[Glasvezel] Draytek vervangen met je eigen router (met VLAN)

Toon eerste reactie

230 reacties

tmoesel schreef:

Gezien die eerste 2 foto's heb je de verbinding tussen mediaconvertor en R7000 wel goed.

Maar ik zou het configureren van de R7000 niet via WiFi op een tablet doen. Sluit een PC aan via LAN kabel i.p.v. die xbox in eerste instantie.

hmm oké. Zal kijken of dat lukt, maar wat ik heb ingevuld klopt dat wel? Bij vlan...
Ik word weer gestuurd naar een andere topic... is het echt zo anders dan bijvoorbeeld op een tplink?
@Milado

Voor het instellen van de R7000 met VLAN's moet je wel weten wat je doet.
Het verkeerd opzetten van de router kan gevaarlijk zijn en mogelijk zet je dingen open die je niet open wilt hebben staan.
Ook zijn niet alle routers hetzelfde, ik gaf aan dat je misschien de DD-WRT firmware moet flashen in de gelinkte tekst stond dat alleen de R9000 VLAN op WAN ondersteund.

Ik zou je aanraden om een vriend/kennis/ familie lid te vragen die enige kennis heeft van computer hardware om je te helpen.
Het aansluiten van een eigen router is toch een taak voor een gevorderd computer tech omdat je tegen veel onverwachte zaken kan aanlopen.

De basis van het aansluiten van een eigen router is te zien in het onderstaande blok diagram:

Kijk of je daadwerklijk de instellingen hebt op je router:
instellingen : kijk over je dezelfde opties kan vinden zoals je die ziet in het artikel.
Lukt dit niet raad ik je van harte aan om hulp te vragen in je kennissen kring, of er moet hier iemand op het forum zijn met dezelfde router die je kan helpen.

Nederlands info draadje : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1906960
(Je eigen draadtje zelfs 🙂 )
@Hidden.nld , wat nu als je in bezit bent van een identieke Draytek Vigor 2132F, maar dan één die volledig zelf configureerbaar is? (wij leveren deze aan onze klanten )
Wat zijn dan de settings voor Internet,TV en kun je telefonie dan wel werkend krijgen?
Dank voor je reactie alvast!
@joopderooij

Hoi Joop,

Deze kan je gebruiken voor Internet en TV ( WAN opzetten met VLAN300 en VLAN640 ).
Alleen zal je telefonie niet aan de praat krijgen omdat je de login gegevens en adressen van de VoIP server niet krijgt van T-Mobile.
Waarom je deze niet krijgt is een goede vraag, ik vermoed omdat het lokaal niet super in elkaar zit.

Reageer