Beantwoord

geen storing maar wel storing?

  • 7 juni 2019
  • 31 reacties
  • 4629 Bekeken


Toon eerste reactie

31 reacties

Beste Sander,

 

Even voor de goede orde ik neem jou of 1 van jou collega's niets kwalijk maar  T-mobile wel.

 

Ik ben heel lang klant geweest van xs4all en heb bij hen in de afgelopen 10 jaar alleen problemen gehad met het opstarten dat ging erg stroef. nu wilde ik eigenlijk bij hen blijven maar bij de verhuizing hadden ze weer problemen met de aansluiting, vandaar mijn keuze op T-mobile heb al jaren mobiel van ze tot volle tevredenheid. Begin Mei ben ik in Deil gaan wonen en heb vanaf het begin problemen met de lijn. eerst en monteur die geen signaal kon krijgen vervolgens na een poosje een monteur van een ander bedrijf en die had in no time wel een signaal. Ik had het huawei modem en dat gaf niets dan problemen. enige weken terug is dat modem vervangen voor de zyxel T50. enige tijd ging dat goed niet optimaal maar dragelijk. tot de laatste weken weer drama. 29-10 heb ik behoorlijk lang met een collega van je aan de telefoon gehangen, die vroeg mij de stroom van het modem te halen en er weer op te zetten na de herstart had ik en rood internet lichtje branden toen ik dat vertelde begreep hij het niet want er zat geen rood lichtje op het modem ho stop wacht even jij hebt zeker staan dat ik nog het huawei modem heb ja dus je begrijpt dat mijn vertrouwen snel zakte. maar wat we ook probeerde het bleef rood, waarop hij vroeg of hij het modem mocht resetten naar de fabrieksinstellingen dat mocht. Vervolgens riep hij dat het signaal in orde was en ik dus internet moest hebben, helaas ik had nog steeds een rood lichtje.

en sindsdien blijft het een drama met de lijn ( of het modem ) want dat er een fout in het modem kan zitten hoor ik niemand over.

Wat betreft mijn internet ik zit met een gewone pc middels utp direct aan het modem, daarnaast heb ik een tp-link sg1024de aangesloten met de nodige spullen er aan. op gegeven moment de tp los gekoppeld en alleen mijn pc er aan zonder enige verbetering. nu heb ik op het modem 4 aansluitingen in gebruik 1 mijn pc, 2 de zonnepanelen, 3 het tv kastje, 4 de Imperial dabman i400 radio. vooral de radio is gevoelig en wordt er regelmatig uit gegooid, en als die wegvalt volgt mijn pc meestal vrij snel om dan na een minuut of 5 weer toegang te krijgen. De media converter hangt in de woonkamer en het modem in de gangkast dat is een afstand van ongeveer 4 meter. ze zitten verbonden met een cat5 kabel. Om dat probleem uit te sluiten heb ik het modem al 2x in de woonkamer geplaatst op minder als 50 cm van de converter met nul resultaat of verschil. Op de converter zitten 8 switches onder het afdekplaatje 1en 2 off 3 en 4 on 5,6,7,8 weer off. Nou ik ben benieuwd of je hier wat mee kan

 

Fred 

Gisteren eind van de ochtend 1 x een hapering gehad en sindsdien niet meer

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @f.vosveld

 

Bedankt voor de uitleg! Fijn om te horen dat het al iets beter gaat. Zoals ik het begrijp geeft de radio (in combinatie met het modem) problemen. Is het een idee om een tijdje de radio los te koppelen en te kijken of de verbinding hiermee stabieler wordt? Op die manier kunnen we allerlei zaken uitsluiten. Voor de goede orde, kun je die 5 checks van mijn vorige post (alleen als het wegvalt) nalopen?

Nee de radio is geen probleem, alleen staat dat ding aan van smorgens tot savonds en bij de minste haper stopt die er het eerst mee en dat valt eerder en sneller op als dat de pc melding maakt van geen internet

 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @f.vosveld, gebeurt het haperen nu nog steeds of is het inmiddels beter? Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik graag met je mee of ik misschien nog wat kan ontdekken.

de laatste 3 dagen nog geen probleem gehad, maar dat is niet de eerste keer sinds ik klant ben bij jullie gaat het een poosje goed om vervolgens om te slaan in een haper drama. Aangezien er hier thuis in principe nooit  wat veranderd durf ik ook met zekerheid te stellen dat het probleem bij jullie of bij de kabel beheerder zit.

 

Ik wil je best mijn gegevens sturen maar ik wordt er een beetje moe van dat er op het forum van alles wordt bekeken wordt gedaan maar er vervolgens niets mee gebeurd. 29 10 met de helpdesk gehangen daar werd mijn modem naar fabrieksinstellingen gezet met de melding nu is het helemaal in orde zie ik, alleen stond mijn modem op rood dus geen internet. Daarop zou er een verdere actie komen en wat blijkt er wordt gemeten of de lijn in orde is en vervolgens geen bericht en er wordt niets gedaan. hebben jullie er al eens aan gedacht dat er wat fout in het modem zit?

 

Ik wordt er dood moe van en ben helemaal klaar met dat T-mobile 

 

Fred

Reageer