Beantwoord

Geluid via Bose installatie

• 25 februari 2019
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort T-mobile en nu blijkt dat ik het TV geluid niet meer via de Bose installatie kan afspelen omdat er maar een kabel ingang zit in het boxje van T-mobile. Het kastje wordt ook niet herkend waardoor ik weer met dubbele afstandsbedieningen zit.
Is dit probleem opgelost als ik voor de andere (met opnemen en pauzeren) kies ?
Er is erg weinig informatie te vinden over de apparatuur.

Tevens is het bereik van de Wifi heel erg beperkt.
Aan de andere kant van het huis (zonder betonwanden er tussen) op 12 meter afstand heb ik nauwelijks Wifi. Op de bovenverdieping meet ik ongeveer 6 Mb (waar ik in de ruimte van het modem 45 Mb heb).
Dat is opmerkelijk omdat ik het gewone kanaal gebruik en niet de 5G.

Ik zit nu nog in mijn 14 dagen bedenktijd. Als dit niet opgelost kan worden, weet ik wat me te doen staat.
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 6 maart 2019, 14:45

Beste @Hans van Arnhem,

Als je een recente TV en Bose speaker hebt, dan is het mogelijk om de speaker op de TV aan te sluiten door middel van een HDMI kabel op de "ARC poort".

Via deze poort zal het geluid van de TV (en de daarop aangesloten apparaten) dan worden doorgegeven aan de Bose speaker.

Groet,

Jeffrey
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey @Hans van Arnhem

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis!🎉Wat voor kabel gaat er van je Bose installatie? Is dat een optische kabel? In dat geval zou je kunnen overwegen om een TV Box met opname functie aan te schaffen. Die heeft wel een optische ingang en kan je probleem oplossen. Mocht je de ruil in orde willen maken dan kun je mij een privébericht sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Betreft de Wifi raad ik je aan om dit topic eens door te nemen. Daar staan een tal van handige tips waarmee je de snelheid van je Wifi mee omhoog kunt schroeven. Vooral een kanaalwijziging kan al veel schelen!
Reputatie 4
Badge +3
Beste @Hans van Arnhem,

Als je een recente TV en Bose speaker hebt, dan is het mogelijk om de speaker op de TV aan te sluiten door middel van een HDMI kabel op de "ARC poort".

Via deze poort zal het geluid van de TV (en de daarop aangesloten apparaten) dan worden doorgegeven aan de Bose speaker.

Groet,

Jeffrey
Reputatie 7
Badge +5
Dat is zeker vervelend. Gelukkig is er waarschijnlijk prima oplossingen voor.

Wellicht handig om het type Bose apparaat en de configuratie te delen, zodat het gemakkelijker te beantwoorden is. Wellicht is, zoals @Jeffrey87 al aangeeft, niet nodig om de box om te ruilen. Heb je de afstandsbediening ook geprobeerd in te stellen?

5G kan overigens wel een optie zijn, omdat dit over het algemeen een minder druk spectrum is voor WIFI. Wellicht ook handig voor vervolgvragen; waar staat het modem?
Reputatie 3
En een andere oplossing is om het tv beeldsignaal en geluid via je Bose te laten lopen, en via de Bose het beeld signaal naar de tv te sturen. (bij mij loopt het zo maar ik heb geen Bose). Natuurlijk kan dat niet bij alle apparaten en dus is het zoals anderen ook al zeggen handig de specificaties van je apparaat door te geven.

Reageer