Beantwoord

Huawei modem in bridge

• 28 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 961 Bekeken

Is er ondertussen al duidelijkheid of bridge modus aangezet kan worden in de HG659?
in de normale oem firmware kan je dit gewoon aanzetten.
En kan ik anders een modem krijgen wat wel gebridged kan worden?
De througput van dit modem is echt waardeloos.

bedankt
icon

Beste antwoord door Sterre 1 november 2018, 11:41

Hoi Neorej79,

Ik zie dat dit topic al aardig leeft, goed om te zien dat jullie ervaringen en tips met elkaar delen!

Het is inderdaad niet mogelijk om de bridge modus aan te zetten in de Huawei HG659. Dit wordt voorlopig ook niet gerealiseerd. Ik hoop dat je er met de tips van tmoesel en hidden.nld uit komt!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Dus T-Mobile NL heeft het expliciet zo geregeld dat de bridge modus optie er is uit gehaald t.v. de normale OEM firmware. Ik verwacht niet dat men dit besluit gaat terugdraaien. Eerder dat men ook een abo zonder leenmodem gaat aanbieden en je dus aan de hand van account/inloggegevens een zelf gekocht modem kan inzetten. Dat zal dan momenteel niet werken voor abos met vastbellen en TV, maar ook dat kan op termijn veranderen.
Voor glasvezel en geen TV+vastbellen kun je die HG659 simpelweg weglaten, dan heb je bridge-modus.
Helaas kan dit met VDSL nog niet, waarom zou je niet mogen bridgen? Ik snap niet waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden?
De mensen die dit doen weten vaak precies waar ze mee bezig zijn.
En ja je kan via DMZ dit inregelen, maar NAT achter NAT is geen optie.
T-mobile, laat dit gewoon toe net als XS4ALL 😁.
Dat brengt klanten! Ipv ontkennen en moeilijk doen.
En via glasvezel kan je met een convertor dit al omzeilen en je eigen modem gebruiken.
Reputatie 6
Badge +11
Als het bridgemode ondersteuning m.b.t. DSL modems zo'n goudmijn zou zijn, zou het wel een optie zijn. Als men de abo prijs naar het peil van XS4ALL trekt, is het wellicht een goed plan. Met huidige prijsplan en setup van hoe DSL is geregeld is het maar de vraag of hordes extra DSL klanten goed voor de zaak is.

Je geeft aan dat de throughput van de HG659 waardeloos is. Welk aspect heb je het dan?
Hoe weet je zo zeker dat dat aan de HG659 ligt en niet aan b.v. de DSL infrastructuur van netbeheerder KPN?

Wat is je latency? En je download en upload snelheden?

Welke applicate die je gebruikt kan niet omgaan met dubbel NAT?

Als je echt graag bridge-modus wilt, betaal dan meer bij een provider die dit wel levert, XS4ALL b.v.
Plaats wel een Draytek 2860 🙂 problem solved...zou alleen liever zien dat T-Mobile dit gewoon toestaat op hun eigen modem.

ik heb KPN gehad op dezelfde lijn, veel stabieler veel meer snelheid en geen dips.

En ja XS4ALL is de volgende optie als het volgend jaar niet beter word.
Reputatie 6
Badge +11
Ben wel benieuwd of je met een T-Mobile DSL account wel voordeel hebt van VDSL2 profile 30a. Dat is namelijk het verschil in DSL met de HG659. Alle functies na de modem zullen ongetwijfeld de functionaliteit van de HG659 overtreffen en misschien een paar ms minder latency.
Ik weet alleen dat het met kpn en een experiabox v10 stukke stabieler was.

Misschien dat de regelgeving nog wel goed doorgezet kan worden. Zodat er vrije keuze is in modem gebruik.
Reputatie 7
Badge +10
je kan toch je eigen modem plaatsen ?
Of bedoel je de bridge mode. er zijn gewoon technische belemmeringen waarom dat niet mogelijk is.
Reputatie 6
Badge +11
je kan toch je eigen modem plaatsen ?
Of bedoel je de bridge mode. er zijn gewoon technische belemmeringen waarom dat niet mogelijk is.

Het is mij ook nog niet echt duidelijk of Neorej79 nu van plan is om alleen eigen router in te zetten of om eigen modem in te zetten (en ook eigen router daarmee, want modem en router zitten geintegreerd in de Draytek 2860).

'gewoon technische belemmeringen' m.b.t. bridge mode moet je uitleggen, m.i. zijn die er niet gezien alle firmware opties van diverse apparaten. Dit is triviale techniek (DSL, ISPs). Aanpassingen tot b.v. het niveau van XS4ALL zal waarschijnlijk tot een eeuwig verlieslijdend TMT leiden. Of simpelweg spaak lopen omdat TMO afhankelijk is van een concurrent die TMO klanten tot een soort van 'tweede keus' kan maken. T-Mobile kiest bewust voor dit of heeft bewust dit overgenomen van Vodafone.
Reputatie 7
Badge +10
@tmoesel

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt te zeggen. wel weet ik dat je geen voorstander bent van DSL.
De mogelijkheid voor Bridge mode word wel onderzocht denk zelf dat er andere zaken een hogere prioriteit hebben.
Reputatie 6
Badge +11
@tmoesel

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt te zeggen. wel weet ik dat je geen voorstander bent van DSL.
De mogelijkheid voor Bridge mode word wel onderzocht denk zelf dat er andere zaken een hogere prioriteit hebben.

Of ik wel of geen voorstander van DSL ben doet er niet toe en ueberhaupt wel/niet DSL om internetverbinding te hebben hangt van erg veel factoren of.

Neorej79 is blijkbaar niet tevreden zijn/haar internetverbinding en ik heb vraagtegens bij zijn/haar argumentatie m.b.t. redenen en verbeteringsmogelijkheden.

Maar m.b.t. 1 van de opties:
Wat als de Huawei HG659 vervangen wordt door een Draytek 2860 ?
Dus alle stekkers uit de Huawei HG659 en dan de Draytek 2860 met z'n DSL poort op de telefoonlijn aansluiten.
Wat moet Neorej79 doen om daarmee werkend internet te krijgen ?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Neorej79,

Ik zie dat dit topic al aardig leeft, goed om te zien dat jullie ervaringen en tips met elkaar delen!

Het is inderdaad niet mogelijk om de bridge modus aan te zetten in de Huawei HG659. Dit wordt voorlopig ook niet gerealiseerd. Ik hoop dat je er met de tips van tmoesel en hidden.nld uit komt!

Reageer