Beantwoord

Huawei HG659 (Iedere dag om zelfde tijd auto reconnect, Lagere Lijn Snelheid)


Hallo Allemaal, vanaf 2 Juli zijn wij klant bij T-mobile Thuis, Alles in 1 pakket.
Aansluiten en omzetting naar nieuwe aanbieder is allemaal vlekkeloos verlopen!
De downstream lijnsnelheid was dan ook lekker snel de eerste dagen, 14.700 - 15.000 kbit/sec.

Wij lopen nu tegen het volgende aan:

Iedere dag om dezelfde tijd voert het modem een auto reconnect uit (hetzelfde als uit/aanzetten).
1x om 22:55 en 1x om 23:05 dit is niet echt prettig als je een serie aan het volgen bent.
De vraag is dan ook of dit uitgeschakeld kan worden, en zo niet een andere tijd zodat wij hier geen last van hebben bijvoorbeeld in de nacht om 03:00 of 04:00.

En de downstream lijnsnelheid lijkt nu geknepen te worden op precies 11.996 kbit/sec terwijl deze de eerste dagen een stuk hoger lag, dit is net dat beetje snelheid wat alles prettig laat lopen als je meerdere zaken tegelijk aan hebt staan. de maximale downstream snelheid volgens modem is dan ook 16.000+ kbit/sec.



Weet dat normaal het modem even moet intrainen maar dit lijkt mij vrij structureel.
icon

Beste antwoord door NieuweTmobile1 20 juli 2018, 22:18

Daniël van Facebook Webcare heeft een lijn reset laten uitvoeren, de snelheid is weer goed en tv kijken is ook weer mogelijk👍.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi @NieuweTmobile1

Het lijkt er inderdaad op dat er iets misgaat bij de netwerkbeheerder. Doorgaans zijn zij supersnel in het contacten, dus ik hoop dat ze snel weer de stabiliteit van de lijn kunnen waarborgen! Bedankt voor de update. 🙂
Het probleem met de snelheid is er helaas nog steeds, T-mobile is wel druk bezig om hier een oplossing voor te vinden.

Vandaag is er een monteur van Guidion langs geweest deze heeft het een en ander gecontroleerd maar helaas heeft dit nog geen oplossing gebracht.

Guidion heeft aangegeven dat zij Kpn langs gaan sturen voor een lijn controle, wordt vervolgd.
Reputatie 6
Badge +5
Hi, ik baal er van dat het weer gebeurd is! Zou je mij via een privébericht je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Ik heb al contact opgenomen met één van onze technisch specialisten om hier goed voor te gaan zitten om dit hopelijk definitief te kunnen verhelpen!
Het is 8 dagen goed gegaan en nu weer geen TV, de lijnsnelheid is weer gezakt.

Reputatie 2
Badge +2
Hi tmoesel,

Goede vraag! De maximaal haalbare snelheid wordt bepaald door de afstand tussen de wijkcentrale en de woning zelf. Hoe langer de afstand hier is, hoe meer snelheid je kunt verliezen. Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schept! Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. 😉
Reputatie 5
Badge +11
"Normaal gesproken begrenzen we je verbinding tot het maximaal haalbare op jouw adres. Deze hebben we er af gehaald en ik zie nu dat je een bitrate hebt van 14.6Mbit/s."

Wie bepaalt wat het maximaal haalbare is? CPE modem? DSLAM infra modem? De marketeer? KPN Wholesale? Anders?

En dan het feit dat T-Mobile Thuis als laagste abo 20Mbps verkoopt. De snelheids beperker was dus ook nog tegelijkertijd bezig, voor niets en ongewenst dus.
Reputatie 6
Badge +5
Hi, fijn om te horen! Zo te zien waren we ongeveer tegelijkertijd voor je bezig! 🙂 Laat zeker even weten of het nu verholpen is!
Hallo Brian, net heb ik bericht gehad van facebook webcare (daniel). Dat de verbinding weer oke zou moeten zijn, dit kan ik vanavond checken.

Reputatie 6
Badge +5
Hi, wat balen dat het wisselen van de modem niet geholpen heeft. Ik heb meteen contact opgenomen met onze technisch specialisten en ik verwacht dat we een monteur langs gaan sturen om dit nu definitief te verhelpen, excuses voor het ongemak!
Helaas het trage verbindingsprobleem is weer terug, de down lijnsnelheid is weer exact 7994 waardoor tv kijken niet meer mogelijk is.

Het is 11 dagen goed gegaan na de lijn reset.

@Brian van T-mobile heb ik een aantal dagen terug een nieuw Huawei 659 modem ontvangen. Omdat ik nu weer met die lage snelheid zit het ideale moment om het andere modem met alle toebehoren aan te sluiten. Helaas met het nieuwe modem krijg ik exact dezelfde down lijnsnelheid van 7994 😞

Het probleem met de reconnect kan ik mee leven maar zonder tv is wat lastiger, graag wat hulp.

Reputatie 6
Badge +5
Hi, wat vreemd dat het blijft gebeuren. Als je mij via een privébericht je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door wil sturen dan kijk ik graag hoe we dit op kunnen lossen!
Hallo @Sander

Het probleem met de reconnect is er helaas nog steeds (1x +- 22:55 en 1x +- 23:05), het power lampje blijft gewoon branden het WAN lampje gaat knipperen. Als ik in het modem kijk is de bedrijfstijd 2 dagen en 12 uur, en op de eerste pagina onder "wizard starten" staat 8 minuten internet verbinding. Het lijkt mij dat er iets op de lijn een korte onderbreking/storing geeft.

In het verleden is ons huis aangesloten geweest op de meldkamer met een alarm systeem, dit is al +8 jaar niet meer zo en dit alarm systeem is dan ook volledig weg. Misschien heeft dit er nog iets mee te maken? Wel gek dat ik hier bij de vorige internet aanbieder geen last van heb gehad.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @NieuweTmobile1

Wat een fantastisch nieuws! Fijn dat de snelheid weer wordt gehaald. Ik hoop dan ook dat de reset rond 23:00 is verholpen, want dat is wel heel raar. Mocht je in de buurt van het modem zijn op zo'n moment, dan hoor ik graag welke lampjes aan/uit gaan. Gaat ook ACT/power uit? Of alleen de verbinding? Hoe dan ook, ik hoop dat het niet meer voorkomt. En inderdaad, het intrainen van een DSL lijn kan soms wat langer duren. In sommige gevallen tot 6 weken. Maar ik hoop dat dit bij jou nu verleden tijd is!

Dan: hartelijk welkom bij Thuis en op onze Community! Ik hoop dat je nog even blijft hangen en meepraat met ons! 🙂
Daniël van Facebook Webcare heeft een lijn reset laten uitvoeren, de snelheid is weer goed en tv kijken is ook weer mogelijk👍.

Net de tv aangezet krijg ik een error melding in beeld, modem een keer uit/aan gezet nog steeds hetzelfde.


De verbinding is nog verder verslechterd, snelheid te traag om tv te kijken.
Graag wat hulp want kan zo helemaal niks met het alles in 1 abonnement.
Reputatie 5
Badge +11
@NieuweTmobile1 Inderdaad nogal frappant. Het doet mij denken aan de omschakeling van energie tarief (dag naar nacht), maar het is wel vergezocht dat dit de oorzaak van disconnect zou kunnen zijn, in ieder geval niet bij jouw in huis lijkt mij.

Krijg je ook steeds een ander publiek IP adres? Het ouderwetse Zwangstrennung zou dit niet moeten zijn, maar dit is DSL onder KPN netbeheer, dus wie weet.
Bij T-Mobile mobiel is dit in ieder geval wel het geval. De truck daar is om 1 keer midden in de nacht zelf even disconnect/reconnect te doen, dan blijft het in de nacht steeds elke nacht.
Hallo Sterre,

Bedankt voor het meedenken, gisteren dan ook met een tandenstoker het reset knopje ingedrukt. Dit zal wel gelukt zijn want daarna waren alle instellingen weer zoals in het begin.

Helaas nog steeds 1x om 22:55 en 1x om 23:05 een onderbreking/reconnect. Omdat het iedere keer om precies dezelfde tijd is vind ik dit behoorlijk vreemd, bij mijn vorige aanbieder (online.nl) geen last gehad van dit probleem het enige verschil is volgens mij dat online.nl VDSL2 gebruikt en T-mobile ADSL2+. Iets wat stoort op de lijn?

En de snelheid is er na de reset ook zeker niet beter op geworden:

Reputatie 5
Badge +3
Hi NieuweTmobile1,

Allereerst sorry voor het ongemak dat je ervaart door het wegvallen van jouw modem en de lagere snelheid. Ik ga je helpen om je zo snel mogelijk optimaal te kunnen laten genieten van jouw series. Hier gaan we samen wat aan doen! Kun je jouw modem een fabrieksreset geven? Hierdoor vervallen wel jouw modeminstellingen, maar ik verwacht dat dit resetten het probleem oplost. Houd me op de hoogte!

Reageer