Beantwoord

Geen Netflix op TV Box

• 19 juni 2018
  • 9 reacties
  • 978 Bekeken

Gisteren is mijn T-mobile thuis geïnstalleerd en ik kan wel huilen.
We komen van Ziggo en hoopten dat we erop vooruit zouden gaan, want de horizon box was langzaam en stoorde regelmatig.
Maar helaas, want wat schetst mijn verbazing, Netflix wordt gewoon niet ondersteund! Aangezien wij weinig tv kijken en veel netflix, is dit dus een mega probleem, want op onze smart tv zit geen Netflix.
Ook uitzending gemist is onvolledig en ik mis HD zenders.
Tel hierbij op dat de wifi nog geen 10% van de internet snelheid haalt en we balen dus ontzettend.

Nu heb je als consument altijd recht op 14 dagen herroepingsrecht, maar slim als ze zijn, hebben ze pas op dag 18 de boel geïnstalleerd, waardoor mijn enige optie is om het contract uit te zitten (of af te komen tegen 100% jaarvergoeding).

Ik voel me ontzettend in het ootje genomen door T-mobile. Eens maar nooit meer!😡
icon

Beste antwoord door TAVL 20 juni 2018, 08:51

Dat is niet zo'n mooi begin. Ik zie daarbij dat je een aantal issues ervaart. Misschien kan ik je als mede-klant al wat op weg helpen?! Misschien een schrale troost; bij mij is het ook allemaal goed gekomen.

Netflix wordt door T-Mobile niet ondersteund, maar het wordt ook nergens aangegeven dat het wel zo is. Sterker nog; er staat in de community wishlist al tijden als grote wens van veel klanten. Schroom niet om je wensen hier bij te plaatsen. Deze lijst wordt gebruikt om het T-Mobile product verder te ontwikkelen. Geen garantie, maar het wordt wel meegenomen bij het prioriteren van het verbeteren en toevoegen van nieuwe diensten.
Om toch Netflix te kijken zou je, zoals @Hakuin aangeeft, gebruik kunnen maken van een Chromecast. Deze devices zijn bedoeld om mensen zonder of onvoldoende SMART op hun TV te helpen en toch van dit soort diensen gebruik te kunnen maken.

Welke zenders mis je in jouw geval? Qua HD aanbod is inmiddels het merendeel in het basispakket in HD (30+ zenders). Daarbij zijn onlangs er weer zenders geüpgrade naar HD (ID, Discovery Science en TV5 Du Monde). T-Mobile heeft aangegeven bezig te zijn met het verder upgraden van zenders naar HD. Wensen kun je uiten in de zender wishlist. Daarin staat ook een prognose van mijn kant met wat er wellicht bij komt. Zie daarvoor mijn bericht van 11 juni.

Voor internet kunnen er meerdere problemen zijn. In de eerste dagen moet internet nog optimaliseren. Hiermee zou internet na een paar dagen vanzelf sneller worden. Dit is normaal. Als dat niet het geval is, dan kun je zelf een aantal stappen ondernemen. Maak je daarbij gebruik van DSL of van glasvezel? Zijn er problemen met WIFI en/of bekabeld internet?
Voor WIFI kun je kijken hoe druk het is op het door jouw gebruikte kanaal. Dit doe je met een WIFI-analyzer. Hiervoor zijn apps te vinden en kun je met jouw smartphone meten. Als blijkt dat het druk is, dan kun je in jouw router een ander kanaal kiezen dat minder druk is. Je kunt dan met een snelheidstest meten (bijvoorbeeld Speedtest app) of het effect heeft. Als jouw verbinding via DSL loopt, dan zou je ook gebruik kunnen maken van de 5 Ghz band. Deze is vaak minder druk en biedt meer stabiliteit en snelheid. Het bereik is wel minder, dan de meest gebruikte 2,4 Ghz band. Zie hier voor extra tips en hoe je dit kunt doen en wat je nog meer kunt doen. Mocht het geen oplossing bieden, dan kan een monteur komen helpen. Dit kan de webcare voor je regelen.

Het herroepingsrecht gaat in bij afsluiten van jouw abonnement. Je hebt dan 14 dagen bedenktijd. Dit is wettelijk geregeld en is bij alle providers hetzelfde. Na die 14 dagen kan de aansluiting pas in orde worden gemaakt en hier gaat enige tijd overheen om dit te regelen. Het is vervelend dat je nu voor verrassingen bent komen te staan, maar - nogmaals - hoop ik je met bovenstaande op weg te kunnen helpen en je toch een goede ervaring krijgt bij T-Mobile Thuis. Vergeet ik je bijna om welkom te heten, maar alsnog; Welkom bij T-Mobile thuis.
Bekijk origineel

9 reacties

Dat is flink balen. Netflix zou je met chromecast kunnen bekijken.
Reputatie 7
Badge +5
Dat is niet zo'n mooi begin. Ik zie daarbij dat je een aantal issues ervaart. Misschien kan ik je als mede-klant al wat op weg helpen?! Misschien een schrale troost; bij mij is het ook allemaal goed gekomen.

Netflix wordt door T-Mobile niet ondersteund, maar het wordt ook nergens aangegeven dat het wel zo is. Sterker nog; er staat in de community wishlist al tijden als grote wens van veel klanten. Schroom niet om je wensen hier bij te plaatsen. Deze lijst wordt gebruikt om het T-Mobile product verder te ontwikkelen. Geen garantie, maar het wordt wel meegenomen bij het prioriteren van het verbeteren en toevoegen van nieuwe diensten.
Om toch Netflix te kijken zou je, zoals @Hakuin aangeeft, gebruik kunnen maken van een Chromecast. Deze devices zijn bedoeld om mensen zonder of onvoldoende SMART op hun TV te helpen en toch van dit soort diensen gebruik te kunnen maken.

Welke zenders mis je in jouw geval? Qua HD aanbod is inmiddels het merendeel in het basispakket in HD (30+ zenders). Daarbij zijn onlangs er weer zenders geüpgrade naar HD (ID, Discovery Science en TV5 Du Monde). T-Mobile heeft aangegeven bezig te zijn met het verder upgraden van zenders naar HD. Wensen kun je uiten in de zender wishlist. Daarin staat ook een prognose van mijn kant met wat er wellicht bij komt. Zie daarvoor mijn bericht van 11 juni.

Voor internet kunnen er meerdere problemen zijn. In de eerste dagen moet internet nog optimaliseren. Hiermee zou internet na een paar dagen vanzelf sneller worden. Dit is normaal. Als dat niet het geval is, dan kun je zelf een aantal stappen ondernemen. Maak je daarbij gebruik van DSL of van glasvezel? Zijn er problemen met WIFI en/of bekabeld internet?
Voor WIFI kun je kijken hoe druk het is op het door jouw gebruikte kanaal. Dit doe je met een WIFI-analyzer. Hiervoor zijn apps te vinden en kun je met jouw smartphone meten. Als blijkt dat het druk is, dan kun je in jouw router een ander kanaal kiezen dat minder druk is. Je kunt dan met een snelheidstest meten (bijvoorbeeld Speedtest app) of het effect heeft. Als jouw verbinding via DSL loopt, dan zou je ook gebruik kunnen maken van de 5 Ghz band. Deze is vaak minder druk en biedt meer stabiliteit en snelheid. Het bereik is wel minder, dan de meest gebruikte 2,4 Ghz band. Zie hier voor extra tips en hoe je dit kunt doen en wat je nog meer kunt doen. Mocht het geen oplossing bieden, dan kan een monteur komen helpen. Dit kan de webcare voor je regelen.

Het herroepingsrecht gaat in bij afsluiten van jouw abonnement. Je hebt dan 14 dagen bedenktijd. Dit is wettelijk geregeld en is bij alle providers hetzelfde. Na die 14 dagen kan de aansluiting pas in orde worden gemaakt en hier gaat enige tijd overheen om dit te regelen. Het is vervelend dat je nu voor verrassingen bent komen te staan, maar - nogmaals - hoop ik je met bovenstaande op weg te kunnen helpen en je toch een goede ervaring krijgt bij T-Mobile Thuis. Vergeet ik je bijna om welkom te heten, maar alsnog; Welkom bij T-Mobile thuis.

Daar loop ik ook tegen aan. Zeker de slechte start. Mooie praatjes van een verkoopster die achteraf een verkeerde uitleg had gegeven. (Die adviseerde direct een monteur mee te laten komen voor de installatie. Wat dus volgens Mobile niet de gang van zaken is). Dan blijkt dat je alleen via internet aangesloten kan worden. Ik kom van Ziggo dus heb coax. Vervolgens meld ik dat ik niet weet hoe ik het aan moet sluiten. Komt er een monteur van kpn het aansluitpunt aanwijzen in de meterkast. Heeft wel een nieuwer aansluitpunt geplaatst maar mocht verders niets doen, want daar was hij niet voor. Dan hoor ik dat ik het modem in de meterkast bij het aansluitpunt moet zetten omdat als hij daar niet staat en er moet iemand voor langskomen, er eventueel kosten aan zijn verbonden. Dus toch maar de kruipruimte in om een internet kabeltje te trekken. Alles aangesloten blijken de eigen switchen niet te werken met de mobile apparatuur. Gelukkig sturen ze nog een extra switch. Nou moet ik er nog twee zelf zoeken. En ja, geen smart en unmanaged heb ik gelezen. En dan blijkt ook dat netflix en disney channel niet word ondersteunt. Eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee. Mijn gevoel zegt dat ik vandaag nog op moet zeggen. Maar ik zit er 12 maanden aan vast . Ik hoop er maar het beste van en dat het allemaal nog bijdraait .

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @cr ex, goed dat je jouw verhaal doet! Excuses voor de foutieve informatie die jij zegt gekregen te hebben tijdens de verkoop. Gelukkig heeft een collega van de Klantenservice je een unmanaged switch toegestuurd! Deze zul je binnen vier tot maximaal zeven werkdagen ontvangen. Ook fijn om te zien dat je gebruik hebt gemaakt van drie Wifi-punten via ons nieuwe Wifi Plus concept. Zo heb jij altijd de meest optimale Wifi situatie thuis.

Wat betreft Netflix en Disney: dat is inderdaad nog steeds een puntje van verbetering. Het heeft te maken met het verkrijgen van licenties en het feit dat er geen ondersteuning geboden wordt op onze TV Boxen. Ik hoop oprecht dat dit in de nabije toekomst verandert, maar kan daar voor nu enkel op speculeren. Sorry voor dit magere antwoord, als ik iets anders voor je kan betekenen, dan doe ik dat met alle liefde. Voor nu: heel veel plezier met jouw abonnement! 😊

wat ik niet begrijp is dat wanneer er heel veel mensen zoveel problemen met zaken als een switch hebben. (net als mij) . Dat t-mobile niet aangeeft welke wel werken op de t-mobile apparatuur . Of bied de switch aan die t-mobile zelf verspreid. Het lijkt erop dat mensen zelf van alles uit moeten proberen om de apparatuur aan de gang te krijgen. Wat ik nu in dit forum zie is dat mensen van alles uitproberen zoals unmanaged en geen smart switch. De ander weer wel. En de antwoorden zijn vaak een bevestiging dat het goed is dat ze dat doen. Verder proberen ze het probleem mee op te lossen (wat op zich goed is) Maar ook een bevestiging dat de apparatuur niet voldoet voor meerdere aansluitingen.

Zo heb ik bijv 3 extra switch nodig . De eerste staat achter de tv (die komt uit de meterkast waar het modem staat) die is meegeleverd bij het pakket. De 2de zou in de keuken komen te staan ,omdat hij daar vertakt naar boven en de studio (enkel internet). Op de eerste verdieping vertakt (de 3de) hij naar pc en tv van mijn zoon en  gaat naar de zolder (de 4de) waar hij ook vertakt naar pc en tv van mijn dochter. 

Nu moet ik eerst via de 3 bestelde wifi versterkers proberen! (Telefonisch overleg met Mobile) Deze zal bekabeld aangesloten worden zodat je maar 1 extra poort hebt . (2 nodig .pc en tv)

Waarom zo moeilijk allemaal. Zeg wat die switchen kosten dan koop ik ze wel van T-mobile. Of geef aan welke switch ik moet kopen om hetzelfde resultaat te krijgen als met de T-mobile switch. Ik krijg overigens wel 1 extra opgestuurd. Tot die tijd zit de bovenverdieping zonder tv en pc. Niet zo handig met studie zaken.

Reputatie 7
Badge +7

@cr ex Bedankt voor je toelichtingen! Daar kan ik me zeker in vinden en ik sluit me achter je bewoording aan.

Ik stuur je meteen nog een unmanaged switch toe. Dit hadden we zeker beter kunnen en naar mijn mening moeten communiceren - zeker als je ernaar gevraagd hebt bij de aanvraag. 

De switch zal binnen maximaal vier tot zeven werkdagen arriveren. Voor nu: een prachtige zondag toegewenst! 🌞

Hallo Jason, bedankt voor je bericht, 

Zou je er 2 op willen sturen. Dan kan ik alles aansluiten  Dan heb ik de 3 extra switches die ik nodig heb. Die sitecom LN-118 is nergens meer te krijgen. Alvast bedankt Cor.

Reputatie 7
Badge +7

Komt in orde, ik zorg ervoor dat je de derde extra unmanaged switch dan ook toegestuurd krijgt. Het is een uitzonderingssituatie omdat wij het verkeerd aangegeven hebben aanvankelijk. Sorry nogmaals en veel succes met aansluiten! 😊📺

okee, bedankt alvast.

Reageer