Vraag

Glasvezel vertraging, contract ontbinden

• 14 juni 2019
  • 2 reacties
  • 427 Bekeken

Op 8 april hebben we een internet abonnement bij jullie afgesloten voor onze nieuwbouwwoning. We hebben afgelopen weken een aantal keer telefonisch contact met jullie gehad over de voortgang van onze bestelling.

Nu blijkt dat Reggefiber een zooitje van heeft gemaakt met de glasvezelaansluitingen in onze buurt. Er zijn verschillende woningen die nog steeds geen glasvezelaansluiting hebben. Reggefiber gaat komende weken nalopen hoe het nu met de verbindingen zit. De geruchten zeggen dat de wijkcentrale niet genoeg aansluitingen heeft en dat verschillende verbindingen helemaal niet bij de wijkcentrale zijn aangekomen. Maar goed hoe dat allemaal zit maakt ons niet uit. Wij verwachten wel dat door de chaos onze glasvezelverbinding nog wel maanden kan gaan duren. En we zitten al 1,5 maand zonder internet.

Buren hebben nu een noodpakket van hun provider gekregen, zodat ze toch tijdelijk internet hebben. Wij hebben hierover met de klantenservice gebeld maar dat is niet mogelijk bij T-mobile.

Daarom hebben we vandaag gebeld om het contract te ontbinden maar dat kost ons 75 euro! Langzamerhand worden we toch wel geïrriteerd van deze situatie. Blijkbaar heb je als consument weinig rechten en alleen maar plichten. Er wordt niks gedaan ter compensatie.

We vragen ons af of dit wettelijk is toegestaan om twee redenen:
  • We gaan een overeenkomst met jullie aan voor het leveren van een dienst voor een jaar. Die overeenkomst gaat pas in op de eerste dag dat jullie de dienst leveren. Jullie leveren nu nog geen dienst, maar wij kunnen de bestelling ook niet meer annuleren. Stel jullie kunnen glasvezel pas na 6 maanden leveren zitten wij dus 1,5 jaar aan een contract vast (6 maanden wachten + 1 jaar dienst) wat maar voor een jaar geldt?
  • In het wetboek staat dat u de diensten moet leveren zoals wij overeengekomen zijn. Doet of kunt u dat niet? Dan heeft de consument het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit betekent dat de consument niet meer gebonden is aan de overeenkomst. Geldt dat in ons geval dan ook niet?
Telefonisch werden we elke keer netjes te woord gestaan, maar we komen niet verder. Daarom willen we via deze weg nog een keer vragen of er geen (tijdelijke) oplossing is? En of het (wettelijk) echt klopt dat wij de bestelling niet kunnen annuleren?

Met vriendelijke groeten,
Gaffie

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3
@Gaffie welkom op het forum. Zoals ik het ergens anders op het forum gelezen heb, vragen ze €75,- omdat T-Mobile al kosten heeft gemaakt. Maar ik snap best dat dat niet jouw probleem is. Je wilt alleen maar zo snel mogelijk online. Daarom het volgende,

Als een provider een wanprestatie levert kun je inderdaad het contract laten ontbinden. Hier zit wel een procedure aan vast. Om te beginnen moet je T-Mobile een aangetekende brief sturen waarin je T-Mobile een redelijk termijn geeft, om je klacht op te lossen. Is het probleem na die periode nog niet opgelost, kun je het contract laten ontbinden. Verzamel zoveel mogelijk bewijs is mijn advies. In het verleden heb ik hier ook mee te maken gehad en succesvol gewonnen.

Hier kun je een voorbeeldbrief vinden, en hier kun je een stappenplan vinden. Succes.

Dit is al de 2e vandaag. Ik wil toch wel effe benadrukken dat ik niet tegen T-Mobile ben, sterker nog, ik ben dik tevreden. Ik probeer alleen mede forum leden te helpen.

Verder nog het volgende. Ik weet niet of je een T-Mobile mobiel abonnement hebt, maar anders kun je hier via het forum een voucher krijgen voor een week met onbeperkte data. Die worden verstrekt door de medewerkers van T-Mobile en ik dacht ook de Superusers.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie.
Reputatie 5
Badge +2
He @Gaffie,

Jeetje ik vind het echt heel erg jammer om te horen dat je zo'n nare ervaring hebt ervaren! Je hebt bij ons inderdaad twee weken bedenktijd, echter gaan deze in na het bestellen van het abonnement. Niet wanneer het abonnement al in is gegaan. Wanneer je op dit moment zou opzeggen dan zie ik inderdaad dat er een boete in rekening gebracht wordt van €75 euro, omdat het abonnement is geannuleerd buiten de twee weken bedenktijd. Dit zijn zoals Glassertje ook al aangaf de kosten voor de lijnaanvraag die wij hebben uitgevoerd.

Mocht je in het bezit zijn van een T-Mobile abonnement dan wil ik je graag een Unlimited Voucher aanbieden tot aan de installatiedatum. Dan kun je in ieder geval gebruik maken van een internetverbinding als noodoplossing. Mocht ik je nog op een andere manier kunnen helpen dan hoor ik dat maar al te graag!

Reageer