Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119515 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dluf Zoals ik het nu zie zul jij geen boete ontvangen. Wat Piotr al aangaf: jouw modem is op 7 januari netjes retour gemeld bij ons, hartstikke bedankt daarvoor! Als we iets anders voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community. :smile: Hopelijk mogen we je in de toekomst weer verwelkomen!

Reputatie 2

Hoi @dluf Zoals ik het nu zie zul jij geen boete ontvangen. Wat Piotr al aangaf: jouw modem is op 7 januari netjes retour gemeld bij ons, hartstikke bedankt daarvoor! Als we iets anders voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community. :smile: Hopelijk mogen we je in de toekomst weer verwelkomen!


Hi Jason,

Ontvangen vannacht. Zie bijlage. En je schreef: Modem netjes retour gemeld…..  `-

Ik ben het zo zat met jullie.. en natuurlijk vanaf een no-reply adres.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld. Dit is al in werking gezet tijdens ons vorige contact. Wellicht had ik daar wat specifieker over kunnen uitweiden, sorry voor het ongemak! Om de boel helemaal op zeker te zetten, maak ik een creditering aan die het bedrag te niet doet. Sorry voor deze onterechte e-mail en het feit dat je hiermee onheus bejegend wordt! 

Vraag, ik heb ook mijn apparatuur (modem) terug gestuurd maar kreeg toch weer een brief dat er nog niks ontvangen is. Voordat ik alles heb teruggestuurd foto’s gemaakt, in de doos ook de retour-brief en geprinte email bijgevoegd.

 

Misschien zouden jullie dit na willen kijken?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Testking,

 

Bedankt voor de foto’s en het opsturen van jouw pakket! Ik heb de Track & Trace gecheckt en de apparatuur is op 28 januari bij het sorteercentrum afgeleverd. Doorgaans zal dit dan binnen een week officieel retour gemeld worden in ons systeem. Je kunt de waarschuwende brief als niet verzonden beschouwen. Nogmaals bedankt! :smile::thumbsup_tone1:

Hoi @Testking,

 

Bedankt voor de foto’s en het opsturen van jouw pakket! Ik heb de Track & Trace gecheckt en de apparatuur is op 28 januari bij het sorteercentrum afgeleverd. Doorgaans zal dit dan binnen een week officieel retour gemeld worden in ons systeem. Je kunt de waarschuwende brief als niet verzonden beschouwen. Nogmaals bedankt! :smile::thumbsup_tone1:

Bedankt voor je reactie, maar zojuist, paar minuten geleden weer een mailtje ontvangen:

 



Beste heer XXX,

We hebben je T-Mobile Thuis apparatuur nog niet ontvangen. Hier moeten we helaas kosten voor in rekening brengen. De boete voor het niet terugsturen van de apparatuur is € 125.00. Dit bedrag wordt verrekend met je abonnementskosten en eventuele gebruikskosten op je eerstvolgende rekening.

Wat nu?
Hieronder zie je nog even welke apparatuur we graag terugkrijgen:

1 modem
0 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-versterker(s)

Retour sturen
1. Pak een gebruikte doos, bijvoorbeeld een oude schoenendoos
2. Stuur de apparatuur binnen 8 kalenderdagen na dagtekening van deze brief gratis terug
3. Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt (www.postnl.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Verstuur ’m naar:

BNS Data Logistics
T.a.v. T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 13545
4130 ZX Vianen UT

Als je de apparatuur al hebt verstuurd, dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Heb je nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet op t-mobile.nl/retourpakket.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Reputatie 2

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld. Dit is al in werking gezet tijdens ons vorige contact. Wellicht had ik daar wat specifieker over kunnen uitweiden, sorry voor het ongemak! Om de boel helemaal op zeker te zetten, maak ik een creditering aan die het bedrag te niet doet. Sorry voor deze onterechte e-mail en het feit dat je hiermee onheus bejegend wordt! 


Et voilà!

De perfecte administratie van T-Mobile ( Zie laatste e-mail ontvangen gisteravond).

Hoe moeilijk is het om een retour correct in te voeren in uw administratie?
Als ik een directe incasso-opdracht ontvang in mijn bank, zal ik deze weigeren.
Als ik er later een probleem of kosten mee heb, zal ik T-Mobile aanklagen.

Ik geloof echt niet meer alles wat je kunt zeggen.

 

 

Reputatie 7

Hey @Testking & @dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen. Het minder goede nieuws is dat ik de factuur met de boete niet meer tijdig kan stop zetten. Ik wil jullie dan ook vragen om ons een bericht te sturen zodra dit bedrag wordt gefactureerd. Dan zorgen wij er gelijk voor dat er een vergoeding wordt ingediend voor dat bedrag. Sorry voor het ongemak! Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen.

Reputatie 2

Ik vind dat ik meer dan genoeg bericht al heb gestuurd. Ik heb al geschreven:

Als ik een directe incasso-opdracht ontvang in mijn bank, zal ik deze weigeren.
Als ik er later een probleem of (aanmaning) kosten mee heb, zal ik T-Mobile aanklagen.

 

Hey @Testking & @dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen. Het minder goede nieuws is dat ik de factuur met de boete niet meer tijdig kan stop zetten. Ik wil jullie dan ook vragen om ons een bericht te sturen zodra dit bedrag wordt gefactureerd. Dan zorgen wij er gelijk voor dat er een vergoeding wordt ingediend voor dat bedrag. Sorry voor het ongemak! Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen.

Hi, inmiddels een nieuwe brief (factuur) dat er 125 euro geïncasseerd zal worden. Kan jij een vergoeding gaan indienen?

Reputatie 7
Badge +16

@Testking Er is nog geen factuur waarop de boete staat. Zodra dit wel het geval is, zorgen wij ervoor dat dit stante pede gecrediteerd wordt. De e-mail van 31 januari waarin wordt aangegeven dat er op de eerstvolgende factuur een bedrag van € 125,- wordt verrekend met je abonnementskosten en eventuele gebruikskosten, kun je derhalve als niet verzonden beschouwen. 

Hallo, 

mij heb afgelopen zaterdag een pakket aangeleverd bij post nl, met de modem, interactieve TV Box en de afstandsbedieningen. Ik heb vandaag 13.02 als nog een brief ontvangen met de melding om de apparatuur terug te sturen anders er €305 betaald moet worden. Ik vindt dit wel heel vervelend. Ik kan jullie ook niet bellen. Graag duidelijkheid, waarom ik deze brief heb gekregen.

 

groet. F. Sener

Reputatie 7
Badge +16

Hi @FSE,

 

Welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan oplossingen! Je kunt de brief als niet verzonden beschouwen, sorry voor het ongemak en de verwarring. Ik denk dat de brief en het retourpakket elkaar net hebben gekruist. Vanmorgen is alles retour gemeld bij ons, superbedankt! :smile: Laat het weten als ik iets anders voor je kan doen. De Community zit altijd voor je klaar.

Ik heb mijn modem retour gestuurd op 19 februari en volgens PostNL op 20 februari afgeleverd. Maar ik blijf maar brieven en mails ontvangen dat ik mijn modem moet terug sturen en anders een boete van 125 euro krijg. Maar een mailtje dat mijn modem ontvangen is heb ik tot nu toe nog steeds niet gekregen.

Is dit niet een beetje je eigen fouten indekken?

Reputatie 7

Hey @HoveptH,

Dan vrees ik dat er iets niet goed is gegaan met het retour sturen. Normaal gesproken ontvang je altijd een bevestiging van de retourzending. Ben je nog in het bezit van het verzendbewijs? Zo ja, kun je het verzendbewijs met ons delen in dit topic of mailen naar dit e-mail adres met je adres gegevens. Dan gaan we dit netjes voor je oplossen.  :relaxed:

Hoi T-Mobile,

 

Zowel mijn oude als mijn nieuwe abonnement was bij jullie. Echter, op mijn nieuwe adres werkte de nieuw toegestuurde modem niet. De oude wel. In overleg heb ik de nieuwe terug gestuurd. Die is ook ontvangen. 

 

Enige tijd geleden ontving ik een automatische incasso van €75 euro ivm niet terugzenden van de apparatuur.  Na telefonisch contact bleek deze incasso inderdaad onterecht en zou het bedrag worden gecrediteerd op de komende maandbedragen. Echter, de afschrijvingen per maand lopen gewoon door. Nu heb ik de 75 euro gestorneerd en een paar dagen daarna kreeg ik een betaalherinnering. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kunnen jullie hier eens naar kijken en de informatie kloppend maken in het systeem. 

 

Omdat ik het afgelopen half jaar al veel met jullie aan de telefoon heb gehangen probeer ik het zo. Mogelijk dat dit beter werkt. 

 

Groet Mike 

Hey @HoveptH,

Dan vrees ik dat er iets niet goed is gegaan met het retour sturen. Normaal gesproken ontvang je altijd een bevestiging van de retourzending. Ben je nog in het bezit van het verzendbewijs? Zo ja, kun je het verzendbewijs met ons delen in dit topic of mailen naar dit e-mail adres met je adres gegevens. Dan gaan we dit netjes voor je oplossen.  :relaxed:


Bij deze 

 

Reputatie 7

Hi @Mikez90,

Wanneer ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat de vergoeding die mijn collega heeft ingediend, is afgekeurd wegens het ontbreken van een verzendbewijs. Nu wil ik dit alsnog graag voor je oplossen. Inmiddels zijn er al een aantal maanden verstreken, maar ben je nog in het bezit van het verzendbewijs of een track & trace nummer? Zo ja, dan zie ik dat graag hier tegemoet. Ik zorg er dan voor dat die €75,- netjes wordt vergoed.

Hey @HoveptH,

Helemaal top! Ik heb zojuist je verzendbewijs toegevoegd aan jouw dossier. Geef ons een seintje zodra je de factuur van de onterechte "boete" ontvangt. Vanaf dat moment kunnen we gelijk een vergoeding indienen om de kosten kwijt te schelden voor je. Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen. Voor nu excuses voor het ongemak! Die herinneringsmailtjes kun je als niet verzonden beschouwen.

Hoi Piotr,

 

Het is dat ik zo’n slechte opruimer ben, want elk normaal functionerend mens had dat kleine briefje allang weggegooid wanneer ze maanden geleden van Tmobile telefonisch bevestiging kregen dat de zending binnen was. Maarrr hierbij tref je hem...

 

wel hoop ik dat het hele verhaal hiermee is afgerond. Zoals je kunt zien (op dit inmiddels licht vergane verzendbewijs) is alles op 23-11-2019 verzonden. Dat is behoorlijk wat maanden geleden. Tot slot vind ik het wel vreemd dat ik nooit eerder bericht hebt gehad dat de creditering niet kon worden geaccordeerd ivm het ontbreken van het verzendbewijs. Maar daar kun jij niks aan doen. 

 

Dankjewel en een fijne avond gewenst  

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mikez90, je bent een ware held, supertof dat je het verzendbewijs hier plaatst! Thanks! :grin: Hierdoor heb ik de Track & Trace kunnen achterhalen en het gewicht af kunnen lezen. Je hebt het modem gewoon netjes opgestuurd, evenals de TV Box. Sorry dat we hier eerder geen uitsluitsel over konden geven. Ik heb direct een vergoeding in het systeem gezet die de boete rechttrekt en op 0 zet. Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Vandaag zit ik tot 18:00 voor je klaar!

Reputatie 2

Hey @Testking & @dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen. Het minder goede nieuws is dat ik de factuur met de boete niet meer tijdig kan stop zetten. Ik wil jullie dan ook vragen om ons een bericht te sturen zodra dit bedrag wordt gefactureerd. Dan zorgen wij er gelijk voor dat er een vergoeding wordt ingediend voor dat bedrag. Sorry voor het ongemak! Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen.


Ik heb genoeg! Ik zal elke incasso weigeren en ik zal T-Mobile aanklagen als jullie, na 4 maanden,  me blijft lastigvallen met je onzin..

Geen vriendelijke groeten

Didier Leclercq

 

Reputatie 7

Hi @dluf, dat lijkt mij niet handig. Zoals mijn collega aangaf vergoeden we de kosten graag mar dit kunnen we alleen achteraf doen. Het bedrag zal dus eerst geïncasseerd worden en daarna ontvang je dit van ons terug. We hebben na je eerste bericht niets meer van je gehoord, er is dus nog geen verrekening aangemaakt. Ik heb dit zojuist alsnog voor je gedaan! Je kan het nog openstaande bedrag van  75,- voldoen en dan staat het begin mei weer op je rekening!

Reputatie 2

Dat is niet waar.

Piotr scheef eerder: Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen

Ik geloof allemaal niet dat ik wordt gecrediteerd na een maand.

Als jullie kunnen een creditnota maken kunnen jullie ook de factuur met de creditnota verrekenen.

Alle incasso opdracht van T-Mobile zijn geblokkeerd bij mijn bank .

Op 7 januari hebben jullie mijn modem terug ontvangen.

Nu, 4 manden later, niemand had kunnen dit oplossen en ik moet geloven dat ik mijn geld terug zal ontvangen.

Nee, de volgende incasso zal ook geweigerd worden

 

Je schreef ook dat jullie na de eerste bericht niets van mij hebben gehoord. Dat is liegen,

Er zijn bijna 10 bericht van mij.

Nog een keer, alle liegende bericht van jullie:

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld.

Hey@Testking &@dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen.

 

 

In feit, jullie vragen de klanten jullie werk te doen en/of  te herstellen.

Geenszins

 

Reputatie 2

Het is toch gelukt om de creditnota met de factuur te verrekenen,

Het lijkt zo mooi,  na 4 maanden, 3 moderators en 9 posten.

JE HEBT ALLES BETAALD

Moot van t-Mobile: Makkelijker kunnen wij niet doen, maar leuker wel.

Adios

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @dluf, fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Sorry dat dit niet eerder gelukt is, het spijt me oprecht dat hier zoveel tijd overheen gegaan is. Bedankt dat je nog de moeite hebt genomen om het te posten!

Reageer