Beantwoord

Ik heb een oplossing voor de T-Mobile Thuis storingen

  • 22 april 2019
  • 4 reacties
  • 412 Bekeken

Geef klanten de optie om op 4G terug te valen. Er bestaan adapters die je via USB in het modem kan steken waardoor het modem verbinding kan maken via een mobiel netwerk. En veel modems beschikken al over de software om deze functionaliteit te benutten, al is deze vaak verborgen door internet providers.

Aan de ene kant zorgt dit er voor dat een klant nooit meer last heeft van een storing. Zet een melding op de inlogpagina van de router "Je verbinding loopt momenteel via 4G dus deze is mogelijk wat langzamer, we zijn het probleem aan het oplossen." zodat klanten weten wat er aan de hand is. Iedereen blij.

En voor T-Mobile betekent dit een gigantisch netwerk voor storing detectie. Als de vaste lijn wegvalt dan kan je dat melden via het mobiele netwerk aan jullie meldkamer, en valt het mobiele netwerk weg dan doe je hetzelfde over de vaste lijn. Jullie weten waar alle modems staan, dus je kan super gedetailleerd in kaart brengen waar de storingen zitten, wat de gemiddelde signaalsterkte is van het mobiele netwerk, etc.

Lijkt mij een win-win, toch?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 22 april 2019, 15:14

Dat kan, alleen als in eens alle modems in Amsterdam gebruik gaan maken van het mobiele netwerk is in een klap het mobiele netwerk overbelast. Bovendien brengt dit extra kosten met zich mee. Dat betekend dat de prijs ook omhoog zou moeten gaan.
Ze zien wel als er wat gebeurd op het netwerk. dus daar voor hoeft het niet te gebeuren. een gebruiker merkt alleen direct dat er wat aan de hand is. voor dat ze dit door de organisatie hebben gebracht zijn de lijnen al bezet.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dat kan, alleen als in eens alle modems in Amsterdam gebruik gaan maken van het mobiele netwerk is in een klap het mobiele netwerk overbelast. Bovendien brengt dit extra kosten met zich mee. Dat betekend dat de prijs ook omhoog zou moeten gaan.
Ze zien wel als er wat gebeurd op het netwerk. dus daar voor hoeft het niet te gebeuren. een gebruiker merkt alleen direct dat er wat aan de hand is. voor dat ze dit door de organisatie hebben gebracht zijn de lijnen al bezet.
Je kan de snelheid toch beperken? En als ze aan het netwerk kunnen zien dat er storing is, waarom duurt het dan tot vanochtend om te communiceren over een storing die al sinds vannacht 01:30 duurde?
En ik betaal met alle liefde een paar tientjes meer voor zo’n optie.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @gerarts bedankt voor de feedback! We hebben deze mogelijkheid zeker bekeken maar het is kostentechnisch simpelweg niet haalbaar om al onze klanten van een dongel met simkaart te voorzien. Daarnaast heb je dan, zoals @Hidden.nld aangeeft, ook kans op overbelasting van het mobiele netwerk waardoor niet alleen het vaste netwerk maar ook het mobiele netwerk er uit klapt bij een storing. Het 5G netwerk biedt hier in de toekomst wel mogelijkheden in, hiermee is het namelijk mogelijk om makkelijk te wisselen tussen het vaste en het mobiele netwerk!

Reageer