Beantwoord

Geen klantvoordeel verhoging internet t-mobile thuis 20mBIT

• 2 november 2018
  • 12 reacties
  • 841 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties
Vorige week heb ik een nieuw T-Mobile Basis Sim abonnement afgesloten omdat T-mobile klantvoordeel aanbiedt. Namelijk gratis internetverhoging voor Tmobile thuisklanten ism met een mobiel abonnement van Tmobile.
Wat een oplichterij is dat. Totaal geen voordeel alleen maar ergernis.
Ik dacht al wat een mooie aanbieding toch maar even goed de voorwaarden lezen van te voren. Daarna toch nog speciaal naar Tmobile winkel gegaan omdat ik precies wilde weten wat de mogelijkheden waren en of er geen addertjes onder het gras zaten.
Maar nee in de winkel werd mij verteld dat ik alleen onder mijn account de klantvoordeel moest aanzetten en dat ik dan kosteloos mijn internetsnelheid kon verhogen naar een snelheid hoger zonder extra kosten.
Dus ik heb klantvoordeel geactiveerd door beide abonnementen te koppelen. Maar tot mijn verbazing is het niet mogelijk om de verhoging van 20mbit (glasvezel) naar 50mbit te kiezen. Ik kan wel naar 100mbit voor de prijs van 50mbit. maar dat is niet kosteloos! dat is 9 euro per maand duurder!

Nogmaals alle voorwaarden gelezen, faq's doorgenomen en toen maar gebeld met klantenservice. Die mevrouw vertelde mij doodleuk dat ik niet voor verhoging in aanmerking kom omdat ik een 20mbit glasvezel abonnement heb, dat dat abonnement niet meer bestaat en dat in haar systeem de wijziging van 20 naar 50 niet beschikbaar is.

Na een half uur discussie, omdat ik dit echt niet wil accepteren, is mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden. dat is tot nu toe (een week later) niet gebeurd.

Het ergste is dat
  • dit vooraf niet door Tmobile is verteld in de winkel
  • dit nergens is te vinden in de voorwaarden.
  • dat een klant niet de prijs krijgt omdat het systeem dat niet ondersteunt. Zelfs in de supermarkt moet men zich houden aan de prijs die op het prijskaartje staat.
  • dat bij contact met klantenservice, zij zich vervolgens ook niet aan afspraken houden.

Dus nu zoek ik Tmobile forum op. Ik zie,helaas te laat, dat er meer vragen gepost zijn met dit onderwerp.

Onder veelgesteldevragen staat duidelijk
Welke Thuis abonnementen zijn geldig voor dit voordeel?
De voordelen van T‑Mobile Klantvoordeel gelden voor alle (combinaties van) abonnementen van T‑Mobile Thuis. Dus ook als je alleen internet kiest.

Ook lees ik het volgende
  • Zodra je je mobiele abonnement(en) en Thuis abonnement hebt gekoppeld in Klantvoordeel, kun je in My T-Mobile Thuis een hogere internetsnelheid kiezen. Kies je voor één snelheidsniveau hoger dan je al hebt, dan betaal je daarvoor niets extra.
  • Je kunt voor standaard Internet (DSL)kiezen uit 3 snelheidsniveaus: tot 20 Mbit/s, tot 50 Mbit/s en tot 100 Mbit/s.
  • Met glasvezel internet kun je kiezen uit 50 Mbit/s, 100 Mbit/s, 200 Mbit/s en, afhankelijk van jouw adres, voor 500Mbit/s of 750 Mbit/s.
Niets dus over de beperking voor klanten met een 20Mbit abonnement.

Tmobile wat gaan jullie hieraan doen?

graag een reactie die wel klantvriendelijk is , en in lijn is met de beloofde aanbieding.
icon

Beste antwoord door Brian 6 november 2018, 14:12

Hi M109, ik geef je graag meer duidelijkheid! Wat Hidden zegt klopt helemaal, de 20 Mbit abonnementen worden niet meer aangeboden aan nieuwe klanten en hiermee kan je dus geen gebruik maken van Klantvoordeel. Maar wees gerust, als je jouw abonnement omzet naar de nieuwe variant (met een minimale snelheid van 50 Mbit), dan kan je wél gebruik maken van Klantvoordeel. De 20 Mbit abonnementen hebben een ander maandbedrag dus of het in jouw geval ook voordeliger is hangt af van de andere abonnementen waar je gebruik van maakt. Gelukkig heb je de keuze, je kan je huidige abonnement omzetten, dan verandert er niets aan je maandbedrag maar kan je geen gebruik maken van Klantvoordeel. Je kan er ook voor kiezen om je abonnement om te zetten naar de nieuwe variant en gebruik maken van Klantvoordeel maar je gaat dan wel een ander maandbedrag betalen voor je nieuwe abonnement. De keuze is dus helemaal aan jou! 🙂
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10
  • Met glasvezel internet kun je kiezen uit 50 Mbit/s, 100 Mbit/s, 200 Mbit/s en, afhankelijk van jouw adres, voor 500Mbit/s of 750 Mbit/s.

20mbit glasvezel staat er niet tussen. dit zit niet meer in het huidige prijsplan. wil je dus het hhidige klantvoordeel gebruiken dan zou je ook aan het huidige aanbod moeten voldoen.
Dank je wel voor je reactie. Maar deze optie:
wordt genoemd als keuzemogelijkheden om te upgraden naar 1 niveau hoger, zodra klantvoordeel is geactiveerd. Dus in mijn situatie met een abo van 20Mbit lees ik dat ik kan kiezen uit 50Mbit.
Reputatie 7
Badge +10
klopt en met de 50mbit kom je in aanmerking met klantvoordeel. dus van 50 naar 100. 20mbit is niet meer beschikbaar in glasvezel gebieden. na een upgrade van 20mbit is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar de 20mbit.
Reputatie 7
Badge +7
Hi M109, ik geef je graag meer duidelijkheid! Wat Hidden zegt klopt helemaal, de 20 Mbit abonnementen worden niet meer aangeboden aan nieuwe klanten en hiermee kan je dus geen gebruik maken van Klantvoordeel. Maar wees gerust, als je jouw abonnement omzet naar de nieuwe variant (met een minimale snelheid van 50 Mbit), dan kan je wél gebruik maken van Klantvoordeel. De 20 Mbit abonnementen hebben een ander maandbedrag dus of het in jouw geval ook voordeliger is hangt af van de andere abonnementen waar je gebruik van maakt. Gelukkig heb je de keuze, je kan je huidige abonnement omzetten, dan verandert er niets aan je maandbedrag maar kan je geen gebruik maken van Klantvoordeel. Je kan er ook voor kiezen om je abonnement om te zetten naar de nieuwe variant en gebruik maken van Klantvoordeel maar je gaat dan wel een ander maandbedrag betalen voor je nieuwe abonnement. De keuze is dus helemaal aan jou! 🙂
Reputatie 2
Badge +2
klopt en met de 50mbit kom je in aanmerking met klantvoordeel. dus van 50 naar 100. 20mbit is niet meer beschikbaar in glasvezel gebieden. na een upgrade van 20mbit is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar de 20mbit.
Dat staat er dus niet: die snelheden worden neergezet als de 'hogere snelheid' keuzemogelijkheden. Uiteraard staat 20Mb er niet tussen omdat het geen verhogingsoptie is 😇😈.
Maar zoals verwacht weer een maand of wat verder en nul komma nul aangepast in de tekst ...

• "kun je in My T-Mobile Thuis een hogere internetsnelheid kiezen. Kies je voor één snelheidsniveau hoger dan je al hebt, dan betaal je daarvoor niets extra. Met glasvezel internet kun je kiezen uit 50 Mbit/s, 100 Mbit/s, 200 Mbit/s en, afhankelijk van jouw adres, voor 500Mbit/s of 750 Mbit/s."
Hi M109, ik geef je graag meer duidelijkheid! Wat Hidden zegt klopt helemaal, de 20 Mbit abonnementen worden niet meer aangeboden aan nieuwe klanten en hiermee kan je dus geen gebruik maken van Klantvoordeel. Maar wees gerust, als je jouw abonnement omzet naar de nieuwe variant (met een minimale snelheid van 50 Mbit), dan kan je wél gebruik maken van Klantvoordeel. De 20 Mbit abonnementen hebben een ander maandbedrag dus of het in jouw geval ook voordeliger is hangt af van de andere abonnementen waar je gebruik van maakt. Gelukkig heb je de keuze, je kan je huidige abonnement omzetten, dan verandert er niets aan je maandbedrag maar kan je geen gebruik maken van Klantvoordeel. Je kan er ook voor kiezen om je abonnement om te zetten naar de nieuwe variant en gebruik maken van Klantvoordeel maar je gaat dan wel een ander maandbedrag betalen voor je nieuwe abonnement. De keuze is dus helemaal aan jou! :)

Beste Brian,
Je bent zeker de leukste thuis. Tmobile biedt voordeel aan en als ik daar gebruik van wil maken blijkt dat er toch uitzonderingen zijn. Maar die uitzonderingen staan niet op de site vermeld. staan niet in de algemene voorwaarden. En als ik vooraf navraag in de Tmobile Winkel of dit ook voor mij geldt, dat krijg ik daar ook niet te horen dat het niet geldt voor abonnementen die niet meer aangeboden wordt.

En dan 'leuk' gaan doen en melden dat ik naar een andere snelheid kan overstappen en dan wel voordeel heb. ..waar slaat dat op!? Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Ik vraag waarom ik niet gebruik kan maken met van het klantvoordeel met mijn abonnement van 20mBit.
Ik krijg ook geen antwoord waarom ik niet teruggebeld wordt door Tmobile zoals mij beloofd is?

Maar als je mij aanbiedt dat ik met Klantvoordeel kan overstappen van mijn huidige 20mbit abonnement naar een internetsnelheid van 50 Mbit zonder extra kosten, dan neem ik je slechte grappen niet kwalijk.
Ik wil nu geen antwoord dat ik de keuze heb en ook bij mijn oude abonnement kan blijven

NB: ik lees op dit forum zoveel berichten van anderen die precies dezelfde vraag stellen. Los het op zou ik zeggen. Pas je voorwaarden aan en bied je klanten alsnog dat wat onder Klantvoordeel door Tmobile wordt beloofd.
Reputatie 7
Badge +6
Hi @M109

Weet dat ik hier ben om jou te helpen en te zoeken naar mogelijkheden. Daarom ben ik direct voor je in de voorwaarden gedoken.

Het snelheidsvoordeel geldt dus niet bij het upgraden van 20 Mbps naar 50 Mbps. Dat komt omdat je nog op een ouder prijsplan van ons zit. Weet wel dat je wel recht hebt op jouw snelheidsvoordeel, maar dan van 50 naar 100 Mbps, zoals mijn collega aangaf. Wil je dat niet, dan is dat geen probleem, dan behoud je jouw oude voordelige prijsplan, maar dan zonder snelheidsvoordeel. Graag kijk ik met je verder naar wat er nog meer mogelijk is! Zodra je naar het nieuwe prijsplan overgaat, heb je ook recht op een verlengaanbod met een bijzonder scherpe aanbieding. Verlengen kan via de klantenservice.

Houd je ons op de hoogte?
Beste Sander, het zou goed nieuws zijn als Tmobile intussen de voorwaarden heeft aangepast en meer duidelijkheid geeft over actie Klantvoordeel.

Maar helaas als ik naar voorwaarden klantvoordeel zoek dan vind ik dit pdf voorwaarden
en daar staat niet in vermeld dat er een uitzondering geldt voor 20Mbit abonnementen.. Op het moment dat ik op dit forum mijn eerste vraag over dit onderwerp stelde was in de voorwaarden deze uitzondering ook niet opgenomen. Bewijs zit in mijn archief.
Samengevat
  • ik heb ik bij het afsluiten van het nieuwe mobile abonnement geen informatie gekregen over uitzonderingssituatie voor klanten met een glasvezel internet abonnement van 20Mbit. Ook al zijn de voorwaarden (misschien) nu wel aangepast. Destijds was het niet en kon ik niet weten dat dit klantvoordeel niet voor mij geldt.
Ander argumenten zijn:
  • Op de pagina klantvoordeel staat, meer informatie onder "meer snelheid" letterlijk
Met glasvezel internet kun je kiezen uit 50 Mbit/s, 100 Mbit/s, 200 Mbit/s en, afhankelijk van jouw adres, voor 500Mbit/s of 750 Mbit/s.
Waarom staat daar als mogelijkheid dat je kan kiezen uit 50 Mbit/s? Dat kan niet anders dan dat is voor degenen die een 20 Mbit abonnement hebben en die een stap hoger willen; naar 50Mbit dus.

• ook staat onder 'veel gestelde vragen'
Ik heb een ouder Internet abonnement (standaard Internet 40 of 80, glasvezel internet 20). Wat kan ik kiezen?
Kijk in My T-Mobile Thuis welke Internet abonnementen er beschikbaar zijn op jouw adres. Houd er rekening mee dat je bij wijziging van je internet abonnement niet meer terug kan naar je oude internet abonnement.
Ik weet door deze vraag dat ik met een ouder internet abonnement niet terug kan naar mijn oude abonnement. Maar ook hier staat niet dat ik voor mij deze verhoging niet geldt.

Kortom zolang de website en 'veelgesteldevragen' niet zijn aangepast ben ik niet overtuigd. Ik heb nu een abonnement gekocht waar ik niet meer op kan terugkomen maar waar ik niet blij mee ben. Tmobile houdt zich niet aan de afspraken.
Reputatie 7
Badge +7
Hi M109, we hebben, (mede dankzij jouw melding!), verzocht of we de voorwaarden inderdaad kunnen verduidelijken en of de informatie op My T-Mobile Thuis ook duidelijker vermeld kan worden wanneer een klant nog gebruik maakt van een oud abonnement. De manier waarop het Klantvoordeel werkt verandert hierdoor niet maar we kunnen er hopelijk voor zorgen dat het in de toekomst op voorhand duidelijker is voor klanten wat er verandert. Bedankt voor je feedback hierin!
Beste Brian,
De voorwaarden waren helemaal NIET duidelijk voor klanten met een ouder abonnement. Zelfs in de Tmobile winkel is mij niet verteld dat voor mij een gratis overstap naar 50Mbit niet mogelijk is.

Tmobile kan het nu misschien wel duidelijker vermelden, maar toen ik een abonnement afsloot is mij niet verteld dat ik voor mij de klantvoordeel-actie niet geldt omdat ik een verouderd abonnement heb. Ook heb ik op de site van Tmobile geen informatie gevonden over deze exceptie.
U kunt nu intussen niet meer ontkennen dat de communicatie onduidelijk is (geweest). De aanpassing door Tmobile van de voorwaarden en de informatie op Tmobile thuis is daar het bewijs van.

Vanwege die onduidelijke communicatie, in feite zie ik het als misleiding, vraag ik nogmaals om een reactie waarop ik recht heb. In ieder geval is een financiële tegemoetkoming het minste wat jullie kunnen doen. Als consument heb ik recht om juist geïnformeerd te worden door de verkopende partij en dat is in dit geval niet gebeurd.

Als ik op deze vraag nogmaals een nietszeggende en ontwijkende reactie krijg, zal ik een officiële klacht indienen.
Reputatie 7
Badge +7
Hi M109, op dit moment kan ik je geen ander antwoord geven dan Sander al eerder aan heeft gegeven maar ik ga het (opnieuw) intern bespreken en kijken of er mogelijkheden zijn om je toch op één of andere manier tegemoet te komen. Ik kan niks beloven maar mocht hier op korte termijn wat uit komen dan neem ik zeker weer contact met je op!
Reputatie 7
Badge +7
Hi M109, we komen je hierin graag tegemoet, als je kan verlengen dan kunnen we jou een aanbieding doen met extra korting voor de eerste 6 maanden ter compensatie voor het feit dat je dan over gaat naar de nieuwe abonnementsvorm. Als je hier gebruik van wil maken stuur dan even een privébericht (naar in dit geval Sander omdat ik volgende week afwezig ben) dan gaan we dit voor je in gang zetten!

Reageer