Beantwoord

geen storing maar wel storing?

• 7 juni 2019
  • 49 reacties
  • 5852 Bekeken

Toon eerste reactie

49 reacties

Beste Sander,

Even voor de goede orde ik neem jou of 1 van jou collega's niets kwalijk maar  T-mobile wel.

Ik ben heel lang klant geweest van xs4all en heb bij hen in de afgelopen 10 jaar alleen problemen gehad met het opstarten dat ging erg stroef. nu wilde ik eigenlijk bij hen blijven maar bij de verhuizing hadden ze weer problemen met de aansluiting, vandaar mijn keuze op T-mobile heb al jaren mobiel van ze tot volle tevredenheid. Begin Mei ben ik in Deil gaan wonen en heb vanaf het begin problemen met de lijn. eerst en monteur die geen signaal kon krijgen vervolgens na een poosje een monteur van een ander bedrijf en die had in no time wel een signaal. Ik had het huawei modem en dat gaf niets dan problemen. enige weken terug is dat modem vervangen voor de zyxel T50. enige tijd ging dat goed niet optimaal maar dragelijk. tot de laatste weken weer drama. 29-10 heb ik behoorlijk lang met een collega van je aan de telefoon gehangen, die vroeg mij de stroom van het modem te halen en er weer op te zetten na de herstart had ik en rood internet lichtje branden toen ik dat vertelde begreep hij het niet want er zat geen rood lichtje op het modem ho stop wacht even jij hebt zeker staan dat ik nog het huawei modem heb ja dus je begrijpt dat mijn vertrouwen snel zakte. maar wat we ook probeerde het bleef rood, waarop hij vroeg of hij het modem mocht resetten naar de fabrieksinstellingen dat mocht. Vervolgens riep hij dat het signaal in orde was en ik dus internet moest hebben, helaas ik had nog steeds een rood lichtje.

en sindsdien blijft het een drama met de lijn ( of het modem ) want dat er een fout in het modem kan zitten hoor ik niemand over.

Wat betreft mijn internet ik zit met een gewone pc middels utp direct aan het modem, daarnaast heb ik een tp-link sg1024de aangesloten met de nodige spullen er aan. op gegeven moment de tp los gekoppeld en alleen mijn pc er aan zonder enige verbetering. nu heb ik op het modem 4 aansluitingen in gebruik 1 mijn pc, 2 de zonnepanelen, 3 het tv kastje, 4 de Imperial dabman i400 radio. vooral de radio is gevoelig en wordt er regelmatig uit gegooid, en als die wegvalt volgt mijn pc meestal vrij snel om dan na een minuut of 5 weer toegang te krijgen. De media converter hangt in de woonkamer en het modem in de gangkast dat is een afstand van ongeveer 4 meter. ze zitten verbonden met een cat5 kabel. Om dat probleem uit te sluiten heb ik het modem al 2x in de woonkamer geplaatst op minder als 50 cm van de converter met nul resultaat of verschil. Op de converter zitten 8 switches onder het afdekplaatje 1en 2 off 3 en 4 on 5,6,7,8 weer off. Nou ik ben benieuwd of je hier wat mee kan

Fred 

Gisteren eind van de ochtend 1 x een hapering gehad en sindsdien niet meer

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @f.vosveld

Bedankt voor de uitleg! Fijn om te horen dat het al iets beter gaat. Zoals ik het begrijp geeft de radio (in combinatie met het modem) problemen. Is het een idee om een tijdje de radio los te koppelen en te kijken of de verbinding hiermee stabieler wordt? Op die manier kunnen we allerlei zaken uitsluiten. Voor de goede orde, kun je die 5 checks van mijn vorige post (alleen als het wegvalt) nalopen?

Nee de radio is geen probleem, alleen staat dat ding aan van smorgens tot savonds en bij de minste haper stopt die er het eerst mee en dat valt eerder en sneller op als dat de pc melding maakt van geen internet

Reputatie 7
Badge +7

Hi @f.vosveld, gebeurt het haperen nu nog steeds of is het inmiddels beter? Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik graag met je mee of ik misschien nog wat kan ontdekken.

de laatste 3 dagen nog geen probleem gehad, maar dat is niet de eerste keer sinds ik klant ben bij jullie gaat het een poosje goed om vervolgens om te slaan in een haper drama. Aangezien er hier thuis in principe nooit  wat veranderd durf ik ook met zekerheid te stellen dat het probleem bij jullie of bij de kabel beheerder zit.

Ik wil je best mijn gegevens sturen maar ik wordt er een beetje moe van dat er op het forum van alles wordt bekeken wordt gedaan maar er vervolgens niets mee gebeurd. 29 10 met de helpdesk gehangen daar werd mijn modem naar fabrieksinstellingen gezet met de melding nu is het helemaal in orde zie ik, alleen stond mijn modem op rood dus geen internet. Daarop zou er een verdere actie komen en wat blijkt er wordt gemeten of de lijn in orde is en vervolgens geen bericht en er wordt niets gedaan. hebben jullie er al eens aan gedacht dat er wat fout in het modem zit?

Ik wordt er dood moe van en ben helemaal klaar met dat T-mobile 

Fred

Goh het is gewoon bijna 3 weken goed gegaan, dat is tot aan vandaag dan he.

Helaas lag ik er weer een half uur uit 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @f.vosveld,

Ik ben hier gelijk mee aan de slag gegaan en heb op afstand je verbinding uitgelezen. Gelukkig heb ik geen rare fratsen kunnen vinden. Alles zou probleemloos en naar behoren moeten werken! Kun je mij aangeven of het bij die ene uitval is gebleven? En welke stappen heb je al doorlopen? Laat het ons gerust weten dan kunnen we met die informatie je verder helpen.

Hier wordt ik nou zo moe van he. Nee niet tegen jullie persoonlijk maar het hele klantenservice gebeuren van dat slechte T-mobile.

Elke keer als ik een klacht plaats begint alles weer van voor af aan, leuk dat jullie mijn lijn meten 2 dagen na de klacht. Op dat moment alles in orde oké klacht is weg. Enige tijd geleden hing ik met de klantenservice aan de telefoon omdat ik geen internet had of ik het modem wilde resetten ja hoor. Ja nu is alles in orde hoor u heeft een werkende lijn, leuk idee vriend maar internet lichtje blijft op rood staan en pc heeft geen internet. Vervolgens modem terug naar fabrieks instellingen zetten ja hoor oke ja nu heeft u een werkende lijn he hier ziet alles er goed uit, ja jammer vriend maar hier nog steeds een rood licht en geen internet. nou dan weet ik het niet mijnheer ik ga het doorzetten naar monteur. Monteur schijnt de lijn gemeten te hebben ik heb nooit wat gehoord maar het doorzetten heeft dus geen barst voor me gedaan. Sinds ik bij jullie internet heb heb ik weken een goed werkende lijn om vervolgens een vreselijke klapperlijn te hebben duurt een poos en dan werkt het weer een paar weken goed.

Ik ben bij jullie gekomen in Mei en geloof me ik dank god op mijn blote knieën als het Mei is 

Dan is trouwens ook het mobiel pleite bij jullie 

amino hapert en geeft continue blokjes ook na vele resetten wat ik uiteraard niet elke dag van plan ben om steeds tv te moeten kijken zonder storingen in beeld.

Ook heb ik veel last van internet uitval met voornamelijk wifi maar ook bekabeld wat ik al steeds aan het opzoeken ben geweest en ben zeker geen leek op dit gebied maar had met telfort minder storingen dan via t-mobile thuis.

Het modem kan ook niet wat ik wil met een nas en eigen website dus mij geen aanrader voor hier te blijven als het niet opgelost wordt, ander keuze genoeg en ben best bereid te betalen maar moet het wel probleemloos blijven werken.

Dat is mijn probleem ook Ferry. De nas server heb nog niet eens aangesloten.

In mei ben ik verhuist vanuit amsterdam naar de betuwe jaren xs4all gehad en die wilde ik behouden maar die had levering problemen hier T-mobile was op dat moment de enige die geen problemen zag.

Oplevering was een drama en een drama is het gebleven dus ik ben Mei na dat jaar heel snel pleite ik hoop terug naar xs4all

Reputatie 7
Badge +7

@f.vosveld Ik begrijp je frustratie, het is natuurlijk enorm irritant als de verbindingsproblemen iedere keer terug komen. Dit lossen we uiteraard graag voor je op maar begrijp dat het voor ons ook lastig is om het probleem boven water te krijgen als het zich 1 keer in de zoveel weken voordoet. Het enige dat we op dat moment kunnen doen is het probleem opnieuw ‘ troubleshooten’  om de mogelijke oorzaak te achterhalen. Er is simpelweg geen andere manier om dit te doen, een monteur sturen wanneer je geen problemen ervaart gaat bijvoorbeeld niet helpen want die kan op dat moment niks. Maar ik kan je verzekeren dat we je graag helpen! Als je nog problemen ervaart laat het dan ook gerust weten.

@Ferry_75 Ik heb meteen met je meegekeken en er vallen mij direct een aantal zaken op! Je binnenkomende verbinding ziet er prima uit, ik zie geen errors op de lijn, de demping is goed en je modem is al meer dan 4 dagen online. De verbinding op zich lijkt dus mooi stabiel. Op jouw TV Box zie ik inderdaad alleen wel flinke verstoring. Hoe heb je de TV Box aangesloten? Zit deze rechtstreeks op de modem aangesloten of heb je hier bijvoorbeeld een powerline adapter of een switch tussen zitten? Zo ja zou je het dan eens rechtstreeks aangesloten op de modem willen testen? Dit kan namelijk voor verstoring zorgen. Is de TV Box al rechtstreeks aangesloten? Zou je dan eens een andere poort op de modem en een andere netwerkkabel willen proberen? Hiermee kan we mogelijke oorzaken direct uitsluiten!

Ik heb nu al 3 x aangegeven dat misschien wel eens aan het modem kan liggen.

Maar dat schijnt onmogelijk te zijn want daar krijg ik geen enkele reactie op. Tv box via de switch, rechtstreeks op alle 4 de poorten alles met het zelfde resultaat. nu is het een enkele onderbreking maar ik heb het ook al eens ruim een week gehad en een keer 2 dagen.

Ik bijt nog 4 maanden op mijn tanden

Reputatie 7
Badge +7

Hi @f.vosveld, dat kan zeker een mogelijke oorzaak zijn maar niet de enige mogelijke oorzaak. Daarom willen we altijd graag eerst het probleem helder hebben voordat we lukraak dingen gaan doen. Stel het vervangen van de modem heeft geen resultaat dam ,ag je alsnog weer van voor af aan beginnen. De algemene volgorde is eigenlijk altijd 1. Eventuele eigen apparatuur en aansluitingen in de woning controleren en uitsluiten 2. De kabels naar de modem en de modem zelf. 3. De aansluiting in de woning. 4. De aansluiting van de woning naar de centrale.

Wat je vaak ziet als de modem de oorzaak is, is dat de WAN verbinding wegvalt of dat de uptime van de modem zelf en de verbinding  van elkaar verschillen of dat je bekabeld niet meer op de modem in kan loggen. Vaak zien we dan ook zaken terug in de log bij de modem. Als je voor mij toevallig een paar specifieke datums hebt waarop het mis ging dan kijk ik graag of ik misschien nog wat kan ontdekken!

Beste Brain ik ben al vanaf mei bezig met dat fijne T-mobile. Als jullie kijken geeft het modem gen problemen weer, maar als ik dan met een medewerker van jullie aan de telefoon hang en hij constateert dat alles werkt terwijl ik een rood internet lichtje heb branden en dus ook daadwerkelijk geen verbinding heb, dan kan je mij vertellen dat alles zou moeten werken maar dan heb ik nieuws voor je nul comma nul vertrouwen in die lijn meting. en ja als jullie meten tussen 2 klappers in zijn er ook geen fouten nee.

Ik heb hier alles geprobeerd andere aankoppelingen andere kabels enz enz voor mij is het simpel er zijn 3 opties 1 het modem 2 de omvormer 3 de lijn nu op dit moment begint de lijn te klapperen 

zal blij zijn als het mei is 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @f.vosveld,

We willen je graag aan een oplossing helpen! Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Hoe meer informatie we ontvangen, hoe sneller we dit voor je kunnen oplossen. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?

2. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

3. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

Jongens jullie willen best maar kunnen niet daar heb ik alle begrip voor, maar het begint me te irriteren

om 17.50 klapte de lijn er weer uit geen internet tot 18.10 ook geen tv alle lampjes kniperen een eind weg op het modem. Als ik dan in het modem kijk is alles in orde behalve dan dat ik geen internet of tv heb Modem geeft gewoon aan 12 dagen online dus daar klopt geen bal van.

En elke keer 3 dagen wachten op een reactie werkt ook niet bevorderend 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @f.vosveld Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan kijk ik graag met je mee. Ik ben ook benieuwd wat je precies bedoelt met ‘de lampjes knipperen een eind weg’, Weet je toevallig welke er wel en niet branden? Ik hoor het graag!

Helaas filmpje gemaakt van de ( normaal ) knipperende lampjes maar helaas filmpjes kan je hier niet uploaden. Mijn gegevens heb ik nu een keer of 4 - 5 geplaatst in een pb en op geen enkele ooit een reactie gehad. Jullie brullen maar we willen meekijken we willen het oplossen maar er gebeurd gewoon geen ene malle moer hoeveel geduld denken jullie dat ik heb? Helaas het is op 9 mei ben ik pleite 

Freedom Internet 

Reputatie 7
Badge +7

@f.vosveld Dank voor je privébericht,Ik heb je verbinding op afstand bekeken en er vallen mij een aantal zaken op:

• De modem is nu bijna 15 dagen online maar de internetverbinding ongeveer 2,5 dag, de verbinding valt dus inderdaad weg maar de modem blijft aan. Ik zie het wegvallen wel terug in de modemlog maar is het 1 kort moment, daarna lijkt de verbinding zich weer goed te herstellen. Het lijkt dus niet iets te zijn wat structureel mis gaat maar zijn specifieke momenten waarop de verbinding even kort onderbroken wordt. Je verbinding ziet er voor de rest namelijk super stabiel uit!
  • Je hebt een 100 Mbit verbinding op poort 2, wat heb je hier op aangesloten?
  • Ik zie meerdere devices op poort 3, waaronder de TV Box. Wanneer je de switch er tussenuit haalt ervaar je het wegvallen dan nog steeds? Heb je al eens geprobeerd om de devices een vast IP-adres te geven of de IP-range die uitgedeeld wordt door de switch en modem aan te passen? Dit kan mogelijke IP conflicten voorkomen.

Samengevat zie ik naast het kort wegvallen van de verbinding geen verbindingsproblemen en er komt een goed signaal binnen dus het lijkt niet aan de modem of internetverbinding te liggen. Het beste advies wat ik kan geven is om alle apparaten 1 voor 1 uit te sluiten en testen wat het wegvallen veroorzaakt. Dus stap 1 is dan de TV Box rechtstreeks op de modem aansluiten en kijken hoe het dan gaat. Als dit goed gaat dan de switch weer aansluiten en 1 voor 1 de apparaten hier op aansluiten. Als het dan mis gaat, dan het laatste apparaat weer afkoppelen en eventueel handmatige IP-adressen instellen voor alle devices zodat je zeker weet dat de juiste IP-adressen uitgedeeld worden.

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik denk graag met je mee!

Die hele riedel van aan en af koppelen heb ik meerdere malen door lopen er klopt geen ene moer van het hele systeem.

Poort 1 is mijn pc Poort 2 zijn de zonnepanelen poort 3 de tplink poort 4 tv. 

Maar laten we er over ophouden de service van T-mobile is gewoon waardeloos, wij constateren niets dus het probleem zit bij u, het systeem zoals ik heb heeft in Amsterdam jaren goed gewerkt bij xs4all gek he gauw terug naar die toppers 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @f.vosveld dat iets in het verleden heeft gewerkt wil niet zeggen dat het altijd blijft werken. :wink: Ik snap dat je er niet op zit te wachten maar in dit geval is de kans groot dat de oorzaak inderdaad in de eigen apparatuur zit. Ik denk en kijk graag met je mee of we een oplossing kunnen vinden maar daar heb ik dan wel jouw hulp bij nodig anders ben ik bang dat ik weinig voor je kan doen.

Nogmaals alle apparatuur is hier al meerdere keren los gekoppeld geweest enkel om tot de conclusie te komen dat de lijn blijft haperen. Dit gedoe heb ik nu 8 maanden nog 4 maanden en het jaar is om dan ben ik pleite naar een echte provider. Als ik op 29-10 met de helpdesk aan de telefoon hang jullie collega mijn modem terug laat zetten naar fabrieks instellingen zonder enig resultaat terwijl op dat moment alleen mijn pc via draad op het modem zit hij leest dat alles werkt maar ik op het modem een rood internet licht heb, hij het dan ook niet meer weet, hij zet de fout op dat moment door geweldig, monteur meet de lijn ziet geen problemen dus de fout wordt gewoon in de hoek gegooid zonder enige reactie naar mij toe. Niets tegen jullie persoonlijk maar ik ben klaar met dat waardeloze bedrijf en alles gaat er hier uit. 

Reageer