[Info] Firmware upgrade Zyxel

• 21 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 888 Bekeken
[Info] Firmware upgrade Zyxel
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 3798 reacties

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en bellen. In deze tijd van thuiswerken, thuis studeren en gewoon thuis zijn, is het extra belangrijk dat je verbinding goed werkt. We voeren daarom de komende dagen een firmware upgrade uit op het Zyxel modem.

Goed om te weten:

• De firmware upgrade vindt de komende dagen plaats.
  • Zelf hoef je niets te doen. Het modem start een keertje opnieuw op. Dit duurt +/- 5 minuten, je zult het dus nauwelijks merken.

Wanneer?
De upgrade vindt de komende dagen plaats. Bij de herstart kun je dan even kort niet internetten, TV-kijken en bellen.

Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
TV kijken kan nog wel via TV Anywhere. Download de App of ga naar www.tv-anywhere.nl. Log in met je TV-inloggegevens, die vind je in My T-Mobile Thuis. Let op: wanneer je TV Anywhere gebruikt als je niet verbonden bent met Wifi, verbruik je data uit de databundel van je mobiele telefoonabonnement.

Als we klaar zijn
Komt het modem niet online na de upgrade? Dan moet je soms zelf het modem (en/of zwarte Media Converter of witte Optical Network Terminal) nog even resetten. Haal hem minimaal 20 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Is bij mij de software al up-to-date? 
Wanneer je inlogt op het Zyxel modem, kun je checken of jij ook de meest recente update hebt ontvangen:

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met het modem (op Wifi kan ook).
  2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
  3. Bij Systeeminformatie rechts in het scherm zie je dan bij Firmware-versie het volgende staan: V5.50(ABPY.1)b14.

7 reacties

Reputatie 3

Ik heb de V5.50(ABPY.1)b14 niet ontvangen. Hier nog steeds V5.50(ABPY.0)b12_20190730.

Wat is de changelog trouwens van de V5.50(ABPY.1)b14?

Ik ben ook geinteresseerd in de changelog omdat wij deze versie wel al ontvangen hebben, maar bij ons voor een wegvallende wifiverbinding zorgt. Lijkt er op dat we niet de enige zijn, zie ook de thread hier: 

Nieuwe firmware Zyxel; reden voor problemen?

Reputatie 7
Badge +8

Hi, het kan kloppen dat je de nieuwe firmware nog niet, we zijn nog bezig met het uitrollen van de update en dit duurt nog een aantal dagen. Een changelog heb ik niet maar ik zie wel een oplossing in het andere topic voor de mogelijke Wifi problemen. Ik zal de feedback daar in ieder geval ook teruggeven aan onze developers, dank voor de melding!

Update heeft alleen voor problemen gezorgd. Problemen met de Wifi. wegvallende verbinding enz. Ergens terug kunnen vinden dat de Naam van de Wifi verbindingen het probleem kon zijn. Benaming aangepast en het probleem lijkt over. Even afwachten of dat zo blijft. Voor de software update veroorzaakte de naam geen problemen want die was het zelfde.

Nieuwe firmware Zyxel; reden voor problemen?

Uit bovenstaand artikel van een maand geleden maak ik op dat deze firmware update gefaseerd is uitgerold bij het uitkomen er van. Maar hoe zit het met nieuwe modems, waar nog oudere firmware op staat, hoe lang duurt het voordat deze een update krijgen?

Ik heb sinds vandaag een Zyxel modem gekregen en daar staat nog de volgende firmware versie op: V5.50(ABPY.1)b11.

De modem heeft vele uren aangestaan vandaag, en heb deze ook opnieuw opgestart, maar tot nu toe nog geen updates.

Reputatie 5
Badge

@iljailjailja De modems worden meestal 's nachts geüpdatet. Zou je nog eens kunnen kijken? Ik denk dat de nieuwste versie er inmiddels op staat.

@TMTV Bedankt, je hebt gelijk: het staat er nu op! Goed om te weten dat dit 's nachts en automatisch gebeurt.

Reageer