Beantwoord

geen storing maar wel storing?

• 7 juni 2019
  • 18 reacties
  • 3522 Bekeken

in andere forum topics word er aangegeven dat er geen storing is maar waarom hapert mijn tv continu en waarom valt wifi/internet dan steeds weg?
ik heb in de afgelopen 2 weken de modem zeker 7 keer per dag gereset maar de "storingen" blijven bestaan?
er lastig als je met de laptop dingen moet opzoeken
icon

Beste antwoord door Brian 3 september 2019, 11:19

Hi @f.vosveld, is het gelukt vandaag met de monteur? Maak je toevallig gebruik van een combinatie van vasten en dynamische IP-adressen? Dit wil nog wel eens voor problemen zorgen. Je kan het beste alle apparaten een vast IP-adres geven of een bepaalde IP-reeks uitsluiten zodat je modem niet automatisch IP-adressen in deze reeks toe kan kennen aan apparaten terwijl je deze al gebruikt als statisch IP. Laat zeker even weten hoe het af is gelopen!
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Gedink,

Ik denk graag mee. Dat er in het topic wordt aangegeven dat er geen storingen zijn, betekent dat er geen algemene storingen zijn. Het kan zijn dat er bij jou thuis wel iets aan de hand is. Daar kijk ik dan graag bij mee. Het startschot zijn deze vier stappenplannen.

Wifi Volg deze stappen voor een snelle en stabiele Wifi-verbinding.
Internet Volg deze stappen om jouw bekabelde verbinding weer terug te krijgen.
Televisie Volg de stappen uit de video om het TV-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Houd je ons op de hoogte hoe het gaat?
Hallo,
Ook ik heb last van storing ondanks de melding dat er vandaag, 13-08-2019, geen storing zou zijn.
Had ik eerst geen beeld en dus toegang tot opgenomen programma's, na het resetten van zowel de router als het modem heb ik nu geen tv gids. Daarnaast staat als datum en tijd in beeld 1 januari en 8.58u. Ik ga het nog eens resetten maar betwijfel of dit wat uit maakt.
Hier is het ook weer feest al 2 dagen klap ik er een keer of 10 per uur uit. Ik zal blij zijn als het mei is dan kan ik eindelijk op zoek naar een echte provider
Reputatie 4
Badge +2
Hey @Wiewie1604 & @f.vosveld,

Ervaren jullie deze problemen nog steeds? En heeft de fabrieksreset niet het probleem opgelost? Zo niet, dan wil ik jullie vragen om mij een privébericht te sturen met jullie postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jullie IBAN. Dan zoek ik graag verder naar een oplossing!
Die controle van jullie met de iban zit me nog steeds niet lekker, Totaal overbodig en veel te gevoelige info om zo maar over het net te gooien.

Naam adres geboorte datum en klantnummer zou meer dan genoeg moeten zijn
Het is nog een paar keer gebeurd maar nu lijkt het weer allemaal te werken. Wanneer dit weer aan de orde is laat ik het weten en èrg lastig dat dit gebeurd.
Bij eerdere providers nooit last mee gehad.
Het is dat jullie de goedkoopste aanbieding hadden 😏 en mijn beurs heel erg klein...... 🤔
Het is nog een paar keer gebeurd maar nu lijkt het weer allemaal te werken. Wanneer dit weer aan de orde is laat ik het weten en èrg lastig dat dit gebeurd.
Bij eerdere providers nooit last mee gehad.
Het is dat jullie de goedkoopste aanbieding hadden 😏 en mijn beurs heel erg klein...... 🤔

Vreemd he ik heb het ook 3 dagen lang gehad en nu ineens geen problemen meer.
Ik denk dat ik een oorzaak heb gevonden. Het toekennen van een vast adres aan bepaalde aansluitingen bv mijn pc of de internet radio. Zo gauw ik vast adres toe ken begint het, en als ik een fritz repeater 1750e aansluit begint hij ook te klapperen. vaak is het modem dan ook niet bereikbaar. Dus ik denk dat het modem een drama ding is ik hoop dat de monteur dinsdag een Zyxel VMG8825-T50 meeneemt schijnt een stuk stabieler te zijn.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @f.vosveld, is het gelukt vandaag met de monteur? Maak je toevallig gebruik van een combinatie van vasten en dynamische IP-adressen? Dit wil nog wel eens voor problemen zorgen. Je kan het beste alle apparaten een vast IP-adres geven of een bepaalde IP-reeks uitsluiten zodat je modem niet automatisch IP-adressen in deze reeks toe kan kennen aan apparaten terwijl je deze al gebruikt als statisch IP. Laat zeker even weten hoe het af is gelopen!
Monteur komt vanmiddag als het goed is, ik werk inderdaad met vaste en dynamische adressen, in mijn hele carriere op dsl, en kabel nog nooit een probleem mee gehad. Dus we kunnen gerust stellen dat het modem niet deugd. Ik hoop ook dat de monteur het nieuwe modem bij zich heeft
Monteur geweest heeft een t50 geplaatst en mij overtuigd dat de t50 gewoon dynamisch en vast door elkaar accepteert en goed verwerkt. Meteen een speedtestje gedaan en wat blijkt down blijft strak op 470 hangen maar up staat nu ook op 450 en die kreeg ik met de huawei niet hoger als 150. Dus T-mobile vervang die goedkope dingen zo snel mogelijk
Ja hoor, ik ben weer online, kan tv kijken en bellen/gebeld worden. Erg lastig dit. Afgelopen week was het weer prijs en maar weer gereset. Sinds gisteren geen problemen meer..... Ik hoop niet dat dit met regelmaat terug komt..... Kan niet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de werking van alles T-Mobile 😏
Ja hoor, ik ben weer online, kan tv kijken en bellen/gebeld worden. Erg lastig dit. Afgelopen week was het weer prijs en maar weer gereset. Sinds gisteren geen problemen meer..... Ik hoop niet dat dit met regelmaat terug komt..... Kan niet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de werking van alles T-Mobile 😏
Welk modem heb je staan?
Reputatie 6
Badge +7
@f.vosveld Goed om te horen dat het gelukt is!

@Wiewie1604 Het wegvallen zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn! Ik heb meteen even met je meegekeken en ik zie dat je modem ongeveer 6 dagen online is zonder onderbrekingen. De internetverbinding op zich ziet er dus goed uit, ervaar je hier ook problemen mee of alleen met TV? Hier zie ik namelijk wel wat onderbrekingen, voornamelijk op 3 en 4 september. Ik zie op die moment helemaal geen verbinding met de TV Box maar op de overige momenten lijkt de verbinding stabiel. Zou je eens een andere poort op de modem en een andere netwerk kabel willen proberen? Mocht je geen netwerk kabel thuis hebben dan kan ik er eventueel kosteloos één naar je opsturen, laat het maar even weten!
Sinds het nieuwe modem dinsdag niet 1 haperingetje dus we kunnen rustig stellen dat de huawei het grote probleem was. Gisteren wat vaste ip's ingesteld en ook dat geeft geen problemen met de huawei begon hij onmiddellijk te stuiteren
Helaas heb ik regelmatig last van onderbroken wifi verbinding.
Dit is sinds de nieuwe router en modem met bijbehorende nieuwe kabels niet beter geworden. Sterker, ik heb nu boven heel slechte wifi verbinding. Het signaal lijkt dus in huis zwakker te zijn dan voorheen.
Ook TV is niet stabiel.
Soms kan ik niet naar opgenomen programma's kijken.
Soms ben ik tv aan het kijken en dan kan ik ineens niets zien bij tv gids.
Verwisselen van zender is dan ook niet aan te raden want dan valt het hele tv kijken ook weg.
Ik koppel dan maar weer alle kabels los en wacht geruime tijd om vervolgens alles weer terug te steken en hoop dan maar dat ik weer door kan.
Mag ik dit irritant noemen, ik vind van wel, uitermate irritant.
@f.vosveld Ik heb in de zomer een nieuwe router en modem gekregen. Het Huawei modem is de deur uit en vervangen voor een Entone. De router is een T-50 ook.
Voor de wifi gebruik ik 2 fritz repeaters de 1750e 1 op zolder en 1 in de bijkeuken overal tot ver achter in de tuin heb ik wifi ( tuin is 30 meter diep )

Reageer