Beantwoord

Geen verbinding meer bij terugkomst vakantie

• 23 juli 2019
  • 9 reacties
  • 474 Bekeken

Ik ben altijd trouwe klant bij ziggo geweest(eigenlijk nooit geen klachten gehad)We gingen verhuizen (ongeveer 5 weken geleden )
dachten we ik ben al heel lang klant met mijn gsm abonnement en heel tevreden bij tmobile. Waarom geen glasvezel internet en tv bij tmobile .Alles ging vlot bestellen en aansluiten .Zijn we vorige week op vakantie geweest komen we terug .Niks internet meer en geen tv meer. (Kan gebeuren) dus wij bellen.Duurt al 15 min voor je iemand aan de lijn hebt (kan zal wel druk zijn ).Krijg een heel vriendelijke jongen aan de lijn van alles geprobeerd maar na wat tijd zei hij ik kan niets meer doen voor u hij kon niets uitlezen bij hem wat de storing is.(kan).Ik moest een monteur laten komen maar omdat ik niets meer had geen tv en geen internet moest de link van de mail een afspraak maken met guidion maken en als de datum niet vlug was moest ik met een 0800 nummer bellen .10-8 kon er pas een monteur langs komen dus bellen naar guidion .Kon niet vlugger Ik heb nog drie weken vakantie geen internet geen tv voor mijn zoon van 15 jaar geen PlayStation . Dus maar weer naar tmobile bellen (weer 20 min wachten )Kreeg ik voor een maand onbeperkt internet op mijn gsm abo.Vind ik mooi hoor moet ik mijn gsm als modem gebruiken Maar kan ik mijn telefoon niet meer meenemen als er iemand van het gezin tv PlayStation internet willen gebruiken.Ik snap niet dat met deze moderne tijd het niet vlugger opgelost kan worden .Ik heb bijna vier uur bezig geweest met telefoontjes om te smeken eigenlijk dat het vlugger op gelost kan worden daar betaal ik voor (Zei nog iemand aan de telefoon van tmobile ook nog l ja maar mijnheer daarom zijn wij goedkoper”ja sorry maar dat vind ik dus dikke onzin je moet altijd klant gericht zijn ik niet naar tmobile gegaan omdat het goedkoper zou zijn .
Maar dus guidion ging kijken of er nog een gaatje was om te komen .Ik vind dat er gewoon deze week nog een monteur moet komen .Maar we wachten deze week af .En anderstalig naar ziggo dan maar geen glasvezel meer ik weet het ook niet meer hoor .
ik vind het heel jammer ik weet dat het techniek is en die kan stuk maar list het dan wel op voor je kanten en laat ze geen drie weken wachten .
icon

Beste antwoord door TAVL 23 juli 2019, 10:13

Goedemorgen @DavidAssen,

Ik ben zelf niet van T-Mobile, maar gewoon een medeklant op dit klant helpt klant forum. Hier zitten meerdere anderen, die je graag helpen. We kunnen echter niet in klantgegevens, maar haalt niet weg dat we graag meedenken Ook webcare leest mee.

Over de periode dat je geen internet hebt zou ik mij geen zorgen maken. Zodra het probleem is opgelost worden de dagen dat je geen diensten hebt gebruikt meestal gecrediteerd.

Het is raar dat zowel internet als WIFI niet branden. Zou je het volgende (nog) eens willen proberen.

• Haal het modem van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen.
  • Haal alle UTP kabels uit het modem.
  • Doe na een minuut de stekker weer in het stopcontact
  • Wacht tot het modem is opgestart
  • Plug alle UTP kabels weer terug.
Het kan zijn dat het modem van slag is geraakt door recent onderhoud. Soms kan een paar keer de stap herhalen ervoor dat het modem weer verbinding heeft. Ook kan het helpen om een UTP kabel tussen convertor en modem te vervangen en te kijken of dat helpt. Heb het zelf wel eens gehad dat een kabel niet goed meer was, ondanks dat ik die kabel nooit aangeraakt heb. Na vervangen werkte alles weer.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Goedemorgen @DavidAssen,

Hopelijk een goede vakantie gehad? Maar geen goede thuiskomer. In tegendeel. Dan ook nog een slecht excuus dat nergens over gaat. Je hebt gelijk dat het zo snel mogelijk opgelost moet worden. Daarom denken we op dit klant helpt klant forum graag met je mee. Daarom wat vragen waarmee we je sneller weer online kunnen krijgen. Welke stappen of activiteiten heb je samen met de klantenservice uitgevoerd? Bijvoorbeeld?

• Herstarten van het modem én de mediaconvertor door deze beiden een minuut van de stroom af te halen?
  • Totale reset van het modem door in de ronde reset inkeping met een dun voorwerp zoals een naald een totale fabrieksreset te doen?
  • Welke lampjes branden op het modem?
  • Werkt enkel WIFI niet of ook bedraad internet niet?
ik weet dat je het misschien al geprobeerd hebt, maar ik probeer met je na te gaan we nog gedaan kan worden. Heeft Guidion je trouwens op een wachtlijst gezet? Dit is mogelijk, zodat bij uitval van een afspraak bij een andere klant alsnog eerder een afspraak ingepland kan worden.

Webcare leest ook mee en kan ook de lijn uitlezen. Zij kunnen in jouw dossier en je van daaruit helpen. Het is daarbij van belang dat je jouw klantnummer in jouw profiel op jouw persoonlijke communitypagina zet, zodat zij sneller kunnen ondersteunen.
We hebben met de mijnheer van de klanten service alles geprobeerd wat u hierboven vraagt .Ook op de converter knopjes omgezet van 1 tot 8.
bij guidion staat we ook al op een lijst ( al zie ik dat niet zo rooskleurig in) ze zeiden van het is druk met nieuwe aansluitingen heb ik wat aan!!

Ik heb er niet zo veel verstand van maar ik denk dat het aan de converter of binnenkomen mis zit . Maar we hebben voor de vakantie goed tv en internet gehad.Alleen denk ik dan ik heb trouwens een hekel aan bedrijven dat een machtspositie hebben zoals ziggo .MAAR als ik daar belde met een probleem s avonds stond de volgende dag wel een monteur op de stoep. Misschien moeten jullie maar twee bedrijven in de hand nemen 1 voor bestaande klanten te helpen en 1 voor nieuwe te installeren .
Maar dat is mijn probleem niet ik wil zo vlug mogelijk geholpen worden betaal ook er elke maand voor niet ?
ik hoop dat het probleem vlug op gelost is want dat kun je aan mijn abonnement van mijn gsm ook zien ben al meet dan 15 jaar klant .En dat wil ik ook blijven
groetjes David
Reputatie 7
Badge +5
Goedemorgen @DavidAssen,

Ik ben zelf niet van T-Mobile, maar gewoon een medeklant op dit klant helpt klant forum. Hier zitten meerdere anderen, die je graag helpen. We kunnen echter niet in klantgegevens, maar haalt niet weg dat we graag meedenken Ook webcare leest mee.

Over de periode dat je geen internet hebt zou ik mij geen zorgen maken. Zodra het probleem is opgelost worden de dagen dat je geen diensten hebt gebruikt meestal gecrediteerd.

Het is raar dat zowel internet als WIFI niet branden. Zou je het volgende (nog) eens willen proberen.

• Haal het modem van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen.
  • Haal alle UTP kabels uit het modem.
  • Doe na een minuut de stekker weer in het stopcontact
  • Wacht tot het modem is opgestart
  • Plug alle UTP kabels weer terug.
Het kan zijn dat het modem van slag is geraakt door recent onderhoud. Soms kan een paar keer de stap herhalen ervoor dat het modem weer verbinding heeft. Ook kan het helpen om een UTP kabel tussen convertor en modem te vervangen en te kijken of dat helpt. Heb het zelf wel eens gehad dat een kabel niet goed meer was, ondanks dat ik die kabel nooit aangeraakt heb. Na vervangen werkte alles weer.
Reputatie 6
Badge +3
@DavidAssen Zie ik het goed dat er 6 lampjes branden op de mediaconverter? Twijfel over linksonder. Als dat zo is, dan is na de mediaconverter je probleem. Het lampje FO op de mediaconverter is voor de glasvezellink. Dus er zou een verbinding moeten zijn. Heb je al eens geprobeerd een andere utp tussen de converter en modem?

Welke switches op je mediaconverter staan nu op on? Je kan proberen 1 en 6 op on de rest off, en de andere setting is 3 en 4 op on de rest off. Dat zijn de enige die volgens dit topic werken.
Ik heb kabel vervangen door een ander ik heb die nummertjes verzet helpniet😩😩.
ik zou de router nog kunnen in fabrikant stand kunnen zetten maar ik denk dat dat niet helpt dat oranje lampje al zo wie zo niet brand .
die media converter kan niet gerest worden ?
Trouwens WiFi lampje knipper hoor
Reputatie 6
Badge +3
Hier kan je zien hoe je de converter reset.
Reputatie 7
Badge +10
er komt geen signaal binnen op de mediaconvertor. je zal dus echt moeten wachten op de monteur. de kans bestaat ook dat er een taak uitgezet moet worden bij reggefiber om de aansluiting in de centrale te controleren. dit doet de monteur van guidion (nog) niet.
Reputatie 6
Badge +3
Dan is dat lampje linksonder wel uit?

Reageer