Beantwoord

Geen Netflix op TV Box

  • 19 juni 2018
  • 2 reacties
  • 621 Bekeken

Gisteren is mijn T-mobile thuis geïnstalleerd en ik kan wel huilen.
We komen van Ziggo en hoopten dat we erop vooruit zouden gaan, want de horizon box was langzaam en stoorde regelmatig.
Maar helaas, want wat schetst mijn verbazing, Netflix wordt gewoon niet ondersteund! Aangezien wij weinig tv kijken en veel netflix, is dit dus een mega probleem, want op onze smart tv zit geen Netflix.
Ook uitzending gemist is onvolledig en ik mis HD zenders.
Tel hierbij op dat de wifi nog geen 10% van de internet snelheid haalt en we balen dus ontzettend.

Nu heb je als consument altijd recht op 14 dagen herroepingsrecht, maar slim als ze zijn, hebben ze pas op dag 18 de boel geïnstalleerd, waardoor mijn enige optie is om het contract uit te zitten (of af te komen tegen 100% jaarvergoeding).

Ik voel me ontzettend in het ootje genomen door T-mobile. Eens maar nooit meer!😡
icon

Beste antwoord door TAVL 20 juni 2018, 08:51

Dat is niet zo'n mooi begin. Ik zie daarbij dat je een aantal issues ervaart. Misschien kan ik je als mede-klant al wat op weg helpen?! Misschien een schrale troost; bij mij is het ook allemaal goed gekomen.

Netflix wordt door T-Mobile niet ondersteund, maar het wordt ook nergens aangegeven dat het wel zo is. Sterker nog; er staat in de community wishlist al tijden als grote wens van veel klanten. Schroom niet om je wensen hier bij te plaatsen. Deze lijst wordt gebruikt om het T-Mobile product verder te ontwikkelen. Geen garantie, maar het wordt wel meegenomen bij het prioriteren van het verbeteren en toevoegen van nieuwe diensten.
Om toch Netflix te kijken zou je, zoals @Hakuin aangeeft, gebruik kunnen maken van een Chromecast. Deze devices zijn bedoeld om mensen zonder of onvoldoende SMART op hun TV te helpen en toch van dit soort diensen gebruik te kunnen maken.

Welke zenders mis je in jouw geval? Qua HD aanbod is inmiddels het merendeel in het basispakket in HD (30+ zenders). Daarbij zijn onlangs er weer zenders geüpgrade naar HD (ID, Discovery Science en TV5 Du Monde). T-Mobile heeft aangegeven bezig te zijn met het verder upgraden van zenders naar HD. Wensen kun je uiten in de zender wishlist. Daarin staat ook een prognose van mijn kant met wat er wellicht bij komt. Zie daarvoor mijn bericht van 11 juni.

Voor internet kunnen er meerdere problemen zijn. In de eerste dagen moet internet nog optimaliseren. Hiermee zou internet na een paar dagen vanzelf sneller worden. Dit is normaal. Als dat niet het geval is, dan kun je zelf een aantal stappen ondernemen. Maak je daarbij gebruik van DSL of van glasvezel? Zijn er problemen met WIFI en/of bekabeld internet?
Voor WIFI kun je kijken hoe druk het is op het door jouw gebruikte kanaal. Dit doe je met een WIFI-analyzer. Hiervoor zijn apps te vinden en kun je met jouw smartphone meten. Als blijkt dat het druk is, dan kun je in jouw router een ander kanaal kiezen dat minder druk is. Je kunt dan met een snelheidstest meten (bijvoorbeeld Speedtest app) of het effect heeft. Als jouw verbinding via DSL loopt, dan zou je ook gebruik kunnen maken van de 5 Ghz band. Deze is vaak minder druk en biedt meer stabiliteit en snelheid. Het bereik is wel minder, dan de meest gebruikte 2,4 Ghz band. Zie hier voor extra tips en hoe je dit kunt doen en wat je nog meer kunt doen. Mocht het geen oplossing bieden, dan kan een monteur komen helpen. Dit kan de webcare voor je regelen.

Het herroepingsrecht gaat in bij afsluiten van jouw abonnement. Je hebt dan 14 dagen bedenktijd. Dit is wettelijk geregeld en is bij alle providers hetzelfde. Na die 14 dagen kan de aansluiting pas in orde worden gemaakt en hier gaat enige tijd overheen om dit te regelen. Het is vervelend dat je nu voor verrassingen bent komen te staan, maar - nogmaals - hoop ik je met bovenstaande op weg te kunnen helpen en je toch een goede ervaring krijgt bij T-Mobile Thuis. Vergeet ik je bijna om welkom te heten, maar alsnog; Welkom bij T-Mobile thuis.
Bekijk origineel

2 reacties

Dat is flink balen. Netflix zou je met chromecast kunnen bekijken.
Reputatie 7
Badge +5
Dat is niet zo'n mooi begin. Ik zie daarbij dat je een aantal issues ervaart. Misschien kan ik je als mede-klant al wat op weg helpen?! Misschien een schrale troost; bij mij is het ook allemaal goed gekomen.

Netflix wordt door T-Mobile niet ondersteund, maar het wordt ook nergens aangegeven dat het wel zo is. Sterker nog; er staat in de community wishlist al tijden als grote wens van veel klanten. Schroom niet om je wensen hier bij te plaatsen. Deze lijst wordt gebruikt om het T-Mobile product verder te ontwikkelen. Geen garantie, maar het wordt wel meegenomen bij het prioriteren van het verbeteren en toevoegen van nieuwe diensten.
Om toch Netflix te kijken zou je, zoals @Hakuin aangeeft, gebruik kunnen maken van een Chromecast. Deze devices zijn bedoeld om mensen zonder of onvoldoende SMART op hun TV te helpen en toch van dit soort diensen gebruik te kunnen maken.

Welke zenders mis je in jouw geval? Qua HD aanbod is inmiddels het merendeel in het basispakket in HD (30+ zenders). Daarbij zijn onlangs er weer zenders geüpgrade naar HD (ID, Discovery Science en TV5 Du Monde). T-Mobile heeft aangegeven bezig te zijn met het verder upgraden van zenders naar HD. Wensen kun je uiten in de zender wishlist. Daarin staat ook een prognose van mijn kant met wat er wellicht bij komt. Zie daarvoor mijn bericht van 11 juni.

Voor internet kunnen er meerdere problemen zijn. In de eerste dagen moet internet nog optimaliseren. Hiermee zou internet na een paar dagen vanzelf sneller worden. Dit is normaal. Als dat niet het geval is, dan kun je zelf een aantal stappen ondernemen. Maak je daarbij gebruik van DSL of van glasvezel? Zijn er problemen met WIFI en/of bekabeld internet?
Voor WIFI kun je kijken hoe druk het is op het door jouw gebruikte kanaal. Dit doe je met een WIFI-analyzer. Hiervoor zijn apps te vinden en kun je met jouw smartphone meten. Als blijkt dat het druk is, dan kun je in jouw router een ander kanaal kiezen dat minder druk is. Je kunt dan met een snelheidstest meten (bijvoorbeeld Speedtest app) of het effect heeft. Als jouw verbinding via DSL loopt, dan zou je ook gebruik kunnen maken van de 5 Ghz band. Deze is vaak minder druk en biedt meer stabiliteit en snelheid. Het bereik is wel minder, dan de meest gebruikte 2,4 Ghz band. Zie hier voor extra tips en hoe je dit kunt doen en wat je nog meer kunt doen. Mocht het geen oplossing bieden, dan kan een monteur komen helpen. Dit kan de webcare voor je regelen.

Het herroepingsrecht gaat in bij afsluiten van jouw abonnement. Je hebt dan 14 dagen bedenktijd. Dit is wettelijk geregeld en is bij alle providers hetzelfde. Na die 14 dagen kan de aansluiting pas in orde worden gemaakt en hier gaat enige tijd overheen om dit te regelen. Het is vervelend dat je nu voor verrassingen bent komen te staan, maar - nogmaals - hoop ik je met bovenstaande op weg te kunnen helpen en je toch een goede ervaring krijgt bij T-Mobile Thuis. Vergeet ik je bijna om welkom te heten, maar alsnog; Welkom bij T-Mobile thuis.

Reageer