Beantwoord

Huawei HG659 vervangen voor Telfort modem(Experia Box v8)

• 13 juni 2019
  • 9 reacties
  • 681 Bekeken

Sinds een paar dagen klant bij T-Mobile, na levering en installatie van de MC heb ik helaas ondervonden dat de Huawei HG659 nog werkt met de scheiding IPTV en INT poorten. (Had meer informatie moeten inwinnen, maar had niet verwacht dat er überhaupt nog een provider was die dit gescheiden leverde. )
Ik heb overal al UTP kabels liggen ivm Smart TV, Playstation etc en moet nu dus weer kabels gaan trekken om de ITV aan te kunnen sluiten, dit alles omdat er geen zyxel modem geleverd kan worden.
Nu heb ik nog een oud modem van telfort liggen die wel fatsoenlijk op 4 poorten APAS bied.
De vraag kan ik deze 1 op 1 wisselen met de T-mobile modem? Na aansluiting leek ik geen beeld te krijgen op de ITV box, dus vraag mij af of ik iets in modem moet aanpassen, of dat T-mobile iets in hun systeem moet aanpassen?
icon

Beste antwoord door tmoesel 13 juni 2019, 10:37

1-op-1 gaat niet zoals je zelf blijkbaar ook al hebt uitgevonden. In theorie is er denk ik niet veel nodig, de vraag is of je wel de nodige detail aanpassingen m.b.t. o.a. VLAN en IGMP kan doen. Dat gaat er dan vanuit dat je gewoo de bestaande firmware (van Telfort?) erop laat staan.

Ik heb wel eens uitgezocht hoe je de EBv8 met firmware van een derde partij kan laden, maar de kosten en moeite daarvoor staan absoluut niet in verhouding tot de waarde van de EBv8. Je bent dan veel beter af met een nieuwe eigen router waarvan voor de aanschaf duidelijk is dat ie zaken als VLAN en IGMP m.b.t. T-Mobile Thuis kan aanpassen.

Ik zou zeggen hou dit forum in de gaten, er zullen vast en zeker mensen zijn die hetzelfde willen (router IPTV i.p.v. dat gescheiden). Zelfs wel mensen die een eigen router prefereren ondanks dat ze wel een Zyxel in bruikleen hebben of krijgen. Ik zag al ergens een aanzet, maar is nog even afwachten of misschien weet je het zelf wel als eerste voor elkaar te krijgen.

Zie b.v. https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/eigen-router-ubiquiti-usg-met-zyxel-vmg8825-t50-312589
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +11
1-op-1 gaat niet zoals je zelf blijkbaar ook al hebt uitgevonden. In theorie is er denk ik niet veel nodig, de vraag is of je wel de nodige detail aanpassingen m.b.t. o.a. VLAN en IGMP kan doen. Dat gaat er dan vanuit dat je gewoo de bestaande firmware (van Telfort?) erop laat staan.

Ik heb wel eens uitgezocht hoe je de EBv8 met firmware van een derde partij kan laden, maar de kosten en moeite daarvoor staan absoluut niet in verhouding tot de waarde van de EBv8. Je bent dan veel beter af met een nieuwe eigen router waarvan voor de aanschaf duidelijk is dat ie zaken als VLAN en IGMP m.b.t. T-Mobile Thuis kan aanpassen.

Ik zou zeggen hou dit forum in de gaten, er zullen vast en zeker mensen zijn die hetzelfde willen (router IPTV i.p.v. dat gescheiden). Zelfs wel mensen die een eigen router prefereren ondanks dat ze wel een Zyxel in bruikleen hebben of krijgen. Ik zag al ergens een aanzet, maar is nog even afwachten of misschien weet je het zelf wel als eerste voor elkaar te krijgen.

Zie b.v. https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/eigen-router-ubiquiti-usg-met-zyxel-vmg8825-t50-312589
Het probleem met het forum in de gaten houden is dat ik in de tussen tijd iedere keer als ik wil wisselen van smart tv naar "gewoon" tv kijken ik de kabels in mijn modem moet omwisselen.
Heb al een groot aantal topics over dit onderwerp gelezen maar tot op heden nog niet het antwoord gevonden dat ik zoek.
Ik ben er van overtuigd dat ik indien noodzakelijk de benodigde aanpassingen zou kunnen doen, maar zoals je zelf al aangeeft is dit de moeite waard? Heb je voor mij een voorbeeld van een Modem dat ik wel 1 op 1 zou kunnen omwisselen met de huawei die er nu tussen zit?
Reputatie 5
Badge +2
https://www.cablers.nl/epages/Cablers.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Digiproof/Products/695002300us

Ik ben technisch totaal niet onderlegd dus weet niet of dit werkt bij internet/tv van T-Mobile misschien weten mensen met meer technisch inzicht het beter
Bedankt voor de tip. Heb een optimizer besteld. Komt morgen binnen zal updaten of dit werkt!
Reputatie 6
Badge +3
Van wat ik begrepen heb krijgt de Huawei ter zijne tijd ook de update dat je op 4 poorten zowel internet als tv hebt. Je zal dus nog even geduld moeten hebben.
Uiteindelijk deze besteld:
https://www.bol.com/nl/p/internetverdubbelaar-utop/9200000057886360/?Referrer=ENTcli_order_confirmation2008093611

En werkt perfect! Dus voor mensen die ook maar 1 kabel kunnen/willen leggen is dit de oplossing.
Reputatie 6
Badge +2
@SanderBr

Hou er wel rekening mee, dat deze optie een bandbreedte beperking heeft van max 100Mb.
Dus voor mensen die graag overal toch met 1Gb bandbreedte willen werken, is de optie om met VLAN's te werken beter.

Ik noem dit de "quick and dirty" oplossing in netwerkland.
Ik denk dat voor 9 van de 10 mensen 100mbs voor een tv verbinding en smart tv zat is dus quick and dirty of niet dit werkt iig wel😜
Bblijkbaar kan er door medewerkers zelf een beste antwoord gekozen worden ipv dat er naar klanten wordt geluisterd.. optimizer is het beste antwoord! En dus NIET zelf in een modem of router zelf dingen aan hoeven te passen maar gewoon plug and play!!

Reageer