Beantwoord

Hoe kan het dat er zo vaak een monteur moet langs komen?

• 14 september 2020
  • 36 reacties
  • 1129 Bekeken

Er was een probleem met de wifi en soms met het vaste internet. Met regelmaat het modem gereset en dan werkte het weer eventjes. Ruim twee maanden geleden viel televisie weg en telefonie. Sinds die tijd komt er om de twee/drie weken een monteur van Guideon en er is al een monteur van KPN geweest. Telkens moet ik een dag of tien wachten voor dat ze langs kunnen komen en gebeurt er eigenlijk niets. De eerste twee keer hebben ze alles vervangen. Dus een nieuwe modem een omvormer en kabels. Toen had ik wel weer televisie maar erg blokkerig beeld en nog steeds geen televisie.Daarna vaak telefonisch contact gehad maar in feite gebeurt er niets waarvan ik iets merkt. Televisie blijft slecht. Nu weer een monteur geweest maar die heeft helemaal niets gedaan. Vervolgens krijg ik iemand aan de lijn en die zegt dat de technische dienst het snel zou oppakken (misschien vandaag nog) s ávonds gebeld en krijg te horen dat het wel tot tien dagen kan duren voordat die het oppakken. U moet langer wachten dan u van ons gewend bent gaat in ons geval niet op. Sinds begin juli hoor ik dat al en ben ik nog niets op geschoten.

Wie kan dit versnellen zodat ik weer ongestoord telvisie kan kijken, internetten of bellen?

icon

Beste antwoord door Brian 23 oktober 2020, 15:32

Hi @trbastings, mijn collega's hebben voor de zekerheid de TV Boxen omgeruild waarbij we de twee TV Boxen zonder opnamefunctie hebben vervangen voor een nieuwer type. Hier hebben we de 20ste een e-mail over gestuurd (dus nog voor de e-mail dat het pakket onderweg is). Deze kan je inderdaad zelf gewoon aansluiten op dezelfde manier als dat de huidige TV Boxen aangesloten zijn. De oude TV Boxen kan je dan naar ons terug sturen. Wat betreft het bellen, er blijkt een groter probleem in de omgeving van Vught en Tilburg. Het netwerkonderzoek naar de oorzaak is in volle gang maar het is nog niet bekend wanneer het opgelost gaat worden. Excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @trbastings, één van mijn collega's is er persoonlijk mee bezig maar het lijkt nog niet opgelost. Ik blijf het in de gaten houden en kom er in ieder geval morgen nog even bij je op terug! 

Fijn te horen dat er aan gewerkt wordt!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @trbastings, de collega van de technische dienst heeft het issue ook niet kunnen verhelpen en de oorzaak lijkt wat “dieper” te zitten. We hebben het doorgezet naar ons netwerk team om een aantal zaken na te lopen. Er wordt dus nog aan gewerkt en ik houd je op de hoogte. Komende maandag ben ik zelf een dagje vrij dus je hoort dinsdag weer van me!

Hi @trbastings, de collega van de technische dienst heeft het issue ook niet kunnen verhelpen en de oorzaak lijkt wat “dieper” te zitten. We hebben het doorgezet naar ons netwerk team om een aantal zaken na te lopen. Er wordt dus nog aan gewerkt en ik houd je op de hoogte. Komende maandag ben ik zelf een dagje vrij dus je hoort dinsdag weer van me!

Welke Dinsdag?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @trbastings, ik heb inmiddels een update, we gaan je overzetten in de centrale op een andere aansluiting om te kijken of dit de problemen verhelpt. Ik verwacht dat dit elk moment kan gebeuren en ik laat het je uiteraard nog even weten zodra het uitgevoerd is. We gaan voor je aan de slag!

Ondertussen heb ik een telefoontje gehad van KPN zodat zij weer langs kunnen komen. Helaas kan dat pas volgende week vrijdag plaats vinden.

Reputatie 7
Badge +8

Top, dat is goed nieuws, dan hebben we volgende week vrijdag nog even contact!

Volgende week vrijdag is al een week voorbij. Ik wacht dus nog wel even want dat ben ik de laatste vier maanden wel gewend.

Ik ondervindt nog steeds problemen met televisie en internet. Dat is wel een stuk minder erg dan voorheen maar nog steeds niet wenselijk.

Telefonie heb nog steeds niet!

Ben erg benieuwd wanneer ik een reactie krijg.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @trbastings, excuses voor de late reactie. We zijn nog voor je bezig en er staat een opdracht voor een monteur uit om de aanslutiing vanaf het netwerk na te lopen. We kunnen op dit moment je modem nog niet volledig uitlezen dus het probleem lijkt nog niet helemaal verholpen. We hebben dit vandaag weer terug gekoppeld aan Reggefiber en zij gaan er weer mee aan de slag. Goed om te horen dat het al wel verbeterd is, we gaan er voor zorgen dat het snel helemaal opgelost is!

Helaas moet ik constateren dat het er op begint te lijken dat alle problemen weer terug aan het komen zijn. De televisie is alweer 2 keer uitgevallen en blokt weer steeds meer en al weer een paar keer het modem moeten resetten omdat het internet weer weg viel. Telefonie doet nog steeds helemaal niets.

Misschien is het handig om met mij contact op te nemen. Het wordt eens tijd dat hier op het zelfde moment een monteur staat van Reggefiber en een monteur Gideon die in contact staan met jullie eigen technische dienst. Laat de Gideon monteur van alles bij zich hebben in de zin van Modem, omvormer, televisie kastjes, kabels, switches en wat nog meer nodig zou kunnen zijn. 

Dan kan je zorgen dat die niet weg gaan voordat het probleem serieus lijkt opgelost.

Dit duurt nu wel erg lang. 6 a 7 maanden geleden begon het internet zo nu en dan uit te vallen en nu alweer ruim vier maanden problemen met alles.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @trbastings, ik vermoed dat het probleem in dit geval ergens in het netwerk zelf zit. We hebben vorige week een opdracht uitgezet richting reggefiber en deze is nog steeds in behandeling dus ik denk dat ze nader onderzoek aan het doen zijn. Het is op het moment even afwachten wat hier uit gaat komen maar ik verwacht dat dit niet lang meer gaat duren!

En wat is niet lang??? Tien dagen, veertien dagen of nog vier weken?

Ondertussen alweer een paar keer alles kunnen resetten omdat de televisie of het internet er eens niets doen.

Ben vooral benieuwd hoe dit straks gecompenseerd gaat worden. Maar goed dat is voor latere zorg.

Hallo, Gisteren krijg ik ineens  een mail met je bestelling is onderweg!?!?

Welke bestelling? Ik heb niets besteld en er is ook niets gecommuniceerd dat er iets opgestuurd gaat worden.

Zojuist een pakket ontvangen met nieuwe mediaboxen Wat is nu de bedoeling?

moet ik deze zomaar zonder van iets te weten deze gaan installeren? of komt er nog een monteur langs die hiermee aan de gang gaat?

Het zo fijn zijn als er op een of andere manier wat gecommuniceerd word.

Er is tenslotte een email adres, telefoonnummer (ooh ja, die werkt niet meer sinds vier maanden) en een mobielnummer bekend.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @trbastings, mijn collega's hebben voor de zekerheid de TV Boxen omgeruild waarbij we de twee TV Boxen zonder opnamefunctie hebben vervangen voor een nieuwer type. Hier hebben we de 20ste een e-mail over gestuurd (dus nog voor de e-mail dat het pakket onderweg is). Deze kan je inderdaad zelf gewoon aansluiten op dezelfde manier als dat de huidige TV Boxen aangesloten zijn. De oude TV Boxen kan je dan naar ons terug sturen. Wat betreft het bellen, er blijkt een groter probleem in de omgeving van Vught en Tilburg. Het netwerkonderzoek naar de oorzaak is in volle gang maar het is nog niet bekend wanneer het opgelost gaat worden. Excuses voor het ongemak!

Hallo,

De oude Boxen vervangen door de nieuwe. Helaas de pech dat een van de kleine boxen het niet doet. Een nieuwe wordt alweer opgestuurd. Echter blijven we nog steeds het blokkerig beeld houden op de televisie.

We wachten nog wel even af wat het netwerk onderzoek oplevert.

Hi, Onlangs is er weer het een en ander vervangen in de meterkast ivm wegvallende diensten.

Heel even leek het erop dat de problemen verholpen waren, vaste telefonie is weer werkend en geen blokkerig beeld meer,  maar dat was niet langer dan een dag. Daarna kwamen de problemen terug in mindere mate. Het blokkerig beeld was er weer maar minder vaak en minder erg. Ondertussen is dat weer erger geworden. Vreemd genoeg is dit alleen 's avonds en met uitzendingen en niet met reclame.

Na genoeg alles is ondertussen vervangen maar heeft nog geen of weinig effect.

Waar ik mezelf aan stoor is vooral de communicatie. Zaterdag 21-11-2020 een medewerker gesproken en afgesproken om terug te bellen. Vandaag 23-11 bel ik terug en krijg ik te horen dat KPN is aangestuurd om weer eens langs te komen. Hier is zaterdag dus niets van door gegeven. Volgens de medewerker die ik net sprak was dit al bekend zaterdag? Wat klopt hiervan?

Waarom krijg ik niets te horen op het het moment dat die worden aan gestuurd???

Ik wacht wel weeer af.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @trbastings ,

Excuses voor de miscommunicatie! Wat mijn collega van de telefonische klantenservice je heeft kunnen vertellen, klopt voor een deel. Er is inderdaad een onderzoek begonnen door KPN, maar daar hoeft in enkele gevallen niet per se iemand bij jou voor langs te komen. Waar ik van baal, is dat je nog problemen ervaart. De lijn is nogmaals onderzocht door zowel de netwerkbeheerder als onze technische dienst en is verschillende dagen in de gaten gehouden. We zien een stabiele en goedlopende lijn tot aan het modem. 

Begrijp ik goed dat er nog problemen zijn met de wegvallende verbinding? Dan ga ik ervoor zorgen dat we er direct weer achteraan gaan!

Hallo,

We hebben idd nog erg vallende diensten.

Televisie geeft blokkering beeld, nu ook tijdens reclame. WiFi valt af en toe even weg maar daar hoeft ik niet altijd het modem voor te resetten. Nieuw is wel dat internet radio ook storing geeft. Als ze praten of zinnen lijkt het of het onder water gebeurt. Deze storing is niet constant.

Zou het kunnen dat het probleem zit de aantal aangesloten apparaten? Een collega van mij heeft het zelfde probleem ervaren bij een andere provider en dat is opgelost nadat er een aantal WiFi versterkers zijn geplaatst in huis. Ik heb geen idee maar geef het alleen maar aan als idee.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @trbastings, je geeft aan een wegvallende verbinding te hebben dus daar help ik graag bij! Wat me opvalt, is dat in de lijnmeting het modem en de WAN (de verbinding) al meer dan een week onafgebroken online zijn, dit betekent dat de verbinding sinds 19 november niet meer weggevallen is, de bekabelde verbinding dan wel te verstaan. 

De wegvallende Wifi kan zeker te maken hebben met het aantal verbonden apparaten, slim dat je het opmerkt! Hoeveel apparaten heb je momenteel verbonden met Wifi? Waar staat het modem trouwens? Dat kan ook nog van enorme invloed zijn op de stabiliteit.

Hallo,

De WiFi valt zo nu en dan even weg maar komt na een minuutje soms twee minuten weer uit zich zelf terug. Weer hebben na het laatste bezoek van de monteur nog een keer het modem gereset omdat het internet niet meer werkte. Het aantal WiFi apparaten valt hier mee. Meestal niet meer dan vijf telefoons.

Het modem staat in de meter kast. Gezien dat de aansluiting daar binnen komen heb ik niet de mogelijkheid om het modem buiten de meterkast te hangen helaas.

Het blokkerig beeld dat we ondervinden is na genoeg niet weg geweest na het vervangen van verschillende onderdelen toen de laatste keer de monteur is geweest.(een avond geen blokkerig beeld)

Na 19 november hebben we ondertussen drie keer het modem moeten resetten omdat de televisie al bleef staan of een door melding gaf.

Net weer eens een telefoontje van thuis gehad dat het internet er weer niet doet. Zelfs niet na twee keer het modem resetten. Op de site is er op de postcode geen storing bekend!

Wanneer gaat het eindelijk eens fatsoenlijk werken?

Dit geduld breng ik niet lang meer op.

Zaterdagavond maar weer eens het modem moeten resetten. Weer geen wifi.

Blokkerig beeld komt nu vaker voor op de kleine tv boxen dan op de grotere tv box.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @trbastings, ik heb nu alle informatie die je aan ons hebt doorgegeven in één ticket gebundeld zodat alle problemen met vast Bellen, Internet en blokkerig beeld nu definitief verholpen kunnen worden. 

Sorry voor de wederkerende vraag, maar dit is belangrijk om te weten: wat is het serienummer van het aangesloten Zyxel modem (zie afbeelding hieronder)?

Wil je het serienummer alsjeblieft naar me toesturen in een privébericht? Dan is alle informatie up-to-date en compleet en kan de sluitende oplossing eindelijk gezocht worden. Alvast bedankt voor je medewerking en geduld!

Vanavond op mijn telefoon naar studio sport moeten kijken. Weer eens geen televisie.

Na een reset van het modem en de televisie boxen en een tijd geduld toch weer televisie.

WiFi deed het ook weer eens slecht of niet. Dus studio sport happens moeten kijken op de telefoon. Na de reset ging die ook weer aan de gang. Alleen de vaste internet verbinding blijft het over het algemeen goed doen.

Reageer