Beantwoord

Ik betaal al maanden teveel voor T-Mobile Thuis

• 9 mei 2017
  • 2 reacties
  • 313 Bekeken

Ik ben net mijn rekeningen aan het controleren en kom erachter dat ik al maandenlang 2,50 teveel betaal voor mijn tv-pakket. Ik heb mijn abonnement met 1 jaar verlengd op 22 augustus en kreeg daarbij schriftelijke bevestiging dat ik 12,50 per maand zou gaan betalen voor mijn tv-pakket. Echter, de eerste factuur, in september, werd er al 15 euro gerekend, kwam ik zojuist achter.

Ik heb daar zojuist over gebeld met T-mobile thuis. De desbetreffende mevrouw vond het ook vreemd en zou het uitzoeken. Ze belde me zojuist terug: omstreeks het verlengen van mijn abonnement is er een prijsverhoging doorgevoerd. Ik vroeg waarom dat dan niet aan mij is doorgegeven bij het aanbod en in mijn contractbevestiging gewoon het bedrag van 12,50 staat. Ze zei dat de 'afdeling marketing' dat wél zou hebben doorgegeven. Dat is sowieso niet het geval, maar los daarvan heb ik op 22 augustus de bevestiging van een jaar verlenging gekregen waarin ik 12,50 per maand zou betalen. Ik vroeg haar vervolgens op welke datum de verlenging dan is doorgevoerd. Ze zei dat ze daar geen idee van heeft, want "toen was Vodafone Thuis nog de beheerder".

Ik zei dat het naar mijn mening nog steeds niet klopt dat ik bevestiging krijg van een bedrag van 12,50 en op de eerstvolgende factuur een bedrag van 15 euro wordt gerekend en ik hier T-mobile Thuis mijns inziens op mag aanspreken, ondanks het feit dat ze voorheen Vodafone Thuis heetten. Mevrouw zei vervolgens dat ze hier niet verder over wilde discussiëren en verbrak de verbinding. (!)

Er is aan het begin van de contractperiode dus a. een mondeling aanbod gedaan door Vodafone Thuis/T-Mobile Thuis waar ik mee akkoord ging. Ik kreeg hier vervolgens SCHRIFTELIJKE bevestiging van. Ik kom er nu achter dat ik al maanden teveel betaal en bel hier achteraan. T-mobile Thuis geeft aan dat het a. inderdaad vreemd is dat ik bevestiging van een bedrag van 12,50 per maand kreeg terwijl er 15 euro wordt gefactureerd, b. dit hun probleem niet is omdat het voorheen Vodafone Thuis was die me blijkbaar niet heeft voorgelicht over een prijsverhoging en c. verbreekt de verbinding als ik vragen ga stellen over wanneer die prijsverhoging dan is doorgevoerd.

Wat is dit, T-Mobile thuis? Gaan jullie echt zo met klanten om?
icon

Beste antwoord door Sander 10 mei 2017, 09:56

Hoi Gijsch, dat is geen prettige ontdekking! In september is er inderdaad een prijsverhoging geweest van ons TV pakket. Destijds onder de vlag van Vodafone. Het maakt niet uit dat Thuis nu bij T-Mobile hoort, ook wij kunnen dit gewoon uitleggen. Wij hebben in juli/augustus al onze klanten op de hoogte gesteld van deze prijs (en pakket, er was sprake van een zenderuitbreiding) wijziging. Je had toen de mogelijkheid om je abonnement in die maand op te zeggen. Ik betreur het dat dit bericht jou niet heeft bereikt. Nu zijn we alweer negen maanden verder. Het heeft sindsdien iedere maand op de rekening gestaan. Ik kan dan ook niet die prijzen met terugwerkende kracht terugdraaien. Wel wil ik met je meekijken in jouw abonnement, mocht je besluiten om TV uit je abonnement te willen halen. Ik hoor het graag van je!
Bekijk origineel

2 reacties

Samenvatting: ik verleng mijn abonnement op 22 augustus, krijg 8 dagen later een prijsverhoging voor mijn kiezen die de verkopers tijdens het verlengen helemaal niet hebben genoemd, wel krijg ik schriftelijke bevestiging van het afgesproken lagere bedrag.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Gijsch, dat is geen prettige ontdekking! In september is er inderdaad een prijsverhoging geweest van ons TV pakket. Destijds onder de vlag van Vodafone. Het maakt niet uit dat Thuis nu bij T-Mobile hoort, ook wij kunnen dit gewoon uitleggen. Wij hebben in juli/augustus al onze klanten op de hoogte gesteld van deze prijs (en pakket, er was sprake van een zenderuitbreiding) wijziging. Je had toen de mogelijkheid om je abonnement in die maand op te zeggen. Ik betreur het dat dit bericht jou niet heeft bereikt. Nu zijn we alweer negen maanden verder. Het heeft sindsdien iedere maand op de rekening gestaan. Ik kan dan ook niet die prijzen met terugwerkende kracht terugdraaien. Wel wil ik met je meekijken in jouw abonnement, mocht je besluiten om TV uit je abonnement te willen halen. Ik hoor het graag van je!

Reageer