Beantwoord

Glasvezel activeren Ermelo/Meppel

• 21 december 2020
  • 34 reacties
  • 812 Bekeken

Glasvezel activeren schijnt lastiger te zijn dan ik dacht.

Kpn zegt lijn is geactiveerd T mobile zegt kpn moet nog in de wijkcentrale iets doen. 

Kpn zegt wij hebben geen opdracht. 

T mobile zegt dit moet binnen 4 werkdagen gebeurd zijn. 

Ik zit maar te wachten tot mijn glasvezel aansluiting actief wordt. 

Modem brand groen maar volgens installateur van guidion geen data. 

icon

Beste antwoord door Brian 24 december 2020, 14:00

Hi @TvanBrakel @Wesleyl89 Ik kan jullie verzekeren dat dit niet het geval is. Op 18-12 is de storing in Ermelo/Meppel voor het grootste deel opgelost en sinds 21-12 is iedereen in Ermelo volledige online. In Meppel is dit ook het geval op 1 wijkcentrale na en hier zijn we nog mee bezig. Excuses voor het ongemak, we zorgen dat ook de laatste klanten zo snel mogelijk weer online zijn!

Bekijk origineel

34 reacties

Ongelofelijk dat dit gebeurd. 

Ik heb 3 maanden geleden al dit afgesloten en nog is het niet voor mekaar. 

Kpn is beheerder van het glasvezel netwerk. 

T mobile had toch allang kunnen regelen dat het glasvezel open stond of geactiveerd was voordat guidion bij mij de installatie komt doen. 

Net maar weer eens gebeld met T mobile wachttijd ruim een half uur!

Er is dus een storing in een wijkcentrale en die is al bekend vanaf 13-12.

Er is weer een melding gemaakt. 

Schijnt niets met KPN te maken te hebben maar met de technische dienst van T mobile. 

Hopelijk wordt dit eindelijk opgelost.

Duurt lang moet ik zeggen. 

Waar woon je?

Ermelo 

Hmmm ja. Ik zit al twee dagen zonder internet en elke keer als ik bel krijg ik te horen dat er nog steeds een storing is in Ermelo en Meppel (woon zelf in Meppel). https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/internet-ligt-er-de-hele-morgen-al-uit-328146

Klopt dat kreeg ik ook te horen. 

Tussen Ermelo en Meppel. 

Balen kan een moderator hier niets mee?

Kan er een moderator getagd worden?

Het ziet er ook niet naar uit dat het dit jaar nog gefixt wordt. Ik heb eigenlijk het gevoel dat er helemaal niks gebeurd namelijk.

Dat gevoel heb ik dus ook helaas!

Goede start van het abonnement. 

Heb een hele tijd zitten twijfelen om over te stappen van Ziggo naar T mobile. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @TvanBrakel @Wesleyl89 Ik kan jullie verzekeren dat dit niet het geval is. Op 18-12 is de storing in Ermelo/Meppel voor het grootste deel opgelost en sinds 21-12 is iedereen in Ermelo volledige online. In Meppel is dit ook het geval op 1 wijkcentrale na en hier zijn we nog mee bezig. Excuses voor het ongemak, we zorgen dat ook de laatste klanten zo snel mogelijk weer online zijn!

Raar ik woon in Ermelo. 

Mijn probleem speelt al vanaf 17 november. 

Toen is guidion hier geweest. 

Nu nog steeds niet online dus doe er wat aan aub en zeg niet dat het probleem in Ermelo opgelost is. 

Herstel 17 December. 

Heb net nogmaals het modem gereset. 

Je raad het al het probleem is nog steeds niet opgelost. 

Ik snap het niet meer. 

@Wesleyl89 hoe is het in Meppel? 

Heb net nogmaals het modem gereset. 

Je raad het al het probleem is nog steeds niet opgelost. 

Ik snap het niet meer. 

@Wesleyl89 hoe is het in Meppel? 

Hier nog steeds niks, ik heb al geen verwachtingen meer en moet het denk ik maar uitzitten tot ik weer bij KPN zit.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/internet-ligt-er-de-hele-morgen-al-uit-328146

Ongelofelijk!!! 

Hi @Brian,

Je geeft aan in je bericht dat Ermelo sinds 21-12 volledig online is. Wij hebben echter al een maand sinds eind november nog geen internet. Hoe kan dit?

Dus toch een mede geen internet klant van T mobile in Ermelo. 

Balen is dit. 

Hopelijk wordt dit snel opgelost. 

[Mod edit: telefoonnummer verwijderd] Bent u ook een nieuwe klant? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TvanBrakel en @erikdeg,

Voor jullie is nu een opdracht aangemaakt voor herstel. Het is verwarrend om uit te sluiten wat nu bij de algemene storing hoorde en wat een individueel issue is. Voor jullie beiden is nu een procedure opgestart om het op te lossen op individueel niveau. 

@Wesleyl89

Ik zie dat je in vele topics je verhaal doet. Dat is tegen de communityregels. Ik wil je vragen om het bij jouw eigen topic te houden (dit topic). Op die manier is er minder ruis en zullen we minder snel een bericht van jou missen en verminderen we verwarring. Ik schuif berichten in andere topics terug naar jouw eigen topic. 

@Sander@Sander.

Ik dacht er juist goed aan te doen om wat te vragen in een privé bericht. 

Het blijkt van jou niet te mogen. 

Jij gaat er voor zorgen dat ik binnen nu en een week internet en tv heb anders ga ik dit hoger op uitspelen.

Je hebt mij in een privé bericht erg geraakt wat ik niet fijn vind. 

Ga je werk doen en zorg dat je tevreden klanten hebt. 

Ik zie bij diverse reacties dat 5 dagen een normale termijn is om dit soort dingen op te lossen voor een internet provider. 

Dus geef ik T mobile die periode om te zorgen dat het internet, TV en bellen gaat werken. 

Zo niet ga ik andere stappen ondernemen. 

Ik vind het arrogantie ten top dat ik en meerdere mensen in de wijk bij ons 2 weken of een ander een maand moet wachten op een dienst die wij afnemen. 

Wij betalen jullie leveren. 

Hoop dat ik duidelijk ben. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TvanBrakel

Allereerst wens ik jou (en iedereen in dit topic) de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Ik leg graag wat uit over de Community. Dit is ingestoken als een klant-helpt-klant forum. Bij zaken die verder gaan en waar klantgegevens voor nodig zijn, zullen de moderators uiteraard helpen. Lees vooral ook eerst de huisregels: Huisregels Community. Dit doen we niet om te pesten, maar om ervoor te zorgen dat de Community overzichtelijk blijft en zodat andere klanten de Community als een levend archief kunnen gebruiken waar veel waardevolle informatie te vinden is. 

Ik ga voor tevreden klanten en doe hier dag in dag uit mijn stinkende best voor. Ik kan mij dan ook niet vinden in de woorden die je gebruikt en wens geen commando's te krijgen. Wat ik wel begrijp is het sentiment als je internet of TV niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Je hebt hier deze kanalen voor om T-Mobile op de hoogte te stellen: contact met de klantenservice

Wat betreft terugkoppeling: ik zie dat er al inmiddels contact is opgenomen. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Zo houd je de Community op de hoogte van de ontwikkelingen en kunnen andere klanten leren van jouw ervaring. Zo geef je weer terug aan de Community!

Beste Sander, 

de beste wensen voor het nieuwe jaar ik hoop een jaar waarin ik kan gaan zeggen goh dat T mobile werkt?

Jij zegt:

"Ik ga voor tevreden klanten en doe hier dag in dag uit mijn stinkende best voor. Ik kan mij dan ook niet vinden in de woorden die je gebruikt en wens geen commando's te krijgen. Wat ik wel begrijp is het sentiment als je internet of TV niet helemaal werkt zoals het zou moeten. 

@Sander

Ten eerste je zegt niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Fout: het werkt helemaal niet! 

Ten tweede kon ik me ook niet vinden in de woorden die jij gebruikt in je privé bericht. 

Ten derde heb ik begrepen van @erikdeg dat de partij die nu komt ook al bij hem geweest is en dat die aangaven dat het binnen bij hem allemaal goed was.

Dus we zullen zien wat die partij kan betekenen.

Kan deze partij ook in de verdeelcentrale? 

En ik heb gelezen dat er door T mobile een te dun kabeltje gebruikt wordt gelijk al in de aansluiting van het glasvezel begin punt in de meterkast. 

Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat er na 2, 5 week nog steeds geen internet beschikbaar is in het geval van Eric zelfs na ruim een maand.

Dat geeft de burger geen moed en je voelt je dan ook erg in de steek gelaten door een grote maatschappij. 

Ik begrijp dat je geen commando's accepteerd maar wat moet je dan om werkend internet te ontvangen? 

Ze zeggen wel eens een brutaal mens heeft de halve wereld en wees nou eerlijk dit kan echt niet. 

Het is diep en diep treurig dat er schijnbaar ergens een probleem zit en dat dit niet opgelost wordt. 

Ik ga er nog steeds vanuit dat dit zeer snel opgelost wordt.

Met vriendelijke groet T van Brakel 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TvanBrakel,

Ik geloof dat we elkaar kunnen vinden in het geloof dat dit nu snel opgelost kan worden! 

Let op: jouw situatie verschil enorm van die van andere klanten. Bij jou komt een monteur langs van de netwerkbeheerder. We huren de connectie bij hen en het is in dat netwerk waar het misgaat. Zoals je begrijpt, wij staan aan dezelfde kant! Ook wij willen dat het gewoon goed werkt, we hebben geen baat bij klanten waar er geen verbinding is!

In het kader van klant helpt klant even een korte gang van zaken bij ons. 
Al ruim een maand geen internet hier. Het aantal genoemde oorzaken is niet op een hand te tellen, het aantal gebelde uren met jullie klantenservice niet op twee. Hierbij zijn precies dezelfde stappen als bij heer van Brakel gevolgd. Ook hier is jullie partner van het netwerk langsgekomen met de boodschap dat het daar niet aan ligt. Het verbaast me ten zeerste dat jullie aangeven dat het individuele problemen zouden zijn. Ik lees op de fora meerdere gevallen met goed vergelijkbare problematiek. 

PS. Wij hebben inmiddels (weer) een verzoek ingediend ons abonnement te ontbinden. Het eerste verzoek is afgekeurd omdat men nog iets wilde proberen. Ik kan daadwerkelijk niet begrijpen dat jullie hier weer 6 dagen over na moeten denken. Impliceert dus dat wij nog die 6 dagen en dan de aanlooptijd bij een andere provider moeten wachten op internet. Kan dit niet op een snellere manier? Ons dossier spreekt boekdelen over de terechtheid van ontbinden lijkt me. 

@Sanderik zou graag willen weten wat de opdracht is voor de netwerkbeheerder die bij ons komt? 

Dat mag je mij eventueel melden in een privé bericht!

En mag deze is de verdeelkast komen in onze wijk?

Want deze vraag is denk ik in dit hele traject erg belangrijk. 

Ik neem aan dat deze monteur niet met de vergelijkbare opdracht komt als de monteur van Guidion want dat heb ik ervaren als niet zo goed , er staat duidelijk in het filmpje van de monteur van guidion dat "de monteur niet weggaat voordat het WiFi werkt"

Reageer