Sticky

[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

  • 22 februari 2018
  • 220 reacties
  • 47744 Bekeken
[Info] Hoe stuur je jouw apparatuur terug?

Toon eerste reactie

220 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Btjuh, je hebt de spullen netjes geretourneerd, bedankt voor het verzendbewijs! 😁 Dit staat bij ons ook volledig geregistreerd in het systeem. Ik denk dat er sprake is geweest van een kruising van e-mail met herinnering en retourmelding, sorry daarvoor! Je mag de e-mail als niet verzonden beschouwen, er zal geen afkoopbedrag in rekening worden gebracht.

Reputatie 7
Badge +7

Heel graag gedaan, jij ook een fijne dag! 😊🌞

@Brian Het is begin augustus verzonden en heb geen verzendbewijs meer, heel stom van mij dat ik dat weggegooid heb, maar ben ik dan nu echt t dupe als jaren klant en nog steeds gebruik van diensten? Het is in de post kwijt geraakt en nu is dat dus mijn probleem. 

Goedemiddag, 

Ik heb de retourdoos met modem/router verzonden, deze zal rond deze tijd aan moeten zijn gekomen. 

Echter vrees ik dat ik de retourcode nergens heb vermeld. 

Uiteraard heb ik een verzendlabel van Postnl.

Zou u mij verder kunnen helpen?

Vriendelijke groet.

Peter

Reputatie 1

Wanneer heb je het modem ongeveer geretourneerd? 

Ik wil niet opgeven voordat het gelukt is om te achterhalen waar je zending momenteel is en ik heb er het volste vertrouwen in, ondanks dat het reçuutje kwijt is, dat we jouw pakket gaan lokaliseren!

Niet gevreesd: wanneer het pakket sowieso teruggestuurd is, komt deze vroeg of laat een keer binnen. Dat is natuurlijk een tegenvaller omdat je de boete dan voorschiet, maar ik beloof dat zodra het pakket binnen is, ik dit bedrag vergoed zodat jij het 32 dagen later teruggestort krijgt.

Hij is tussen 9 en 11 juli teruggestuurd. 

 

Ik vind het echt absurd dat ik nu die boete moet betalen. Iets wat ik eigenlijk niet van plan ben. Kunnen we dit niet anders oplossen?

Ik hoor het graag. 

Hallo (Waqqas), 

Dank voor uw reactie.

Om op de vraag terug te komen; Nee, deze is niet genoteerd. De enige link zou het verzendlabel op de doos en mijn verzendbewijs zijn. 

Deze kan ik uiteraard toesturen indien gewenst.

Mocht het zover zijn hoor ik dit natuurlijk graag!

Vriendelijke groet,

Peter

Goedemiddag T-Mobile,

Heb mijn modem en decoders die retour moest naar jullie terug gestuurd, maar ik krijg nu afgelopen week weer een e-mail dat jullie spullen niet ontvangen hebben. Volgens PostNL is het pakket op  18 juli bezorgd.

 

ik ben in het bezit van het verzendbewijs.

 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @ronaldspijksma 

Het proces om het apparatuur te verwerken neemt ongeveer 2 weken in beslag, de mails die je in de tussentijd ontvangt zou je even kunnen "negeren".

Goed dat je het verzendbewijs nog hebt en bewaar hem zeker totdat alles geregeld is!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Shebje, ik schaar me volledig achter jouw standpunt en ben het met je eens. Zonder een bewijs van verzending wordt het echter lastig te bewijzen dat je het geretourneerd hebt, zeker omdat er aan onze kant geen melding gemaakt is van retourneren.

Wat ik ga doen, is een specialist bellen en om hulp vragen. Er is misschien nog één mogelijkheid om na te gaan of het pakket binnengekomen is. Sorry voor al het gewacht, maar ik breng het liefst goed nieuws!

UPDATE: ik heb gesproken met onze huisspecialist en zij heeft via de distributie en een achterliggend systeem gezocht, maar er is nog niets retour gemeld. Ik ga weer verder alles doorspitten, zodra ik een nieuwe update heb, hoor je direct van me. Beloofd!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Stek81, bedankt voor het verzendbewijs en voor het retourneren van de apparatuur! 

Omdat de retourzending nog niet verwerkt was in ons distributiesysteem, ontving jij ten onrechte een waarschuwende e-mail, sorry daarvoor. Ik heb het verzendbewijs inclusief Track & Trace code voor alle zekerheid toegevoegd aan jouw klantprofiel zodat geheel inzichtelijk is dat jij de spullen netjes teruggestuurd hebt. Eventueel aankomende waarschuwingen kun je volledig negeren.

Een mooi weekend toegewenst en stay safe!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Petroz86, top dat je het aankaart in dit topic. Ik ga er meteen mee aan de slag!

Zou je het verzendlabel in een nieuw bericht in dit topic kunnen plaatsen, alsjeblieft - uiteraard graag met eventuele privacygevoelige persoonsgegevens zwartgemaakt? Er is nog geen retourpakket bij ons aangemeld, dit zal te maken hebben met de langere verwerkingstijden bij onze distributie en PostNL. Dat is niet bedoeld om met het spreekwoordelijke vingertje te wijzen en ons niet de vertraging aan te rekenen, maar meer bedoeld als uitlegverschaffing. Zodra ik een verzendbewijs heb ontvangen, kan ik het meteen op € 0,00 zetten en dan zal de boete niet opgelegd worden. Eventuele aankomende waarschuwingen en e-mails met betrekking tot het retourneren, kun je volledig negeren en zijn geautomatiseerd. Deze e-mails kan ik jammer genoeg niet uitschakelen, sorry voor de overlast!

Reputatie 1

Hoi @Shebje, ik heb goed nieuws: na langdurig uitpluizen en alles onderzoeken, heb ik het modem kunnen vinden bij onze distributie. Het heeft een paar telefoontjes gekost, maar dat is wel het minste dat ik kon doen voor je.

Ik ga het bedrag vergoeden en ervoor zorgen dat de factuur met de boete pas eind oktober betaald moet worden. Zo kan de vergoeding het openstaande boetebedrag rechttrekken en op 0 zetten. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!

P.s. zorg er alsjeblieft wel voor dat het reguliere maandbedrag van september (€ 41,75) betaald wordt tegen die tijd, anders komen daar weer buitengerechtelijke incassokosten op en dat willen we voorkomen.

Inmiddels heb ik de boete moeten betalen. 1 maand geen abonnement kosten gehad en zouden we nog zo'n 76 euro teruggestort krijgen. Helaas is dit nog niet gebeurd. Zou je me kunnen helpen hiermee?

Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Petroz86, hartstikke bedankt voor het verzendbewijs, ik heb deze meteen aan jouw klantprofiel gekoppeld zodat we altijd het bewijs paraat hebben.

Ik blijf jouw situatie monitoren en zal elke dag controleren of de boete op een factuur komt te staan, mocht dit het geval zijn dan zetten we dit gelijk recht dankzij jouw verzendbewijs. Het komt helemaal goed, geen zorgen! 

Stay safe and healthy!

Ik heb een melding gekregen dat t-mobile mijn apparatuur niet heeft ontvangen:

Apparatuur niet ontvangen

We hebben je apparatuur niet ontvangen

We hebben je apparatuur niet ontvangen. Hier moeten we helaas kosten voor in rekening brengen.


De modem is echter al een hele tijd geleden terug gestuurd (aantal maanden), ik vroeg me dus af of er misschien iets mis is gegaan in dit proces.. Na veel zoeken heb ik gelukkig de track en trace code nog kunnen vinden, geheel onverwacht aangezien het al zo'n tijd geleden is. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Track en trace: 3SLFVZ517062063

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @narayda, geen zorgen: de TV Box is inmiddels netjes retour gemeld en het verzendbewijs daarvan is niet langer noodzakelijk. Het Huawei modem is echter nog niet retour, weet je zeker dat je deze in dezelfde doos hebt gedaan? Als dit wel zo is, dan ga ik navraag doen bij onze distributiepartner, want dan is deze per ongeluk niet aangemeld als zijnde retour. 

Het komt hoe dan ook helemaal goed, dat weet ik zeker! 😉

Beste,

 

Ik heb inmiddels ruim een maand geleden de hardware retour gezonden. Helaas ontvang ik nog steeds berichten dat jullie e.e.a. niet ontvangen hebben. Nu ben ik geloof ik niet de enige die daar last van heeft… ;-). Desondanks hoor ik graag hoe het zit. Zou je dit voor mij kunnen nakijken?

T&T code: 3SLFVZ605801945

 

Dank op voorhand.

Groet,

Ramon

Hallo,

 

Tijdens de verhuizing is het modem van mijn oude huis verdwenen… Ik kon het nergens vinden en was bang dat ie bij het grofvuil was beland. Een week geleden kreeg ik bericht dat ik een boete kreeg voor het niet inleveren, dat snap ik natuurlijk helemaal. Gisteren heb ik het modem weer teruggevonden (hemelzijdank!), dus ik wil het graag alsnog opsturen. Heeft dat nog zin en verandert dat iets aan mijn boete?

 

Groet,

Chris

Goeiemorgen, 

Ik zie dat ik niet de eerste ben en verwacht ook zeker niet de laatste te zijn die problemen ondervindt met het retour sturen van de apparatuur. 

Enkele maanden terug overgestapt na meerdere bezoeken van een monteur in korte tijd en aanhoudende problemen. Modem was destijds door monteur omgeruild voor een nieuwe (oorzaak probleem?)

Netjes van jullie een doos ontvangen, apparatuur volledig en netjes opgestuurd en doir jullie ontvangen. 

Enige tijd later mail dat modem niet ontvangen was en dat er kosten in rekening gebracht werden daarvoor. 

Contact gehad via de mail, verzendbewijs verzonden en geruststelling gekregen van collega van jullie dat alles goed ontvangen was, maar door het geautomatiseerde proces er toch nog mails of rekeningen konden volgen.. 

En inderdaad, zo geschiedde.. Inmiddels al een incassopoging van jullie kant geweest voor die 75 euro. Deze heb ik gestorneerd omdat het een onterechte rekening/boete is.

Wederom gemaild, geen reactie tot op heden, maar

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Chris1983 

Jazeker, zo kunnen de moderators de boete alsnog kwijtschelden.

Na het opsturen upload hier het verzendbewijs dan even en dan moet het goed komen.

Vergeet niet je klantgegevens in de doos te steken op een papiertje bijvoorbeeld.

Aanvulling:

Maar wel inmiddels een sms en mail ontvangen met betaallinken. 

Ik denk dat jullie mij nu gaan verzoeken deze boete te betalen en het vervolgens terug te storten. 

Kortom, mijn vraag is tweeledig: kunnen jullie:

1. er nu eindelijk voor zorgen dat dit even uitgezocht en vooral opgelost wordt, en

2. dat jullie die boete nu intrekken ipv het later weer te verrekenen. Ik ben inmiddels al enkele maanden elders voor mijn tv en internet en nog steeds doe ik ongewenst zaken met jullie over iets wat van mijn kant al lange tijd geleden juist en correct is afgehandeld.

Dank alvast

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Shebje, oorspronkelijk stond er € 166,75 open op de factuur van september. Dit bedrag is op 19 oktober betaald. Het maandbedrag van € 41,75 is hiermee betaald, evenals het boetebedrag à € 125,00. Vervolgens is de vergoeding van € 125,00 verrekend met de factuur van oktober (maanbedrag € 48,75) waardoor je nog een bedrag van € 76,25 terug zou moeten krijgen. Die € 76,25 is weer verrekend met het maandbedrag van november (€ 48,75) waardoor er nu nog € 27,50 resterend blijft. Die € 27,50 zullen wij 32 dagen na de incassodatum van november overmaken op jouw rekening.

Sorry dat ik onduidelijk ben geweest! Oorspronkelijk zou de vergoeding inderdaad het boetebedrag hebben moeten rechttrekken, maar spijtig genoeg is de uitgestelde factuur van september, eerder gefactureerd dan dat de vergoeding op de factuur verscheen. Dit heeft elkaar gekruist waardoor jij alsnog de boete hebt moeten betalen voordat dit vergoed werd op de volgende facturen. Heb ik het hiermee wel begrijpelijk genoeg uitgelegd? Zo niet, laat het alsjeblieft weten. Het is niet mijn intentie om valse verwachtingen te scheppen!

@Waqqas Dankjewel voor je reactie, fijn! Ik ga het vanmiddag opsturen!

 

Hoi,

 

Ik krijg een mail en brief dat ik mijn TV Box niet heb terug gestuurd. Ik heb dat wel gedaan. Waarom krijg ik nog een brief?

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Stek81 ,

 

Deze brieven worden automatisch verstuurd. Dit is heel vervelend maar gebeurt helaas nog steeds.

Als je het verzend bewijs nog hebt kun je hier er een afbeelding van plaatsen. Dek wel eventuele privé gegevens af. Als je dat gedaan hebt kan een medewerker van T-Mobile dit aan je klantprofiel koppelen en ben je als het goed is af van die brieven en mails.

Kan een moderator mijn situatie bekijken? https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-modem-apparaat-boete-326208?postid=1575686#post1575686

Reageer