Beantwoord

Huawei HG659 vervangen

• 24 februari 2021
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo allemaal,

Momenteel hebben wij T-Mobile thuis met 1000 Mbit/s snelheid. We hebben enkel glasvezel internet.

Graag willen we een ander modem aanschaffen omdat we tegen wat problemen aanlopen. Zo merken we dat de router het moeilijk krijgt bij meer dan 20 draadlose verbindingen en ligt bijna wekelijks het internet er even uit. Ook heeft de Huawei geen nat loopback waardoor ik lokaal moeilijk bij onze Nextcloud server kan komen.

Kan iemand ons een modem adviseren die we rechtsreeks op de media converter kunnen aanlsuiten?
Ons budget is ongeveer rond de 100 euro. We gebruiken het internet vooral voor streaming, een thuisserver en gaming. Ook hebben we het mesh pakket van T-Mobile. Het zou fijn zijn als we deze kunnen blijven gebruiken met het nieuwe modem.

Dankjewel!

icon

Beste antwoord door Pieter_B 24 februari 2021, 20:07

@Dexterd 

Heb hier jaren een ASUS RT-AC68U gehad, maar ik kreeg wel steeds meer problemen dat hij de 1G doorvoer niet echt meer aankon.

Altijd de laatste FW er opgezet, maar als ik een speedtest deed .. ging de CPU helemaal uit zijn stekker naar 100%. Hierdoor werd de throughput ook als maar lager, wat zelf uiteindelijk helemaal terug liep naar nog maar iets van 650Mb max.

Sloot ik dan weer de Zyxel aan, draaide het weer als een zonnetje.

Er zijn diverse fabrikanten die ook voor gamen en streamen een productlijn hebben, maar ik denk dat je gewoon iets moet aanschaffen en testen of het voldoet aan je verwachtingen.

Zelf draai ik hier een kleine PC (mini-ITX) met pfSense en een 4 poort Intel NIC, die krijgt het niet warm als ik hem op max 1G test. Alleen zal zoiets iets boven je budget uit gaan komen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hallo @Dexterd ,

Hier is een topic: Huawei vervangen door je eigen router . Lees dit eens door er staat heel veel informatie. Ook worden daar een paar routers geadviseerd misschien dat het topic je voldoende op weg helpt.

Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie. Dit topic had ik gisteren gelezen. Het probleem is dat de meest aanbevolen routers al niet meer te koop zijn en/of verouderd. Vandaar dat ik op deze manier advies vraag. Hopelijk is er alsnog iemand met kennis die zou willen meekijken? Nogmaals dank :)

Ik denk dat je voor €100,- ook geen Ferrari kan krijgen.

Ik heb een oudere router rechtstreeks op mijn glas converter gehad en die deed het prima.

De Asus RT68U router is een router uit 2018 maar is een super ding.

Kost ook nog €120,- bij bol.com.

Reputatie 7
Badge +2

@Dexterd 

Heb hier jaren een ASUS RT-AC68U gehad, maar ik kreeg wel steeds meer problemen dat hij de 1G doorvoer niet echt meer aankon.

Altijd de laatste FW er opgezet, maar als ik een speedtest deed .. ging de CPU helemaal uit zijn stekker naar 100%. Hierdoor werd de throughput ook als maar lager, wat zelf uiteindelijk helemaal terug liep naar nog maar iets van 650Mb max.

Sloot ik dan weer de Zyxel aan, draaide het weer als een zonnetje.

Er zijn diverse fabrikanten die ook voor gamen en streamen een productlijn hebben, maar ik denk dat je gewoon iets moet aanschaffen en testen of het voldoet aan je verwachtingen.

Zelf draai ik hier een kleine PC (mini-ITX) met pfSense en een 4 poort Intel NIC, die krijgt het niet warm als ik hem op max 1G test. Alleen zal zoiets iets boven je budget uit gaan komen.

Reageer