Haal alles uit je Netflix.

• 2 juli 2018
  • 4 reacties
  • 945 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Netflix is leuk! Maar het lijkt wel of het leukste alleen in de US te zien is.
De Nederlandse Netflix heeft slechts 1748 titels
De Amerikaanse Netflix heeft maar liefst 5544 titels

Dit komt omdat Netflix per land de rechten moet hebben om een film aan te mogen bieden.
Als dit nu gezamelijk zou kunnen binnen Europa dan was het probleem veel minder groot natuurlijk 🙂.

Nu kun je dit doen via VPN maar dat is erg omslachtig ben ik achter gekomen.
Het beste werkt het met een DNS oplossing zoals smartdnsproxy.

Met een simpele DNS aanpassing op mijn Samsung Smart TV kijk ik nu zonder problemen het US aanbod.

Heb jij nog tips en trucs voor Netflix ? Deel ze in dit topic 🙂

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
@Hidden.nld Zelf heb ik hier een account bij NordVPN.
Deze heeft zowel voor Apple als Android heel eenvoudige apps ... mijn dochter heb ik het 1 keer laten zien ... klik en go zat ze haar series in de USA te kijken.
NordVPN staat aangemerkt als 1 van de meest aktieve VPN bedrijven welke Netflix net altijd een stapje voorblijft.

Wat ik ook nog wil zeggen over al die VPN providers ... betaal iets meer, daar krijg je geen spijt van.

Nog iets, gebruik het standaard op mijn telefoon voor het internet, dus nooit geen zorgen meer op die openbare netwerken .... want op dat soort vrije netwerken is een eigen VPN een MUST!
Reputatie 7
Badge +10
Het probleem met NordVPN is dat al het verkeer over de VPN tunnel moet en dus mijn internet onnodig traag word met een hoge ping. (de meeste tv's ondersteunen geen vpn dus moet het via de router)

Het voordeel van SmartDNS is dat je makkelijk een regio kan kiezen via de website zonder dat dit invloed heeft op je snelheid voor de rest van de dingen. streamen naar een chromecast werkt dan ook niet meer omdat je device niet meer in je lokale netwerk zit.
Reputatie 6
Badge +2
Het probleem met NordVPN is dat al het verkeer over de VPN tunnel moet en dus mijn internet onnodig traag word met een hoge ping. (de meeste tv's ondersteunen geen vpn dus moet het via de router)

Nou moet ik zeggen dat mijn dochter op de iMac / IPone / iPads prima Netflix kan kijken zonder ook maar enige onderbreking, maar als ik het inderdaad op de router instel is de snelheid wel degelijk een issue.

Heb hier glasvezel en als je terug gaat van 200Mb naar 50Mb ... ja dat is even slikken.

Dan is inderdaad je oplossing van smartDNS beter.
Reputatie 7
Badge +10
Ik gebruik het nu bijna een jaar en kan zeggen vergeet VPN gebruik een DNS proxy.
4K Netflix en nog steeds 800Mbit download. je TV nog kunnen gebruiken om te casten of simpel de remote APP.

Als iemand anders nog tips heeft laat het dan zeker even weten.

Reageer