Vraag

Herstarten modem en AP

• 28 mei 2020
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 2

Goeiendag,

Heb T-Mobile via glas. Allemaal prima. Strak beeld op tv, prima internet 1000/1000 en af en toe old-school bellen via de vaste lijn.

Het laatste jaar echter zakt het signaal weg en moet ik het modem en de Zyxel herstarten. Daarna is het allemaal weer okidokie. Dat moet ongeveer eens in de 3 weken of maand. Op zich een simpel karweitje, maar ja, kast wegschuiven voor de meterkast, lampje erbij, spinnenwebben trotseren en dan herstarten.

Heeft iemand een lumineus idee, danwel een pasklare oplossing of ervaring hiermee? 

Ik hoor graag.

Paul.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @paulklaverstijn 

Wanneer de snelheid weg begint te zakken wordt de snelheid dan alleen minder zowel bedraad als via deze wifi of valt het signaal helemaal weg?

Je kunt eens kijken of het helpt om de netwerk kabel tussen mediaconverter en zyxel te vervangen.

Reputatie 2

Hall @Waqqas 

Dank voor je reactie.

Her geheel begint weg te zakken. Bekabeld, tv blokt af en toe en wifi trekt het net.

Het signaal valt niet geheel weg.

Heb wifi op een Ubiquity Nano HD.

Kabel heb ik al eens vervangen.

Groet, Paul

Reputatie 7
Badge +7

Hi @paulklaverstijn, dank voor de toelichting. Ik kijk graag met je mee of ik vanuit hier wat kan ontdekken. Heb je misschien voorbeelden van een dag en tijdstip waarop het wegvallen gebeurde? Dan kijk ik je verbinding er op na. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan ga ik voor je aan de slag!

Reageer