Beantwoord

Geen internet, wereldbolletje rood (Hilversum)

Reputatie 1
Ik heb al sinds gister ochtend geen diensten meer.
er is op de site geen storing bekend maar die zou er wel zijn en ze zijn (met glasvezel in Hilversum) een mee bezig hoor ik al een dag.
geen tv geen internet.. en guidion pas 12 sep inzetbaar!!
reset, stekker etc alles probeer ik hele dag door.. geen resultaat

ik heb de zyxel t50 modem en glasvezel ...
icon

Beste antwoord door Brian 25 september 2019, 11:55

Hi all,

As promised I would look into compensation for the outage. The internet outage lasted from August 29th until September 6th and for the nine of you the TV issues persisted until September 19th. Considering the trouble you experienced we will gladly reimburse you the full subscription costs for the entire month and you will all receive a little something extra through the mail as our way of saying sorry. Once again we are terribly sorry about the outage and I hope everything is in working order now. If there are any lingering issues do let me know, I'll gladly look into it!

The reimbursement will be balanced against your upcoming invoice. @dchirikov in your case this will mean the invoice for October since the one for September has already been made. So if you do not see the reimbursement right away do not worry, you will receive it in the following month.

@Hiddew @Dylann1303 I do not have your customer data, if you could send me a private message with your full address, date of birth and last four digits of your bank account number then I will make sure you are included in this.

@cojocompany If you are sure about your cancellation then I can set it in motion for you. Let me know at which date your new contract starts, then I will end your current one on the same date. Do not use a transfer service/overstapservice with the new provider because then you will automatically be billed a cancellation fee.

@Umiii I will call you later today as requested!
Bekijk origineel

168 reacties

Reputatie 2
Hier is het heel "stabiel" geen internet.
Hi @dchirikov and @Kuzmitch,

We zoomed in and restored the connection at your address a few minutes ago. Could you reset the modem and/or media converter once more? Jopefully for the last time!

Yes, my wife told me that connection finally restored, even with my custom router TP-Link, thank you! I'll keep an eye on it this evening.

What should we do to get a refund for two missing weeks of internet?
Reputatie 1
@Sander de error op de tv is nog steeds gaande elke 4 a 5 minuten
wanneer krijg ik nu eindelijk een bevestiging van mijn kosteloos opzeggen verzoek?! Ben een klaar mee!
@Sander bij mij werkt internet gelukkig weer! Tv stopt er wel na 5 min mee. Als ik dan schakel naar een andere zender en weer terug doet hij het weer. Even afwachten of moet ik iets resetten?
Update van mijn kant: Heb bijna 1,5 uur aan de lijn gehangen met KS en alles is nu gefixed!
Mijn probleem lag toch blijkbaar ergens anders
Reputatie 1
Hi @Sander

Sorry again for English. I was trying to play with switches on 29 evening. 10/100/100 full-,half-duplex. No luck. Plug my laptop directly and configure 100, 300 and 640 vlans there, to make sure it's not router.

After another call (morning 30) the support reported an issue and subscribed me on updates (Ticket#2019083011001337). As there was no updates on that ticket I haven't touch equipment much since then. Just tried to reboot boxes on Saturday (31) without getting any better.

Regarding this thread I was not alone who spent weekend without internet. I'll try again evening and will see.
Reputatie 2
Beste @T-Mobile @KPN @Guidion @KPNNetwerkNL

🤯🤯Donderdag 29 augustus omstreeks 12.00 uur in de middag stopte onze diensten naar aanleiding van een stroomstoring in Hilversum. Inmiddels kunnen wij al 13 dagen geen gebruik maken van onze T-mobile thuis diensten we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Heb inmiddels meer dan 35 keer met de klantenservice gebeld van T-Mobile en elke keer een ander verhaal maar uiteindelijk veranderd er niks aan de werking. WIJ ZIJN NIET ALLEEN MET DIT PROBLEEM !!!! Op het moment is de moed mij in de schoenen gezakt en heb er een had hoofd in dat het opgelost word. Vandaar dit bericht en de volgende link van het forum van T-Mobile waar ook andere klanten hun probleem omschrijven en duidelijke overeenkomsten zijn https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/geen-internet-wereldbolletje-rood-hilversum-314748/index2.html HELP!!! Kunnen jullie dit nu eindelijk eens oplossen!!!🤯🤯
#glasvezel #storinghilversum #1214/1215 #slechteservice #helemaalklaarmee

Heb dit bericht op mijn Social media gedeeld misschien dat dat gaat helpen
Reputatie 2

Did you already try to restart things last 30 minutes? Cause it's working here atm. Only television freeze every 10 minutesNo I am at Work. Will do it ONce home, I must say since 29th I have restarted it like 200 times. Which router you have?

We have the zyxel T50. I was restarting 10 timesa day past 2 weeks. But this morning the light got green. Customer service also confirmed that they started to fix configuration at 8.30 that's about the time I restarted.
Mechanic just left, and he did nothing, just plugged his "test router", but he knew about outage, called to T-Mobile and confirmed that my address is affected by this outage (he spoke Dutch, I just heard some words similar to English). Also, he promised that this will be fixed today until 18-00 or earlier. If not, I need to call T-Mobile.
Reputatie 2
I hope they fix it for everyone today internet is working fine here atm. Television still freeze or gives a error. Only now it's does freeze every 5 minutes instead of 10. When I switch channel it works again.
Reputatie 1
Checked yesterday. No internet. Just called to support, they said that the problem somewhere in KPN equipment/wires/fibers, and support have no control over it. And no ETA to fix that.
In fact they say it should be fixed in 72 hours, but it's already 5th day offline. What should I do next? Change provider?
Reputatie 2
@Dylann1303 zoals umi al aangaf werkt bij de mensen die hier in dit topic zien sinds 5 dagen het internet weer.
Echter hebben wij nu een televisie die elke 4 minuten op freeze springt.

@Sander @Brian mannen misschien dat jullie inmiddels ook weer eens een update kunnen geven. En misschien eens echt speed er achter zetten!!

Volgens de Nederlandse wet zou de storing binnen een redelijke termijn opgelost moeten zijn deze tijd zijn jullie inmiddels wel voorbij. Ik vind het echt belachelijk dat het nog steeds niet opgelost is en schandalig dat jullie nog steeds nIet bij alle klanten in ieder geval internet weer weekend hebben zoals bij @Dylann1303

Ik verwacht binnen 24 uur toch wel een redelijke update en tijdsindicatie wanneer dit opgelost word.
Zo niet dan ga ik toch zeker mijn rechten opeisen.
En op zoek naar een andere provider
Reputatie 2
Thanks for keeping us posted. Same problems here. Tryed to use my own managed switch and split the vlans coming from fiber converter but still get the same issue. According to led on the fiber converter there is fiber signal but I get no up address. Also tryed another CAT 6 cable just to be sure. This problem drives me mad. Is it possible to let reggefiber check their equipment like suggested by dchinkkov before in this topic?
Reputatie 2

@RomanJ @Umiii @aleandro @Kuzmitch @dchirikov

I read a lot of anxiety and misinformation here - let me give everyone here the reassurance they deserve! We are extremely dedicated on fixing the situation. We have no interest in having customers that are offline. I will compensate everyone here with the subscriptionmoney for the period that the service were down. It's quite clear that there's nothing wrong with your Huawei of Zyxel modem, it's an issue with the networkoperator. Rest assured that we do everything within our powers to reconnect everyone asap. It's not a number of 100s of customers, it's a far smaller number and more difficult to locate who exactly has what issue.

Our techdepartment saw that all customers who were affected are online again, since this morning. Because there can always be a glitch between what are tech guys see and the actual situation, I'd like to hear from you what happens when you reset the media converter and the modem. If nothing happens change the setting on the media converter from 1 and 6 to 3 and 4 or the other way around.

Tell me what happens!
Thank you for the update. Do you mean reset like pushing a paperclip in the factory reset or simply on and off? And how to reset the media converter? I will try what you are suggesting to see if i can get my internet to work

Van het stroom halen heeft hier geholpen
Reputatie 1
Can confirm, internet is just re-appeared.
Oke! Ik heb eigenlijk hetzelfde verhaal. Alleen heb Guidion gebeld. Zij zeiden dat de monteur T-Mobile heeft gebeld en ze er achteraan gaan. Om 21.00 kan hij T-Mobile bellen en als het niet opgelost is, horen wij weer wat. Ben benieuwd. Hoop dat de diverse partijen de prio inzien want anders zijn we zo weer een tijd verder.. Ik weet wel dat ik het onwijs slechte service vind dat wij gewoon niet op de hoogte worden gehouden en constant er zelf achteraan moeten, T-Mobile doet ook geen enkele moeite richting ons als klant.
Reputatie 1
Hier ook nog niks

maandag doen ze rondje Hilversum kennelijk want dan ook hierlangs
echt belachelijk hoe het gaat
nergens kan je normaal klacht indienen ook.
zon spijt van Mn overstap!!
en als je al onbeperkt internet mobiel hebt zoals ik kunnen ze ook niks als compensatie bieden.. gekkenwerk!
wat je allemaal moet doen om een monteur te krijgen... het “probleem” was al op 30-8 verholpen! Ach die paar hilversummers kunnen wel wachten lijkt wel
@cojocompany I will highly recommend every one who has suffered here to go and submit a complain to official government body The Authority for Consumers & Markets (ACM). You can do that here:

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-zoek-aan-consuwijzer
Reputatie 2
Hier ook nog niks

maandag doen ze rondje Hilversum kennelijk want dan ook hierlangs
echt belachelijk hoe het gaat
nergens kan je normaal klacht indienen ook.
zon spijt van Mn overstap!!
en als je al onbeperkt internet mobiel hebt zoals ik kunnen ze ook niks als compensatie bieden.. gekkenwerk!
wat je allemaal moet doen om een monteur te krijgen... het “probleem” was al op 30-8 verholpen! Ach die paar hilversummers kunnen wel wachten lijkt wel

Hai,

Ik begrijp uit je bericht dat je nog niet zolang klant bent.
Wij hebben het idee dat vooral de nieuwe klanten momenteel zonder diensten zitten omdat er verouderde configuratie is teruggezet in de wijkcentrale.

Mag ik vragen in welke postcode je zit een vanaf wanneer je klant bent?

Wij zijn sinds juni klant en zitten in 1214.

Misschien dat er dan iemand luistert en het probleem dan ook oplost.

Wij hebben toch sterk het idee dat de monteur ons probleem ook niet op kan lossen omdat het van buitenaf komt.
Reputatie 2
Wij hebben hem gewijzigd op aanraden van Sander. Op het moment dat de diensten weer online zijn laat ik het je weten dan is het een kwestie van even omzetten mocht het bij jou dan nog niet werken.
I'm also from 1214 area, and internet is missing since August 31. Mechanic will arrive tomorrow morning, but I'm not sure that he will able to fix anything inside my house, because it's the area-wide problem. I'm really upset about the service.
Reputatie 2
Hi @Umiii, @cojocompany, @anoukmulder1992, @RomanJ, @aleandro First of all good to hear that the connection issues have been solved! Are the TV issues solved as well? If not could you try decoupling the TV Box from the modem, then powerflipping the modem and the TV Box and then reconnecting the TV Box? If this doesn't solve it then let me know, then I will escalate this issue to our technical service. We are now in direct contact with them about this issue.

In regards to this being a customer side issue or a network issue I would gladly give you some more explanation. In my cases we have a warning system in our network which sends a warning when a network issue comes up. However not all issues can be detected and in this case we detected a network issue which was then reported as resolved. After a network issue there are sometimes a few customers that still experience problems after the root cause has been fixed. This is commonly solved by restarting the modem and media convertor. Sander contacted our technical support after your individual reports and they assured us the root cause had been fixed. So it would appear these were individual issues.

However as it turned out the root cause was fixed but not for a very small group of customers. this only became apparent after further investigations because of your reports. So thank you for bringing this to our attention, this was invaluable in solving it for everybody! As said above if you are still experiencing issues with your TV reception then do let us we, I can escalate this to our technical support right away!

Hai Brian wij hebben dit gister geprobeerd samen met een medewerker van de klantenservice. Dit heeft echter niet geholpen. De medewerker zou het doorzetten naar de technische dienst maar kon dit alleen voor ons doen. En gaf aan dat het ongeveer een week duurt voor dat opgelost is. Ik hoop dat jij @Brian dit door kan zetten voor ons allemaal en f dat het dan wat sneller kan.

Zou je ons dat ook over op de hoogte kunnen houden? Alvast bedankt
Reputatie 1
(sorry for English) Postcode 1215. Was calling them several times, at the end they admitted that problems are on their side. They also mentioned that 240 customers in the region are without internet. I suspect there is the whole box with 240 ports went down after power outage. Didn't expect they don't have spares. And shame they are reporting that there are no issues with internet on their status page.
I can't wait to get home to see if light is green for me as well. They still haven't called to make appointment
Reputatie 2
Heb je ook daadwerkelijk internet als je verbind met de modem?

Reageer