Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119492 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Hi,
Dankjewel ik heb gisteren klantenservice gebeld en alles geregeld
Reputatie 1

@MrLee bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb zojuist de TV Box handmatig voor je afgemeld. Alles staat nu goed in ons systeem. Ik wens je nog een prettige dag verder!

Dank je en ik heb inmiddels de bevestiging al binnen 👍🏻

Reputatie 1

@LiWANG

I saw that T-Mobile received the package on the 19th of November, it could take up to a few working days for your returned box to be processed. A moderator should reply here soon and sort everything if there's still an issue 👍

Thus you take my worry away, Waqqas, @Waqqas ,many thanks, nice day!

Reputatie 7

Hi @kostas_and_senni Thank you for the screenshot, I've been able to find the status page. This message has to do with the way we completed the order in June and isn't correct. As Jason said everything is in order and you will not receive any fine! :slight_smile:

Reputatie 1

Hallo @soepkip67 ,

 

Fijn, bedankt voor de snelle hulp

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Joy22 

Het zou raar zijn als je de tv box al moet terugsturen terwijl je tv abonnement nog niet is beëindigd, deze moet je dan ook terugsturen nadat je tv abonnement is beëindigd  (na de opzegtermijn).

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Joy22,

Fijn dat je aan de mouw trekt! Sorry, ik ben het met je eens dat het dubbel geformuleerd is. Je hebt namelijk 30 dagen nádat het TV abonnement definitief is opgezegd. Hierdoor kan je de apparatuur met een gerust hart over een maand opsturen en zal de TV Box absoluut op tijd binnenkomen.

Daarom wil ik je in de tussentijd nog veel kijkplezier toewensen en alvast bedankt voor het retourneren! 😃

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @loemban, slim dat je aan dit aanstipt! Geen zorgen, zo te zien is het nieuwe label goed gekoppeld aan het oude label waardoor wij kunnen zien dat het pakket inmiddels retour is. Daarom weet ik dat dit helemaal goed zal komen. Hartelijk bedankt nog voor het retourneren en geniet nog van het heerlijke weer de komende dagen! 😃

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb alles nauwkeurig nagekeken en zie inderdaad dat een deel, van het oude abonnement, niet afgemeld en een deel wel is afgemeld in ons systeem. Ik heb daarom handmatig het modem afgemeld. Alles staat nu zoals het moet!

Reputatie 3

Hi @dRichardK, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb alles nauwkeurig nagekeken en zie inderdaad dat een deel, van het oude abonnement, niet afgemeld en een deel wel is afgemeld in ons systeem. Ik heb daarom handmatig het modem afgemeld. Alles staat nu zoals het moet!

Super, ik had al zo'n vermoeden toen ik het verzonden had, dat het niet helemaal goed zou gaan. Ik had het natuurlijk beter in 2 apartedozen kunnen doen. bedankt Tommie,

Reputatie 7

Hi @Tungnq, top dat jij mij ook gelijk hebt voorzien van jouw verzendbewijs! Maak je vooral geen zorgen, wij zorgen ervoor dat jouw pakket wat extra tijd krijgt. Dit gaat dus helemaal goedkomen. Dankjewel dat jij alsnog jouw apparatuur hebt geretourneerd! 😊

Hoi @PJM53, als ik de track&trace bekijk, zie ik dat het pakket onderweg is naar ons distributiecentrum - tenzij hierin een foute weergave getoond wordt of er sprake is van een bug, denk ik dat het wel goed zit. Heb jij de box inmiddels wel kunnen retourneren of is de QR-code nog steeds verlopen? Om alles voor te zijn en eventuele nevenschade te voorkomen, meld ik de TV Box meteen af, dan sta jij straks niet tegenover een onterechte boete. Sorry voor de verwarring!

 

Hoi @erikrip, hmm dat is zeker een vreemde bug want ik zie hier ook niets van terug. Ik meld beide apparaten af zodat ze te boek staan als retour. Dan voorkomen we problemen. Thanks voor het melden! 😄👍

Jason, dank voor je (re)actie. Ik heb de box inmiddels via DHL naar jullie antwoordnummer verstuurd, met vermelding van mijn gegevens en de retourcode. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jevdwall, volkomen terecht dat je dit hier meldt, bedankt dat je gelijk het verzendbewijs meestuurt! 

Ik heb meteen een vergoeding aangemaakt die de openstaande afkoopsom/boete op 0 moet brengen. Je hebt het bedrag direct gestorneerd zie ik, dat kan ik absoluut begrijpen. Omdat de vergoeding pas over 32 dagen gecompenseerd zal worden met de openstaande boete, kan het zijn dat je nog aanmaningen, dan wel waarschuwingen binnenkrijgt: deze mag je negeren. Sorry voor de overlast!

Reputatie 7

Hi @Rickdaf55, super dat je meteen aan de bel trekt! Heel fijn dat je ook het verzendbewijsje alvast mee stuurt. Ik wilde gelijk een kijkje nemen achter de schermen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee! 💪

Top! Hartelijk dank voor het uitzoeken en beantwoorden.
Reputatie 4
Hi @Ruben0s,

Goede vraag, maar dit is inderdaad niet nodig! Op jouw apparatuur zit namelijk een sticker, met hierop een serienummer van het apparaat. Dit serienummer is gekoppeld aan jou, zodat wij weten welk apparatuur van jou afkomstig is, handig hé!? Zo hoef jij verder nergens over na te denken! ☺️ Heb je nog meer brandende vragen, stel ze gerust.
Reputatie 7
Hoi Bob,

We zien graag de kabel waarmee je het modem van stroom voorziet terug. Ook de TV Box inclusief stroomkabel, HDMI-kabel en afstandsbediening ontvangen we graag. De UTP-kabel mag je houden. Bedankt voor het terugsturen!
Reputatie 7
Badge +9

Hey @RoyS1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat het pakket door ons is ontvangen. Ik heb de TV Boxen handmatig op ontvangen gezet. Je zult nu geen e-mails meer ontvangen hierover!  

Hey @RoyS1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat het pakket door ons is ontvangen. Ik heb de TV Boxen handmatig op ontvangen gezet. Je zult nu geen e-mails meer ontvangen hierover!  

 

Dank je wel!

Nevermind, the person on the chat helped ordering another one :)

Thanks!
Reputatie 7
Hi @Sanh, geen zorgen, dit is een foutje in de e-mail! Je kan de apparatuur binnen 30 dagen ná het stopzetten van je abonnement terug sturen, niet 30 dagen na ontvangst van de e-mail 😉 We hebben recent wat aangepast in het terug sturen waardoor deze e-mail niet klopt en dit gaan we aanpassen. Je mag dit bericht beschouwen als een bevestiging en ik heb hier ook een aantekening van gemaakt in ons systeem, excuses voor de verwarring!
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @edekeijzer 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/mijn-abonnement/wijzigen/apparatuur-terugsturen

Hier lees je welke apparatuur terug moet en welke niet, voor het retourneren kan je het retouradres gebruiken, het is een antwoordnummer dus er zijn geen kosten voor het verzenden.

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Voeg een briefje toe met je gegevens.

Hallo @edekeijzer 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/mijn-abonnement/wijzigen/apparatuur-terugsturen

Hier lees je welke apparatuur terug moet en welke niet, voor het retourneren kan je het retouradres gebruiken, het is een antwoordnummer dus er zijn geen kosten voor het verzenden.

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Voeg een briefje toe met je gegevens.

Dank voor je supersnelle reactie!

Hey @rekmy, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat de zending blijft hangen. Ik heb het apparatuur handmatig afgemeld. Hierna zul je geen e-mails meer van ons ontvangen. Ik wens je nog een prettige dag! 

Super, bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Toni Ams, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dat is wel gek dat je geen bevestiging ontvangen hebt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het wel onderweg is naar ons en het apparatuur komt als het goed is vrijdag bij ons aan! Ik ga er vanuit dat het goed komt. Als je hier nog een e-mail over krijgt dat het niet goed gaat, laat het dan direct weten. Dan kijk ik het voor je na. 

Reageer