Beantwoord

In een abbo van T-mobile Thuis getrapt->goedkoop is duurkoop... volgend jaar weer naar ziggo?

• 17 november 2018
  • 10 reacties
  • 601 Bekeken

Man wat voel ik me in het ootje genomen, wordt ik weggelokt door T-mobile met een mooie aanbieding, blijken jullie qua techniek echt een stel amateurs!

• Nergens in jullie advertentie wordt verteld hoe internet/televisie wordt aangeleverd, pas na het gebruik van specifieke zoekwoorden kom je hier achter. Want jullie leveren via de telefoonkabel ipv via de COAX internet en tv.
  • Je hebt 2 weken bedenktijd, maar in die periode kan je niet de service en het product testen... daarna zit je aan een abbo en blijkt dat abbo helemaal niet een verbetering t.o.v. je vorige bij ZIGGO (welke 1000x beter was).
  • Zoals gezegd, na 2 weken kom je erachter dat je internet+tv op een andere manier binnen komt dan je vorige (betere!) provider. Maar dat werd nergens duidelijk toen je je abbo selecteerde. Niet eens de naaide kleine lettertjes, niet eens een hyperlink.
  • Het meest bizarre van jullie amateurisme vind ik nog het volgende:
Alle data (TV, Internet en vaste telefonie) wordt verdeeld via LAN kabels, jullie leveren slechts 15 meter aan LAN kabel mee. Daar heb je dus helemaal niks aan! Als je van alle 3 de data gebruik wilt maken!

Maar het wordt nog erger! Jullie chinese [scheldwoorden zijn niet toegestaan, zie huisregels], ja dat 'gratis' modempje wat jullie meeleveren, kan niet eens alle data over 1 LAN aansluiting leveren. Het komt wel binnen via 1 kabel, maar de modem kan het niet doorsturen via 1 kabel, omdat jullie ook nog een chinese pauper interactieve box meeleveren die niet het verschil herkend tussen TV en internet data [scheldwoorden zijn niet toegestaan, zie huisregels]. Nee als je een abbo neemt bij de paupers van T-Mobile en je leeft in 2018 dus hebt meerdere apparaten in je woonkamer die een ethernet verbinding nodig hebben, dan moet je 2x!! [scheldwoorden zijn niet toegestaan, zie huisregels] een ethernet kabel doortrekken naar je woonkamer. Super logisch!!

Echt bravo T-mobile, jullie hebben al een klant verloren vanaf dag 1. Volgend jaar weer naar Ziggo! Welke 1000 maal betere service en techniek had. [schreeuwen op de community is niet nodig, zie huisregels]
icon

Beste antwoord door Sterre 23 november 2018, 11:11

Hi T-mobile_lokken_geldkloppen,

Nog een warm welkom bij T-Mobile Thuis, ik help je graag, zodat we een leuke en fijne tijd samen hebben!

Als je een abonnement afsluit, heb je een onderzoeksplicht. Daarom geven we je twee weken bedenktijd, zodat je alles rustig kunt bekijken en nalezen. Mocht je dan bedenken dat je toch geen abonnement bij ons wilt, vinden we dat heel jammer, maar kun je jouw bestelling annuleren. Ik begrijp dat het wennen is om van provider te veranderen, maar ik weet zeker dat je je goed thuis gaat voelen in je T-Mobile Thuis-abonnement! Kijk gerust eens rond op deze Community, daar zijn veel topics gemaakt over hoe T-Mobile Thuis in elkaar steekt en er zijn techneuten aanwezig die alles weten over een eigen modem aansluiten of router achter het modem zetten. Wellicht kun je hier een oplossing vinden voor de LAN-situatie. Let wel op: andere modems dan ons eigen modem ondersteunen wij niet. Mocht ik je nog kunnen helpen met jouw vragen over jouw abonnement, laat me die dan gerust weten!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Wat betreft je opmerking over leveren via coax: T-Mobile kan niet leveren via coax omdat Ziggo continu weigert andere providers toe te laten op hun netwerk.
Tsja dat heb ik ooo vernomen, maar in het gehele process tot het afsluiten van dat contract wordt het nergens genoemd. ik vind het echt schandalig! Zeker icm die pauperrouter!
Reputatie 6
Badge +2
@T-mobile_lokken_geldkloppen
Jammer dat je ontevreden ben over de gemaakte keuze voor T-Mobile thuis.
Je geeft aan dat je het product niet kan proberen, maar bij mijn weten is dt bij geen enkele provider gebruikelijk.
14 dagen bedenktijd is inderdaad wettelijk vastgelegd.

Kan alleen maar meegeven, dat ik lees dat er tekort is onderzocht voordat een keuze is gemaakt en nu is T-Mobile de gebeten hond in jou optiek.

Het niet kunnen weten dat ze niet leveren via Coax is natuurlijk zo lek als een mandje.

Kan je alleen maar meegeven dat je redelijk moet blijven denken, dan komt waarschijnlijk ook T-Mobile met een oplossing.
Zoals je er nu vol negatief ingaat ... zie ik het donker voor je in en kan T-Mobile dit alleen maar tegen je gebruiken mocht je stappen willen ondernemen via een klachtencommisie.

Respect en met waarde elkaar benaderen werk wel zo goed ... en wie goed doet, ontvangt goed.

Hopelijk kom je er uit met T-Mobile.

Groet,
Een andere tevreden klant
Reputatie 6
Badge +11
Wat betreft je opmerking over leveren via coax: T-Mobile kan niet leveren via coax omdat Ziggo continu weigert andere providers toe te laten op hun netwerk.
De ACM heeft ingezet dat Ziggo nu ook hun (coax)netwerk moet openstellen voor andere internetproviders, net als KPN dat moet met hun telefoon en glasvezel verbindingen. Wanneer dat effectief wordt is onduidelijk, VodafoneZiggo heeft al een eerste rechtzaak aangespannen tegen dat besluit.
Reputatie 7
Badge +10
Jemig wat heftig zeg, Het lijkt er op dat je geen onderzoek heb gedaan naar hoe (alle) andere providers het doen. Jammer maar om dan de ander dan een amateur te noemen met pauper spullen zou ik toch eens even beter onderzoek doen voor dat je nog meer loze dingen gaat roepen.
Reputatie 7
Badge +18

Wat betreft je opmerking over leveren via coax: T-Mobile kan niet leveren via coax omdat Ziggo continu weigert andere providers toe te laten op hun netwerk.De ACM heeft ingezet dat Ziggo nu ook hun (coax)netwerk moet openstellen voor andere internetproviders, net als KPN dat moet met hun telefoon en glasvezel verbindingen. Wanneer dat effectief wordt is onduidelijk, VodafoneZiggo heeft al een eerste rechtzaak aangespannen tegen dat besluit.

Gelezen ja. In de praktijk zal het nog wel even duren. Maar het gaat de goede kant op.
Tsja als je niet volledig weet wat het product/service inhoud dan kan je het altijd op 'je hebt je te kort/onvoldoende voorbereid' gooien...Men had op zn minst in de welkomsmail kunnen zetten:
Ben je al goed voorbereid op de aansluiting, klik hier waar je allemaal rekening mee moet houden (bijv. de bullshit m.b.t. het aantal kabels naar dezelfde woonkamer!! :-))
maar niemand van jullie reageerd op de jaren '00 techniek die T mobile gebruikt om TV+Internet in je huis te verdelen... Nogmaals anno 2018 kan je verwachten dat consumenten meerdere ethernet aansluitingen hebben in de woonkamer bij het TV punt, maar waar is het normaal om minimaal 2 ethernet kabels door te trekken naar ditzelfde TV punt. Echt van de zotte! En dan ook maar 1x 15meter kabel meeleveren. Echt voor iedereen die dit leest en twijfelt om T-mobile te kiezen, doe dit niet! Goedkoop=duurkoop, buiten het feit dat T-mobile minder stabiel zal aanleveren als ziggo (maar dat is wel alom.bekend)!
Reputatie 7
Badge +5
Wat vervelend om te lezen. Maar er zijn wel degelijk alternatieven. Echter zijn deze, net als bij andere IPtv/DSL-FTTH aanbieders meer storingsgevoelig; Powerline adapters. Deze worden niet standaard meegeleverd, maar zijn wel degelijk een optie voor veel klanten.

Het punt dat je geeft omtrent informatie rond het wisselen van techniek is wel een mooi punt. Het helpt natuurlijk als een voormalig COAX (of satelliet) klant geattendeerd wordt op het feit dat dit via CAT5x of hoger werkt en dat je of kabels wellicht moet vervangen of een alternatief kunt aanschaffen. Het scheelt frustratie.
Met betrekking tot de 15 meter kabel; dit is een service. Na het abonnee overname punt is het namelijk de verantwoordelijkheid van de klant om kabelwerk en aansluitpunten te genereren. Ook bij Ziggo of KPN. Vaak kun je er wel voor kiezen om kabels te laten trekken, maar hiervoor worden kosten in rekening gebracht.
Reputatie 5
Badge +2
Men kan dan wel ontevreden zijn over de informatie welke de provider geeft, maar ik denk dat het zich vooraf goed informeren ook wat zou kunnen helpen, daarbij komt dat zelfs een kleuter al weet dat je bij Ziggo kijkt via de kabel(coax) en bij de meeste anderen via een utp kabel.

En net als elk commercieel bedrijf wil en moet een provider ook nog zoiets als winst maken, lang geleden toen de PTT nog een staatsbedrijf en enige was speelde dat niet, zo zal elke provider proberen te besparen op de meegeleverde apparatuur zoals modem/router tv box enz. zelfs KPN doet dit.

Dat is ook de reden waarom veel mensen een eigen router achter de router van de provider hangen
Reputatie 5
Badge +3
Hi T-mobile_lokken_geldkloppen,

Nog een warm welkom bij T-Mobile Thuis, ik help je graag, zodat we een leuke en fijne tijd samen hebben!

Als je een abonnement afsluit, heb je een onderzoeksplicht. Daarom geven we je twee weken bedenktijd, zodat je alles rustig kunt bekijken en nalezen. Mocht je dan bedenken dat je toch geen abonnement bij ons wilt, vinden we dat heel jammer, maar kun je jouw bestelling annuleren. Ik begrijp dat het wennen is om van provider te veranderen, maar ik weet zeker dat je je goed thuis gaat voelen in je T-Mobile Thuis-abonnement! Kijk gerust eens rond op deze Community, daar zijn veel topics gemaakt over hoe T-Mobile Thuis in elkaar steekt en er zijn techneuten aanwezig die alles weten over een eigen modem aansluiten of router achter het modem zetten. Wellicht kun je hier een oplossing vinden voor de LAN-situatie. Let wel op: andere modems dan ons eigen modem ondersteunen wij niet. Mocht ik je nog kunnen helpen met jouw vragen over jouw abonnement, laat me die dan gerust weten!

Reageer