Beantwoord

Huawei Modem vervangen

• 3 juli 2020
  • 5 reacties
  • 524 Bekeken

Is het mogelijk om een huawei modem te laten vervangen?  reden geen vertrouwen in chinese producten op dit moment gezien wat er gaande is tussen China en VS .

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 juli 2020, 15:14

Hallo @Fred Hans Koper 

Dit speelt al best lang.

Zie hier het antwoord van moderator Hajar in een topic van een jaar geleden.

Ik geef graag meer achtergrond. In Nederland wordt in verschillende sectoren gewerkt met Chinese netwerkapparatuur, waaronder ook in de telecomsector. Net als andere providers maakt ook T-Mobile gebruik van de netwerkapparatuur van Huawei. Veiligheid, betrouwbaarheid en continuïteit hebben bij ons natuurlijk de hoogste prioriteit en we werken er continu aan om deze te blijven waarborgen. Dat doen we samen met ons moederbedrijf Deutsche Telekom door alle apparatuur gedurende de levensduur continu te testen en te monitoren, onafhankelijk van de leverancier.

bron

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Fred Hans Koper 

Dit speelt al best lang.

Zie hier het antwoord van moderator Hajar in een topic van een jaar geleden.

Ik geef graag meer achtergrond. In Nederland wordt in verschillende sectoren gewerkt met Chinese netwerkapparatuur, waaronder ook in de telecomsector. Net als andere providers maakt ook T-Mobile gebruik van de netwerkapparatuur van Huawei. Veiligheid, betrouwbaarheid en continuïteit hebben bij ons natuurlijk de hoogste prioriteit en we werken er continu aan om deze te blijven waarborgen. Dat doen we samen met ons moederbedrijf Deutsche Telekom door alle apparatuur gedurende de levensduur continu te testen en te monitoren, onafhankelijk van de leverancier.

bron

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Fred Hans Koper, Ik denk niet dat het wisselen van modem, of het plaatsen van je eigen modem ook maar iets helpt. T-Mobile laat Huawei zijn netwerk onderhouden

Draytek:  Taiwan, het gebied onder controle van de Republiek China

Huawei: China

Zyxel:  Taiwan, het gebied onder controle van de Republiek China

ZTE: China

Hallo @Fred Hans Koper, Ik denk niet dat het wisselen van modem, of het plaatsen van je eigen modem ook maar iets helpt. T-Mobile laat Huawei zijn netwerk onderhouden

Bedankt

Wordt dus overstappen naar een andere provider. 

Hallo @Fred Hans Koper, Ik denk niet dat het wisselen van modem, of het plaatsen van je eigen modem ook maar iets helpt. T-Mobile laat Huawei zijn netwerk onderhouden

Bedankt

Wordt dus overstappen naar een andere provider. 

Rare move om hiervoor naar een andere provider over te stappen.

Volgens mij zijn de experia boxen van KPN ook van Huawei dus overstappen heeft wat dat betreft weinig zin.

Je kunt ook gewoon een andere router plaatsen en dan always on VPN doen als je echt paranoia bent.
T-Mobile thuis is echt tientjes in de maand goedkoper. Neem een VPN van Mullvad voor 5 euro per maand en stel deze in op je router (kies er dan wel een die OpenVPN kan kletsen en dit dan via een VLAN beschikbaar maakt aan je clients)

Dan ben je meer safe dan bij welke provider dan ook standaard na oplevering.

Er is nooit bewijs geweest ik denk dat in al die Chinese hardware toch een achterdeur is ingebouwd. Zo controleer ze hun eigen bevolking.  Maar bedankt voor de tip!

Reageer