Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119517 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Nevermind, the person on the chat helped ordering another one :)

Thanks!
Ik kreeg de onderstaande mail:
Bedankt! We hebben je T-Mobile Thuis apparatuur ontvangen.

Hieronder zie je welke apparatuur we ontvangen hebben:

1 modem
2 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder

Dit is ook precies wat ik opgestuurd had, alleen zag ik de afstandsbedieningen van de TV boxen nog liggen (die zaten dacht ik ook in het pakket). Moet ik die ook nog opsturen, of zal ik die in een wecycle bak stoppen?
Reputatie 7
Hey @MikeMu,

Ah dat kan zelfs de beste overkomen! Je hoeft ze niet meer apart naar ons retour te sturen. Inleveren bij een Wecycle bak is een prima alternatief en beter voor het milieu.👍
Wij hebben per 8 Mei ons contract met jullie opgezegd en nu ontvangen we gisteren, 27 Maart, een email van T-Mobile dat we binnen 30 dagen na ontvangst van deze email alle apparatuur moeten terugsturen anders krijgen we een boete. Aangezien we nog tot 8 Mei klant zijn bij jullie mag ik aannemen dat de email zou moeten aangeven dat we na 8 Mei de apparatuur binnen 30 dagen moeten retourneren???? We zouden dit graag per email bevestigd zien om problemen achteraf te voorkomen. Wel een beetje vreemd om nu al zo'n email te sturen.
Reputatie 7
Hi @Sanh, geen zorgen, dit is een foutje in de e-mail! Je kan de apparatuur binnen 30 dagen ná het stopzetten van je abonnement terug sturen, niet 30 dagen na ontvangst van de e-mail 😉 We hebben recent wat aangepast in het terug sturen waardoor deze e-mail niet klopt en dit gaan we aanpassen. Je mag dit bericht beschouwen als een bevestiging en ik heb hier ook een aantekening van gemaakt in ons systeem, excuses voor de verwarring!
Ik heb van jullie al een mail gekregen, hoe ik de apparatuur naar jullie terug moet sturen.. hierin staat echter binnen 30 dagen nadat u deze mail heeft gehad, anders worden er kosten in rekening gebracht. Maar mijn abonnement loopt nog tot 7 mei, ik neem aan dus vanaf dan? Niet dat er ineens onverwachte kosten worden ingehouden van mijn rekening.

mvg W.Boot
Reputatie 7
Hi @duivoltje, er is een foutje in deze e-mail geslopen, excuses hiervoor! Je hoeft uiteraard de apparatuur pas 30 dagen nadat je abonnement is gestopt terug te sturen, niet nadat je de e-mail hebt ontvangen. Excuses voor de verwarring!
Beste,

ik heb mijn interactieve tv stop gezet en kreeg een mail dat ik de interactieve tv box moest terug sturen. Dat heb ik gedaan en kreeg een mail dat ze de interactieve tv box hebben ontvangen. Nu krijg ik net een nieuwe mail dat ik de spullen moet terug sturen binnen 30 dagen maar ik heb dat al gedaan.
Beste,

Ik heb 10 dagen geleden mijn modem teruggestuurd (bewijs van PostNL netjes bewaard, zie hieronder), echter net een bericht gekregen dat deze nog niet is ontvangen en dat ik binnen 8 dagen de al-verstuurde modem terug moet sturen op straffe van een boete.

Ik nog geen terugkoppeling gekregen over dat mijn pakket is ontvangen en geen emailadres van jullie kunnen vinden, dus ergens loopt het spaak:

Reputatie 7
@lisapn ik vermoed dat ons bericht het terugsturen net gekruisd heeft maar maak je geen zorgen, we hebben alles inmiddels ontvangen!

@alexlieverwisper voor jou kijk ik graag na hoe het er voor staat! Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik het meteen voor je na!
Reputatie 6
Ik heb 1 tv kastje retour gestuurd naar het volgende adres:

BNS Data Logistics
o.v.v. T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 13545
4130 ZX Vianen

Nu heeft postnl nadat ik het heb ingeleverd, het retouradres veranderd en is het dus 2 straten verder afgeleverd. Mijn track en trace nr is: 3SLFVZ005422080. Toen ik hier achter kwam ben ik naar de Jumbo gegaan naar het postnl punt, deze heeft gebeld met postnl en die melden, dat hun achteraf het verzendadres kunnen wijzigen. Dit kon niet terug gedraaid worden want het pakket was al weg. Nou vraag ik me af, wat nu?



Bijgevoegd heb ik mijn verzendbewijs.
Reputatie 6
Inmiddels heb ik een email gehad dat jullie de apparatuur ontvangen hebben.
Hallo,

op 6 juni heb ik jullie gemaild ivm een verhuizing en verandering van mijn abonnement. In de mail staat dat ik onder andere het modem binnen 8 kalenderdagen retour moet sturen. Dit wil zeggen dat ik een tijd geen tv en internet heb. Mijn vraag is of ik dit rond de 20e naar jullie mag opsturen.
heb vaak met jullie geprobeerd te bellen, maar sta constant een half uur in de wacht.
Reputatie 7
Hoi @Glassertje,

Ik zie inderdaad ook aan onze kant dat de TV Box op 4 juni is ontvangen. Het retouradres is veranderd, maar voorlopig zijn beide adressen nog gekoppeld aan ons sorteercentrum. :)

Hoi @Rick01,

We vragen de hardware pas terug nadat je abonnement op een bepaald adres is stopgezet. Dit betekent dat ook de lijn niet meer actief is. Het modem is dus vanaf die datum niet meer te gebruiken. Het verbaast mij dat je nog gebruik kunt maken van de diensten. Dit is geen enkel probleem: ik zou zegen geniet er nog even van! Ik zou aanraden om dan wel op of net voor de uiterste datum dat we de hardware retour vragen alles te versturen. Op die manier voorkom je een hoop e-mails en miscommunicatie.
Gisteren heb ik een email gekregen dat de apparatuur binnen 30 dagen teruggestuurd moet worden. Maar dat heb ik al op 28-06-2019 gedaan. Barcode 3SLFV824962880 Dus het zou zeker bij jullie binnen moeten zijn
Reputatie 7
Hi @Ton21, ik vermoed dat het elkaar dan gekruisd heeft. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het het rekeningnummer dan kijk ik het meteen even voor je na!
Reputatie 1
Hoi, ik heb twee en een halve week geleden mijn oude apparatuur teruggestuurd. Ik heb echter nog geen melding gehad van jullie dat dit verwerkt is. Hoe lang duurt dat meestal voordat je wat hoort?
Mvgr Robin
Reputatie 7
Hi @Robinwillems, je ontvangt geen bevestiging dat we je apparatuur ontvangen hebben maar ik heb het voor je nagekeken en we hebben alles op 08-08 binnen gekregen, het is dus helemaal gelukt! 🙂
Reputatie 1
Top, bedankt voor het nakijken!

Op 10 oktober jl. heb ik een mail ontvangen dat alle apparatuur in goede orde was ontvangen. Nu krijg ik vandaag een mail of ik het apparatuur binnen 30 dagen retour wil sturen. Ik heb niks meer dus kan niks meer sturen. En track en trace bon heb ik weg gegooid nadat ik de bevestigingsmail kreeg.

Reputatie 4
Badge

Hoi @Hurkie,

 

Sorry voor de verlate reactie! 

 

Je hoeft je geen zorgen te maken, ik heb alles hier voor je nagekeken en alle apparatuur is goed binnengekomen. Ik vermoed dat het binnenkomen van de apparatuur en de mail elkaar net hebben gekruist, sorry voor de verwarring. Alles is hier in ieder geval in orde en je mag de mail als niet verzonden beschouwen. Laat je het even weten als je nog andere vragen hebt?

Hoi Gioia,

 

Bedankt voor je reactie ik schrok wel even ja, maar ben blij dat alles goed is.

 

Hoi@Hurkie,

 

Sorry voor de verlate reactie! 

 

Je hoeft je geen zorgen te maken, ik heb alles hier voor je nagekeken en alle apparatuur is goed binnengekomen. Ik vermoed dat het binnenkomen van de apparatuur en de mail elkaar net hebben gekruist, sorry voor de verwarring. Alles is hier in ieder geval in orde en je mag de mail als niet verzonden beschouwen. Laat je het even weten als je nog andere vragen hebt?

 

Reputatie 2

Modem gestuurd naar correct adres en volgend PostNl ontvangen bij jullie op 03-01-2020 maar nog geen bewijs van ontvang - adres was automatisch veranderd door systeem zie onder.

klantnummer : BRL63004 - Brief was in pakket met name, adres en klantnummer.

 

Reputatie 7

Hey @dluf,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je oude modem netjes retour is gekomen, bedankt! Het komt regelmatig voor dat ons systeem dit pas later verwerkt. Mocht je om de één of andere reden alsnog een boete ontvangen wegens het niet retourneren, dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Geef ons een seintje en we herstellen dit zo snel mogelijk voor je!

Reputatie 2

Bedankt Piotr, maar ik zou graag willen geen boete te ontvangen. Dat verwacht ik als alles is in order.  Ook een reden waarom ik stop met T-Mobile, nooit echt netje. 

Reageer