Beantwoord

Hoofdaansluiting oud huis

• 24 april 2021
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

Hallo, ik probeer momenteel internet te installeren in een oude woning. Ik ben al geruime tijd op zoek naar de hoofdaansluiting, maar heb deze niet kunnen traceren. De vorige aansluiting werd geleverd door Ziggo en lijkt te komen uit dit kastje. Kan dit de hoofdaansluiting zijn? Zo ja, hoe pak ik het aan om mijn nieuwe Zyxel modem hierop aan te sluiten?

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 24 april 2021, 16:21

Hallo TesToes,

Op de foto's is de coax-kabel aansluiting te zien. Deze moet je niet hebben. Je moet op zoek naar het KPN "isra-punt". Deze kan er uitzien als hieronder getoond:

Op het isra-punt kan je vervolgens het modem aansluiten dmv de bijgeleverde DSL-kabel.

Mvg. Marcel

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hallo TesToes,

Op de foto's is de coax-kabel aansluiting te zien. Deze moet je niet hebben. Je moet op zoek naar het KPN "isra-punt". Deze kan er uitzien als hieronder getoond:

Op het isra-punt kan je vervolgens het modem aansluiten dmv de bijgeleverde DSL-kabel.

Mvg. Marcel

Hoi Marcel, bedankt voor je reactie. Ik heb in elk hoekje van de woonkamer, meterkast en kelder inmiddels gezocht maar ik heb niets kunnen vinden zoals op de foto. Ik heb wel dit open punt gevonden, kan dit het zijn?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @TesToes 

Dit is inderdaad het juiste punt.

In het installatiepakket zit een witte doosje met alleen rood en blauw er binnen, sluit de rechtse 2 draden hierop aan en als dat niet werkt sluit dan de  oranje en witte draden aan die om elkaar heen gewikkeld zitten. Je kan ook meteen de DSL kabel vanaf het modem in dat doosje pluggen.

Een moderator kan hopelijk een monteur aansturen om dit te herstellen en een ISRA punt plaatsen.

Heel erg bedankt voor je reactie Waqqas! Het is hiermee gelukt om het internet aan te sluiten :)

Reputatie 7
Badge +19

Top dat het gelukt is!

Reageer