Beantwoord

Hele dag al geen tv en internet

• 24 november 2019
  • 55 reacties
  • 816 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 30 reacties

Heb vanaf vanmorgen vroeg geen tv en internet. Media converter en modem heb ik verschillende gereset zonder resultaat. Sowieso heb ik de laatste weken last van heel veel uitval. Elke dag moet ik het modem één of meerdere keren resetten.

icon

Beste antwoord door Sander 25 november 2019, 12:07

Dan is het nu zaak om te monitoren hoe vaak de verbinding wegvalt. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?
  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?
  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?
  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?
  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen @gertn,

Dat zou ook zeker niet nodig moeten zijn. Werkt internet (bedraag én wifi) wel  naar behoren? Hoe heb ziet jouw netwerk eruit? Heb je daar nog bijzonderheden in? Bijvoorbeeld een switch of powerplugs? Werkte het daarvoor wel goed?

Reputatie 1

Op de media converter branden maar 3 van de 6 lampjes. Op het modem branden WAN en Internet niet. Vanochten weer beiden opnieuw opgestart en had ik even 5 minuten internet en tv. Toen weer uitval. De laatste weken moest ik dagelijks het modem resetten, maar het werd steeds erger. De laatste dagen wel 5 keer op één dag.

Reputatie 1

Heb een simpel netwerk. TV hangt eraan en verder laptop en telefoon via wifi.

Reputatie 7
Badge +5

Dat klinkt niet goed, maar ook iets dat niet zozeer binnenshuis plaatsvindt. Ik verwacht dat hier een monteur nodig is. Dat kan aangestuurd worden door webcare. Zij lezen mee op dit forum en zal ze een seintje geven.

Reputatie 1

Dank je! Wederom volledige herstart gedaan en had 3 minuten internet en toen weer uitval.

Reputatie 7
Badge +5

Dat is wel erg instabiel. Heb je glasvezel of DSL? 

Reputatie 1

Glasvezel

Reputatie 7
Badge +5

Zou je die rode kabel eens willen vervangen?

Reputatie 1

Tot dusver lijkt dat te helpen. Even aankijken...

Reputatie 7
Badge +5

Je hebt weer internet en telefonie? Wat goed!

Zou je voor de zekerheid eens een (of enkele) speedtest kunnen doen? Eens kijken wat dat voor informatie geeft.

Reputatie 1

Was ongeveer 25 minuten online, maar tijdens het doen van de speedtest klapte de verbinding er weer uit. Nu na herstart weer de oude situatie, steeds maar even een paar minuten verbinding.

Reputatie 1

Tweede speedtest: 92,5 down, 150,6 up. 

Reputatie 1

Maar zal er straks wel weer uitklappen…

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @gertn

Ik kijk ook graag mee! Ik zie dat de verbinding nu al 6 minuten stabiel is. Als het nogmaals voorkomt, zou je dan een fabrieksreset willen uitvoeren? De uitleg staat hier: fabrieksreset modem. Zorg er ook voor dat het modem en de media converter afzonderlijk van elkaar opstarten (dus even de kabel loshouden). 

Bedankt voor het vervangen van die kabel. Dan kunnen we al een aantal zaken uitsluiten! 

Reputatie 1

Reputatie 7
Badge +5

Webcare kan om te beginnen een lijnmeting doen. Afhankelijk daarvan kunnen ze een monteur sturen. 

Heb je het modem als eens een fabrieksreset gegeven? Dus via de inkeping op de achterzijde. Deze kun je met een naald of dun voorwerp indrukken, waarna het modem zichzelf volledig hersteld naar fabrieksinstellingen. 

Edit: Ik zie dat Sander ook al in de lucht is en hetzelfde advies geeft. :)

Reputatie 1

Fabriekreset had ik al meerdere keren gedaan, maar zojuist nogmaals. Ook de losgekoppelde media converter opnieuw opgestart.

Reputatie 7
Badge +6

Dan is het nu zaak om te monitoren hoe vaak de verbinding wegvalt. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?
  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?
  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?
  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?
  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

Reputatie 1

Op dit moment nu alweer 10 minuten online, maar weet ondertussen hoe het uitvallen gaat…

1. Zowel TV als Wifi vallen tegelijkertijd weg. Bedraad internet heb ik niet.
  2. Totaal geen verbinding meer.
  3. Dit is verschillend. Meestal branden WAN en Internet niet meer, en Power en Wifi nog wel. LAN ook dacht ik. Soms brandt alleen Wifi niet meer.
  4. Altijd is er een herstart nodig. Soms alleen het modem, maar meestal ook de media converter. De laatste tijd doe ik altijd beiden. NB: Dit uitvallen heb ik al een week of 3, maar het is steeds erger aan het worden. In eerste instantie bijna dagelijks, maar nu meerdere malen per dag.
  5. Tijden zal ik in de gaten gaan houden.
Reputatie 1

Al anderhalf uur online en stabiel, dus ik ben hoopvol

Reputatie 1

Om 15:28 uur klapte hij er weer uit. Heeft het een kleine drie uur gedaan. Power, WAN, WiFi en LAN4 branden, Internet is uit. TV viel tegelijkertijd uit met het Internet.

Ga nu opnieuw opstarten met harde reset.

Reputatie 1

Om 16:07 uur wederom internet en tv eruit.

Reputatie 1

Alleen het wifi lampje was uit, maar tv (via devolo) deed het ook niet meer. Na modem 10 seconden van de stroom af, werkte alles weer.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @gertn, we zijn er nog niet, maar we gaan er zeker komen! Kun je eens proberen om de devolo buiten spel te zetten? Als je bijvoorbeeld weet dat je voorlopig geen TV gaat kijken, eventjes de kabel bij het modem loskoppelen. Dan wil ik graag weten of het internet er dan ook nog steeds uitklapt. Mogelijk maakt de devolo het instabiel. 

Reputatie 1

@Sander Ga ik morgenochtend proberen. Ik ben een week vrij om te klussen in klus, dus momenteel alle dagen thuis om dergelijke dingen te proberen. Vanavond even relaxed tv kijken…

Nu alweer 75 minuten online met ook de tv aan. Had overigens wel het idee dat er soms uitval optrad wanneer ik er een apparaat bij schakelde. (laptop of tv)

Reageer