Beantwoord

Huawei HG659 spontane reboots

• 5 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

ik heb een Huawei HG659 modem waar ik redelijk tevreden over ben, maar om de zoveel dagen reboot het ding spontaan. zijn dit legitieme kicks vanuit tmobile centrale netwerk mbt onderhoud of moet ik me zorgen maken over hacks of defecte hardware ?
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 6 oktober 2019, 09:15

Hallo H.de.W,

Onderhoud van T-mobile vindt 's nachts plaats, en dit wordt van te voren aangegeven.
Een spontane reboot kan met een defect modem of probleem met de stroomvoorziening te maken hebben. (Gaat de powerled dan ook uit bij deze reboot?)

Blijft de powerled aan maar vallen de wan en internet lampjes uit dan ben je op dat moment het signaal even kwijt en moet de verbinding opnieuw opstarten. Dit kan met het binnenkomende signaal te maken hebben. (DSL) Heb je een DSL verbinding?

De eerste stap is meestal een modemswap. Wacht even op een T-mobile moderator (kan tot 48 uur duren) of neem contact op met de service desk.

Mvg. Marcel
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hallo @H.de.W

Ik had vroeger een defecte zyxel modem, de verbinding viel soms zomaar uit waardoor die modem helemaal opnieuw moest opbouwen. Dit probleem was bij mij opgelost door een KPN, zodra er veel mensen van wifi gebruik maakte viel de verbinding weg en als wifi uit werd gezet op de modem werkte bedraad internet perfect. Nieuwe modem gelezen en ik had toen geen problemen meer.

Ik weet niet bij jou wat er precies bij jou aan de hand is. Heb je het gevoel dat als je een specifiek iets doet kan met meerdere personen zoals het bij mij aan de wifi lag?
Reputatie 5
Badge +2
Hallo H.de.W,

Onderhoud van T-mobile vindt 's nachts plaats, en dit wordt van te voren aangegeven.
Een spontane reboot kan met een defect modem of probleem met de stroomvoorziening te maken hebben. (Gaat de powerled dan ook uit bij deze reboot?)

Blijft de powerled aan maar vallen de wan en internet lampjes uit dan ben je op dat moment het signaal even kwijt en moet de verbinding opnieuw opstarten. Dit kan met het binnenkomende signaal te maken hebben. (DSL) Heb je een DSL verbinding?

De eerste stap is meestal een modemswap. Wacht even op een T-mobile moderator (kan tot 48 uur duren) of neem contact op met de service desk.

Mvg. Marcel
goede vraag, volgens mij bleef het powelampje branden en de rest is dan 30secounden uit komen weer tot leven. laatste keer was dus om 12uur op een zaterdag, omdat het op een rond tijdstip steeds gebeurd, eg 2100 of 1200 lijkt het een netwerk reset.

nu zijn nederlandse modems goed beveilgd, maar uiteindelijk blijft het een linuxbox met vaak verouderde versies van de kernel en packages, dus redelijk gemakkelijk om te hacken of een romote reset te triggeren.

voorheen had ik er om de paar weken last van, maar laatste maanden reboot hetzichzelf paar x per week.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @H.de.W,

Ik heb op afstand je verbinding uitgelezen en ik zie dat zowel je verbinding als modem een geruime tijd niet meer is weggevallen. Op dit moment is er gelukkig geen aanleiding om tot een vervanging van je modem over te gaan. Mocht het probleem aanhouden dan wil ik je vragen om gelijk met ons contact op te nemen zodat we kunnen achterhalen waar dit probleem door wordt veroorzaakt. ☺

Reageer