Beantwoord

Hele dag al geen tv en internet

  • 24 november 2019
  • 55 reacties
  • 761 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 31 reacties

Heb vanaf vanmorgen vroeg geen tv en internet. Media converter en modem heb ik verschillende gereset zonder resultaat. Sowieso heb ik de laatste weken last van heel veel uitval. Elke dag moet ik het modem één of meerdere keren resetten.

icon

Beste antwoord door Sander 25 november 2019, 12:07

Dan is het nu zaak om te monitoren hoe vaak de verbinding wegvalt. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?
  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?
  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?
  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?
  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hey @meiling,

Mijn collega geniet inderdaad nu van zijn vakantie, komende maandag is hij weer terug. :relaxed: In die tussentijd help ik je graag verder! Je kunt mij een privébericht sturen met je gegevens. Dan ga ik hier vervolgens mee aan de slag. 

Is brian met vakantie 4 dagen geleden een prive bericht gestuurd maar nog geen antwoord!  Zitten we wel op te wachten eigenlijk. Wie kan me verder helpen?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @meiling, inmiddels hadden we al contact via privébericht, spreek ik je daar? :slight_smile:  

Monteur langs geweest versterker gekregen  .. monteur rijd de straat uit en weg wifi.. geen internet meer... ggrrr dit schiet op zo

Reputatie 7
Badge +7

Hi @meiling, helemaal goed, ik zie dat mijn collega een monteur ingeschakeld heeft voor Wifi problemen. Is het inderdaad alleen de Wifi waar je problemen mee ervaart of ook je bekabelde verbinding en de TV? De modem verbinding met je modem ziet er namelijk prima uit dus het lijkt alleen de Wifi te zijn. Als je dit niet zeker weet zou je dan de bekabelde verbinding eens willen testen op het moment dat je de problemen ervaart? Dit helpt ons enorm om de oorzaak te achterhalen én voor de juiste oplossing te zorgen! 

Hi @meiling, dat gaan we uiteraard voor je oplossen! Is het inmiddels al gelukt? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik meteen met je mee!

 

 Er komt woensdag al weer een monteur langs maar iedere x  dat die komt doet alles het toevallig net.. 

Savonds geen internet en smorgens ineens weer wel gewoon ik zal je een berichtje sturen . Maar verwacht er eerlijk gezegt weinig van..

Reputatie 7
Badge +7

Hi @meiling, dat gaan we uiteraard voor je oplossen! Is het inmiddels al gelukt? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik meteen met je mee!

En ja hoor vannaaf is het weer zover  weer geen internet vanaf half 11 zo ongeveer... iedere aaf zelfde geklooi!

Word erg moe zo hiervan... als de kids dan in bed liggen en je wil even lekker netflixen of zo... helaas ... 

Zo blijven wij dus geen klant bij tmobile.. terwijl we toch met 3 personen een mobiel abonnement hebben  en dan nog een thuis  tv internet en telefonie... 

Hoop dat tmobile nu toch echt iets gaat doen... ga morgen maar weer bellen ..

Zo en wij hebben weer geen wifi  .. vandaag alweer gebeld met tmobile  en ze gaan weer iemand langs sturen...  en de mail de ze eerder beloofde te sturen met een evt oplossing is nooit verstuurd...

Word hier beetje chaggie van zeg maar gerust.

Zo ga je lekkerzdoor je tegoed heen .. 

 

En ja  alle stappen alweer doorgenomen...

Reputatie 1

Hey @gertn,

Ik heb je zojuist een privébericht verzonden met een vouchercode voor de komende 7 dagen. Verder zie ik dat er gelukkig maandag hulp aanstaande is! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? :relaxed:

Dank je Piotr!

Reputatie 5
Badge +2

Hey @gertn,

Ik heb je zojuist een privébericht verzonden met een vouchercode voor de komende 7 dagen. Verder zie ik dat er gelukkig maandag hulp aanstaande is! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? :relaxed:

Reputatie 1

Er is mij een Unlimited Internet voucher aangeboden om mijn mobiel als mobiele hotspot te kunnen gebruiken, maar ik heb nog niets ontvangen...

Reputatie 1

@Jason Graag zo'n voucher voor mijn mobiele data! Het gaat er ontzettend hard doorheen hier en zal nu al fors bij moeten betalen binnenkort.

@meiling Er is geen hapering gemeld in de regio Bakel. Heb je geprobeerd om het modem te resetten? Indien je nog steeds geen TV en Internet kunt ontvangen, kijk ik graag met je mee! Zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken. Die zijn er namelijk altijd. 

 

Hoi jason

Ja de modem al gereset zelfs terug naar fab. Instellingen gezet. Alles nagelopen.

Uiteindelijk doet alles het weer maar voor hoelang...?

Daarbij betalen we voor 100 mb maar halen maar rond de 30.. we hebben nog een daytack modem die is maar 2.4 ghz  hoorde dat de zylem modem 5.4 is maar die kan ik dus niet zo krijgen /omruilen zei de monteur die vandaag hier was. 

Hij kon verder ook niets voormij betekenen met het feit dat ik op mijn slaapkamer (eerste verdieping ) en de speel kamer van de kids (begane grond) zeer slechte/ tot geen wifi heb. 

Dus tmobile zelf maar weer gebeld met de vraag hoe op te lossen want van gratis bruikleen (zolng het contract duurd) van een versterker/repeater wist de monteur ook niets af.

T mobile gaat mij een mail sturen met hoe we dit evt gaan oplossen . Want door de slechte wifi willen ze hier op mijn dat ook geen zonnepanelen leggen..

 

Reputatie 1

@Jason Graag! Maar ik had al extra data bijgekocht.

Reputatie 7
Badge +5

Edit: Never mind. Niet goed gelezen.

Reputatie 5
Badge +4

@meiling Er is geen hapering gemeld in de regio Bakel. Heb je geprobeerd om het modem te resetten? Indien je nog steeds geen TV en Internet kunt ontvangen, kijk ik graag met je mee! Zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken. Die zijn er namelijk altijd. 

Reputatie 5
Badge +4

@gertn Het is na 3 dagen continu verbinding te hebben gehad natuurlijk geen welkome verrassing wanneer de boel er weer mee uitscheidt! Gelukkig hebben mijn collega’s het doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen de verbinding onder de loep nemen en met een oplossing komen. Omdat je een mobiel telefoonnummer van T-Mobile hebt, wil ik je graag voorstellen een Unlimited Internet voucher toe te sturen (in een privébericht). Het is maar een noodoplossing, maar zo heb je in elk geval totdat de technici het hebben opgelost, onbeperkt internet op de mobiele telefoon en kun je deze als hotspot instellen voor andere apparatuur. Ga je hiermee akkoord? Dan stuur ik de vouchercode zo snel mogelijk jouw kant op. :wink:

Ook wij geen vast  internet  en tv thuis! 

 Omgeving bakel

Reputatie 1

Al anderhalve dag offline, waarom hoor ik niets van jullie?

Reputatie 1

Ondertussen 6 keer alles opnieuw opgestart, maar krijg de boel niet meer aan de gang. De lampjes WAN en Internet blijven uit.

Reputatie 1

Ook factory reset van het modem gedaan, waarbij opvalt dat de lampjes niet uitgaan, ook niet na langdurig knopje ingedrukt houden. Lijkt mij dat het modem stuk is.

Reputatie 1

Ongeveer drie dagen continu verbinding gehad, maar nu is het weer mis. Al drie keer zowel media converter als het modem opnieuw opgestart en ook alle kabels losgehaald, maar nog steeds geen internet en ook geen tv. Op het modem branden de lampjes WAN en Internet niet.

Reputatie 1

Al ruim 21 uur continu verbinding. Dat is langer dan dat ik de afgelopen weken heb gehaald. Nog even een nachtje aankijken...

Reputatie 1

Lijkt goed te gaan.

Reageer