Aan de ene kant zorgt dit er voor dat een klant nooit meer last heeft van een storing. Zet een melding op de inlogpagina van de router "Je verbinding loopt momenteel via 4G dus deze is mogelijk wat langzamer, we zijn het probleem aan het oplossen." zodat klanten weten wat er aan de hand is. Iedereen blij.
En voor T-Mobile betekent dit een gigantisch netwerk voor storing detectie. Als de vaste lijn wegvalt dan kan je dat melden via het mobiele netwerk aan jullie meldkamer, en valt het mobiele netwerk weg dan doe je hetzelfde over de vaste lijn. Jullie weten waar alle modems staan, dus je kan super gedetailleerd in kaart brengen waar de storingen zitten, wat de gemiddelde signaalsterkte is van het mobiele netwerk, etc.
Lijkt mij een win-win, toch?
Beste antwoord door Hidden.nld
Ze zien wel als er wat gebeurd op het netwerk. dus daar voor hoeft het niet te gebeuren. een gebruiker merkt alleen direct dat er wat aan de hand is. voor dat ze dit door de organisatie hebben gebracht zijn de lijnen al bezet.