Sticky

[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

  • 22 februari 2018
  • 256 reacties
  • 58982 Bekeken
[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

Toon eerste reactie

256 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Shebje, oorspronkelijk stond er € 166,75 open op de factuur van september. Dit bedrag is op 19 oktober betaald. Het maandbedrag van € 41,75 is hiermee betaald, evenals het boetebedrag à € 125,00. Vervolgens is de vergoeding van € 125,00 verrekend met de factuur van oktober (maanbedrag € 48,75) waardoor je nog een bedrag van € 76,25 terug zou moeten krijgen. Die € 76,25 is weer verrekend met het maandbedrag van november (€ 48,75) waardoor er nu nog € 27,50 resterend blijft. Die € 27,50 zullen wij 32 dagen na de incassodatum van november overmaken op jouw rekening.

Sorry dat ik onduidelijk ben geweest! Oorspronkelijk zou de vergoeding inderdaad het boetebedrag hebben moeten rechttrekken, maar spijtig genoeg is de uitgestelde factuur van september, eerder gefactureerd dan dat de vergoeding op de factuur verscheen. Dit heeft elkaar gekruist waardoor jij alsnog de boete hebt moeten betalen voordat dit vergoed werd op de volgende facturen. Heb ik het hiermee wel begrijpelijk genoeg uitgelegd? Zo niet, laat het alsjeblieft weten. Het is niet mijn intentie om valse verwachtingen te scheppen!

@Waqqas Dankjewel voor je reactie, fijn! Ik ga het vanmiddag opsturen!

 

Hoi,

 

Ik krijg een mail en brief dat ik mijn TV Box niet heb terug gestuurd. Ik heb dat wel gedaan. Waarom krijg ik nog een brief?

Goedemiddag,

Ik was van de week pas in de gelegenheid om mijn tv-box op te sturen, dit was nog net binnen de aangeven tijd zijn. Nu heeft het pakketje een paar dagen vetraging en heb ik toch bericht gehad dat ik de boete moet betalen. Hoe kan ik dit terug draaien?

Hieronder verzendbewijs:
Track and trace: 3SLFVZ650982646

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Stek81 ,

 

Deze brieven worden automatisch verstuurd. Dit is heel vervelend maar gebeurt helaas nog steeds.

Als je het verzend bewijs nog hebt kun je hier er een afbeelding van plaatsen. Dek wel eventuele privé gegevens af. Als je dat gedaan hebt kan een medewerker van T-Mobile dit aan je klantprofiel koppelen en ben je als het goed is af van die brieven en mails.

Kan een moderator mijn situatie bekijken? https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-modem-apparaat-boete-326208?postid=1575686#post1575686

 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Chris1983, bedankt voor het verzendbewijs!

De Huawei is afgemeld en er zal geen boete in rekening worden gebracht. Eventueel aankomende e-mails met waarschuwingen zouden niet meer binnen moeten komen, indien dit wel gebeurt, mag je ze volledig negeren. Thanks voor het retourneren van de apparatuur. Stay safe!

I sent my Modem back 3 days! after you finally reconnected my internet, which was 8 weeks after I called to arrange my move. Hell no. You are not charging me 75eur for delayed return. This is laughable. I sent the box yesterday and it will arrive at your address on Monday, I would guess. I have a photo of the package number and box / etc. 

 

regards,

Joseph

Reputatie 7
Badge +19

Hello @josephj 

The procedure of returning your modem could take a bit longer but if you can upload the receipt here with the trace code I'm sure the moderators can put this straight for you.

In this period till they have processed the modem you could still get mails regarding this but you can simply ignore them.

 

Hi @Waqqas here is the receipt for the package. Sent yesterday. 

retournummer: XXXX

Many thanks,

Joseph

Moderator edit: please don't add personal and sensitive information to a public post.

@Jason huawei modem?

Ik heb brief ontvangen dat ik mijn modem nog niet heb teruggestuurd maar dat dus wel heb gedaan. Het Barcodenummer van PostNL is : 3SLFVZ106545740. Graag hoor ik of het  pakket in goede orde is aangekomen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Cgeesink 

Het retourproces kan 2 tot 3 weken in beslag nemen dus alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kun je negeren.

Wanneer had je het pakketje opgestuurd? Het advies is om die 2 tot 3 weken even af te wachten.

Edit hij was 4 augustus ontvangen zie ik via de barcode.

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile Thuis diensten mee? Yay! 😃 Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! 😞 Of misschien wil je wel gewoon de TV Box omruilen voor eentje met/zonder harddiskrecorder? In al deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!
 


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😉 Het pakket mag je vervolgens opsturen naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”
 

[Geen mobiele telefoons]

Let op! Bovenstaand adres is alleen bestemd voor T-Mobile Thuis apparatuur, zoals modems, TV Boxen, Wifi-punten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.

 

Wil je een TV Box terugsturen, vergeet dan niet de adapter, kabels en afstandsbediening. Heb je opgezegd, stuur dan ook het modem, inclusief adapter en kabels aan ons terug. Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Stel ze in dit topic!


Ik blijf emails en brieven ontvangen over het retoursturen van apparatuur nadat de TV receiver was vervangen.
De oude apparatuur is inmiddels al lang verstuurd en ontvangen!!
 


​​​Graag zsm de boel bijwerken. Ik zou het heel vervelend vinden een boete van €90.- te ontvangen terwijl het bij T-Mobile niet op orde is.

Al vast bedankt.

Mvgr,

Rense

Het pakketje in doos verstuurd op 2-8 

Reputatie 7
Badge +19

@Cgeesink 

Hij was afgeleverd op 4 augustus en kan 2 a 3 weken duren het proces. Die tijd is nu wel voorbij, wacht even op de reactie van een moderator.

Ik ben met t-mobile overgestapt naar een nieuwe klantnummer om gebruik te kunnen maken van 1Gb. Het oude apparatuur heb ik vrij snel naar het gewenste adres gestuurd met klantnummer erbij. Kunt u bevestigen dat deze is ontvangen? Ik krijg namelijk mails dat het nog niet ontvangen is.

Klantnummer: XXXX

Hierbij het verzendbewijs
 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Hoi T-Mobile,

Ik heb mijn abonnement (alleen vast internet) opgezegd en heb een doos klaar staan met daarin: internetmodem, plastic plug voor in de vijfpuntsaansluiting in de muur en de zwarte voeding. Maar ik heb ook nog allerlei plastic dingen/doosjes/plaatjes en ethernet en telefoon kabels. Weet alleen niet meer precies wat nou van T-Mobile is en wat van een van m'n andere vorige providers. Ben bang dalijk een boete te krijgen omdat ik een snoertje ofzo niet heb teruggestuurd. Dus kunt u mij vertellen wat ik nou precies wél moet terugsturen en wat niét (en ik dus zelf mag houden)? Het gaat dus om een vast internet-only abonnement.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @ali-tm1 

Het retourproces kan 2 a 3 weken duren voordat alles is verwerkt. Alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je negeren.

Hoi,

Ik heb op 19-11-20 mijn TV-Box retour gestuurd en hij is afgeleverd door POSTNL op 20-11-20.
Echter heb ik gisteren een mail gekregen dat ik een boete moet betalen als de tv-box niet op tijd wordt teruggezonden. Kunnen jullie kijken waar het mis gaat?

 

 

De reis van je pakket

Volg het stap voor stap

  1. 20 november 21:30

    Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender

    Bezorgd op 20 november 21:30

  2. 20 november 3:57

    Zending is gesorteerd

  3. 19 november 11:40

    Zending is ontvangen door PostNL

  4. 19 november 11:38

    Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Cgeesink, bedankt voor je verzendbewijs! Het gewicht van jouw geretourneerde pakket komt overeen met het gewicht dat een pakket zou moeten hebben waar één Zyxel modem in zit. 

We ervaren nog een nasleep van verzendissues waarbij afgeleverde pakketjes inderdaad niet retour gemeld worden bij de distributie - sorry voor het ongemak. De problemen lijken inmiddels grotendeels verholpen, maar we werken nog aan een definitieve oplossing om de workaround overbodig te maken. Nogmaals bedankt en negeer alsjeblieft de waarschuwingen en e-mails met aankondigingen afkoopsom/boete die je straks ontvangt. Een prachtig weekend toegewenst! 😎🌞

@Waqqas Thanks voor je reactie en hulp! 😄

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Deniesi, top dat je ernaar vraagt! Kabels zijn geen vereiste om te retourneren. We noemen dit ook wel accessoires, met andere woorden, het is aan jou om te beslissen wat je ermee doet. Je mag ze meesturen, maar het zal absoluut geen boetes opleveren. Modem, eventuele TV Box(en) en een eventuele Media Converter (die kreeg je enkel bij Glasvezel wanneer je geen Draytek modem hebt) zijn in bruikleen en willen we graag terug.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! Thanks voor je medewerking en het retourneren van de apparatuur. Kan ik je ergens anders bij helpen? 😄

Pakket 9 nov terug gestuurd krijg 17 nov bericht dat pakket niet terug is

Goedemiddag T-Mobile,

Heb mijn oude modem die retour moest naar jullie terug gestuurd, maar ik krijg nu afgelopen week weer een e-mail dat jullie het modem nog niet ontvangen hebben. Volgens PostNL is het pakket nog niet bij jullie bezorgd (2 juni verstuurd) status 8 juni: “Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender".

Reageer