Sticky

[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

  • 22 februari 2018
  • 220 reacties
  • 47715 Bekeken
[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

Toon eerste reactie

220 reacties

Op zijn minst verwarrend als er staat “Bezorgd”

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ali-tm1, goed dat je contact opneemt! Ik heb de Track & Trace code bekeken en zie dat de status is 'retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender'. Dat houdt in dat de retourzending nog niet bij ons distributiecentrum is aangekomen. Op het moment dat de status op 'afgeleverd' staat, is het pakket bij ons afgeleverd. Vanaf dat moment kan het nog enkele dagen duren voordat het pakket verwerkt is in het systeem. Zodra dat gebeurd is, ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail. 

Omdat jouw pakket echter al sinds 8 oktober op deze status staat, heb ik de retourproducten afgemeld in jouw oude klantprofiel (het vorige abonnement). Je zult nu geen waarschuwingen en boetes ontvangen. Eventuele toekomstige waarschuwingen en e-mails met betrekking tot dit retourpakket kun je volledig negeren!

Hallo @ali-tm1 

Het retourproces kan 2 a 3 weken duren voordat alles is verwerkt. Alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je negeren.

Het is vandaag precies 3 weken geleden, nog een week afwachten ?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @ali-tm1 

Het retourproces kan 2 a 3 weken duren voordat alles is verwerkt. Alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je negeren.

Ik ben met t-mobile overgestapt naar een nieuwe klantnummer om gebruik te kunnen maken van 1Gb. Het oude apparatuur heb ik vrij snel naar het gewenste adres gestuurd met klantnummer erbij. Kunt u bevestigen dat deze is ontvangen? Ik krijg namelijk mails dat het nog niet ontvangen is.

Klantnummer: XXXX

Hierbij het verzendbewijs
 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @kevinchi_w7, fijn dat de nieuwe Zyxel je zo goed bevalt!

Ik heb meteen gecheckt of het pakketje inmiddels binnen is en dat is gelukt. Op 16 oktober in de middag is het pakket officieel retour gemeld aan onze kant. Eventuele toekomstige waarschuwende e-mails kun je volledig negeren. Hartstikke bedankt dat je de Draytek geretourneerd hebt, echt top! 

Hoi @MalouIJ, sorry voor de foutieve, onvolledige e-mail die je hebt ontvangen. Jouw retournummer stuur ik een privébericht naar je toe.

Ik vind het zeer jammer dat je ons gaat verlaten, maar begrijp en respecteer je keuze natuurlijk voor de volle 100%. Indien je je in de toekomst bedenkt, dan ben je altijd meer dan welkom. Laat ons in dat geval weten welk abonnement het beste bij jouw wensen aansluit, dan zorgen wij ervoor dat de overstap zo naadloos mogelijk gaat. Veel plezier en succes bij je nieuwe provider. Stay safe and healthy!

Hoi,

ik heb gisteren mijn internet van T-Mobile Thuis opgezegd, maar het geautomatiseerde mailtje dat ik van jullie heb gekregen is niet ingevuld:

 

Stuur je apparatuur aan ons terug
De apparatuur die je van ons hebt is in bruikleen, dus die willen we graag terug als je opzegging afgerond is. Het gaat dan om:

0 modem
0 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-versterker(s)


Terugsturen
1. Pak een gebruikte doos, bijvoorbeeld een oude schoenendoos. Stop hier alle apparatuur in, inclusief kabels.
2. Stuur deze doos met apparatuur gratis terug, binnen 8 dagen nadat je T-Mobile Thuis abonnement is opgezegd. Vermeld hierbij altijd jouw retournummer: .
3. Ga hiervoor naar het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt (www.postnl.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

 

Er is niet aangegeven welke apparatuur ik terug moet sturen, en wat mijn retournummer is.

 

Mvg

Bedankt voor de nieuwe Zyxel modem! Dit werkt stukken beter.

Jullie zijn wel streng, zelfs voor bestaande klanten :thinking:

Enkele werkdagen na de installatie heeft mijn partner de vervangen DrayTek modem bij een PostNL punt afgegeven om op te laten sturen. Hierbij het bewijs:

Ik hoop dat jullie de modem snel terugvinden en dit vervolgens verwerken in jullie systeem.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lexvanstralen, welkom op de Community!

De officiële retourmelding kan nog op zich laten wachten omdat de verwerkingstijd bij PostNL momenteel iets langer is dan gebruikelijk. Je kunt bij een retourprocedure doorgaans twee weken in het achterhoofd houden; dit betekent dat wanneer jij de box op 8 oktober hebt teruggestuurd, deze ongeveer rond 22/23 oktober bij ons geretourneerd zal zijn.

Eventuele aankondigingen en waarschuwingen per e-mail kun je voor nu negeren. Bedankt voor het terugsturen. Wij handelen het verder af. Stay safe!

Reputatie 7
Badge +7

@Jason huawei modem?

@narayda Pardon, ik keek verkeerd; de Huawei uit 2017 stond er vlak boven. Mijn fout, ik zal iets alerter zijn! Het is nu in orde, bedankt voor je scherpte!

1 week geleden al een wifi punt terug gestuurd helaas hebben jullie die nog niet ontvangen en krijg ik hier een boete voor? waarom zit hier een boete op?

het is niet dat ik geen klant meer ben van jullie. de wifi punt heeft nooit gedaan wat hij moest doen en dacht stuur heb terug en na het aanmelden van het retouren kreeg ik een mail dat dat binnen 8 dagen opgestuurd moest zijn…. nu krijg ik een mail dat ik een boete moet betalen… ik heb al een uur aan de lijn gehangen voor de klanten service maar helaas niemand aan de lijn gekregen.

 

graag zou ik in contact willen komen met jullie.

@Jason huawei modem?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @narayda, geen zorgen: de TV Box is inmiddels netjes retour gemeld en het verzendbewijs daarvan is niet langer noodzakelijk. Het Huawei modem is echter nog niet retour, weet je zeker dat je deze in dezelfde doos hebt gedaan? Als dit wel zo is, dan ga ik navraag doen bij onze distributiepartner, want dan is deze per ongeluk niet aangemeld als zijnde retour. 

Het komt hoe dan ook helemaal goed, dat weet ik zeker! 😉

@Brian Het is begin augustus verzonden en heb geen verzendbewijs meer, heel stom van mij dat ik dat weggegooid heb, maar ben ik dan nu echt t dupe als jaren klant en nog steeds gebruik van diensten? Het is in de post kwijt geraakt en nu is dat dus mijn probleem. 

Hi @Bschepers Zo te zien heetf mijn collega de factuur al verrekend en het openstaande bedrag zal eind van de maand verwerkt worden. Ik heb de betaling nu uitgesteld in afwachting van de verrekening zodat je ook geen herinneringen ontvangt.

@narayda Mijn collega’s hebben je geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. We hebben de TV Box nog niet ontvangen, wanneer heb je deze op de post gedaan? Als dit pas geleden is dan kan het zijn dat het nog niet verwerkt is. Als het al langer geleden is dan vergoed ik de kosten graag voor je maar ik heb dan wel iets van een verzendbewijs nodig, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Hi @brian bedankt ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gehad en inderdaad zou het probleem nu opgelost zijn en alles alsnog ontvangen. Het is ook wel raar dat de modem wel ingeboekt is en de mediabox niet zat allemaal in dezelfde doos. Maar goed eind goed al goed zal ik maar zeggen. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Bschepers Zo te zien heetf mijn collega de factuur al verrekend en het openstaande bedrag zal eind van de maand verwerkt worden. Ik heb de betaling nu uitgesteld in afwachting van de verrekening zodat je ook geen herinneringen ontvangt.

@narayda Mijn collega’s hebben je geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. We hebben de TV Box nog niet ontvangen, wanneer heb je deze op de post gedaan? Als dit pas geleden is dan kan het zijn dat het nog niet verwerkt is. Als het al langer geleden is dan vergoed ik de kosten graag voor je maar ik heb dan wel iets van een verzendbewijs nodig, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Nee dat is t probleem geen verzendbewijs meer. En serieus op de post gedaan.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @narayda 

heb je misschien het verzendbewijs nog liggen die je hier kan uploaden zodat de moderators er meteen mee aan de slag kunnen?

Al meerdere berichten gehad dat ik t moet terug sturen, en dat had ik allang gedaan ik heb ook blijkbaar terug gemaild op noreply adressen. Ook zou ik gebeld worden door jullie. Zelf ook naar jullie gebeld en kom niet verder dan de wacht. 

De gevraagde apparatuur is in augustus al verstuurd netjes zoals gevraagd. We vinden het ook heel vervelend dat wij blijkbaar de dupe zijn dat er onderweg iets fout is gegaan. Als het bij binnenkomst bij jullie ergens fout gaat, dan kan het nooit zo zijn dat de klant daar de dupe van kan zijn.

 

Op dit moment hebben wij nog steeds verschillende diensten via jullie lopen en het voelt ondertussen heel vervelend dat er gedreigd wordt met een boete terwijl dit probleem niet bij ons ligt. We hopen dan ook dat dit snel op de correcte manier afgehandeld wordt. Alvast bedankt.

Goedenavond, wij hebben onze mediabox terug gestuurd op 20 juli jl. al diverse keren contact gehad per mail, met het verzendbewijs in de email en de ontvagstbevestiging in de mail en ook telefonisch contact gehad en uiteindelijk op 19 augustus een telefonisch contact waarin uw medewerker vertelde dat jullie alles binnen hadden was op de 18e ingeboekt. Fijn alles opgelost! Dacht ik, tot ik vandaag  een rekening kreeg van 90 euro voor het niet terugsturen van de mediabox😡. Kan iemand dit nu wel definitief voor me oplossen. 
 

Bianca Schepers
 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @chrisvossen, ik heb jouw vraag beantwoord in je eerder aangemaakte topic. Ik spreek je daar verder! 😉

Kan een moderator mijn situatie bekijken? https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-modem-apparaat-boete-326208?postid=1575686#post1575686

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Crusch, thanks for bringing it to our attention. We've received the modem correctly! 

The email was sent somewhat prematurely, especially since it's only been a week, I'm sorry for the confusion and inconvenience this has caused. 

Hello, I’ve sent the modem back to T-Mobile a week ago and according to tracking information it has been received by you on the 23rd of September. However, today I’ve received an email saying that I have not returned the equipment and I will be fined. Could you please check the status of the return?

I guess you can see my klannummer in my profile. Tracking information: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ615372957-NL-1117ZZ

Thanks,

Sergey

Thank you, I’ve got confirmation from T-Mobile that my modem was received.

Hello, I’ve sent the modem back to T-Mobile a week ago and according to tracking information it has been received by you on the 23rd of September. However, today I’ve received an email saying that I have not returned the equipment and I will be fined. Could you please check the status of the return?

I guess you can see my klannummer in my profile. Tracking information: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ615372957-NL-1117ZZ

Thanks,

Sergey

Reageer