Beantwoord

Inflatiecorrectie?

• 25 februari 2019
  • 6 reacties
  • 220 Bekeken

Ik heb inmiddels meer dan een half jaar een contract voor alles-in-1 (internet-tv-bellen), echter merkte ik op dat er vanaf januari 2019 een inflatiecorrectie op het abonnement is toegepast van 1,7%. Ik kan me opzich wel voorstellen dat de abonnementen voor tmobile duurder worden doordat door inflatie de diensten duurder worden, maar ik heb dit bij de concurrenten nog nooit meegemaakt (of in ieder geval niet op jaarlijkse basis). Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik nu een nieuw abonnement afsluit deze wel 50 euro kost en geen 50,80 (incl 1,7% inflatie). Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Het blijkt dus dat de diensten wel voor 50 euro kan worden aangeboden? Als het nieuwe abonnement ook 50,80 had gekost had ik het begrepen.
icon

Beste antwoord door OndersteSteen 26 februari 2019, 00:49

Klopt: bestaande klanten bij T-Mobile betalen per 1 januari 2019 een inflatiecorrectie op hun lopende abonnement.
Als je een "verlengende" of nieuwe klant rond die tijd bent, betaal je weer de standaardprijs: als "beloning" krijg je dan blijkbaar een correctie op de inflatiecorrectie.

Omdat dat zo werkt bij T-Mobile, kan dat dus. Of dat logisch is ... nou nee, niet echt.
De redenatie achter die inflatiecorrectie heeft gewoon niets met de inflatie te maken.

Overigens past Tele2 ook een dergelijke inflatiecorrectie toe, maar dan jaarlijks per 1 juli.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Klopt: bestaande klanten bij T-Mobile betalen per 1 januari 2019 een inflatiecorrectie op hun lopende abonnement.
Als je een "verlengende" of nieuwe klant rond die tijd bent, betaal je weer de standaardprijs: als "beloning" krijg je dan blijkbaar een correctie op de inflatiecorrectie.

Omdat dat zo werkt bij T-Mobile, kan dat dus. Of dat logisch is ... nou nee, niet echt.
De redenatie achter die inflatiecorrectie heeft gewoon niets met de inflatie te maken.

Overigens past Tele2 ook een dergelijke inflatiecorrectie toe, maar dan jaarlijks per 1 juli.
Reputatie 6
Badge +2
Hey @Tim1988,

Meer gaan betalen voor je abonnement is nooit leuk, dat begrijp ik maar al te goed! De reden die OndersteSteen aankaart is juist. Bestaande klanten (van voor oktober 2018) betalen een inflatiecorrectie. Zoals bij de meeste providers is de inflatiecorrectie ook bij ons een standaardonderdeel van onze contracten en staat deze vermeld in de Algemene Voorwaarden. Meer uitleg hierover vind je hier.
Reputatie 3
Daardoor krijg je dus wel een vreemde situatie:
Ik betaalde voor mijn "4G voor Thuis - 1 jaar" abonnement 11 maanden lang 37,50 euro per maand, per januari 2019 door inflatiecorrectie dus 38,12 euro die maand en door verlenging vanaf februari 2019 weer 37,50 euro per maand. Waarschijnlijk betaal ik per januari 2020 weer die ene maand de dan geldende inflatiecorrectie erbij.
Logisch is anders ...
Reputatie 1
Ook KPN kent een zgn. Inflatie correctie. Zij passen dit op 1 oktober toe.
Reputatie 3
Ook KPN kent een zgn. Inflatie correctie. Zij passen dit op 1 oktober toe.
En wat doet KPN dan met die inflatiecorrectie bij "nieuwe" en "verlengende" klanten rond 1 oktober? Net als T-Mobile de inflatiecorrectie voor die klanten weer schrappen?
Reputatie 1
Uiteindelijk betaal je dan weer het tarief dat dan geldig is.
eigenlijk is het gewoon iets heel geks.

Reageer