk,

Bij ons komt de monteur ook maandag. Dus ben bang dat ik je niet veel eerder kan helpen dan de monteur.

Overigens hebben wij momenteel via 4g van T-Mobile een code gehad om in ieder geval internet te hebben.
Mocht je geen T-mobile abonnement hebben je kan deze ook gebruiken in combinatie met een pré paid kaart dat is hoe wij het hebben. Niet ideaal alles behalve want ons slimme huis is volledig van slag. Maat beter dan niks.

Neem even contact op met de klantenservice voor een voucher code.
Reputatie 1
Hi @Brian , the issue indeed looks for me as something should be fixed on other side of the wire. But It's the second week I am sitting without internet, and Guidon guy can't come before 11 Sept. If you already know that infrastructure is to blame (otherwise you won't mark this thread as "solved"), how can we push ticket forward further?

I have the same symptoms as @RomanJ and suspect that other participants struggling wit the same issue. And I would encourage you to check, are all of us, who being cut after power outage in Hilversum, being connected to T-Mobile this year? I moved this March. I really think that someone did not save configuration on devices since that time.
Reputatie 1
Hier ook nog niks

maandag doen ze rondje Hilversum kennelijk want dan ook hierlangs
echt belachelijk hoe het gaat
nergens kan je normaal klacht indienen ook.
zon spijt van Mn overstap!!
en als je al onbeperkt internet mobiel hebt zoals ik kunnen ze ook niks als compensatie bieden.. gekkenwerk!
wat je allemaal moet doen om een monteur te krijgen... het “probleem” was al op 30-8 verholpen! Ach die paar hilversummers kunnen wel wachten lijkt wel
Reputatie 2
Hier ook nog niks

maandag doen ze rondje Hilversum kennelijk want dan ook hierlangs
echt belachelijk hoe het gaat
nergens kan je normaal klacht indienen ook.
zon spijt van Mn overstap!!
en als je al onbeperkt internet mobiel hebt zoals ik kunnen ze ook niks als compensatie bieden.. gekkenwerk!
wat je allemaal moet doen om een monteur te krijgen... het “probleem” was al op 30-8 verholpen! Ach die paar hilversummers kunnen wel wachten lijkt wel


Hai,

Ik begrijp uit je bericht dat je nog niet zolang klant bent.
Wij hebben het idee dat vooral de nieuwe klanten momenteel zonder diensten zitten omdat er verouderde configuratie is teruggezet in de wijkcentrale.

Mag ik vragen in welke postcode je zit een vanaf wanneer je klant bent?

Wij zijn sinds juni klant en zitten in 1214.

Misschien dat er dan iemand luistert en het probleem dan ook oplost.

Wij hebben toch sterk het idee dat de monteur ons probleem ook niet op kan lossen omdat het van buitenaf komt.
Reputatie 1
Ik woon in gebied 1215. Idd nog niet zolang klant
ik denk dat de regio storing van die ochtend de converter of modem kapot heeft gemaakt. Ik heb iig wel lijnverbinding volgens de groene lampjes van het glasvezel. Op afstand gezien zou het moeten werken dus...
Ik heb het T50 model zoals veel nieuwe.. die heeft nogal wat kinderziektes hoorde ik al van de monteur die kwam installeren toen ik klant werd...

Reageer