Beantwoord

Geen passende oplossing te vroeg gestopte T-Mobile Thuis

• 6 april 2021
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Per vandaag is T-Mobile thuis gestopt, een maand vroeger dan aangevraagd. We stoppen in verband met een verhuizing en hebben nog geen glasvezel op het nieuwe adres. We hadden een 1000/1000 verbinding. 

Met de opzegservice gebeld vorige week en te kennen gegeven dat we wensen te stoppen begin mei. De medewerker geeft aan dat opzeggen per begin april dan goed is, want er is dan nog een opzegtermijn van 1 maand waarbinnen we gebruik zouden kunnen maken van de diensten. Ik vond het een wat gek verhaal, maar de medewerker was er zeker van. Dus nadat we de datum begin mei hadden afgestemd heeft hij dit in gang gezet. 

Dat is dus niet goed gegaan en de diensten zijn dus per begin april al gestopt. Foutje kan gebeuren, dus gebeld met T-Mobile Thuis om dit op te lossen. Na 45 minuten wachten en een hoop overleg is het antwoord kort en simpel:

“Sorry, we kunnen het niet terugdraaien. We kunnen je een 7-daags voucher voor unlimited op je mobiel aanbieden, zodat je die kan delen in huis via thethering”

Met stomheid geslagen dat dit gezien werd als een vervanging van glasvezel internet, in tijden van thuiswerken en weet ik veel waar we thuis internet nog meer voor gebruiken (zoals gaming). En niet voor een dag, maar voor een hele maand. Ik moet dan ook iedere week een nieuwe voucher aanvragen. 

Opnieuw aansluiten kon echt niet. Want… iets met KPN netwerk. Volgens mij gaat het om geld dat betaald zal moeten worden voor het heraansluiten. En voor een vertrekkende klant kosten maken…? Kennelijk niet. 

Maar, eventueel een nieuwe abbo aanvragen kon wel en dan zou die binnen een week werken. Nu kan ik dat wel doen en dan binnen het zichttermijn opzeggen. Maar dat is een nog vreemdere route dan de huidige voorgestelde route. 

Ik ben oprecht verbaasd en teleurgesteld. Ik ben een tevreden klant sinds jaren en heb eigenlijk weinig te klagen gehad. Maar dit is een zeer bijzondere gang van zaken en de oplossing is alles behalve toereikend als alternatief voor gigabit internet via glasvezel. Ik kan mij ook absoluut niet voorstellen dat dit “normaal” is. Maar dat is misschien wel de hamvraag waarom ik het maar aan de community voorleg. 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 6 april 2021, 21:32

@aapelite zo te horen is de opzegging volledig verwerkt in de systemen en dus al fysiek afgesloten. Deze actie kan niet ongedaan gemaakt worden. Hij bestaat dus niet meer. Technische gezien ben je dus geen klant meer en betaal je dus ook niet meer. Wel kan er een nieuwe verbinding aangevraagd worden maar dan alleen compleet van voor af aan met nieuw modem en al. 

Dit werkt helaas bij alle providers zo. De procedures hierin zijn overal gelijk. (Behalve de noodverbinding via 4g)

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@aapelite zo te horen is de opzegging volledig verwerkt in de systemen en dus al fysiek afgesloten. Deze actie kan niet ongedaan gemaakt worden. Hij bestaat dus niet meer. Technische gezien ben je dus geen klant meer en betaal je dus ook niet meer. Wel kan er een nieuwe verbinding aangevraagd worden maar dan alleen compleet van voor af aan met nieuw modem en al. 

Dit werkt helaas bij alle providers zo. De procedures hierin zijn overal gelijk. (Behalve de noodverbinding via 4g)

@Hidden.nld Dank voor je reactie. Technisch en procedureel gezien heb je helemaal gelijk. En de klantenservice natuurlijk ook. Als het ging om een aantal dagen tot een week, zou ik ook denken, vooruit. 

We hebben het nu echter over een goede maand. Ik heb niet ervoor gekozen om eerder niet langer klant te zijn. Dat het technisch dus ingewikkeld is en in feite opnieuw aangemaakt moet worden, zou als afnemer denk ik niet mijn probleem moeten zijn. Want T-Mobile kan het oplossen door inderdaad de verbinding opnieuw op te leveren. Al is het dan maar voor 1 maand. 

Nu worden de consequenties in zijn geheel bij mij gelegd, terwijl de blaam bij de aanbieder ligt. De noodoplossing zou prima zijn in nood en dus een incident. Dit gaat verder dan dat. Op de noodverbinding kan ik niet fatsoenlijk gamen, kunnen we net aan streamen. Maar wel zolang ik mijn telefoon niet meeneem.

Ik betwist ook dat ik geen klant meer ben. Volgens mij heb ik een contract met T-Mobile over het leveren van internet en TV via glasvezel en heb ik deze pas opgezegd per begin mei. Hoewel ik dus technisch gezien geen aansluiting heb, betekent dit niet dat ik geen klant ben. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @aapelite Vooropgesteld, dit is een domme (maar niet bewuste) fout van mijn collega geweest, waarvoor mijn oprechte excuses. Wat Hidden aangeeft klopt echter, je verbinding is fysiek al afgesloten. We kunnen je opnieuw aanmelden maar er moeten dan opnieuw monteurs ingepland worden om je weer aan te sluiten en hier gaat tijd overheen. Ik snap je volkomen en het is aan onze kant geen onwil maar simpelweg een praktisch onmogelijkheid, het is geen kwestie van weer even het “knopje” omzetten (jammer genoeg). Dus de snelste weg is inderdaad een geheel nieuwe aanmelding om je weer online te krijgen. Hier worden (automatisch) installatie- en aansluitkosten voor in rekening gebracht maar die vergoeden we dan uiteraard direct!

Hi @aapelite Vooropgesteld, dit is een domme fout van mijn collega geweest waarvoor mijn oprechte excuses. Wat Hidden aangeeft klopt echter, je verbinding is fysiek al afgesloten. We kunnen je opnieuw aanmelden maar er moeten dan opnieuw monteurs ingepland worden om je weer aan te sluiten en hier gaat tijd overheen. Ik snap je volkomen en het is aan onze kant geen onwil maar simpelweg een praktisch onmogelijkheid, het is geen kwestie van weer even het “knopje” omzetten (jammer genoeg). Dus de snelste weg is inderdaad een geheel nieuwe aanmelding om je weer online te krijgen. Hier worden (automatisch) installatie- en aansluitkosten voor in rekening gebracht maar die vergoeden we dan uiteraard direct!

Beste @Brian : Deze optie is echter niet geopperd door je collega's. Wel door mijzelf, maar daar werd heel moeilijk en ingewikkeld over gedaan. Niemand kon mij garanties geven over dat die aansluitkosten niet alsnog op mijn rekening kwamen te staan. Daarom heb ik ervoor gekozen dit voor nu niet te doen. 

Stel ik wil hier wel gebruik van maken, op welk termijn zou dit dan geregeld kunnen worden denk je? Hierover mag ook contact met mij worden opgenomen, maar dan moet ik even wat gegevens delen in een pb. 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @aapelite, ik ben graag eerlijk tegen je: de kans dat jij binnen een week aangesloten bent, is erg klein. Bij een nieuwe aanvraag zullen wij de verbinding opnieuw moeten aanvragen bij de netwerkbeheerder. Wij hebben - hoe graag we dat ook zouden willen - geen invloed op hoe snel wij toestemming krijgen om over de verbinding te leveren. Na deze toestemming wordt er een nieuw installatiepakket jouw kant opgestuurd (de apparatuur die jij nu hebt, werkt niet op een nieuw abonnement) en moet er een monteur komen om alles te installeren. Normaliter duurt een nieuwe aanvraag voor Glasvezel drie tot vijf weken, al is dit een geschatte tijd. 

Ik weet dat een Unlimited data voucher totaal geen vervanging is voor een vaste internetverbinding, maar als je wilt mag je hier uiteraard nogsteeds gebruik van maken!

Reageer